Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvoisat vieraita kutsuvat koiranomistajat!

Vierailija
06.03.2011 |

Vaikka sitä ehkä ette tajua, moni vieras EI tykkää siitä, että koira roikkuu kieli pitkällä kahvi- tai ruokapöydän ääressä pilaamassa ruokahalut. Onko ihan mahdotonta laittaa se koira johonkin muuhun huoneeseen syönnin ajaksi?

Lisäksi siisteihin vaatteisiin pukeutunut vieras tuskin haluaa koiran kuolaa vaatteisiinsa ja suoraan sanoen - ei sinne kylään teidän koiran takia ole tultu.

Itse nykyään vältämme tällaisia kyläpaikkoja. Me haluamme kyläreissulla seurustella ihmisten kanssa emmekä paapoa jotain piskiä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksy niin voi jättää sitten tulematta! Sama kun telkeisi lapsen huoneeseen siksi aikaa kun on vieraita koska kaikkihan ei pidä lapsistakaan siinä pöydässä sotkemassa ja lääppimässä jokaiseen pullaan jotka sitten vieraat joutuu syömään!!!

voi hyvänen aika ihmistä, joka rinnastaa koiran lapsen. Koira ei edelleenkään ole ihminen. Koiralla ei ole samanlaisia tunteita kuin ihmiselle.

mutta jos menee vieraaksi jonkun ihmisen KOTIIN, ei voi olettaa, että tässä kodissa tärkeä koira teljetään toiseen huoneeseen, jos se ei ole heillä muuten tapana.

Jos ei tykkää koirista - tai kuorsaavista kaneista - kannattaa jättää ne vierailut kokonaan. En mä ainakaan tykkäis, jos joku sanois, että vie tuo hurtta - tai kuorsaava kani - toiseen huoneeseen kun mua vituttaa sen naama. Kyse on MEIDÄN KODISTA, jonka asukas myös koira - ja kuorsaava kani - on.

Vierailija
22/31 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

purematapauksia ym, kun jotkut ihmiset kohtelee koiraa kuin ihmistä. Kyllä ois cesar milanille hommia suomessakin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän ei tarvitsekaan tulla meille enää sitten kylään. Koira näet asuu meillä ja te ette joten sillä on oikeuksia ja teillä ei.

Jos olet niin pimeä ettet kestä koiraa samoissa tiloissa pysy kotonasi.

Vierailija
24/31 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

purematapauksia ym, kun jotkut ihmiset kohtelee koiraa kuin ihmistä. Kyllä ois cesar milanille hommia suomessakin..

mutta se on kuitenkin meidän kodin asukas, toisin kuin vieraat. Jos joku vieras ei viihdy meillä, niin ei tarvitse tulla uudelleen. En mäkään mene sellaisiin paikkoihin, joissa en viihdy.

Ps. En ole katsonut tuota kyseistä ohjelmaa (en omista tv:tä), mutta sen verran olen lukenut kys. miehen koulutusmetodeista, etteivät ne todella ole sovellettavissa kaikkiin koiriin. Ei esim. meidän koiraan, joka on arka, pentumainen eikä haasta.

Vierailija
25/31 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaan, että oli eläin mikä tahansa mut jos se ei osaa käyttäytyä, niin se laitetaan toiseen tilaan vieraiden ajaksi.

Meillä ei koiraa ole mutta 4 kissaa on ja niistä 2 menee kyllä "saunomaan" vieraiden ajaksi, kun alkavat hyppiä kahvipöytään ja tunkea yliaktiivisesti vieraiden syliin.

kun meillä oli koira niin tarpeen mukaan sekin laitettiin ulos tai toiseen huoneeseen. Ei kyllä yleensä ollut häiriöksi, eikä esim kerjännyt vaan pysytteli omalla paikallaan vieraiden ollessa mutta jos paikalle tuli esim joku joka pelkäsi koiraa, niin sai mennä toiseen huoneeseen tai pihalle.

Vierailija
26/31 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään en mielellään tietyissä koirapaikoissa kyläile.

Mielelläni kyläilen sellaisilla, joilla koira oikeasti on opetettu käyttäytymään. Mielellään vaikka rapsuttelenkin koko ajan. Mutta seuraavia tapauksia en pysty ymmärtämään:

-koirille rakennettu portteja oviin. siis KOIRILLE. Että ne voidaan pitää eri huoneissa kun toisella juoksu. JA sitten ne haukkuvat toisilleen..huhhuh.

-talossa "pennutushuone" jossa vieraatkin "pakotetaan" käymään katsastamassa pennut. Sisätiloissa pieniä joka puolella paskovia/pissaavia pentuja ja sinne sitte sukkasillaan. Kenkiä talon emäntä ei antanut laittaa! siellä sitten koiran jätöksissä tallusteltiin

-terrieri, jota leikitetään koko ajan repimislelulla. Menee ihan villiksi ja puree kaikkea ja kaikkia. Sukkahousut on rikkonut ja kerran paitani.

-kuolaava koira, joka arvaamaton luonteeltaan, alkaa murista hiljaa ellei rapsuta sillä seurauksella, että vaatteet ihan valkoiset kuolasta. Omistajat nauravat vieressä..

Että mielestäni nämä koiranomistajat, jotka niin fanaattisesti puolustavat koiran paikkaa lapseen verrattavana perheenjäsenenä voisivat myös ne koiransa kouluttaa. Ihan kuten oletamme ihmisten komentavan lapsiaan. Plus että lapsia harvemmin tarvitsee tosissaan pelätä..

Vierailija
27/31 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyt ihmiset tulevat kylään. Koira ei kuolaa eikä saa olla keittiössä, mutta on kovin seurankipeä ja pienestä rapsutuksesta villiintyy niin, että tunkee kielloista huolimatta syliin saakka paijattavaksi. Ja kun on aika iso koira, niin tästä ei ymmärrettävästi kaikki tykkää. Koiraihmiset ei häiriinny koiramme läsnäolosta, mutta koirattomista kodeista tulevat.... voi voi..

Vierailija
28/31 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä koira rinnastetaan ihmiseen ja sitä ei ole koulutettu.

Koiria vastaan ei ole mitään. Vain sellaisia kyläpaikkoja, missä koiralle ei ole laitettu rajoja ja osoitettu paikkaa. Eli koiran kuono on koko ajan kahvikupin ääressä ja kuolarihma valuu vaatteille. Näykkii ja työntää kuonoa haaroihin. Murisee ja yrittää purra ja riehuu. Yhdessä kyläpaikassa koira jopa söi kenkäni säpäleiksi ja se oli emännän mielestä riemukkaan vitsikästä. Ei korvannut kenkiäni, vaikka laitoin lasku perään.

Jos koira on koulutettu, se ei haittaa.

Vierailija
29/31 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että koira puskee kuonoaan haaroväliin, runkkaa minun säärtäni tai hyppii minua päin takajaloillaan haukkuen ja pahimmillaan naamaan nuoleskellen, on tehnyt kolmessa koiraperheessä käymisen epämiellyttäväksi. En todellakaan pidä tuollaisesta, se on noloa, enkä tiedä mitä siinä tilanteessa pitää tehdä, kun en ei itselläni ole ollut koiraa.

En viitsisi juuri ovesta sisään tulleena ruveta koiraa painamaan pois tai sivuun aika kovalla kädenliikkeellä. Ei näytä kivalta...

Kertokaahan nyt minulle, mitä tuollaiselle nylkytyskoiralle pitää tehdä, tai "ihanan iloiselle rottweilerille, joka hyppii takatassuillaan ja laittaa etutassut hartioilleni ja antaa muutaman pusun vielä naamaan". Hyi helkatti!

Haluan kyllä tavata perheitä, mutta koirat eivät ole suosiossani käyttäytymisensä johdosta.

Vierailija
30/31 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan nyt minulle, mitä tuollaiselle nylkytyskoiralle pitää tehdä, tai "ihanan iloiselle rottweilerille, joka hyppii takatassuillaan ja laittaa etutassut hartioilleni ja antaa muutaman pusun vielä naamaan". Hyi helkatti!

Haluan kyllä tavata perheitä, mutta koirat eivät ole suosiossani käyttäytymisensä johdosta.

- josta siis tykkään älyttömästi - hyppii aina mua vasten ja joskus nylkkii. Mä työnnän sen alas ja sanon lujasti ei.

Vierailija
31/31 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lapsista että koirista (raskaana, ja koiranomistaja), mutta en taas voi tajuta perheitä joissa lapset voivat riekkua ihan kuinka tahansa. Esimerkki: eräs lapsiperhe joka käy säännöllisesti kylässä, antaa lapsiensa tehdä mitä huvittaa. Lapset sohivat koiraa leluillaan, juoksevat joka huoneessa, tonkivat kaapeilla, närppivät kaikkea mahdollista pöydästä (ja jättävät tietenkin syömättä), huutavat ja kiljuvat. Ja vanhemmat...eivät tee mitään. Sama meno heidän omassa kodissaan potenssiin 100...toki jokainen voi kodissaan olla kuinka haluaa, mutta kylässa olisi ihan kiva jos pystyisi vaikka kaksi sekuntia juttelemaan rauhassa...

Koiramme sen sijaan ei koskaan aiheuta moista hullunmyllyä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi