Päätös tehty. Muutamme ulkomaille mikäli persut valtaan
Jos tämä kansa valitsee persut valtaan, tämä perhe lähtee. Minulla ja miehelläni mahdollisuus lähteä expateiksi jenkkeihin ja nyt toteutamme sen, mikäli Soinista tulee pääministeri. Helpottaa kovasti, kun tietää, ettei tarvitse jäädä katsomaan tätä pelleilyä tänne ja kasvattaa lapsia suvaitsemattomassa yhteiskunnassa. Ja kyllä, olemme molemmat suomalaisia, jos sitä mietitte.
Kommentit (153)
joten anti mennä vaan. Takaisin tulette kuitenkin häntä koipien välissä kun rahanne loppuvat.
En minä ainakaan halua että suurituloiset muuttavat pois Suomesta. Mieti nyt saatana aivoillas miten siinä käy.
Ei niitä kiinnosta, ei edes kokoomusta. Mamuttavat ja sekoilevat ja lisäävät veroja. Kokoomuskin oikea isänmaan ja yrittäjän puolue, voi helvetti. Nostamassa energiaveroja, pääomaveroja, kaikkea. Rikkaathan Suomesta heti lähtee tai ovat jo lähteneet. Minäkin tunnen aika monta perhettä, jotka kyllästyivät mamutukseen ja veroihin ja muuttivat pois. Suomi on vielä todellain lintukoto, mutta tällä menolla ei le kauaa. Köyhät kateelliset ihmiset haluavat pilata jostain syystä maan kannattamalla mamutusta ja veroja.
jos lapsesi sairastuu vakavaan sairauteen ja vakuutuksesi pienellä painetusta tekstistä löytyy juristiarmeijan voimin kohta, joka estää lapsesi miljoonia maksavan hoidon korvaamisen...
jos nyt noin kävisi. Elämässä on aina riskinsä. Sinäkin voit vaikka kuolla huomenna... hmm. Muista ne kävelykepit, auttaa kummasti.
Kerro vielä mitä maksaa lasten koulutus ja health insurance. Suomessa eivät maksa mitään.
Minulla veroprosentti 45, joten kyllä se koulutus vaan maksaa, niinkuin muutkin palvelut ja on ihan helkkarin epäreilua että minä maksan sinunkin lapsesi "ilmaisen" koulutuksen kun sinä vaahtoat täällä että koulutus on ilmaista..
Kai se persaukiselle sohvaperunalle on ilmaista niinkuin on kaikki muukin ja sitten suu vaahdossa anovat itselleen lisää ja kaikki pitäs ottaa rikkailta kun se on niin saatana epäreilua että tässä maassa on hyvin tienaavia.
Onneksi meillä on täällä enää vuosi kärvistelyä ja sitten pois. Ihanaa.
Vähemmän neekererimiehiä notkumaan kaduille?
Mä käsitän muutoksella hiukan enemmän...
jos lapsesi sairastuu vakavaan sairauteen ja vakuutuksesi pienellä painetusta tekstistä löytyy juristiarmeijan voimin kohta, joka estää lapsesi miljoonia maksavan hoidon korvaamisen...
jos nyt noin kävisi. Elämässä on aina riskinsä. Sinäkin voit vaikka kuolla huomenna... hmm. Muista ne kävelykepit, auttaa kummasti.
Niin, mutta sinä riskeeraat lapsesi elämän! Tyypillinen suomalainen käsitys lienee se, että lapsi ansaitsee parhaan mahdollisen hoidon vanhempien vakuutuksista tai varallisuudesta riippumatta. Ei kai ole lapsen vika, jos vanhemmat eivät ole lukeneet pienellä painettua tai eivät ole ottaneet koko vakuutusta?
Jari Sarasvuon tulot 17 miljoonaa, veroprosentti 29.
Paljon tulosi ovat joka kehuit 45% veroillasi....?
Utrechtssa asutaan.
Voin oikein hyvin kuvitella, että olette palaamassa Suomeen. Minullakin on ikävä mahdollisuutta kulkea hämärän aikaan ulkona, käyttää julkisia kulkuneuvoja iltaisin jne jne.
Vaikka ei se taida ainakaan Helsingissäkään enää onnistua.
Hollannissa sen sijaan ei ole enää turvallisia alueita lainkaan, on vain parempia kortteleita ja katuja, mutta kivenheiton päässä joka paikasta alkavat levottomat seudut.
Terveysvakuutuksesta (sis dental) maksan $4032.60/vuosi/perhe riippumatta montako lasta. Olen tyytväisempi tähän systeemiin ihan sama mitä sanot, olen kokeillut molempia. Tämä on minulle ja arvoilleni parempi maa.
jos ei aina hinnassa niin niin osaamisen ja hoidon tasossa. Kerro miten pitkalle esim. vanhuksia hoidetaan Suomessa.
Miljoonia maksavaa hoitoa on vahan vaikea kuvitella eika mitaan hoitoa jateta kesken rahanpuutteessa. Laakarit ja sairaalat myos lahjoittavat palveeluksiaan tarvitseville.
Niin, mutta sinä riskeeraat lapsesi elämän! Tyypillinen suomalainen käsitys lienee se, että lapsi ansaitsee parhaan mahdollisen hoidon vanhempien vakuutuksista tai varallisuudesta riippumatta. Ei kai ole lapsen vika, jos vanhemmat eivät ole lukeneet pienellä painettua tai eivät ole ottaneet koko vakuutusta?
ei se miljoonia maksa toki ehkä suomalaisen "kaikki on ilmaista, hip hei" harhaluulossa elävälle voi kuulostaa paljolta. Tietyissä töissä terveysvakuutus on ilmainen koko perheelle ja kattaa kyllä kaikenlaiset erikoishoidot. Läheltä on tullut seurattua asiaa.
Kiinteistövero on myös suomalaisittain korkea.
Ei sitä kyllä vuokralaisilta peritä, niin kuin sinä ehkä.
Don't pretend as if you don't know.
Health insurance on suurin yksittäinen henkilökohtaisen konkurssin aiheuttaja USAssa.
Medical problems caused 62% of all personal bankruptcies filed in the U.S. in 2007, according to a study by Harvard researchers. And in a finding that surprised even the researchers, 78% of those filers had medical insurance at the start of their illness, including 60.3% who had private coverage, not Medicare or Medicaid. Medically related bankruptcies have been rising steadily for decades.
Mista ihmeen koulumaksuista puhut? Kouluhan on ilmainen ylioppilaaksi asti.
Jari Sarasvuon tulot 17 miljoonaa, veroprosentti 29. Paljon tulosi ovat joka kehuit 45% veroillasi....?
Jos sarasvuon prossa on 29 se johtuu siitä että hän nostaa kaikki tulonsa pääomatuloina eikä ansiotuloina. Kai sitten 45% veroilla kannattaa perustaa joku omanimi oy ja myydä palvelujaan ihan yhtiönä niin saa veroja kierrettyä sillälailla.
Terveysvakuutuksesta (sis dental) maksan $4032.60/vuosi/perhe riippumatta montako lasta. Olen tyytväisempi tähän systeemiin ihan sama mitä sanot, olen kokeillut molempia. Tämä on minulle ja arvoilleni parempi maa.
jos ei aina hinnassa niin niin osaamisen ja hoidon tasossa. Kerro miten pitkalle esim. vanhuksia hoidetaan Suomessa.
Miljoonia maksavaa hoitoa on vahan vaikea kuvitella eika mitaan hoitoa jateta kesken rahanpuutteessa. Laakarit ja sairaalat myos lahjoittavat palveeluksiaan tarvitseville.
Sitä hoitoa ei edes aloiteta, jos vakuutus ei sitä korvaa.
Utrechtssa asutaan. Voin oikein hyvin kuvitella, että olette palaamassa Suomeen. Minullakin on ikävä mahdollisuutta kulkea hämärän aikaan ulkona, käyttää julkisia kulkuneuvoja iltaisin jne jne. Vaikka ei se taida ainakaan Helsingissäkään enää onnistua. Hollannissa sen sijaan ei ole enää turvallisia alueita lainkaan, on vain parempia kortteleita ja katuja, mutta kivenheiton päässä joka paikasta alkavat levottomat seudut.
silmat pyoreina. Tanne ei tahdota samanlaista hulluutta.
ja veroprosentti 34, tuossa siis jo mukana asuntolainasta tulevat korkovähennykset ja vieläpä sillä lapsikorotuksella (yh kun olen).
Olisiko tuo Sarasvuo osannut kikkailla tulonsa muuten kuin ansiotuloverotuksen kautta? Ei kai...
jos ei aina hinnassa niin niin osaamisen ja hoidon tasossa. Kerro miten pitkalle esim. vanhuksia hoidetaan Suomessa. Miljoonia maksavaa hoitoa on vahan vaikea kuvitella eika mitaan hoitoa jateta kesken rahanpuutteessa. Laakarit ja sairaalat myos lahjoittavat palveeluksiaan tarvitseville.
Mista ihmeesta sina kaivat naita 'totuuksia'?
Utrechtssa asutaan.
Voin oikein hyvin kuvitella, että olette palaamassa Suomeen. Minullakin on ikävä mahdollisuutta kulkea hämärän aikaan ulkona, käyttää julkisia kulkuneuvoja iltaisin jne jne.
Vaikka ei se taida ainakaan Helsingissäkään enää onnistua.
Hollannissa sen sijaan ei ole enää turvallisia alueita lainkaan, on vain parempia kortteleita ja katuja, mutta kivenheiton päässä joka paikasta alkavat levottomat seudut.
Asumme hyvällä alueella, mutta muutaman kilometrin päässä on tummien todella pahamaineinen alue ja muslimialue toisella puolella. Naapurissa asuu yliopiston opettaja ja lakimiehiä, ekonomeja, mutta niin heistäkin on pari joutunut mustien hakkaamaksi. Olemme pistäneet lapsemme ihan tavalliseen kunnan kouluun ja saimme paikallisten ja ulkomaalaistenkin haukut, että olemmeko hulluja kun laitamme lapsemme hakattavaksi jne. Halusin antaa mahdollisuuden kasvaa erilaisten kanssa, mutta kyllä tuo varastelu ja väkivalta jo pienten lasten keskuudessa monessa kulttuurissa on saanut mielen muuttumaan. Koululaitoshan on mennyt täällä ihan pilalle ja siksi ihan perusperheetkin vievät nykyään lapsensa ns valkoisiin kouluihin ja maksavat siitä jopa 1200 euroa per kk per lapsi eli jos on kaksi lasta kuten meillä niin menee 2400 euroa kuussa lasten kouluun. Silti ensi vuonna menevät yksityiseen kouluun.
käsitteli verotusta USAssa, niin on sopivaa muistuttaa, että USAssa on myös huomattavia sellaisia kuluja joita Suomessa ei lainkaan ole. Muuten verotusvertailut ovat vääristyneitä.
Päätäntävalta ei myöskään ole itsenäinen, vaan vakuutusyhtiön kanssa asioista joutuu neuvottelemaan.
Kerro vielä mitä maksaa lasten koulutus ja health insurance. Suomessa eivät maksa mitään.
jos luulet että asiat on missään ilmaisia. Ei, ei, kulta pieni mikään ole ilmaista. Se lähtee sulla veroista ja sinulta ei edes kysytä miten paljon haluat sijoittaa kyseiseen asiaan tai mikä sinun henk.koht tarve on. Ei, sinulta otetaan se mikä sinulta otetaan, riippumatta siitä mitä sinä haluat niillä tehtävän. Joku muu tekee sen päätöksen puolestasi. Ihana systeemi kerrassaan. Kaipaatko ikinä omaa itsenäistä päätäntävaltaa elämääsi, sen suuntaan tai sisältöön? Sori, et pääse kävelykepeistäsi niin kauan kuin asut Suomessa.
Usasta, sen kouluista ja terveydenhoidosta. Se on osa sosialistista propagandaa jolla saadaan ihmiset uskomaan että 45% vero palkkatuloista, 23%(?) ruuasta yms. tuotteista, 200+ telkkarin katselusta, 500(?) auton ajelusta on ihan oikeutettuja summia. Markkinointia ja nationalistista propagandaa se on ja pitää osata nähdä sen ulkopuolelle. Jos et osaa, niin todennäköisesti näet Suomen juuri sellaisena lintukotona kuin sitä propagandakoneistoa pyörittävät haluavatkin sinun sen näkevän.
APlle: Unohda näiden aivottomien mutu-kirjoitukset, Usa on oikeasti hyvä paikka asua.
jos ei aina hinnassa niin niin osaamisen ja hoidon tasossa. Kerro miten pitkalle esim. vanhuksia hoidetaan Suomessa. Miljoonia maksavaa hoitoa on vahan vaikea kuvitella eika mitaan hoitoa jateta kesken rahanpuutteessa. Laakarit ja sairaalat myos lahjoittavat palveeluksiaan tarvitseville.
Mista ihmeesta sina kaivat naita 'totuuksia'?