Voi kökkö mikä tilanne!
Mahatauti jyllää perheessä. Taapero ei ole syönyt mitään kahteen päivään, juo vain maitoa. Nyt oksentaa mieskin, jolla on diabetes. En tajua miten saadaan sen sokerit pysymään ylhäällä. Omassa mahassa tuntuu heikolta myös, ja vauva tuolla nukkuu.. toivottavasti edes vauva säilyisi tältä!
Jonotan terveysneuvontaan kysyäkseni mitä teen miehen suhteen. Huolestuttaa, sekä mies että esikoinen.
Kommentit (55)
Sun miehellä vielä diabeteskin. Ei käy kateeksi. Voimia sulle!!! Ehkä huomenna on jo parempi päivä!!
Jotain kuitenkin imeytyy jos vaan jaksaa siinä oksentamisen välissä vaan tankata, ei ole muuta keinoa. Sitte siirappia vaan kitusiin :D ja tietty ei insuliina normaalia määrää.
mehua saa juotua kun pieniä määriä lipittää. Nyt on pysynyt jo tovin viiden pintaan. INsuliinia ei tietenkään pistetä, tai siis nopeaa inskaa ei. Siirappia on kaapissa.
ap
Eikö mies voisi mennä sairaalaan päivystysosastolle pahimman ajaksi? Siellä saavat paremmin seurattua ja hoidettua. Kyllä tällaisissa tilanteissa voi ihan hyvin kääntyä ulkopuolisen avun puoleen. Miksi ihmiset on nykyään niin uusavuttomia, että itkee apua netistä tuikituntemattomilta, kun ammattiapua on nurkan takana?
vaikka yrjötaudissa onkin??
vai mikä kumma äidin pikku paskahousu sulla siellä miehenä oikein on?
kyllä se niistä huolehtiikin. Siis mittaa jatkuvasti ja koittaa lipittää mehua. Diabetes nyt on semmoinen, että tolkku ei pysy jos matalaksi menee, siinä on vaikea huolehtia sitten mistään.Oli sillä nyt ihan kohtuullinen sokeri. Mutta ei kyllä taida uskaltaa nukkua, tai ehkä tunnin pätkissä.
ap.
miten kuvittelet,että muut diabeetikot pärjää? vai onko sun miehesi joku ainutkertaisen vaikea tapaus????
Eikö mies voisi mennä sairaalaan päivystysosastolle pahimman ajaksi? Siellä saavat paremmin seurattua ja hoidettua. Kyllä tällaisissa tilanteissa voi ihan hyvin kääntyä ulkopuolisen avun puoleen. Miksi ihmiset on nykyään niin uusavuttomia, että itkee apua netistä tuikituntemattomilta, kun ammattiapua on nurkan takana?
Sanoivat, että ei sairaalaan oteta jos ei ole oikea hätä, eli jos ei oikeasti sokerit pysy millään kotikeinolla ylhäällä. Nyt siis jos tuo hitaasti nielee sokerista mehua ja mittaa jatkuvasti, taitaa tilanne pysyä hyvänä. Toivon niin.
En minä itke apua, kunhan päivittelen. Tiedän kyllä sinänsä mitä tehdä vaikka hypo iskisikin, kun olen pitkään tässä saman miehen kanssa elellyt. :) Ammattiapua saa oikeaan hätään kyllä, mutta pelkkään huoleen kovin herkästi ei.
ap
se on miehen nimissä. Ei ne anna sitä minulle jos haen. Kyllä minä noi muksut hoitaisin vaikka toinen jalka haudassa, mutta tuo mies siihen päälle on jo aika hurjaa. Se on vielä semmoinen, että matalassa alkaa herkästi kouristelemaan, ja ne on hirveitä tilanteita lasten kanssa hoitaa. En nyt tiedä mitä tehdä. Pitää varmaan valvoa koko yö. ap
tai kuka vaan, voi hakea.... Teet nyt asioista vaan turhan vaikeita. Mies mitta sokerit ja menee sairaaan jos vaikuttaa huonolta sokerit. Siinäpä se.
mun mies ei ole pätkääkään avuton, mutta sen sokerit menee kyllä herkästi yllättäen alas. Ei ole välttämättä mitään ennusmerkkejä. Ja nyt tulee yö, jolloin yleensä ihmiset nukkuu ymmärrätkö, unen läpi on entistä vaikeampi tajuta miten sokerit on.
Jos mies olis yksin, se ei varmasti sit nukkuis ja vaan mittailis koko ajan. Mut enpä suosittele kenekään diabeetikon olevan yksin pahassa mahataudissa.
ap
Ette selvästikään tiedä ja tajua millainen sairaus on diabetes. Voi tyhmyyden määrää. Tajuaisitte edes olla hiljaa.
Jos se kerran on niin simppeliä hoitaa niin miksi sairaalaan joudutaan jatkuvasti ottamaan AIKUISIA vakavaan tilaan joutuneita diabeetikkoja?!
Ap, täydet sympatiat sulle. Yrittäkää pärjäillä ja aika herkästi soittaisin tosiaan apua.
mun mies ei ole pätkääkään avuton, mutta sen sokerit menee kyllä herkästi yllättäen alas. Ei ole välttämättä mitään ennusmerkkejä. Ja nyt tulee yö, jolloin yleensä ihmiset nukkuu ymmärrätkö, unen läpi on entistä vaikeampi tajuta miten sokerit on.
Jos mies olis yksin, se ei varmasti sit nukkuis ja vaan mittailis koko ajan. Mut enpä suosittele kenekään diabeetikon olevan yksin pahassa mahataudissa.
ap
onneksi sairaalaan ei oteta tuollaisen hermoheikon takia:D
Monesti olen samaa miettinyt, kun miesystävällä diabetes, mutta ei tuota hätäpiikkiä ole hänellä olemassa.
Minulla on lapsia, ja mahatauti iskee jossain vaiheessa ihan saletisti ja sittn mulla on paniikki että mitä teen.
Tuosta hätäpiikistä olen ennenkin kuullut, viitsisitkö ap auttaa kertomalla nimen jotta voisin googlata ja pakottaa miehen pyytämään reseptin seuraavalla kontrollikäynnillä?
se on miehen nimissä. Ei ne anna sitä minulle jos haen. Kyllä minä noi muksut hoitaisin vaikka toinen jalka haudassa, mutta tuo mies siihen päälle on jo aika hurjaa. Se on vielä semmoinen, että matalassa alkaa herkästi kouristelemaan, ja ne on hirveitä tilanteita lasten kanssa hoitaa. En nyt tiedä mitä tehdä. Pitää varmaan valvoa koko yö. ap
tai kuka vaan, voi hakea.... Teet nyt asioista vaan turhan vaikeita. Mies mitta sokerit ja menee sairaaan jos vaikuttaa huonolta sokerit. Siinäpä se.
Ei olis eka diabeetikko joka matalaan kuolee.
Ottakaa se ihmeessä. Aika kallis, mutta helpottaa kyllä mieltä jos se on kaapissa.
ap
onneksi sairaalaan ei oteta tuollaisen hermoheikon takia:D
ihan miehen itsensä takia. Mut menee tää näinkin, kun ollaan tarkkana. Toivottavasti.
ap
Ottakaa se ihmeessä. Aika kallis, mutta helpottaa kyllä mieltä jos se on kaapissa.
ap
Tsemppiä ja jaksamista mahatautiin, toivottavasti selviätte suht helpolla ja nopeella pöpöllä eikä tuota hätäpiikkiä tartteta!
Kuinka paljon sontaa ap saa niskaansa!!
Tää on niin kiva palsta! Avaudut sitten mistä hyvänsä niin aina oot paska-luuseri..
ollut tänä talvena 2x tiputuksessa mahataudin takia. Ihan itse meni päivystykseen ja heti ottivat tiputukseen. Ei kyse oo mistään hermoheikkoilusta
kun yleensähän reseptilääkkeen voi kyllä hakea ihan kuka tahansa. Kela-korttiahan siellä apteekissa kysytään eikä henkkareita. Eihän sun lapsetkaan hae lääkkeitään itse, vaan sinä niiden puolesta.
kun yleensähän reseptilääkkeen voi kyllä hakea ihan kuka tahansa. Kela-korttiahan siellä apteekissa kysytään eikä henkkareita. Eihän sun lapsetkaan hae lääkkeitään itse, vaan sinä niiden puolesta.
mutta tietääkseni diabeteslääkkeet saa vain diabeetikko itse, koska ne on niin vaarallisia muille.
ap
kyllä se niistä huolehtiikin. Siis mittaa jatkuvasti ja koittaa lipittää mehua. Diabetes nyt on semmoinen, että tolkku ei pysy jos matalaksi menee, siinä on vaikea huolehtia sitten mistään.
Oli sillä nyt ihan kohtuullinen sokeri. Mutta ei kyllä taida uskaltaa nukkua, tai ehkä tunnin pätkissä.
ap.