Olenko hirvittävän kamala ihminen?
Kun en jaksa esittää mukavaa pas.koille tyypeille. Esimerkiksi jos saan huonoa palvelua, annan kyllä kuulua. Olen lähinnä passiivis-aggressiivinen. En sentään kehtaa mesota ja riehua kuin mikäkin hullu.
No en minä oikeasti välitä siitä miltä teidän mielestänne vaikutan. En näe mitään syytä miksi aina minä olisin se, jonka täytyy niellä kaikki, hymyillä ja olla kohtelias, vaikka toinen osapuoli olisi tosi tyly.
Kommentit (37)
Kuten olen aiemminkin kertonut, niin livenä saan aina oikein ystävällistä palvelua ja jos joskus HARVOIN on huono kokemus, se on aina naiķķonen (yllättävää XDDDDD.)
Silloin kun olen kasvoton, saan vähän mitä milloinkin kohtelua. Tiedän, että ne samat tyypit olisivat aivan erilaisia minut nähdessään.
Et ole kamala mutta olet jotenkin henkisesti tuskainen. Jos on omat asiat kunnossa pääkopassa, niin toisten ihmisten tökeryys ei mene ihon alle eikä ole suuremmin tarvetta nälviä tai olla passiivisagressiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Et ole kamala mutta olet jotenkin henkisesti tuskainen. Jos on omat asiat kunnossa pääkopassa, niin toisten ihmisten tökeryys ei mene ihon alle eikä ole suuremmin tarvetta nälviä tai olla passiivisagressiivinen.
Asenteeni johtuu siitä, että v.i.t.uțțaa töykeä kohtelu. Enkä myöskään haluaisi alentua itse samanlaiseen. En ole wee.tee, vaikka kovasti minua tykätään sellaiseksi leimata täällä, vaikken yhtään mitään kriteereitä edes täytä XD. Mutta se että joku kokee oikeudekseen kohdella muita ja minua huonosti, se suututtaa ja aiheuttaa asenteeni.
Etsi tietoa siitä miten sitä omaa itsetuntoaan voi kehittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenteeni johtuu siitä, että v.i.t.uțțaa töykeä kohtelu. Enkä myöskään haluaisi alentua itse samanlaiseen. En ole wee.tee, vaikka kovasti minua tykätään sellaiseksi leimata täällä, vaikken yhtään mitään kriteereitä edes täytä XD. Mutta se että joku kokee oikeudekseen kohdella muita ja minua huonosti, se suututtaa ja aiheuttaa asenteeni.
Nostamme itseämme ja laskemme muita. Näin suojelemme itseämme siltä mitä emme voi saavuttaa.
Ole nyt hyvä ihminen rehellinen itsellesi. Lue läpi omat kirjoituksesi, jos et näe niistä katkeruutta olet pirun sokea.
Vierailija kirjoitti:
Miten itsetunto liittyy siihen, että töykeät ihmiset suututtavat minua?
Olisi hyvä, jos sinulla olisi useita keinoja toimia haastavissa tilanteissa. Saisit lisää resilienssiä ja voisit hyödyntää niitä erilaisia keinoja tilanteissa, joissa sillä on oikeasti merkitystä, esim. silloin, kun todella tarvitset jotain siltä tylysti käyttäytyvältä henkilöltä, esimerkiksi lääketieteellistä apua. Palautetta voi aina antaa myös fiksulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kun on se itsearvostus kunnossa ei ole myöskään tarvetta öykkäröidä muille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Asiatonta kohtelua ei tarvitse sietää, mutta samalla tasolle laskeutuminen ei ole yhtään parempi vaihtoehto. Kun kriittisenkin palautteen pystyy antamaan asiallisesti ja tarvittaessa jaloillaan äänestäen, pysyy tilanteen "voittajana".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim googlaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuskin sinä kuuntelet joten on ihan turha käyttää sinuun aikaa yhtään enempää.
Kivaa päivän jatkoa.
Minua ei haittaa, jos joku on töykeä. Koska töykeys kertoo vain hänen omasta tilanteestaan ja hänen omista ongelmistaan. Töykeys ei liity minuun, koska itse en käyttäydy huonosti.
En siis näe syytä lisätä suolaa haavoihin, kun toista vituttaa. Käyttäydyn siis neutraalisti.
Kuulostat pelottavalta ja henkisesti hyvin epätasapainoiselta tyypiltä, joka vatkaa kaikkia asioita pitkään päässään ja luulee olevansa enemmän kuin muut. On varmasti todella ikävää olla tuollainen jatkuvasti vihamielinen ihminen, otan osaa. Sinulla ei taida olla kovin paljon ystäviäkään.
Se myös ihmetyttää miten joillekin sattuukin eteen aina niitä "paskoja" tyyppejä? Ehkä sinä aiheutat ihan itse sen paskan tilanteen omalla käytökselläsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Asiatonta kohtelua ei tarvitse sietää, mutta samalla tasolle laskeutuminen ei ole yhtään parempi vaihtoehto. Kun kriittisenkin palautteen pystyy antamaan asiallisesti ja tarvittaessa jaloillaan äänestäen, pysyy tilanteen "voittajana".
Osa rumista sanoista menee myös sanojan puutteellisuuden piikkiin, eikä ole tarvetta lähteä mukaan jokaiseen hedelmättömään juupas eipäs leikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sanoin ihan selkeästi olevani passiivis-aggressiivinen. Esimerkiksi eräässä kaupassa saan toistuvasti todella huonoa palvelua YHDELTÄ myyjältä. Kaikki muut palvelevat oikein mukavasti. Tämä yksi on poikkeus. Olen antanut hänestä palautetta ja suhtaudun häneen niin, etten ota ylimääräistä katsekontaktia ja välttelen häntä parhaani mukaan. En hymyile. Olen jättänyt jopa menemättä tähän kauppaan, koska minua ahdistaa nähdä se yksi tietty myyjä.
Tämä oli vain yksi esimerkki. Enpä minä asiakkaana ansaitse huonoa kohtelua enkä ole tehnyt mitään väärää tuolle tyypille. Palautetta saan antaa kuten kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sanoin ihan selkeästi olevani passiivis-aggressiivinen. Esimerkiksi eräässä kaupassa saan toistuvasti todella huonoa palvelua YHDELTÄ myyjältä. Kaikki muut palvelevat oikein mukavasti. Tämä yksi on poikkeus. Olen antanut hänestä palautetta ja suhtaudun häneen niin, etten ota ylimääräistä katsekontaktia ja välttelen häntä parhaani mukaan. En hymyile. Olen jättänyt jopa menemättä tähän kauppaan, koska minua ahdistaa nähdä se yksi tietty myyjä.
Tämä oli vain yksi esimerkki. Enpä minä asiakkaana ansaitse huonoa kohtelua enkä ole tehnyt mitään väärää tuolle tyypille. Palautetta saan antaa kuten kuka tahansa.
Aika outoa, että myyjä ahdistaa. Otatkohan sen jotenkin henkilökohtaisesti?
Ehkä tässä tulee sellaista tietyn sorttista katkeruutta esille, koska...