Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi olettaa, että kyläkutsun saanut voi tuoda koiran meille???

Vierailija
05.03.2011 |

Kutsuimme tuttavapariskunnan lapsineen meille. Olemme juuri muuttaneet ja meillä on juuri laitetut uudet vaaleat parketit lattioissa.

No, perhe toi koiransa mukana. Tänään oli plussaa, joten tassut oli tosi kuraiset. Että ärsytti, kun se koira lampsi pitkin kotiamme niillä kuraisilla tassuillaan. Ihan varmasti tuli naarmujakin! En ole halunnut tarkastaa vielä, ärsyttää niin paljon.

Sanoin, että koira voi jäädä eteiseen. Mutta eihän se siinä pysynyt, eikä perhe millään tavalla sitä kieltänyt. Yritin nätisti: "Voi voi, tuleekohan nyt paljon kuraa tassuista.." kun tuli olohuoneeseen, mutta perheenäiti tokaisi: "No, onneksi nykyajan ihmisillä on imurit ja mopit, heheh."

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten provoksi epäilen minäkin tätä...

Vierailija
22/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulim mieleen, että ihan kuin olisivat kateellisia kommenteista päätellen. Seuraavalle kerralla sanoisin jo kutsuessani, että voitteko tulla kun koiraa en haluaisi meille sisälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira pissaa matolle, jota ei voi vesipestä ja raapii ulko-oven naarmuille.

Vierailija
24/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille on ollut selvää että mitään koiraa tänne ei tuoda. En voi sietää hajua enkä karvoja, enkä ylipäänsä koko eläintä. Toisaalta en itsekään automaattisesti oleta että lapsettoman ystäni kahvikutsu koskee lastani, vaan sanon kutsumisvaiheessa jo onko mulla lapsenvahtia.

Vierailija
25/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa törkeää! Meille en kyllä koiria halua sillä esim. sohvamme runko on ruskeaa nahkaa enkä tosiaan halua nähdä miten käy jos koira vaikka hyppää sitä vasten. Eikä sohvan tummat tekstiilitkään tykkää karvoista. Kestän vielä imuroida jos vieraiden vaatteista JUUTTUU (ei meinaa lähteä imurillakaan) karvoja kiinni sohviin yms. mutta en sitä että itse karvaturri otetaan mukaan vaikka koirista tykkäänkin.

Vierailija
26/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itsellä koira, silti en halua että vieraat tuovat omaansa mukanaan. Tarvittaessa omakin koira laitetaan muihin tiloihin, riippuen vieraista. Mutta olen kerran joutunut torppaamaan koiran ovella, että ei sisään kiitos. Olkaa vain tiukkoina älkääkä laskeko sisään, se on omistajan ongelma missä koiransa sen aikaa pitää jos on mukaan raahannut.

Vierailija
27/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on vienyt toistakymmentä vuotta päästä perheenjäseneni kanssa siihen, että hän rajoittaa koiransa aiheuttamaa harmia huushollissani. Nyt hän ymmärtää sen niin, että olen tarkka astmani ja allergiani kanssa, ei niin että ko. sairaudet tarkkuutta edellyttäisivät.

Mitä hän tekee muualla? Ottaa esim. koiran syntymäpäiville pieneen yksiöön, vaikka päivänsankari on jo kutsussa maininnut, että lemmikkejä ei saa tuoda paikalle ja pari vierasta joutui poistumaan paikalta heti koiran saapuessa, juhlien vasta alettua.

Kun ollaan menossa ravintolaan syömään, hän tulee koiran kanssa, jotta saadaan koko ilta kierrellä kaupungilla etsien ruokapaikkaa jonne pääsee koiran kanssa....

Vierailija
28/65 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen, että millaisia ystäviä teillä oikein on, jos niille ei voi sanoa tuollaista asiaa kuin vaikkapa allergia? Tärkeä juttu kuitenkin! Vai käykö teillä jotain puolituttuja? Miksi? En voisi kuvitella laskevani erittäin pieneen ystäväpiiriini ketään, joka ei kunnioittaisi minun toiveita ja meidän kotia, uskallan myös heille sanoa, jos on jotain sanottavaa.

Vierailija
29/65 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on vienyt toistakymmentä vuotta päästä perheenjäseneni kanssa siihen, että hän rajoittaa koiransa aiheuttamaa harmia huushollissani. Nyt hän ymmärtää sen niin, että olen tarkka astmani ja allergiani kanssa, ei niin että ko. sairaudet tarkkuutta edellyttäisivät.

