Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kökkö mikä tilanne!

Vierailija
05.03.2011 |

Mahatauti jyllää perheessä. Taapero ei ole syönyt mitään kahteen päivään, juo vain maitoa. Nyt oksentaa mieskin, jolla on diabetes. En tajua miten saadaan sen sokerit pysymään ylhäällä. Omassa mahassa tuntuu heikolta myös, ja vauva tuolla nukkuu.. toivottavasti edes vauva säilyisi tältä!

Jonotan terveysneuvontaan kysyäkseni mitä teen miehen suhteen. Huolestuttaa, sekä mies että esikoinen.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen hakenut lapseni kummin diabeteslääkkeitä. kuinka sinä et saisi miehesi???????????

Vierailija
42/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olis eka diabeetikko joka matalaan kuolee.

Mutta vakavia ovat tietysti sellaiset tilanteet, en vähättele, rauhoittelen vaan. (Käsittääkseni diabeettikkojen kuolemat liittyy esim alkoholin väärinkäyttöön ja pitkäaikaiseen elimistön rasitustilaan huonossa sokeritasapainossa).

Meilläkin on perheessä diabeetikko ja sairastamiset on rankkoja. Tuohon reseptiasiaan, niin totta kai toisen nimissä saa ostaa lääkkeitä, kelakortti mukaan vaan. Tai pyytäkää tähän ne appivanhemat apuun, ettei sun tarvitse lähteä (tarviihan se mies sua kotonakin ja lapset myös jos isä ei pysty huolehtimaan)

Veetuilijoille tiedoksi: jos diabeetikon (ykköstyypin) sokerit romahtaa, ei henkilö kykene huolehtimaan itsestään. Pahimmillaan henkilö voi satuttaa itsensä pahastikin, jos taju menee hankalassa paikassa. Matalissa sokereissa on se huono puoli, että diabeetikko ei välttämättä edes tajua, että olo huononee eikä ymmärrä hoitaa itseään ottamalla sokeria. Ja koska tajuttomus johtuus siitä, että aivot saavat liian vähän energiaa, voitte kuvitella mitä se tila tekee aivoille. Tutkimusten mukaan hypokohtaukset voivat näkyä älyllisessä suoriutumisessa jopa puoli vuotta pahan kohtauksen jälkeen. Totta on, että melkeinpä jokainen biabeetikko joskus saa pahan kohtauksen ja selviävät elämässä ihan hyvin senkin jälkeen. Mutta varsinkin jos kohtauksia on ollut ennenkin ja ovat pahoja, niitä tulee entistä paremmin yrittää välttää.

Tsemppiä ap:lle ja perheelle ensi yöhön. Mikä on miehen sokeri tällä hetkellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette selvästikään tiedä ja tajua millainen sairaus on diabetes. Voi tyhmyyden määrää. Tajuaisitte edes olla hiljaa.

Jos se kerran on niin simppeliä hoitaa niin miksi sairaalaan joudutaan jatkuvasti ottamaan AIKUISIA vakavaan tilaan joutuneita diabeetikkoja?!

Ap, täydet sympatiat sulle. Yrittäkää pärjäillä ja aika herkästi soittaisin tosiaan apua.

mitä ilmeisimmin oli sokerit laskeneet liian alas, vaipui koomaan ennen kuin isänsä sai huoltoyhtiön avaamaan oven. Kuoli sairaalassa.

Että en todella ihmettele AP:n huolta.

Vierailija
44/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtaan!! Tilanteenne kuulostaa tosi kurjalta, enkä minä oikein osaa antaa mitään neuvoa.

Voimia toivottelen kovasti, onneksi mahataudti yleensä ei kestä kovin kauaa, joten toivotaan että teilläkin menisi nopeasti ohi.

Ajattele niin että viikon päästä viimeistään pääset kuromaan univelkoja umpeen jos tämän yön nyt valvoskelet, zemppiä!

Vierailija
45/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen yh.

siitä olen hengissä selvinnyt, mutta ilmeisesti sokeritauti veisi hengen? tämän ketjun perusteella ainakin.

Vierailija
46/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vaan kovasti! Onko miehellä sairastumisen varalta ohjetta pitkävaikutteisen insuliinin annoksen laskemiseksi? Jos pistäisi sitä vähemmän, saisi enemmän "pelivaraa".

Vierailija
47/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joskus sanoi etten voi hakea hänen lääkkeitään.. mutta kai sitten ymmärsin väärin jotenkin. No, hyvä tietää. Hoitotarvikkeita olen kyllä miehelle hakenut usein.

Miehellä on nykyään hyvä hoitotasapaino, mutta aiemmin pahat matalat oli yleisiä. Hänelle määrätty pitkävaikutteisen insuliinin määrä oli aivan liian korkea, ja se teki usein aamuyöllä tapahtuvia kouristuskohtauksia. Ne ovat todella pelottavia, vaikka ne ihan rauhallisesti hoidinkin. Nyt niitä ei ole enää tullut.

Sokerit on hinanneet 3,5-5,2 ja viimeisin mittaus oli 4,8. Ei ihan kriisiä tällä hetkellä siis. Jos sokerit on nyt yhtä hyvät, taidan lähteä nukkumaan ja pistää kellon soittamaan tunnin päähän. Olin kyllä toivonut saavani univelkoja pois tänä viikonloppuna (vauvan kanssa saa valvoa), mutta aina ei saa mitä haluaa.. :D

ap

Vierailija
48/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme taas oikein symppisketju, hallelujaa ja huomiseen!

Näinhän se menee, että eihän niitä lääkkeitä voi hakea sieltä apteekista, kun diabeetikko itse:)

Vierailija
49/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taapero ei ole syönyt mitään kahteen vuorokauteen, maitoa juo. Toivottavasti menee nopeammin ohi miehellä. Ja toivottavasti lapsi alkaa huomenna syödä, tai saa hänen kanssaan lähteä sinne sairaalaan.

ap

Vierailija
50/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen yh.

siitä olen hengissä selvinnyt, mutta ilmeisesti sokeritauti veisi hengen? tämän ketjun perusteella ainakin.

On varmasti rankkaa sairastaa ihan mitä tautia yh:na. Lastesi onneksi tauti on ilmeisesti aika hyvin tasapainossa.

Onneksi ap:n mies ei ole yh. Tiedän parikin aika rankkaa tapausta, kun diabeetiikkoyh tai yksin lasten kanssa juuri sillä hetkellä kotona ollut diabeetikko on sattunut menemään huonoon kuntoon.

Vierailija
51/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taapero ei ole syönyt mitään kahteen vuorokauteen, maitoa juo. Toivottavasti menee nopeammin ohi miehellä. Ja toivottavasti lapsi alkaa huomenna syödä, tai saa hänen kanssaan lähteä sinne sairaalaan.

ap

Vierailija
52/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen suuhun imeskeltäväksi.

TSEMPPIÄ!

tv. diabeetikon äiti

Vierailija
53/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen suuhun imeskeltäväksi.

TSEMPPIÄ!

tv. diabeetikon äiti

sen tikkarin voi tökätä alakauttakin,siellä se liukenee ja vapauttaa sokereita ilman tukehtumisvaaraa.joka on todennäköistä tässä tapauksessa.

Vierailija
54/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

syöminen olekaan niin tärkeää tuossa taudissa, van juominen.

Vierailija
55/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maistuu yleensä sairaanakin ja siitä saa energiaa kunnes pääsee pahimman yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme