Moneltako teidän perheen isi tulee iltaisin kotiin?
Siis osoitan nyt kysymykseni päivätyötä tekeville henkilöille?
Meidän perheen isi tulee n 17-18. Aiemmin tuli paljon myöhäisemmin, sitten juteltiin asiasta.
Kommentit (47)
kutsutko yleensäkin miestäsi isiksi?
Miksi sinä kutsut miestäsi?
Itse kutsun miestäni ihan etunimellä. Ehkä ap.kin, olisiko hänen siis pitänyt kirjoittaa, koska perheenne "Matti" tulee töistä kotiin?
Jos ei nyt tapeltais..
Meidän perheen isi tulee kotiin ennen puolta neljää.
Jos on yhden lapsen kerhopäivä, niin hakee tämän samalla matkalla ja ovat neljältä kotona.
sillä minä itse tulen töistä vasta aikaisintaan klo 21.
Yleensä klo 17 maissa. Joskus tekee etäpäiviä.
hakee lapsen iltapäiväkerhosta ja tulevat kotiin. Minä tulen n. 16.30.
Tähän asti on ollut töissä 10-18 jolloin tullut kotiin 18:45 mennessä. Tai 11-19 jolloin vähän ennen kahdeksaa kotona.
Nyt alkaa uusi työaika, jolloin päässee kotiin viiden maissa. Ihanaa - vaikka toisaalta hitaat aamut jäävät taa.
Hoitaa lapset aamulla ja on sopinut työnantajan kanssa myöhemmän työajan. Minä sitten olen kotona jo 15maissa, kun menen ajoissa töihin ja teen lyhennettyä työaikaa.
Useampana päivänä viikossa mies menee kuitenkin suoraan töistä esikoisen harrastukseen ja tulee sitten lapsen kanssa kotiin ehkä seitsemän maissa. Tai joskus ehtii välissä käydä kotona ja lähtee sitten esikoisen kanssa esikoisen harratukseen ja palautuvat sitten myöhempään ehkä kahdeksan maissa illalla.
Liukuva työaika, menee monesti 6 aikaan töihin.
Joskus ovi käy jo 14 ja joskus tulee vasta 18-21
Kuten kuuluiskin mutta saattaa tulla jopa 23.30. Tai sitten kivana yllätyksenä klo 15.
periaatteessa siis päivätyö mutta kun työn luonne on sellainen, ettei kotia voi lähteä, ennenku hommat on hoidettu. Ja matkoihinkin menee sitten aikaa riippuen siitä missä on työtehtävää ollut suorittamassa.
Ollaan totuttu, kun ei muutakaan voi. Jos haluaa työpaikkansa pitää, on pystyttävä venymään.
Satunnaisesti tietysti menee pidempään.
Hän vie yleensä lapset aamuisin pk:iin. Minä ja lapset kotiudumme noin klo 16.45. Joskus vaihdetaan vuoroja.
Klo 17.30-18.00. Lähtee 8.30 ja tulee useimmiten syömään kotiin klo 12-14.30.
koska työpaikkamme ovat lähekkäin. Olemme molemmat kotona 16.30-17.00
Yleensä menee tonne kuuteen. Perjantaisin tule aikaisemmin, ehkä neljältä. Ennen teki 8-16 päiviä, mutta toimenkuvan muututtua tekee pidempää päivää. Aamulla lähtee seiskan aikaan. Olisi kivempi kun tulisi aikaisemmin... mutta en valita. Mies viihtyy työssään, minä pärjään kyllä. Miestä itseään harmittaa usein kun ehtii nähdä vauvaa niin vähän. Viikonloput on kyllä tiiviisti kotona.
Joskus hän on päässyt lähtemään poikkeuksellisesti jo klo 16, ja silloin tuntuu kuin hän tulisi kotiin keskellä päivää!
Myönnän kadehtivani perheitä, joissa mies on virka-aikatyössä. Itse joudun olemaan tosi paljon yksin lasten kanssa. Miestä itseäänkin harmittaa tilanne, mutta ei näinä aikoina työpaikkaakaan noin vain vaihdeta. Toisaalta mies kyllä omistautuu perheelle kaikki viikonloput ja lomat, mistä olen iloinen.
ollessaan aika tasan tarkkaan 14.30.
Työaika päättyy 14.00 ja mies käy nopeasti suihkussa ja fillaroi vartin verran kotiin.
On levyseppähitsari telakalla.
Jotenkin nimittäin kuulostaa tutulta tuo teidän kuvio. Meillä kyllä mies joutuu iltamyöhään olemaan vain äärimmäisen harvoin. Sen sijaan saattaa joskus tulla yllättävä lähtö töihin keskellä yötä! TV- ja radiouutisia tekee.
44
ellei sitten ole työmatkalla