Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko huono äiti jos vien 1v.:ni toiseksi yöksi mummilleen?

Vierailija
05.03.2011 |

Oon yh ja vapaa-aika on ollut todella vähissä, lapsen isä ei puutu millään lailla velvollisuuksiin. Rahaa ei ole palkata hoitajaa kotiin ja toisaalta haluaisin omaa aikaa ja olla rauhassa.

Mulla on nyt monesta syystä todella kireälle vedetty olo, ahdistaa, itkettää ja olo on kuin viulunkielellä. Eilen kaikki kärjistyi ja mun oli PAKKO viedä lapsi mummolaan, pelkäsin jo vähän itseäni. Sain purettua sitten illalla vähän tuntojani yhdelle ystävälle ja nyt sain kuulla, että tänään olisi mahdollisuus jatkaa. Tekisi kauheasti mieli jatkaa siitä mihin eilen jäätiin tai vaikka käydä uudestaan saunassa ihan omassa rauhassa!!

Tiedän, että ei tosiaankaan pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa, hoidan muuten lapsen 24/7 yksin eikä lapsi ole edes päivähoidossa. Kai tämä on vaan tyhmän ylpeyttä. Mummikin sen niin mielellään ottaisi.

Takokaa mulle järkeä päähän, olen oikeasti ihan poikki!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vein lapsen noin viiden aikaan mummilaan ja hain jo ennen puoltapäivää ja nyt lapsi nukkuu päikkäreitä ja voisin taas viedä iltapuolella ja hakea aamulla...

Vierailija
2/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kade. Mun lapset ovat olleet yötä mummolassa ehkä viidesti. Ovat jo koululaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiashan kestää teorian mukaan 1 vrk eron ensisijaisesta hoitajastaan Tuo rajahan ei pauku vielä lähellekään :).

Nauti illasta !

Vierailija
4/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ollenkaan huono äiti :)

Vierailija
5/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan isoäiti voisi ottaa lapsen viikoksi tai pariksi, ehkä jopa kuukaudeksi, niin saisit sitä omaa aikaa, joka on naiselle ilman muuta tärkeämpää kuin joku lapsenhoito. Ne lapsethan on vähän niin kuin nukkeja, ei niillä ole tunteita ennen kuin täyttävät 15v ja ryhtyvät viiltelemään itseään tai sairastuvat anoreksiaan. Mutta se on kyllä silloin yhteiskunnan syy.

Vierailija
6/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaksi sinut tekee se, että osaat tunnustaa tosiasiat ja oman jaksamisesi rajat ja tehdä asialle jotain. Lapsesi on todella onnekas, kun hänellä on sinun kaltainen äiti.

Nyt vain jatkamaan purkausta ja sinne saunaankin vaan rauhassa. Se yksi yö/ikävuosi tarkoittaa sitä, että et näe lasta lainkaan näiden öiden välillä. Mutta sinä tietenkin näit, joten asia ihan ok. Rentoudu ja lataa akkuja! Lapsesi ansaitsee hyvin voivan äidin, ja sinä ansaitset lepotaukoja silloin tällöin.

Vierailija
7/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on kun on koko ajan vähän masentunut, yksinäinen ja ahdistunut, että terve näkemys asioihin hämärtyy! Sii tottakai kysäsen kohta mummilta, että ottaisko se lapsen toiseksikin yöksi :)

Vierailija
8/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä lapsen hoitoon vieminen on oikeasti pois? Meillä vietiin lapsi ekaa kertaa hoitoon 2-kk:n iässä, enkä varmasti usko lapsen joutuvan aikuisiällä joutuvan käsittelemään sitä missään terapiassa. Naurettavia ovat sellaiset " Lastani en hoitoon laita ennen kouluikää, olen mieluummin marttyyri kotona jumittaja"-mammat, jotka syyllistävät heitä jotka ymmärtävät miten tärkeää äidin oma aika on myös lapsen kannalta. Levännyt äiti on myös lapsen onni. :)

Jos joku ei oikeasti halua laittaa lastaan hoitoon, on se myös ok. Mutta ihan turha ruveta syyllistämään toisenlaisia valintoja tekeviä äitejä, ap:stakin huomaa minkälaista epävarmuutta se sitten luo.

Vierailija
9/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono äiti.

Vierailija
10/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan isoäiti voisi ottaa lapsen viikoksi tai pariksi, ehkä jopa kuukaudeksi, niin saisit sitä omaa aikaa, joka on naiselle ilman muuta tärkeämpää kuin joku lapsenhoito. Ne lapsethan on vähän niin kuin nukkeja, ei niillä ole tunteita ennen kuin täyttävät 15v ja ryhtyvät viiltelemään itseään tai sairastuvat anoreksiaan. Mutta se on kyllä silloin yhteiskunnan syy.

Laitat itsesi päälle niin suuren sädekehän, että sitä taakkaa lapsesi kantavat koko elämänsä. Ja kun on empatiakyky nolla, niin lapsiparat...

Vierailija
11/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ennemminkin oo niin, että jos äiti vetää ittensä piippuun eikä ota apua vastaan niin lapsi alkaa viillellä itteensä eikä sillon jos lasta joskus hoitaa joku muukin joka lasta rakastaa, esim mummi. On lapselle vaan hyväksi huomata että muutkin rakastavat häntä kuin äiti.

Vierailija
12/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ikinä ole keneltäkään mitään apua vastaanottanut.

Tiiätkö, itse aika vahvasti epäilen, että ainakin eilen olin lapsen mielestä jo vähän pelottava, niin ahdistunut olo minulla oli. Itse ainakin pelkäsin. Ja vieläkään olo ei ole rento ja hyvä, pärjäisin kyllä ihan hyvin, mutta silti pelkään vähän mielenterveyteni puolesta. Takana on tosi rankka vuosi ja nyt kun jo vähän helpottaa, sitä huomaa miten kehnossa jamassa itse onkaan.

Pysähtyminen on vaarallista.

ap

Vierailija
14/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin hoiva ja rakkaus ovat ehdottomasti paha asia, ja niistä on päästävä eroon. Lapsen on oltava mahdollisimman paljon muiden kuin äitinsä kanssa, koska vain niin hänestä kasvaa reipas ja ahkera, täyspäinen kansalainen. Äiti ja hänen rakkautensa tukahduttavat lapsen ja saavat luulemaan, että joku yksittäinen ihminen voisi olla läheinen.

Eli ilman muuta lapsi hoitoon, muutenhan olet häneen täydellisen ripustautunut etkä anna lapsen itsenäistyä. Tuosta lapsen lähellä nysväämisestä ei hyvää seuraa, koska kuka tahansa muu kuin sinä on hyväksi lapselle.

Vierailija
15/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsi joka toinen viikko isälleen. Jos on tarpeeksi aikuinen naimaan, on tarpeeksi aikuinen kantamaan vastuunsa.

Vierailija
16/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsi joka toinen viikko isälleen. Jos on tarpeeksi aikuinen naimaan, on tarpeeksi aikuinen kantamaan vastuunsa.

ap

jasen verran järkeä mulla on päässä, että isin luo en anna vielä edes yöksi, kun käytännössä on täysin vieras ihminen lapselle, mitä mummi taasen ei ole.

Vierailija
17/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jasen verran järkeä mulla on päässä, että isin luo en anna vielä edes yöksi, kun käytännössä on täysin vieras ihminen lapselle, mitä mummi taasen ei ole.

joka toinen viikko, siinäpä tutustuvat. Jos kelpuutit sen äijän petikumppaniksi niin kelpuutit samalla isäksi.

Vierailija
18/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ilman muuta lapsi hoitoon ja ilman tunnontuskia, jos huomasit, että lapsi viihtyi siellä edellisenkin yön/hoitokerran. Todellakin on tervettä pitää joskus hetki vapaata ja kerätä voimia. Pienen lapsen kanssa elämä joskus saattaa olla haastavaa, mutta pieni tuuletus ei silloin tälöin varmasti huonoa tee. Oma yksivuotiaani on satunnaisesti mummilla hoidossa ja molemmat silminnähden nauttivat toistensa kanssa viettämästä ajasta. Mukavaa iltaa :)

Vierailija
19/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jasen verran järkeä mulla on päässä, että isin luo en anna vielä edes yöksi, kun käytännössä on täysin vieras ihminen lapselle, mitä mummi taasen ei ole.

joka toinen viikko, siinäpä tutustuvat. Jos kelpuutit sen äijän petikumppaniksi niin kelpuutit samalla isäksi.

Mun mielipiteen mukaan ei oo kovin tervettä lapsen kannalta moinen.

ap

Vierailija
20/21 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mistä noita outoja vastauksia oikein tulee?

Ap, lapsi mummolaan vaan, jops mummokin kerran mielellään ottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän