Raamattu sivistyksen käsikirjana!
http://koti.phnet.fi/petripaavola/sivistyksenkasikirja.html
Voi hyvänen aika mitä juttua. Suoranaisia tyhmiä väitteitä!
Kommentit (36)
Fakta homma raamattu on Jumalan sanaa ja piste. Pulinat pois ja piste!
niin vakuuttavasti sanottua tietoa, että pakkohan se on uskoa. Piste?
Raamattu on mulle ainaskii fakta homma.
Raamattu on kirjotettu aika paljon ennen Galileita :D Raamatussa ei puhuta missään kohtaa siitä että kaikki kiertäis maapalloa. Se että KRISTITYT usko sen olevan totta, se ei tarkota että Jumala olis ilmottanut sen olevan niin. Voihan maailmassa ihmiset ajatella että kristityt on sellasia ja tälläsiä, koska suomalaiset on kristittyjä (80%) vaikka tosta määrästä suurinosa ei oo millään tavalla kristittyjä tai sitten uskoo itelleen sopivalla tavalla (mutta sillon ei oo kristitty).
Niin ja se että Israel tekee omia ratkasuja kansansa puolustamiseks ei oo millään tavalla yhteydessä Raamatun kanssa. Heillä on kyllä meiän kutsuma Vanha Testamentti, mutta ei taida kaikki tajuta ettei sielläkään uskonto oo sen merkittävämpi valtaväestölle, kun suomessakaan.
Aikamoista tietämättömyyttä. Ja täälläkin keskustelu taas osottaa tän: ottakaa raamattu sievään käteenne ja LUKEKAA ennen kun kommentoitte. Koko Raamattu sanoo että synti on syntiä ja siitä pitää tehdä parannus. Alusta loppuu yhtenä ihmisen seksuaalisuutta rikkovana asiana on ilmetettu homoseksuaalisuus. Jos haluaa olla kristitty, tulee uskoa Jumalan sanaan ja Jeesukseen vapahtajana. Jumalan sanaa ei voi muokata oman mielen mukaan. Jos haluaa tehdä niin, niin sitten voi perustaa jonkun oman uuden myöhempien aikoijen "uskovien koulukunnan. Mutta kristitty uskoo kristinuskon Jumalaan. Jos ei usko siihen mitä Jumala haluaa sanoa, niin uskooko muka oikeasti?
ollut olemassa ennen Raamattua, enkä mä silti pidä niitäkään mitenkään tosina.
Olen lukenut Raamattua kyllä, paljonkin. Ei se silti ole mulle muut akuin mielenkiintoinen kirja.
Alusta loppuu yhtenä ihmisen seksuaalisuutta rikkovana asiana on ilmetettu homoseksuaalisuus.
että Raamattu on ihmisen kirjoittama ihmisen omista ideoista koottu legendakokoelma. Se nyt on selvää tietysti muutenkin. Homokseksuaalisuus ei riko mitään, se on luonnossakin yleinen, harmiton seksuaalisuuden variaatio ja on huutava vääryys että homoja kohdellaan niin kuin kohdellaan.
että Raamattu on ihmisen kirjoittama ihmisen omista ideoista koottu legendakokoelma. Se nyt on selvää tietysti muutenkin. Homokseksuaalisuus ei riko mitään, se on luonnossakin yleinen, harmiton seksuaalisuuden variaatio ja on huutava vääryys että homoja kohdellaan niin kuin kohdellaan.
Raamattu on mulle ainaskii fakta homma.
ollut olemassa ennen Raamattua, enkä mä silti pidä niitäkään mitenkään tosina. Olen lukenut Raamattua kyllä, paljonkin. Ei se silti ole mulle muut akuin mielenkiintoinen kirja.
En ole raamattua lukenut mutta en kyllä satuihinkaan usko. Mikä siitä tekee yhtään todempaa kuin sitten vaikka kalevalasta tai jumalista joita palvottiin ennen raamatun jumalaa. Tai sitten onhan noita budhien jumalia tai allahit ym. Satukirjoja kaikki tyynni ja harva noudattaa niitä ohjeita mitä siellä on lähimmäisen kunnioituksesta ym.
Lukekaa raamattua ja opetelkaa ymmärtämään mitä luette.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan harmiton hupi jos se vie kadotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Millä objektiivisella kriteerillä voimme arvioida sitä, kenellä on paras ymmärrys asiasta?
Raamattu ja Koraani pitää polttaa ja kusta tuhkien päälle...hahahahahaha!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä objektiivisella kriteerillä voimme arvioida sitä, kenellä on paras ymmärrys asiasta?
Sillä että kuinka tarkasti henkilön näkemys vastaa Raamatun sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ja Koraani pitää polttaa ja kusta tuhkien päälle...hahahahahaha!
Juuri näin. Vihaan kristinuskoa, islamia ja juutalaisuutta.
Fakta homma raamattu on Jumalan sanaa ja piste. Pulinat pois ja piste!