Ajattelevatko nämä uusperheiden onnea lehdissä hehkuttavat
koskaan sitä lasten toista vanhempaa, josta ei jutussa mainita mitään (Nora Vilva, Meidän Perhe)?
Miltä tuntuu esikoisen biologisesta isästä, kun jutussa annetaan ymmärtää että naisen uusi mies on molempien lasten isä, ja perheonnea hehkutetaan?
Samaa näkee aina näissä uusperhejutuissa. Minusta jotenkin vastenmielistä. Itse ainakin saisin raivarin, jos mieheni uusi puoliso poseeraisi lehden kannessa minun lasteni kanssa mairea hymy naamallaan, ja hehkuttaisi perheen onnea.
Uusperhe rakennetaan AINA vanhan perheen raunioille. Älkää unohtako sitä.
Hienotunteisuutta peliin...
Kommentit (85)
Ja mun käy kyllä eniten sääliksi lapsia näissä uusiperhekuvioissa kun uuden kumppanin löytäneet hehkuttavat uutta onneaan, esim. Jani Sievinen. Miettikähän se hetkeäkään miltä sen lapsista tuntui nähdä niitä juttuja ja lausuntoja joka puolella lehdissä ja lööpeissä ja netissä.
kummallakin on uusi perhe? Miksi siitä omasta perheestä ei saisi olla onnellinen?
Sen te aikuiset uuden rakkautenne huumassa unohdatte. Lasten tarpeet.
1,5-vuotiaana. Lasten tarpeista olen huolehtinut viimeiset 12v enemmän kuin oma äitinsä.
kummallakin on uusi perhe? Miksi siitä omasta perheestä ei saisi olla onnellinen?
lapset oikeasti pelkäävät riitelyä ja huutamista, se usein unohdetaan näissä tapauksissa.
erosimme vauva-aikana ja olin mooonta vuotta yksinhuoltajana välissä. Välit ovat hyvät joka suuntaan.
Ja ei se miehesi lapsi ole sinun, ei koskaan, siitä huolimatta mitä mieltä itse asiasta olet.
Ja ei se miehesi lapsi ole sinun, ei koskaan, siitä huolimatta mitä mieltä itse asiasta olet.
lapsipuolia? Taidat olla joku tosi katkera exä.
mun paapatukseen, että "kyllä äiti" ;)
Ja mun käy kyllä eniten sääliksi lapsia näissä uusiperhekuvioissa kun uuden kumppanin löytäneet hehkuttavat uutta onneaan, esim. Jani Sievinen. Miettikähän se hetkeäkään miltä sen lapsista tuntui nähdä niitä juttuja ja lausuntoja joka puolella lehdissä ja lööpeissä ja netissä.
Ainakin riitelivät niin näkyvästi lehdissä, että se loukkaa ja satuttaa varmasti enemmän kuin onnelliset jutut. Onhan ne lapset osa sitä onnellista perhettä.
Itse olin 12v kun vanhemmat erosivat, oli täysin selvää alusta asti, että eivät palaa yhteen. Olin helpottunut kun löysivät uudet kumppanit, siihen asti olin jotenkin huolissani heistä, kun olivat yksinäisen oloisia.
En ole katkera exä, enkä edes elä uus- vaan ydinperheessä. Mietin vain miltä minusta tuntuisi jos me eroaisimme, ja mieheni uusi nainen poseeraisi lehdessä minun lasteni kanssa mairea hymy naamallaan, ja puhuisi lapsista ominaan.
Ei takuulla ainakaan edistäisi hyviä välejä minun kanssani. Minusta sellainen osoittaa äärimmäisen huonoa makua. Jutun uusperheestä voi tehdä myös sitä exää kunnioittaen. -ap
En ole katkera exä, enkä edes elä uus- vaan ydinperheessä. Mietin vain miltä minusta tuntuisi jos me eroaisimme, ja mieheni uusi nainen poseeraisi lehdessä minun lasteni kanssa mairea hymy naamallaan, ja puhuisi lapsista ominaan.
Ei takuulla ainakaan edistäisi hyviä välejä minun kanssani. Minusta sellainen osoittaa äärimmäisen huonoa makua. Jutun uusperheestä voi tehdä myös sitä exää kunnioittaen. -ap
pitäisi lähteä kaikelle kansalle erittelemään, että tämä on Rampen tyttö ja tämä Sirkun poika jne? Tuntuisiko se lapsistakaan kivalta kun lehdissä asti todetaan, että ei kuulu perheeseen?
En ole katkera exä, enkä edes elä uus- vaan ydinperheessä. Mietin vain miltä minusta tuntuisi jos me eroaisimme, ja mieheni uusi nainen poseeraisi lehdessä minun lasteni kanssa mairea hymy naamallaan, ja puhuisi lapsista ominaan. Ei takuulla ainakaan edistäisi hyviä välejä minun kanssani. Minusta sellainen osoittaa äärimmäisen huonoa makua. Jutun uusperheestä voi tehdä myös sitä exää kunnioittaen. -ap
Minkä ihmeen takia joku MUU ei saisi viihtyä sinun lastesi kanssa? Miksi juuri SINÄ olet niin helvetin tärkeä? Emme me omista lapsiamme, he ovat meillä vain lainassa. Minä ainakin otan iloisena vastaan jokaisen hyväntahdoneleen lapsiani kohtaan, niitä tulee naapureilta, opettajilta, isän uudelta vaimolta, mummeilta ja muilta. Se on lapsille vain rikkaus kun joku tykkää.
erosimme vauva-aikana ja olin mooonta vuotta yksinhuoltajana välissä. Välit ovat hyvät joka suuntaan.
Mun miehen esikoinen oli 1,5 v. kun erosivat, nyt on kahdeksan. Vanhempien välit on hyytävän hyiset.
SILTI ei ole montaa kuukautta siitä, kun lapsi kertoi isälle toivovansa, että vanhemmat asuisivat yhdessä. Tietää kyllä, että on mahdotonta, mutta olisi ihanaa, jos saisi olla kummankin kanssa joka päivä. €
mutta halveksin äärettömästi eräitä julkkiksia, jotka ovat uuden naisen/miehen matkaan lähdettyään äänekkäästi julistaneet että "nyt tehdään niitä rakkauslapsia" tai kehuskelleet, miten hienoa on "elää viimeinkin intohimoisessa suhteessa". Tällaiset kommentit kertovat esittäjänsä sivistyksestä enemmän kuin tarpeeksi.
Se on totta. Aikuisten mukavuus menee lasten edelle. Lapset myös kaipaavat etävanhempaansa, ei mikään uuspuolikas sitä korvaa.
Lapset saattavat näennäisesti olla pärjääviä uusperheessä, mutta perusluottamus on saanut niin ison kolauksen, ettei sitä paikkaa mikään, koskaan.
Lapset näyttävät vahvemmilta kuin ovat, etteivät tuottaisi tuskaa vanhemmilleen, tai mikä pahinta, joutuisi hylätyiksi jälleen kerran.
mitä lehtiin kertovat perheestään.
Omasta isästäni oli lehtijuttu paikallislehdessä kun hän täytti 60-v. On ammattinsa takia paikallisesti tunnettu. Jutussa mainittiin, että hänellä on 5 aikuista lasta, 3 omaa ja 2 puolison, sekä lapsenlapsia. Mielestäni maininta oli ok, näinhän se on, mutta en todellakaan olisi halunnut, että hän olisi sen enempää alkanut eroaan tai uutta suhdettaan ruotia lehdessä.
Se on totta. Aikuisten mukavuus menee lasten edelle. Lapset myös kaipaavat etävanhempaansa, ei mikään uuspuolikas sitä korvaa.
Lapset saattavat näennäisesti olla pärjääviä uusperheessä, mutta perusluottamus on saanut niin ison kolauksen, ettei sitä paikkaa mikään, koskaan.
Lapset näyttävät vahvemmilta kuin ovat, etteivät tuottaisi tuskaa vanhemmilleen, tai mikä pahinta, joutuisi hylätyiksi jälleen kerran.
uusperheessä kuin ydinperheessä, missä tapeltiin kirveet heiluen. Isäpuoleni on kuin isä minulle ja kuin ukki lapsilleni. Isäni taas on sellainen, kenelle soitetaan kerran puolessa vuodessa. Älä yleistä.
Itselläni on poikapuoli ja kun kerran äitinsä jätti taaperon isälle, niin olisiko isän pitänyt olla perustamatta toista perhettä sen vuoksi?
Harvoimpa ne lapsen erossa voittaneet naiset sitä hävinnyttä ajattelee. Minun elämä pistettiin paskaksi kun ero tuli. Minussa on koko miehen kokoinen arpi joka ei koskaan parane.
Tapasin naisen, perustettiin perhe. Saatiin kaksi ihanaa poikaa joiden kanssa vietin kaiken vapaa-aikani. Poikani olivat elämämi hienoin ja paras asia. Parasta elämässäni oli arki kotona. Poikani olivat 6 ja 8 kun vaimoni sai heidän huoltajuuden ja minusta tuli viikonloppuisä.
Vaimo sai lapset, lasten kasvatuksen, arjen lasten kanssa ja kaiken parhaan. Minusta tuli vieras hahmo, joka sai nähdä lapsiansa vain viikonloppuisin ja maksaa elatusta.
Kun pojat olivat 7 ja 9 he saivat uuden isäkokelaan. 8 ja 10 vuotiaina oli uutta miestä alettava kutsumaan isäksi (äitinsäkkin oikein ohjeisti). Nyt en enään tunne poikiani juuri ollenkaan, vanhempi ei ehdi nähdä minua ja nuorempi on viikonlopun verran, ehkä kerran kuussa.
Ihmisarvo ja elämäni varastettiin. Naisilla ei ole mitään tunteita saati kunniaa. Yhteiskunta tukee automaattisesti naista aina. Haistakaa paska koko Suomen kansa.
Pitäisikö uusperheen nöyristellä exälle ja muistuttaa kuinka ex on perhe, eivätkä he muut?
Jos uusperhe on onnellinen, niin miksi sitä ei saa sanoa? Olet todella kateellinen ja pikkusieluinen. Kerropa nyt mitenkä uusperhe voi kertoa onnestaan ilman että ex suuttuu? Onko sellaista? Pystytkö toivomaan uusperheille onnea?
Lisäksi heille on yleensä äärimmäisen tärkeää, että perheen kaikkia lapsia kohdellaan tasapuolisesti. Olisi todella törkeää jättää esimerkiksi ex-liitosta syntyneet lapset pois lehtijutusta, koska he kuuluvat myös toiseen perheeseen.
lasten isä on ihan ulkona elämästämme omasta halustaan. Tosin nykymies ei hehkuta mitään noin typerää eikä vie isän paikkaa millään lailla. Vaikka onnellisia olemmekin.