Boheemin ja tarkan yhteiselo, mahdottomuus?
Minkälaisia törmäyksiä tarkan ja boheemin yhteiselo aiheuttaa? Olen seurustellut muutaman kk itseeni verrattuna melko suurpiirteisen miehen kanssa. Tässä puntaroin, onkohan ihan mahdotonta miettiä tulevaisuutta yhdessä...?
Kenelläkään kokemusta pitkästä toimivasta suhteesta, jossa toinen huithapeli ja toinen tarkka?
Kommentit (11)
ei se kivaa ole, jossain vaiheessa jommankumman täytyy luopua periaatteistaan, meillä se kovasti yritän olla minä-
t boheemi
ja tulin vuodessa hulluksi tarkan miehen kanssa. Onneksi erosimme.
Siis tuliko ongelmia ihan joka asiassa, isoissa ja pienissä linjoissa vai näitä "normaaleja"(miten kotitöitä tehdään, miten päin wc-rulla pyörii, yms)?
Nalkuttiko mies sinulle?
Ja kysymys oli sille, jolla tarkka mies. Olisko ollut viestiketjun 2.
Siis tuliko ongelmia ihan joka asiassa, isoissa ja pienissä linjoissa vai näitä "normaaleja"(miten kotitöitä tehdään, miten päin wc-rulla pyörii, yms)?
Nalkuttiko mies sinulle?
mutta nuo normaalit jutut tekivät loppuviimeksi siitä mahdotonta. Esim. mies oli jumalattoman tarkka missä minkin tavaran piti olla, millä tavalla ja miten päin. Onko se nyt niin maailmanloppu, jos se onkin jossain muualla. En ole mikään sottapytty, mutta en jaksa asetella tavaroita insinöörintarkasti tai ainakaan kuulla naputusta niistä, jos ovat vinossa.
10 vuotta yhteiseloa takana.
Onnellisia.
Kummankin täytyy hieman joustaa näkemyksistään.
Tarkka antaa olla niiden kahvitahrojen, vaikka häiritseekin, tai sitten siivoaa itse. Boheemi opettelee laittamaan tavarat edes sinne päin paikoilleen, ainakin avaimet ja puhelimensa.
Tarkka antaa boheemin tavaroiden olla levällään, jos sillä on joku juttu keske...jos se joku juttu on ollut kesken/levällään kuukauden, on siitä luvallista huomauttaa.
Boheemi ripustaa siististi kuivumaan edes ne tarkan vaatteet, omansa voi pitää miten tykkää. Boheemi opettelee viemään likaiset astiat keittiöön.
Tarkka opettaa boheemille hieman elämän hallintaa, laskut on maksettava ajoissa.
Boheemi opettaa tarkan irrottelemaan, heittäytymään..aina ei tarvitse olla ihan niin tarkkoja suunnitelmia kun lähtee matkalle, tai lähikauppaan.
että melko mahdotonta. Alkuun voi sujua, mutta kunhan kunnon arki astuu kuvaan, niin melko varmasti ne isot riidat saadaan aikaan tuosta asiasta, toisen tavat alkavat ärsyttää. Molempien pitäisi tulla vastaan aika tavalla, että onnistuisi.
Ja kysymys oli sille, jolla tarkka mies. Olisko ollut viestiketjun 2.
Tulimme kyllä toisiamme vastaan ja varmaan opimmekin paljon. Silti ei se ikinä ollut kauhean sujuvaa, siis arki. Ei tuollaista perustaa voi täysin, eikä pidäkään muuttaa. Olin nuori suhteessa, ikävuodet 19-27, joten varmaan senkin takia tuo juttu oli vaikea. Vasta muutaman vuoden myöhemmin tajusin, että minun pitää olla oma itseni, enkä haluaa enää olla jossain muotissa, mitä toinen tahtoisi. Se siitä.
auto on velaton, kesämökki veltaton, 1 asunto jo maksettu, toisesta 50% maksettu---
riittää, kun toinenkin puolisoista tarkka ja tunnollinen rahankäytössä
- onnistuu, kun on omat tilit ja molemmat säännöllisesti työelämässä
Meillä on kolme vuotta tapeltu noista käytännön asioista ja minä revin aiemmin tukan päästäni, kun mies oikeutti laiskottelunsa juuri tuolla "mä oon niin boheemi"-asenteella. Lopulta ymmärsi kantani parin käytännön esimerkin myötä ja hitaasti muuttui vähän tarkemmaksi.
Itse olin se boheemi, vaikka inhoan sitä sanaa, sillä on helppo oikeuttaa asioita.
Jälkeenpäin kun katson sitä aikaa, voin sanoa että aika vaikeaa ja kurjaa se oli. Onneksi löysin sitten enemmän kaltaiseni ihmisen.