Mitä hän tekee muualla? Ottaa esim. koiran syntymäpäiville pieneen yksiöön, vaikka päivänsankari on jo kutsussa maininnut, että lemmikkejä ei saa tuoda paikalle ja pari vierasta joutui poistumaan paikalta heti koiran saapuessa, juhlien vasta alettua.

Kun ollaan menossa ravintolaan syömään, hän tulee koiran kanssa, jotta saadaan koko ilta kierrellä kaupungilla etsien ruokapaikkaa jonne pääsee koiran kanssa....

Ja mikä järkytys kun ei pikkupuppe ollutkaan tervetulut ensimmäisenkään ruokaravintolaan! Olen myös olut paikalla kun kahden rotikan omistaja saapui kyläpaikkaamme karmit kaulassa,ensimmäiseksi nämä piltit hyökkäsivät kissan kimppuun, joka pelastettiin viime hetkellä. Minulla oli neljän kuukauden ikäinen vauvani sylissä, jonka nostin pääni korkeudelle näiden puudelien rynnätessä "tervehtimään" meitä. Oletin omistajan tulevan perässä keräämään lemmikkinsä hyppimästä, mutta ei! Sen sijaan minä keräsin itseni ja vauvan ja lähdimme. Ei sovi yleistää, mutta aika ikävän kuvan antaa koiranomistajista eikä ole ainokainen tapaus edes.

Vierailija
30/65 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useammalla ystävälläni on koiria, eikä kukaan ole vielä niitä kylään tuonut. en minäkään ota koiraani mukaan, jos lähden kyläilemään. yön yli reissujen ajaksi koiralle hommataan hoitaja, tai otetaan lähistöltä majoitus, johon koiran voi viedä kyläilyn ajaksi. ei tuo nyt vaikeaa ole.

Vierailija
31/65 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kyllä on pakko olla provo kun _meidän_ tutut toimii aina näin" Joo ja uskokaa tai älkää, mutta kaikille ihmisille ei ole suotu niitä normaalin ajattelun lahjoja.

Mulle on käynyt muutamaan kertaan saman tyypin kanssa niin, että ovat tuoneet koiransa mukaan meille. Meillä on kissa joka pelkää koiria ja tämä on kuitenkin enemmän sen kissan kuin niiden koirien koti enkä halua että kissa stressaantuu vieraista elukoista.

Ja kyllä, olen sanonut että tänne ei saa tuoda koiria. Eikä sen puoleen mitään muitakaan eläimiä.

No ensimmäisellä kerralla oli kesä ja koira sai olla pihalla, joskin laitoin omistajan noukkimaan kakat pois. Toisella kertaa olikin talvi ja ovella sitten menin oven rakoon eteen kun koira yritti tulla sisälle. Kysyin että mihinkäs meinasit vuffesi laittaa, kun sitä ei tuonne sisälle voi tuoda.

Vastaus oli "ainiin kun sä vihaat koiria". Ja ei, en vihaa koiria, mutta en halua vieraita eläimiä tänne sisälle, kuten ko. ihminen hyvin tiesi.

Enkä tosiaan vihaa koiria, kasvaessani äitini piti kenneliä, enkä siitäkään mitään inhoa ole näihin eläimiin saanut.

EN oikeasti ymmärrä että miten sitä koiraa ei voi jättää pariksi tunniksi kotiin?

Teille jotka raahaatte ne koirat kyläpaikkoihin mukaan; käyttekö töissä? Miten ihmeessä ne koirat voi kestää sen ajan itsekseen?

Ei meilläkään tuo kissa ole perheenjäsen vaan perheen lemmikki.

Mieheni isällä on ajokoira ja hänelle koira on harrastuskumppani, hänen omien sanojen mukaan.

Eläin on aina eläin.

Vierailija
32/65 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydän erästä ystävääni piipahtamaan iltateellä, että voimme jutella hän katsoo aina onko koko hänen 5 henkinen perheensä sinä iltana vapaalla, jotta voi ottaa kaikki mukaan. Eli ei ymmärrä, että haluan hänet paikalle, en montaa lasta ja miestä. Ja kun ne tulevat niitä saa sitten kestitä ja kestitä. Ovat ihan kuuluisia siitä, että käyvät syömässä muualla kuin kotonaan. Enpä ole viime aikoina kutsunut.

Vierailija
33/65 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koira, eikä tietenkään viedä mihinkään ilman lupaa ja silloinkaan ei sisälle ellei erikseen pyydetä :)

Meillä yksi tuttavapariskunta ottaa aina koiransa mukaan, mutta ulkona koira hyppii matalalla olevat ikkunat ihan kauhean näköisiksi. Sisälle livahtaessaan sen annetaan hyppiä kuraisena sohvalle. Ajattelevat ehkä että meidänkin koira tekee niin, mutta kuraisena oma koiramme kuivuu eteisessä.

Vierailija
34/65 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä ei todellakaan nimitetä "perheenjäseneksi". Perheenjäseniä ovat äiti, isä ja lapset. Koira on lemmikkieläin. Kun perhe kutsutaan kylään niin lemmikkieläimet jätetään automaattisesti kotiin.

Vierailija
35/65 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin allerginen ja kaverit tietää senn ja eivät raahaa tänen eläimiä,jos menen kylää äidilleni sielä on kissa,sen hetken voin olla sielä ennen kuin ahistaa ja kaverillani on koira ei ole koskaan tuonut meille kun tietää etä oon allerginen.

Ja ystävälläni on kani se on aina makuuhuoneessa,kun menen ja ovi kiinni.

Mulla on ystäviä jotka arvostaa mua :)

Vierailija
36/65 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut muutama koira, nuorempikin kuoli viime keväänä, eikä uutta ole otettu vielä vaikka koiraikävä onkin kova.

No, kylään ollaan viety koiria, jos on erikseen pyydetty. Joskus olen kysynyt, voiko koiran ottaa mukaan esim. pihalle. Tällainen tilanne lähinnä silloin kun oli hirveä helle, enkä halunnut jättää vanhaa koiraa yksin kuumaan kotiin. Sisälle niitä isoja rohjakkeita ei tosin poikein kehdannut missään viedäkään. Kolmessa lapsessammekin on ihan tarpeeksi...

Meillä koira on laitettu esim. yläkertaan yksinään, jos kylään on tullut koira-arkoja lapsia (tai aikuisia). On me saatettu muutaman perheen takia viedä koira hoitoonkin, jotta kaveriperheet ovat päässeet meille yökylään.

Yleensä asiat kuitenkin selviää ihan parhain päin, kun ei olla niin kamalan mustavalkoisia ja hyökkääviä. Harvassa on ne ongelmat, joihin ei hyvällä tahdolla löydy jonkin näköistä kompromissia. Rohkeasti vaan suu auki siskot :)

Vierailija
37/65 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ystävää olen menettänyt, koska olen sanonut että heidän kovaa haukkuvat ja paikkoja pureskelevat koiransa eivät saa tulla meille viikonlopuksi kylään. Eivät ole sitten tulleet lainkaan.

Yhdellä sukulaisella on kaksi koiraa, jotka olen päästänyt meille, koska ovat tosiaan sukulaisia, mutta olen ollut ihan puhki aina kun lähtevät. Vaaleissa sohvissamme on kuonosta, pepusta ja tassuista ruskeita jälkiä. Jopa koiran rähmä (se sellainen musta lima) tekee hurjia kuvioita sohviin. Tämän sukulaiseni mielestä olen "naiivi ja skitso" kun hiljaa pyyhkäisen mennessäni taas jotain ruskeaa vanaa pois seinästä/ matosta.

Heidän lapsensakin tekevät aikamoista säätöä sisustukseen ja kun he lähtevät, tuntuu kuin olisin menettänyt taas hetkeksi kotini. Alkaa aina hurja siivousurakka.

Itselläni on ollut koira. Koira pidettiin siistinä, hän ei saanut tulla sohvalle eikä sängylle. En siis vihaa koiria, en vain pidä niiden omistajista, jotka kokevat olevansa oikeutettuja sotkemaan toisten kodit.

Vierailija
38/65 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomat pariskunnat ja naiset, joiden omat lapset jo aikuisia.

Meille on ängetty koirien kanssa kysymättä hyvinkin usein. Meillä on omakin koira, ja monesti tulee tilanne että koirat eivät tule toimeen ja sitten joudumme lukitsemaan oman koiramme jonnekin. Vierasta koiraa ei voi, koska se saattaa pistää säleiksi koko huoneen.

Minulla on tuttava, joka tuo aina mukanaan yhden taistelukoiran. Kyseessä lapseton nainen, jolle tämä on vielä ensimmäinen koira. Voihan taivas. Tulee meille "siedättämään" koiraa koiriin ja lapsiin.

Ihmiset on niin sokeita, niin yksinkertaisia, niin röyhkeitä. Minäkin olen nykyään röyhkeä ja osaan sanoa ei.

Vierailija
39/65 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olet viimeksi kuullut, että joku olisi raahannut kissansa mukaan kyläilemään?

Vierailija
40/65 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja surkea provo.

Kyllä kaikki koiraihmiset ottavat selvää esim. allergioista, ennen kuin tuovat eläimensä vieraisille.