Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

viisaudenhampaidenpoisto. Kauan kesti kipu?

Vierailija
05.03.2011 |

Kaikki neljä lähti eilen, naama turvoksissa, keskiverto jatkuva kipu päällä suun aluella. En halua ottaa kipulääkettä, ellei tule ihan sietämätön olo, koska se on addiktoiva lääke ja olo ilmankin on siis ihan ok. Milloin teillä kipu hellittänyt kokonaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lääkkeet pahemmin auttaneet.

Vierailija
2/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ottaa kipulääkettä, ellei tule ihan sietämätön olo, koska se on addiktoiva lääke

Kaiken maailman hihhuleita taas liikkeellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kaikki otettiin kerralla...ei oo järkee...multa leikattiin yks kerrallaan ja kipu oli ihan kauhee viikkotolkulla...

Vierailija
4/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kaikki otettiin kerralla...ei oo järkee...multa leikattiin yks kerrallaan ja kipu oli ihan kauhee viikkotolkulla...

sillälailla se on kerralla ohi. Oli ihan lääkärin suositus poistaa kaikki kerralla, ja sopi minulle. Eipähän tarvitse mennä uudestaan.

Otin yhden kipulääkkeen eilen (oxicodone), ei se edes auttanut niin en sitten senkään takia halua oottaa enempää. Ja tosiaan suht' lievä kipu päällä.

Pystyn nukkumaan ihan ok ja syön mm. yogurttia, pehmeää leipää, tomaattikeittoakin söin kerran vaikka sanottiin että kuuma ruoka/juoma voi irrottaa veritulpat. Söin sen sitten kun oli kunnolla jäähtynyt.

Vierailija
5/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sinulla ei ole kovakaan kipu, kun voit miettiä, että otatko särkylääkettä vai et. Mulla oli kipu niin kova 2 vrk etten saanut nukuttua silmäntäyttäkään särkylääkkeistä huolimatta. 2 ekaa viikkoa oli kova kipu, sitten ei enää ollut niin paha, mutta tuntui vielä 2 viimeistä on vielä suussa, mutta olkoot jollei pakko ole poistaa. Ovat niin lähellä hermoa, että voi käydä huonosti.

Multa on myös poistettu tavallinen hammas, josta jäi hermovaurio ja sen kipu säilyykin loppuelämän.

PS. Tiedätkö mikä on addiktoiva lääke?

Vierailija
6/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on addiktoiva lääke, mutta ei tämä kovin hyvältä kuulosta jos voi olla ilmankin:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Oksikodoni

Vierailija
7/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kaikki viisaus vietiin kerralla kunnallisessa. Ja tämä niin että alun perin oli puhetta kahden hampan poistamisesta mutta kun olin suu auki, niin hammaslääkäri sanoi että poistetaankin kolme tai eikun otetaankin kaikki neljä kerralla. =:D Yksi näistä oli vielä silloin puhkeamatta. Onneksi en ole hammaslääkärikauhuinen. ;-D

Ennen hampaiden poistoa sain jo särkylääkkeen ja kotona söin pari päivää. Tosin ehkä ihan turhaa koska ei posket turvonneet eikä muutenkaan särkenyt. Liekkö johtunut siitä että hamapita ei tarvinnut mitenkään repiä ja että olin parikymppinen. Sain vielä 2 päivää sairaslomaakin. Tosin sylkeä vuoti monta vuotta aina nukkuessa kunnes loppui jossain vaiheesa.

Vierailija
8/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kaikki viisaus vietiin kerralla kunnallisessa. Ja tämä niin että alun perin oli puhetta kahden hampan poistamisesta mutta kun olin suu auki, niin hammaslääkäri sanoi että poistetaankin kolme tai eikun otetaankin kaikki neljä kerralla. =:D Yksi näistä oli vielä silloin puhkeamatta. Onneksi en ole hammaslääkärikauhuinen. ;-D Ennen hampaiden poistoa sain jo särkylääkkeen ja kotona söin pari päivää. Tosin ehkä ihan turhaa koska ei posket turvonneet eikä muutenkaan särkenyt. Liekkö johtunut siitä että hamapita ei tarvinnut mitenkään repiä ja että olin parikymppinen. Sain vielä 2 päivää sairaslomaakin. Tosin sylkeä vuoti monta vuotta aina nukkuessa kunnes loppui jossain vaiheesa.

Vierailija
9/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kaikki viisaus vietiin kerralla kunnallisessa. Ja tämä niin että alun perin oli puhetta kahden hampan poistamisesta mutta kun olin suu auki, niin hammaslääkäri sanoi että poistetaankin kolme tai eikun otetaankin kaikki neljä kerralla. =:D Yksi näistä oli vielä silloin puhkeamatta. Onneksi en ole hammaslääkärikauhuinen. ;-D Ennen hampaiden poistoa sain jo särkylääkkeen ja kotona söin pari päivää. Tosin ehkä ihan turhaa koska ei posket turvonneet eikä muutenkaan särkenyt. Liekkö johtunut siitä että hamapita ei tarvinnut mitenkään repiä ja että olin parikymppinen. Sain vielä 2 päivää sairaslomaakin. Tosin sylkeä vuoti monta vuotta aina nukkuessa kunnes loppui jossain vaiheesa.

kunallisella laskutettiin silloin (-90 luvulla) jokaisesta viisaudenhampasta 50mk. Joten taisi mulle sattua vain tuloshakuinen hammaslääkäri. ;-D

Vierailija
10/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oli mukaavaa kun koko suu oli puudutettu eikä voinut oikein niellä eikä sylkeminen onnistunut kun ei tuntenut huulia. Eikun pää takakenoon ja odotti että sylki valui kurkuun.

Olin varmaan hauska näky, kun kävin apteekissa ja jossain kaupassa. Mitähän tuumivat kun en puhunut mitään kun oli tupot vielä suussa. Liekkö verinen sylkivana valunut suupieleistä. Kävelin kotiin ja jossain vaiheessa kaivoin veriset tupot suusta ja heitin tien laitaan. ;-D

Vierailija
11/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka hammas vedettiin vähän yli parikymppisenä. Haava vuosi vielä seuraavanakin päivänä. Pari päivää operaation jälkeen menin kaverini luo yökylään. Yön aikana kipu äityi helvetilliseksi. Yritin lähteä etsimään särkylääkettä, mutta kaverini rottweiler ei päästänyt minua ulos siitä huoneesta. Oli muuten yhden sortin yö... Seuraavalla viikolla sain antibiootit ja kunnolliset särkylääkkeet, ja olisinko ollut päivän, pari sairaslomallakin. Vajaa viikko meni, ennen kuin alkoi helpottaa.

Loput kolme viisaudenhampaat poistettiin kerralla muutamaa vuotta myöhemmin, opiskeluaikana. Toimenpide oli aamupäivällä, iltapäivällä oli täydessä touhussa ja menossa ilman mitään ihmeempiä kipuja. Eli kovasti se riippuu tapauksesta...

Vierailija
12/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan kerralla en ole ottanut särkylääkkeitä, koska kipuja ei ole ollut. Illaksi menin töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi