Voi ei... Vienkö koiran päivystykseen?
Tyttökoiralla oli just kuukausi, puolitoista sitten eka juoksu, se loppui ja nyt alkoi taas tiputtaa verta! Onko tämä kohtutulehdus nyt sitten?
Varmaan parasta soittaa samantien eläinklinikalle...
Kommentit (9)
En muista normaalilämpöä, Googlella löytyy, jos joku ei osaa neuvoa.
on tämän minun koirani sisko samasta pentueesta, näillä on ollut juoksut samaan aikaan ja viime viikolla oli tällä siskokoiralla todettu kohtutulehdus...
ap
soita ja kysy pitääkö tulla heti vai voiko odottaa
onneksi on tuo Tampereen Tuhatjalka alle tunnin ajomatkan päässä, siellä on 24h päivystys, niin sinne mennään sitten klo 12...
Koiran kirsu muuten tuntuu kuumalta.
ap
Kirsun lämmöllä ei ole mitään tekemistä koiran terveyden kanssa.
Ihan netistä löytyy nämä perusasiat.
Kuumeen mittaaminenkin pitäis olla ihan perustaito koiranomistajalla.
Päivystäjälle kannattaa ensin soittaa. Puhelimessa osaavat neuvoa tarvitseeko koirasi kiireellistä apua. Muussa tapauksessa viet tilaa oikeasti kuolemansairailta, ja päivystyskäynti myös maksaa aikalailla.
Kirsun lämmöllä ei ole mitään tekemistä koiran terveyden kanssa. Ihan netistä löytyy nämä perusasiat. Kuumeen mittaaminenkin pitäis olla ihan perustaito koiranomistajalla. Päivystäjälle kannattaa ensin soittaa. Puhelimessa osaavat neuvoa tarvitseeko koirasi kiireellistä apua. Muussa tapauksessa viet tilaa oikeasti kuolemansairailta, ja päivystyskäynti myös maksaa aikalailla.
ja sanoivat että kannattaa tulla näyttämään. Kyllä mielummin käytän kalliillakin vaikka turhan takia kuin olen käyttämättä ja sitten jotain onkin.
Koiran kuumetta en ennen ole joutunut mittaamaan, nyt oli eka kerta, ja katsoin kyllä netissä että on ihan normaalilämpö, sanoin myös tuon lämmön sille päivystäjälle.
ap
Muussa tapauksessa viet tilaa oikeasti kuolemansairailta, ja päivystyskäynti myös maksaa aikalailla.
Toivottavasti ap:n koira selviää!
Sitä paitsi se on päivystävän eläinlääkärin päänsärky laittaa potilaansa tärkeys- ja kiireysjärjestykseen. Olen minäkin istunut päivystävällä eläinlääkärillä keskellä yötä odottamassa, että lääkäri pääsee leikkauksesta katsomaan omaa koiraani. Ei ole mua haitannut, koska isommat vammat hoidetaan tietysti ensiksi.
mutta aloin asiaa ihmetellä siksi kun teki pissat olohuoneen matolle vaikka juuri äsken oli ulkona.
Ei se minusta erityisen tuskainen ole? Mutta nuolee alapäätään kyllä ja äsken käveleskeli edestakaisin hieman. Nyt rauhoittui sängyn alle nukkumaan.
Voinko mitata kuumeen korvakuumemittarilla jostain? Meillä kun ei muunlaisia ole... Ja mikä on koiran normaalilämpö?