Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi olettaa, että kyläkutsun saanut voi tuoda koiran meille???

Vierailija
05.03.2011 |

Kutsuimme tuttavapariskunnan lapsineen meille. Olemme juuri muuttaneet ja meillä on juuri laitetut uudet vaaleat parketit lattioissa.

No, perhe toi koiransa mukana. Tänään oli plussaa, joten tassut oli tosi kuraiset. Että ärsytti, kun se koira lampsi pitkin kotiamme niillä kuraisilla tassuillaan. Ihan varmasti tuli naarmujakin! En ole halunnut tarkastaa vielä, ärsyttää niin paljon.

Sanoin, että koira voi jäädä eteiseen. Mutta eihän se siinä pysynyt, eikä perhe millään tavalla sitä kieltänyt. Yritin nätisti: "Voi voi, tuleekohan nyt paljon kuraa tassuista.." kun tuli olohuoneeseen, mutta perheenäiti tokaisi: "No, onneksi nykyajan ihmisillä on imurit ja mopit, heheh."

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei, koira ei voi tulla meille sisälle, koska äitini/siskoni/anoppini on äärimmäisen allerginen eikä kaikkia koirankarvoja saa imuroitua kerralla pois?

Tai ihan suoraan, että meillä on uusi parketti emmekä halua, että koiranne sitä naarmuttaa.

Vierailija
42/65 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kautta niille ja jättää kengät jalkaan. Syyksi voidaan sanoa, että halutaan kasvattaa siitä amerikkalainen, siellä kuljetaan kengät jalassa sisällä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuimme tuttavapariskunnan lapsineen meille. Olemme juuri muuttaneet ja meillä on juuri laitetut uudet vaaleat parketit lattioissa. No, perhe toi koiransa mukana. Tänään oli plussaa, joten tassut oli tosi kuraiset. Että ärsytti, kun se koira lampsi pitkin kotiamme niillä kuraisilla tassuillaan. Ihan varmasti tuli naarmujakin! En ole halunnut tarkastaa vielä, ärsyttää niin paljon. Sanoin, että koira voi jäädä eteiseen. Mutta eihän se siinä pysynyt, eikä perhe millään tavalla sitä kieltänyt. Yritin nätisti: "Voi voi, tuleekohan nyt paljon kuraa tassuista.." kun tuli olohuoneeseen, mutta perheenäiti tokaisi: "No, onneksi nykyajan ihmisillä on imurit ja mopit, heheh."

Vierailija
44/65 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ja suomaliset on helkkarin koirakielteisiä.

Meidän piski on perheenjäsen siinä kuin lapsetkin ja kulkee mukana myös kyläreissut. Ei mennä, jos koko perhe ei ole tervetullut.

Mun paras ystävänikin ottaa useimmiten miehensä mukaan, vaikka mä en erityisemmin tyypistä pidäkään. Tarjoan jopa kahveeta ja pullaa keittiössä, miehen ei tarvitse odottaa eteisessä.

Vierailija
45/65 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuljettavat koiraansa joka paikkaan. Aina ennen ovat jättäneet koiransa kotiin, mutta tänään toivat mukanansa.

ap

Vierailija
46/65 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt missä se koirasi kävelee. Ja sitten tulee meille niillä samoilla tassuilla.

Ei todellakaan, meille ei koirat tule sisälle. Ikinä enää. Nyt olin aivan liian hämilläni, jotta olisin voinut tiukasti kieltää.

ap

Vierailija
47/65 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut saman kahdesti eri ihmisten tahoilta. Opin kantapään kautta, ettei heitä ainakaan toiste tarvitse kylään kutsua.

Vierailija
48/65 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koiraa ole opetettu olemaan yksin yhtään?

On minullakin 2 koiraa, en kuskaa niitä mukanani kyläpaikkoihin :) Pentuna kyllä lähtivät mukaan :) Mutta ei silloin tullut pahemmin käytyäkään kylässä :)

Vierailija
49/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralliset kaverini varmistavat AINA, että saahan koira tulla mukaan. Vaikka tietävät, ettei allergioita ole.

Minä itse varmistan kylään kutsujalta, onko ok, että otan lapsen mukaan. Mielestäni kutsu koskee ensisijaisesti sitä, joka kutsutaan, ja emännällä pitää olla mahdollisuus sanoa, jos ei sovi, että otetaan koira/lapsi mukaan. Tietysti voi silloin olla mahdollista, että kutsuttukaan ei voi tulla.

Vierailija
50/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pari koiraa eikä todellakaan tule pieneen mieleenikään ottaa koiraa kylään mukaan jos nyt ei parille tietylle joiden luo tiedän koirien olevan tervetulleita. Ja nämä mihin vien kysymättä on äidin ja isovanhempien luokse.

Vierailija
51/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän koirista mutta olen allerginen. Ketuttaa, kun eläimet ovat ihmisiin verrattavia olentoja. Kohtelen eläimiä aina kunnioituksella ja rakkaudella, mutta eivät ne ihmisen asemaa tarvitse.

Työnantajani muuten unohtaa jatkuvasti allergiani ja lähettää minut kohteisiin, joissa on eläimiä. Siinä aivastelen, niiskutan ja vedän astmapiippua kaksin käsin. Toisille allergia on vain tyhjää puhetta kai. Kun rapsutan koiraa, käsiini nousee minuuteissa paukamia ja henki ei kulje.

Ja sille vastaajalle, joka puhui koirankarvoista: ihan sama niille karvoille, hilse on se, joka allergisoi. Toki karvoissa hilsettä on, mutta hilse on hienojakoista ja siinä menee aikaa, ennen kun sen saa pois, jopa kuukausia.

Ja surkea provo. Kyllä kaikki koiraihmiset ottavat selvää esim. allergioista, ennen kuin tuovat eläimensä vieraisille.

Vierailija
52/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran omistajat ovat ihan yhtä allergisoivia, oli koiraa mukana tai ei.

Ja herranjesta, miksi sitä koiraa pitää rapsuttaa, jos sille noin pahasti reagoi?

Toivon mukaan Ap.llä ei ole lapsia, koska nekin kyllä pilaavat tuon tasoisen parketin.. Meillä surkea laminaatti ja kyllä siinä suurin osa naarmuista on lapsen, ei koirien aiheuttamia.

En toki puolusta koiraansa mukaan ottanutta, asiahan kannattaa aina kysyä, jos tosiaan oli eka kerta kun teille koiransa toivat ja kyllä itse puhdistan koiran tassut, jos ovat kuraset, ennen kun päästän edes kylässä tutustumaan paikkoihin.

Vierailija
53/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit myös itse voinut olla jämäkämpi. Joskus vähän ihmetyttää ihmiset, jotka tulevat nettiin valittamaan asoista, jotka olisivat itse voineet ratkaista niin, että ei olisi valittamista. Miksi et sanonut, että koira pysyy eteisessä tai vierailu jatkuu ulkona?

Vierailija
54/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira on perheen pää ja se on viety esim. häihin ja sukujuhliin

Vierailija
55/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei erikseen ole mainittu että eivät ole tervetulleita, jolloin minä jään niiden kanssa kotiin.

Olisitte sanoneet etukäteen.

Vierailija
56/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tämä tuttavapariskunta tiesi ettei meille koiraa voi tuoda koska perheessä on allerginen. Molemmat olimme miehen kanssa ovella sanomassa ettei koira voi tulla sisään. Silti raahasivat sisälle rottweilerin ja selittävät vaan että lapset kuitenkin tykkää! Ei varmaan tarvi sanoa että koko vierailun ajan odotin vaan että ymmärtäisivät häipyä ja vierailun loputtua lähti ulos ja pesuun joka ikinen testiili verhoja myöten. Kyllä suoraan sanottuna vitutti! Perheemme allerginen söi sitten omassa kotonaan kuukausikaupalla allergialääkkeitä kaikesta siivousesta huolimatta, tosi ajattelevaista. Ei olla sen jälkeen heillä vierailtu eikä kylään pyydetty.

Vierailija
57/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tämä tuttavapariskunta tiesi ettei meille koiraa voi tuoda koska perheessä on allerginen. Molemmat olimme miehen kanssa ovella sanomassa ettei koira voi tulla sisään. Silti raahasivat sisälle rottweilerin ja selittävät vaan että lapset kuitenkin tykkää! Ei varmaan tarvi sanoa että koko vierailun ajan odotin vaan että ymmärtäisivät häipyä ja vierailun loputtua lähti ulos ja pesuun joka ikinen testiili verhoja myöten. Kyllä suoraan sanottuna vitutti! Perheemme allerginen söi sitten omassa kotonaan kuukausikaupalla allergialääkkeitä kaikesta siivousesta huolimatta, tosi ajattelevaista. Ei olla sen jälkeen heillä vierailtu eikä kylään pyydetty.

kun ette saaneet sanotuksi että se koira ei tosiaan tule teille sisään. Uskomatonta vanhemmuutta, teitte aika paskan tempun lapsellenne!

Vierailija
58/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ja suomaliset on helkkarin koirakielteisiä. Meidän piski on perheenjäsen siinä kuin lapsetkin ja kulkee mukana myös kyläreissut. Ei mennä, jos koko perhe ei ole tervetullut. Mun paras ystävänikin ottaa useimmiten miehensä mukaan, vaikka mä en erityisemmin tyypistä pidäkään. Tarjoan jopa kahveeta ja pullaa keittiössä, miehen ei tarvitse odottaa eteisessä.

Olen eläinrakas, tykkään koirista ja ne olisivat meille hyvin tervetulleita jos emme olisi allergisia. Ostamme lähipiirin koirille jopa joululahjat, ja voimme allergialääkkeen voimalla vierailla koiraperheissä, mutta koiran vierailu ei häivy mopilla ja imurilla, vaan perheenjäsenemme voivat saada hengenahdistusta ja silmätulehduksia vielä viikkoja vierailun jälkeen. Ajatteletko että teidän vierailunne on niin ihmeellinen asia, että vedämme astmapiippua ja allergialääkkeitä viikkotolkulla siitä ilosta?

Onneksi meidän sukulaiset eivät ole noin tyhmiä. Tuo meidän piski-asenne on 100% idiotismia eikä mitään muuta. TUskin sä sitä töihin otat? Lääkäriin? Markettiin? hautajaisiin? Vaikka lapsen ja miehen otat...?

Sielun sivistys on pitkälle sitä että pystyy mukautumaan erilaisiin tilanteisiin ja ottamaan muut ihmiset niissä tilanteissa huomioon. Sitten on erikseen se urpokasti jolla on päässä pari jästipäistä ajatusta ja niillä mennään. Huoh.

Vierailija
59/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverin koira kutsuu koirasi, niin mukaan vaan. Ihmisten esittämä kutsu koskee ihmisiä. Onko teidän koiranne merkitty talonkirjoihin? Onko hänellä sosiaaliturvatunnus? Käytättekö häntä terveyskeskuksessa tai lastenlääkärillä kun hän sairastuu? Onko hänellä tuoli ruokapöydässä? Ja kutsutko lapsiasi kakaroiksi kun kerran rakasta koiraasikin kutsut piskiksi?

No onneksi minun tuttavapiiriini ei kuulu noin idiootteja ja yksinkertaisia ihmisiä. Ja teidän perheelle: ei, ette ole tervetulleita meille.

Suomi ja suomaliset on helkkarin koirakielteisiä. Meidän piski on perheenjäsen siinä kuin lapsetkin ja kulkee mukana myös kyläreissut. Ei mennä, jos koko perhe ei ole tervetullut. Mun paras ystävänikin ottaa useimmiten miehensä mukaan, vaikka mä en erityisemmin tyypistä pidäkään. Tarjoan jopa kahveeta ja pullaa keittiössä, miehen ei tarvitse odottaa eteisessä.

Vierailija
60/65 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei erikseen ole mainittu että eivät ole tervetulleita, jolloin minä jään niiden kanssa kotiin. Olisitte sanoneet etukäteen.

valintansa kullakin. Meillä on tuttavaperhe jossa ihmiset eivät edes keskustele suoraan toistensa kanssa vaan kaikki asiat puhutaan koirien kautta. Jonkun sortin tunnevamma sekin. Tottakai koira tai mikä tahansa lemmikki on rakas ja tärkeä ja siitä pitää huolehtia hyvin- ja se on aina ihmisten armoilla mikä lisää vastuuta entisestään, MUTTA se on eläin ja sillä on eläimen paikka. On jonkin sortin häiriö laittaa eläin etusijalle ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa.Loppujen lopuksi eläin on aina onnellisin saadessaan olla lajitovereidensa kanssa se eläin mikä luonnostaan on eikä ihmisen jalustalle nostama korvike jollekin.

Tämä ketju on ikävä esimerkki koiraihmisten pakkomielteistä. Onneksi on täysjärkisiäkin ihmisiä jotka kykenevät normaaleihin ihmissuhteisiin vaikka heillä onkin koira ja vaikka siitä koirasta pidetään hyvää huolta.