Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lasten päivystyksessä on niin paljon vesirokkopotilaita?

Vierailija
08.03.2011 |

Vastasyntyneet tai huonossa kunnossa olevat ymmärtäisin, mutta 2-5 v hyväkuntoiset jotka vanhemmat tuovat päivystykseen tartuttamaan muut..?!!

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omaa työtään, kun tuovat lapsen jonka erittäin tarttuva ja joillekin vakava sairaus leviää kun kulovalkea, vaan hakeakseen jonkun helvetin lappusen.. Silloin ei ole kyse siitä että "kukaan sairas ei saa tulla päivystykseen" mutta on se kumma kun kaikista tarttuvin tauti pitää tuoda jonkun paperin hakemisen takia, vaihtakaa työpaikkaa!

Vittu kun ne työnantajat vaatii sen paperin. Oletko itte töissä?

Vierailija
22/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on monissa tesseissä jne. Niin yksinkertaista se on. Ja se todistus on oltava jos on pois, eri asia miten järkevää se on. Arvatkaa vaan, kyllä niitä todistuksia saa ihan terveetkin kun vähän esittää. Että sikäli tähän pitäis kehittää joku fiksumpi systeemi. Kyllä se kuule sitä todistusta hakevaa vanhempaa ottaa päähän raahata se oma sairas lapsi sinne lääkäriin, kun vois levätä kotona, että ei sinne kukaan huvikseen mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voitte ihan huolella arpoa, montako perheellistä työntekijää tämänkin cityn palveluksessa on. Työterveys löytyy, mutta se on työntekijöitä, ei heidän lapsiaan varten. Eli jos iskee vesirokko ja lapsi on yli 3 päivää kipeänä, niin ei muuta kuin muksu rattaisiin ja lekurille lappua hakemaan. Siellä me istutaan rivissä sairaitten lasten kanssa, kaikki me joilla on työpaikka esim.

- rakennusvirastossa

- sosiaalivirastossa

- liikennelaitoksessa

- hallintokeskuksessa

- henkilöstökeskuksessa

- Helsingin Energiassa

- Helsingin Satamassa

...ja niin edelleen. Pelkästään meitä on ihan tolkuttoman monta ja siihen päälle yksityiset firmat siivousfirmoista IT-alaan.

Vierailija
24/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisiköhän teidän pitää vähän parempia suhteita töissä ja käyttäytyä asiallisemmin jos jopa VESIROKOSTA vaaditaan todistus..! Mikä saa esimeihenne epäilemään teitä niin? On taidettu juosta ommaalommoo jo ennestään pitkin vuotta..

Minä loukkaantuisin jos minulta kysyttäisiin, ja vastaus että kyllä olen töissä.

Että pysykään vaan vastaisuudessa pois päivystyksestä, vaikka minun lapseni olettekin jo tartuttaneet, mutta minä osaan ajatella myös muita.

Niitä astamakohtausksesta, rs-viruksesta kärsiviä lapsia ja vauvoja, pitkässä sairatelukierteessä olevia, influenssapotilaita ja JOPA niitä vatsatautipotilaita jotka eivät kaiken lisäksi tarpeetonta vesirokkoa kaipaa.

Vierailija
25/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisiköhän teidän pitää vähän parempia suhteita töissä ja käyttäytyä asiallisemmin jos jopa VESIROKOSTA vaaditaan todistus..! Mikä saa esimeihenne epäilemään teitä niin? On taidettu juosta ommaalommoo jo ennestään pitkin vuotta..

Minä loukkaantuisin jos minulta kysyttäisiin, ja vastaus että kyllä olen töissä.

Että pysykään vaan vastaisuudessa pois päivystyksestä, vaikka minun lapseni olettekin jo tartuttaneet, mutta minä osaan ajatella myös muita.

Niitä astamakohtausksesta, rs-viruksesta kärsiviä lapsia ja vauvoja, pitkässä sairatelukierteessä olevia, influenssapotilaita ja JOPA niitä vatsatautipotilaita jotka eivät kaiken lisäksi tarpeetonta vesirokkoa kaipaa.[/i

Sen verran hyvin olen työni hoitanut että tasan minultakin riittäisi pelkkä puhelinsoitto, mutta katsos kun on olemassa sellainen asia kuin TASAPUOLINEN KOHTELU. Eli jos yhdeltä on tarve pyytää lappua, sitä pyydetään kaikilta. Hyvä työnantaja ei laita alaisiaan "luotettavuusjärjestykseen" niin että yhdeltä riittää puhelu mutta toinen saa juosta saikkulapun. Minä vaihtaisin työpaikkaa siinä tapauksessa jos huomaisin tuollaista toimintaa.

Vierailija
26/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkääkä tulko muita, jo valmiiksi huonossa kunnossa olevia lapsia tartuttamaan entisestään! Varatkaa tyyliin viimeinen aika illalla kun muita potilaita ei ole vastaanotolla ja hakekaa se paperi! Minun vauvani on nyt vesirokossa, juuri omasta vakavasta taudista selvittyään teidän kaltaistenne idioottien takia!

Hetkinen, eikö sairaalan päivystys ole juuri sairaita lapsia varten? Vai kiellätkö kaikki tarttuvia tauteja sairastavia tulemasta?

Miksi itse olit siellä??

Ja muista pitää itsesi ja lapsesi poissa jos sairastatte jotain tarttuvaa, mm norovirusta tai influenssaa! Ei silloin saa päivystykseen tulla!

Vierailija
27/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisiköhän teidän pitää vähän parempia suhteita töissä ja käyttäytyä asiallisemmin jos jopa VESIROKOSTA vaaditaan todistus..! Mikä saa esimeihenne epäilemään teitä niin?

Jos on sovittu, että ekasta poissaolopäivästä lähtien pitää olla todistus, niin eipä sille mitään voi. Meillä riittää puhelinsoitto ekojen kolmen päivän ajaksi ja sen jälkeen pitää olla lääkärintodistus, myös siltä pomolta.

Vierailija
28/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pysykään vaan vastaisuudessa pois päivystyksestä, vaikka minun lapseni olettekin jo tartuttaneet, mutta minä osaan ajatella myös muita. Niitä astamakohtausksesta, rs-viruksesta kärsiviä lapsia ja vauvoja, pitkässä sairatelukierteessä olevia, influenssapotilaita ja JOPA niitä vatsatautipotilaita jotka eivät kaiken lisäksi tarpeetonta vesirokkoa kaipaa.[/i .

Pysy ite poissa, sillä mun kätensä murtanut lapsi ei kaipaa sun lapsen levitämää inluenssaa tai vastaavaa.

Vierailija
29/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun juuri väittämällä väitätte että tulette ainoastaan sen paperin takia sinne, ette lapsenne tilan takia (komplikaatiot vesirokossa tms.)!!!!!!!!

Vierailija
30/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun juuri väittämällä väitätte että tulette ainoastaan sen paperin takia sinne, ette lapsenne tilan takia (komplikaatiot vesirokossa tms.)!!!!!!!!

tai yrität provota?

Joillakin ei taida leikata kovin nopeasti...

Vierailija
31/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä astamakohtausksesta, rs-viruksesta kärsiviä lapsia ja vauvoja, pitkässä sairatelukierteessä olevia, influenssapotilaita ja JOPA niitä vatsatautipotilaita jotka eivät kaiken lisäksi tarpeetonta vesirokkoa kaipaa.

...mutta et takuulla esimiesasemassa. Muuten tajuaisit että työntekijöitä pitää kohdella tasa-arvoisesti ja kuten tuolla jo kirjoitettiinkin, muutaman ihmisen takia kaikki kärsivät.

Vierailija
32/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskukseen ei saa aikaa. Ainakaan samalle päivälle. Ja kun se todistus on saatava, on se päivystys ihan oikea paikka. Tällä systeemillä toimitaan näin.

Järkevää se ei ole, kenenkään kannalta. Mutta jos ei halua maksaa yksityisen taksaa todistuksesta, ei ole vaihtoehtoja. Työstä ei voi olla pois, ilman todistusta. Tampereen kaupunki vaatii myös. Ei riipu siis esimiehen luottamuksen puutteesta.

Vierailija
33/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä voi hakea omalta terveysasemalta päivällä. Meillä sai lapset vesirokon ja matka peruuntui. Tarvittiin siis vakuutukseen lappu, että saadaan rahat takaisin. Soitto terveydenhoitajalle, joka soitti lääkärille ja lääkäri antoi meille ajan, jolloin kävimme näytillä samana päivänä. Ja lääkäri ei ottanut meitä edes samaan odotustilaan muiden kanssa tartuntariskin takia vaan nopeasti aulassa vilkaisi. Tämä ihan Helsingissä. Eli ei todellakaan ole pakko lähteä päivystykseen istumaan sairaan lapsen kanssa.

Vierailija
34/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät ilmeisesti ole koskaan töissä olleetkaan, kun työpaikkojen käytännöt (eikä ne juuri vaihtamalla parane) on täysin vieraita näköjään...

ja omaa työtään, kun tuovat lapsen jonka erittäin tarttuva ja joillekin vakava sairaus leviää kun kulovalkea, vaan hakeakseen jonkun helvetin lappusen.. Silloin ei ole kyse siitä että "kukaan sairas ei saa tulla päivystykseen" mutta on se kumma kun kaikista tarttuvin tauti pitää tuoda jonkun paperin hakemisen takia, vaihtakaa työpaikkaa!

Vierailija
35/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää jankatko; nämä saikkarilappuihmiset ajatteletva vaan itseään ja omaa työtään, kun tuovat lapsen jonka erittäin tarttuva ja joillekin vakava sairaus leviää kun kulovalkea, vaan hakeakseen jonkun helvetin lappusen.. Silloin ei ole kyse siitä että "kukaan sairas ei saa tulla päivystykseen" mutta on se kumma kun kaikista tarttuvin tauti pitää tuoda jonkun paperin hakemisen takia, vaihtakaa työpaikkaa!

Ketä sinä sitten ajattelet, kun itsekkäästi menet sairaan - ja myös tartuttavan, huom! - lapsen kanssa sinne päivystykseen?

Kehtaatkin.

Ihan samalla lailla siellä käyvät vesirokkopotilaat vanhempineen. Hakevat hoito-ohjeita ja saikkua.

Heti kun hommaat mulle työpaikan, joka vastaa koulutustani ja josta saan saman palkan, mutta jonne ei tarvita saikkulappua, vaihdan. Tietääkseni useimpiin työpaikkoihin tarvitaan sairaslomatodistus ainakin jossakin vaiheessa ja vesirokko ei yleensä parane päivässä tai kahdessa.

Joko ap on provo tai helvetin typerä ja työtä vieroksuva.

Vierailija
36/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää jankatko "eikö päivystys ole juuri sairaita lapsia varten kun juuri väittämällä väitätte että tulette ainoastaan sen paperin takia sinne, ette lapsenne tilan takia (komplikaatiot vesirokossa tms.)!!!!!!!!

Oli syy mikä tahansa, niin päivystyksessä on lapsia joilla on tarttuvia tauteja. Eiköhän suurin osa ole siellä ihan asiallisista syistä. Tuskin kukaan siellä vapaaehtoisesti hengailee. Jos haluaa välttää että oma lapsi saa lisäsairauksia, niin lasta on pidettävä sylissä, eikä leikkinurkkaan kannata päästää.

Vesirokon itämisaika on 14-21 vuorokautta. Et todellakaan voi tietää mistä lapsesi sen sai. Meillä kumpikin sairastanut vaikka ei olla oltu samassa tilassa näppyläisten kanssa.

Eli voi tulla vaikka kassajonosta.

Vierailija
37/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on tämän ketjun AP!!!

Ei oikeesti ole tyhmempää ihmistä olemassa.

Saatiinpahan kaverin kanssa kunnon naurut kun luettiin tämän ketjun ap:n kirjoitus :D

Vierailija
38/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä voi hakea omalta terveysasemalta päivällä. Meillä sai lapset vesirokon ja matka peruuntui. Tarvittiin siis vakuutukseen lappu, että saadaan rahat takaisin. Soitto terveydenhoitajalle, joka soitti lääkärille ja lääkäri antoi meille ajan, jolloin kävimme näytillä samana päivänä. Ja lääkäri ei ottanut meitä edes samaan odotustilaan muiden kanssa tartuntariskin takia vaan nopeasti aulassa vilkaisi. Tämä ihan Helsingissä. Eli ei todellakaan ole pakko lähteä päivystykseen istumaan sairaan lapsen kanssa.

ET VO TIETÄÄ MISTÄ OLET TAUDIN SAANUT. ITÄÄ 14-21 VRK. USKO NYT. JA UNOHDA JO SE "LAPPU".

Vierailija
39/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa taas niin teinikommenteilta, että. Pitäisi vähän nähdä muutakin kuin sitä omaa kylää...

Aluksikin, monessa työehtosopimuksessa on määritelty aiheesta. Esim. meidän virkaehtosopimuksessa lapsen hoitoa varten saa neljä päivää. Ja todistus tulee aina olla. Se sitten taas riippuu kaupungista, mistä sen todistuksen saa. Naapurikaupungissa pitää mennä päivystykseen sen sairaan lapsen kanssa jonottamaan sitä lappua, kun eivät muutoin sitä anna. Meidän kaupungissamme taas soitetaan omaan neuvolaan, ja terkkari kirjoittaa todistuksen ilman, että sairasta lasta viedään mihinkään.

Kenenkään edun mukaistahan se lapsen turha mukana kiikuttaminen on, mutta jos kaupunki ei todistusta muutoin anna, niin sitten ei. Yksityiset tuskin edes sairastodistuksia kirjoittavat, miksi kirjoittaisivatkaan. Ei kai kukaan yksityispraktiikkaa pystyyn pistä siksi, että tulostelevat lappusia, vaikkei kukaan tarvitse lääkäriaikaa.

Työnantajalla on aina oikeus vaatia se lappu, ja käytännössä se näin meneekin. Yksityiset työnantajat toki voivat menetellä miten haluavat. Kyseessähän ei kuitenkaan virallisesti ole "saikkulappu", niin kuin moni näemmä virheellisesti lulee, vaan kyseessä on tilapäinen hoitovapaa.

Vierailija
40/64 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tietoisesti "hakemaan" lapsilleen vesirokon. Eli ehkä sulle tehtiin palvelus.

Ja minne matkalle olit lähdössä jos sun lapsi oli jo ennestään niin sairas, että vesirokko oli se vihoviimeinen minkä olisit halunnut? :)

Sua harmitti matkan peruuntuminen siis, eikä lapsen kestävyys. Olisit heti maininnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan