Surullinen ja syyllinen olo
Juttelin 11v poikani kanssa suhteestaan isäpuoleensa. Isäpuoli ollut kuvioissa jo 10vuotta, pojalla ei suhdetta omaan isäänsä. Olen pannut merkille välien kireyden, mies haukkuu (idiootiksi,neidiksi, pahin kuulemani oli mulkuksi sanominen), ivaa ja uhoaa. Ainoastaan negatiivisia kommentteja, myös meidän yhteisille lapsille kuin minulle.
Kysyin siis pojalta rehellistä mielipidettä/tuntoja tämänhetkisestä tilanteesta. Pojalta tuli itku, on ollut niin ahdistunut =(. En kuulemma edes tiedä kaikkea mitä mies on puhunut, enhän ole 24h paikalla. Lapsi suree myös sitä, miten mies puhuu minulle. Olo on todella syyllinen, miten olen antanut tilanteen päästä tähän pisteeseen.
Kommentit (54)
saavat moisen miehen mallin. No, onneksi muutos on mahdollinen!
ap.
Mulla on selvyys, etten seukkaa miehen kanssa, ellei lapset ole hänelle yhtä tärkeitä kuin minä. Loukkaavia kommentteja ei tarvii tulla kuin kerran.
tai sinulla on pian itsetuhoinen teini.
Mietin vaan, kun usein palstalla ehdotetaan tämän tapaisiin ongelmiin ratkaisuksi eroa. Mites sitten, kun lapset ovat isällään? Silloinhan ei tilannetta voi tarkkailla sitäkään vähää kuin silloin, kun koko perhe on yhdessä.
En siis tarkoita pelkästään tätä tapusta, vaan myös muita tapauksia, joissa on erimielisyyttä kasvatustyylistä tai ongelmana puolison asenne lapsia kohtaan.
Mietin vaan, kun usein palstalla ehdotetaan tämän tapaisiin ongelmiin ratkaisuksi eroa. Mites sitten, kun lapset ovat isällään? Silloinhan ei tilannetta voi tarkkailla sitäkään vähää kuin silloin, kun koko perhe on yhdessä.
Mitähän sinä ehdottaisit ratkaisuksi? Sitä, että 11-vuotias poika vähän ryhdistäytyisi ja miehistyisi?
Oikeasti ärsyttää se että paapot poikasi pilalle ja miehellä toisenlainen tapa kasvattaa ja haluaisi pojasta oman näköisensä eikä neitiä lässykkää kuten ilmaisee. Miehellä ei ilmeisesti ole omaa poikaa ja nyt vaan haluisi sun pojasta miehen eikä neitiä. Tuskin tuota tahallaan tekee.
että pystyt tekemään asialle jotain nyt eikä kymmenen vuoden päästä. Onhan ikävää jo tapahtunut, mutta vielä voit näyttää lapsille, että ongelmiin voi hakea ratkaisuja eikä koko lapsuus ole yhtä tuskaa.
Poika varmaan on myöhemmin ylpeä äidistään, jolla oli munaa jättää paska isäpuoli ja suojella lapsiaan. Tsemppiä!!!
on aikuinen ihminen sairas, jos poikaa noin neidittelee.
Mieluummin kasvattaisin pojastani "neidin" kuin tuollaisen idiootin.
Oikeasti ärsyttää se että paapot poikasi pilalle ja miehellä toisenlainen tapa kasvattaa ja haluaisi pojasta oman näköisensä eikä neitiä lässykkää kuten ilmaisee. Miehellä ei ilmeisesti ole omaa poikaa ja nyt vaan haluisi sun pojasta miehen eikä neitiä. Tuskin tuota tahallaan tekee.
Peräkammarin poika ja se miestäsi äryttää.
ja haukkui poikaani myös. Herkkä, iloinen poika muuttui sulkeutuneeksi ja ajautui pahoihin ongelmiin ja huostaanottoon. Nyt täysi-ikäisenä ymmärtää asian ja kuittailee exälle lempeästi hänen pikku vioistaan. Exä löysi yh-äidin jolla on kaksi urheilevaa poikaa, exäni ei ymmärrä sellaisia poikia jotka eivät riehu ja tappele.
Ja esim. puolison nimitteleminen v-tun huoraksi ja pieni läpsiminenkin on ihan oikeutettua, jos ottaa päähän, eikö niin? Tuskin sitä kukaan tahallaan tekee. Taidan arvata sun miehen kasvatusmenetelmät.
Älä käytä energiaa juuri nyt tällä hetkellä menneiden murehtimiseen vaan suuntaa tulevaan. Tarvitset nyt paljon energiaa eroprosessin läpiviemiseen ja lasten tukemiseen. Kaikkihan me teemme virheitä, ole itsellesi armollinen. Hienoa, että poika puhui sinulle ja teillä on avoimet välit. Siitä se lähtee, se uusi elämä. Voimia!
..kirjoitettu, komppaan tätä 100%!
en jaksa tässä kertoa tarkemmin, mutta äitini ei koskaan näyttänyt huomanneensa mitään ihmeellistä. Tätä jatkui 20 v, ja myöhemmin elämässäni on ollut sikapaljon vastoinkäymisiä. Tulin juuri lääkäristä, minulla on ties kuinka mones vaikea masennus. En olisi näin särkyvä ja "heikko" jos lapsuuteni olisi ollut toisenlainen. Syytän paljosta isäpuoltani mutta vielä enemmän äitiäni, joka ei suojellut minua. Kyseessä ei ollut insestiä, alkoholia tai fyysistä väkivaltaa, ainoastaan pahimman luokan henkistä.
Mulla on selvyys, etten seukkaa miehen kanssa, ellei lapset ole hänelle yhtä tärkeitä kuin minä. Loukkaavia kommentteja ei tarvii tulla kuin kerran.
Lapsilla on rajat ja säännöt. Kaikkia kohtelen tasavertaisesti ja pyrin antamaan jokaiselle henk.koht. aikaa. Meillä on myös yhteinen poika, jota on tytötellyt vauvasta lähtien, tämä kun kuulemma itki liikaa poikavauvaksi...
11v poikani on kuulemma hintahtava, kun on kiinnostunut ruuan laitosta ja leipomisesta. Nyt poika välttää kyseisistä aiheista puhumista =(
Miehet, joita pikkupojan "neitimäisyys" ärsyttää, ovat itse niitä kaikkein epävarmoimpia ja heikoimmalla itsetunnolla varustettuja ihmisiä, jotka näkevät oman heikkoutensa näissä pikkupojissa. Näille ansarikukkasille on myös tyypillistä, etteivät he kestä mitään omista käsityksistään poikkeavaa. Ei yhtään epäile, etteikö monenkin palsta maman kotoa löydy tällainen niin sanottu mies (joka ei ole tosielämässä miestä nähnytkään).
11v poikani on kuulemma hintahtava, kun on kiinnostunut ruuan laitosta ja leipomisesta. Nyt poika välttää kyseisistä aiheista puhumista =(
Minulle tuollainen kommentointi olisi sodanjulistus ja mies kuulisi kunniansa häijyimmällä mahdollisella tavalla. (Ja lentäisi kyllä hyvin herkästi uloskin, ei sen puoleen.)
En oikeasti ymmärrä, miten kukaan viitsii katsella kotonaan tuollaista idioottia.
Miehet, joita pikkupojan "neitimäisyys" ärsyttää, ovat itse niitä kaikkein epävarmoimpia ja heikoimmalla itsetunnolla varustettuja ihmisiä, jotka näkevät oman heikkoutensa näissä pikkupojissa. Näille ansarikukkasille on myös tyypillistä, etteivät he kestä mitään omista käsityksistään poikkeavaa. Ei yhtään epäile, etteikö monenkin palsta maman kotoa löydy tällainen niin sanottu mies (joka ei ole tosielämässä miestä nähnytkään).
Juuri näin. Ei ole suurempaa raukkaa kuin "aikuinen" mies, joka kiusaa pienempiään ja heikompiaan, jotka eivät voi puolustautua mitenkään (koska raukat pelkäävät eroa sisaruksista, kodin menetystä jnejne.). Tuollaisilla "aikuisilla" on todella pahat ongelmat itsellään.
Hinajathan ovat niitä oikeita miehiä :)
Siskollani oli mies joka loukkasi sekä siskoani, että siskoni poikaa ekasta liitosta. Poika nyt jo 25, mutta vihaa tätä miestä yli kaiken, edelleen. Vaikka muutti kotoa pois omalle isälleen heti, kun täytti 12 vuotta ja sai ite valita missä asuu.
Tämä mies oli sitten kaiken lisäksi pitänyt kahta perhettä rinnakkain. Jäi kiinni ja muutti sen toisen perheen luokse. Jätti siskon ja heidän yhteisn pojan aivan tyhjän päälle. Myi talon alta ja sano, että menkää minne haluatte.
Siskoni on täysin alkoholisoitunut ja tämä hänen luona asuva poika on masentunut, eli ei hyvältä näytä.. Murehdin asiaa usein. Meillä kuitenkin 700 km välimatkaa, että auttaminen vaikeaa.