Mitä mieltä lapsen isästä joka sanoo näin:
"Tuo tääne se kani niin paistetaan ruuaksi!" tai "Joko olet syönyt kanisi?"
(isä pystyy kanin laittamaan ruuaksi on ravintolapäällikkö ja kouluaikaan hänelle on tuotu jänis karvoineen eteen,tee siitä ruoka.)
Asumme erillään 7 -vuotias lapsi minun luonani käy joka toinen viikonloppu isällään.Edellinen pupu kuoli leikkaukseen kastrointi 1,5 viikkoa sitten,sunnuntaina saimme kotiin uuden kaninpennun kasvattajalta ostimme siis sen.Kani on lapselle erittäin rakas jo nyt vaikka ei ole ollut kuin muutaman päivän.
Minusta on mautonta ja erittäin typerää toimintaa.
Kommentit (8)
mutta ei kai kovin vakavaa. Kyllä meilläkin kotona vitsailtiin joskus, että tehdään tuosta kissasta muhvi. Jos kissa erityisen ärsyttävästi mourusi tai pissasi väärään paikkaan tai jotain. Ei kukaan oikeasti luullut niin tehtävän.
Toki jos lapsesta kuulostaa, että isä on tosissaan.. Sitten lienee kurjempi juttu. Ajankohta lienee nyt tosi huono. Mutta kyllähän sitä mustaakin huumoria maailmaan mahtuu, sille vain on aikansa ja paikkansa.
Muutenkin hassua miten jotkut eläimet on niin pyhiä eri kulttuureissa. Meillä popsitaan mielissään possuja ja lehmiä, mutta puput ja koirat on niin söpöjä vaan.
että ei vie koskaan kania isälle ja tälle ei saa tapahtua mitään pahaa.Ehkä olisi hieman eri asia jos olisi kyse yhtenäisestä tavallisesta kunnollisesta perheestä,eikä tämmöisestä isän väkivaltaa kokeneesta perheestä,jossa isä on pahoinpidellyt äidin lapsen silmien edessä useammankin kerran. AP
7 vuotias ei vielä ymmärrä tuollaista huumoria =( tai minun 7-vuotiaani ei ymmärrä.
on ollut kaneja 25 vuotta, ja voin sanoa, että olen niin väsynyt tuohon vitsailuun. Luulevatko nämä vääräleuat olevansa jotenkin originellejä hassunhauskoine sutkauksineen? Oon muutamalle tyypille sanonutkin suorat sanat, kun en vaan jaksa kestää sitä louskutusta. Mä en käsitä, miksi tietyn miestyypin pitää aina kertoa tämä sama juttu - luulevatko he oikeasti, että se on hauska?
Ja lapsi ei todella ymmärrä moista "huumoria". AP vois sanoa ukolle suorat sanat.
on ollut kaneja 25 vuotta, ja voin sanoa, että olen niin väsynyt tuohon vitsailuun. Luulevatko nämä vääräleuat olevansa jotenkin originellejä hassunhauskoine sutkauksineen? Oon muutamalle tyypille sanonutkin suorat sanat, kun en vaan jaksa kestää sitä louskutusta. Mä en käsitä, miksi tietyn miestyypin pitää aina kertoa tämä sama juttu - luulevatko he oikeasti, että se on hauska?
Ja lapsi ei todella ymmärrä moista "huumoria". AP vois sanoa ukolle suorat sanat.
ja erittäin raakaa touhua.
Miksi pitää omaa lastaan henkisesti kiusata?
Sille isälle voi mainita, ettei jutut lopu teillä syödään kiveksiä kermakastikkeessa kohta.
ja isä päästelee tuollaista paskaa suustaan? Todella ajattelematonta. Lapsille kun lemmikit on usein äärettömän rakkaita ja kaikki kaikessa. Oliskos aihetta vähän keskustella isukin kanssa?
meillä oli kani kun olin lapsi ja vaarini niin ikään aina käydessään lasketteli moisia:"Joko olette pistäneet kanin pataan?" Itkuhan siitä usein tuli, kun rakkaasta pupusta noin puhuttiin. Pitäisi aikuisten käsittää, että se pupu voi olla lapselle todella rakas ja tärkeä ja tuollaiset puheet satuttavat syvältä.
Vaarillani oli aikanaan ollut useampi kani, joita kasvattivat ruoaksi, joten hänestä ne olivat ruokaeläimiä, eikä ymmärtänyt miksi pidettiin lemmikkinä, mutta silti olisi voinut säästää lapsen pahalta mieleltä pitämällä mielipiteensä omanaan.