Suomalaisten punainen tukka. Tietääkö joku miksi niin monella
suomalisnaisella on punainen tukka? Värjätäänkö se itse vai mikä tää juttu oikein on?
Kommentit (32)
luulen myös, että kun ollaan luonnostamme niin haljun värisiä, niin hiusvärejä käytetään sitten urakalla.
meinasin aikaisemmin tehdä just saman aloituksen. En oikein ymmärrä sitä räikeän kuparin? tms väriä, mitä suomalaiset laittaa päähänsä- usein vielä tukka leikataan lyhyeksi. Yäk!
Niin haluan että se myös näkyy. Mä en halua mitään tylsiä luonnollisia sävyjä. Ihanaa, että vanhakin akka saa värjätä ihanilla väreillä, tyyliin aira samulin.
Eli jos värjään tukkani, se saa punaisen sävyn. Esim. blondatessa tuleekin oranssi jne.
Oikea sävyni on ns. "tumma blondi" (http://www.kutnbeauty.com/mm5/graphics/00000001/DARK%20BLONDE%207%20-%2…).
kaamee räikeä ns Siwan kassa-tyyli...
ja tykkään siis muutenkin luonnollisista sävyistä niin kavahdan tuollaisia räikeitä värjäyksiä...mut kukin makunsa mukaan. Ne räikeät värit (musta tai punainen) saa mun mielestäni tosi monen näyttämään ikäistään vanhemmalta.
ei arvosta sitä vaaleaa (=maantienharmaata) tukkaansa. Halutaan värjätä ja onhan punainen pirtsakka väri. Sitä paitsi täällä on paljon punapigmenttisiä. Itsekin olen hiukan. Tukka on luonnostaan hieman punerva, pisamia löytyy jne. Tosin mulla on tummat ripset ja kulmakarvat.
tosin ehkä mä ottaisin senkin mielummin kuin kamalan räikeän kuparinpunaisen pehkon? t.aito blondi
luonnostaan punainen tukka on hieno mut ne värjätyt enemmän tai vähemmän rumia...sama pätee kaikkeen radikaaliin värjäykseen eli harvemmin on kivan näköinen oli sit blondi, musta tai punainen...pitäis pitäytyä lähellä sitä omaa sävyä niin näyttäis hyvältä.
Kyllä on myös luonnostaan sellaista kuparinruskeaa sävyä. Kuten tyttärelläni. Ei siis varsinaisesti sellainen haalea pisamainen punapää. Olenkin viime aikoina ihmetellyt, mistä hän on sen punaisen sävyn siihen perinyt..
Omaa väriäni en kyllä oikeastaan edes tiedä, mitä nykyisin on, kun niin kauan olen värjännyt.
luonnostaan kupariin menevää tukkaa.
pikku pojalla on punainen kihara tukka:)
Minulla on ollut punaiseksi värjätyt hiukset jo 15 vuotta.
Ei pitäisi olla muiden itkunaihe.
paljon punapignenttiä karvoituksessamme. Senhän huomaa miehistäkin, joilla on vaaleahko tukka ja parta kasvaa punaisena. Omalla miehelläni ja monella tuttavaperheen miehellä näyttää olevan samoin.
Myös oma tukkani on punaiseen vivahtava, ns. mansikkablondi (engl.strawberry blonde. Omalla pojallani oli syntymätukka aivan kuparinpunainen, nyttemmin on ihan blondialakoululainen, mutta veikkaanpa, etä punaisen parran saa hänkin.
on shokkipinkit! :-D ja tykkään.
äitillä on just tää "ällö" lyhyt kuparinpunainen tukka ja tykkään siitäkin.
kyllä musta on vaan ällömpää mennä harmaana siellä muiden hiirenhäntien kanssa. yhhyh.
siis hitusen vain punertava ruskea ei mikään peruspunapää. Käytän samantyyppisiä hiusvärejä. Äidillänikin on nuoruuskuvissaan vähän kullahtavan oloiset hiukset ja pojallani on punertavan vaaleat hiukset.
Eli se punerrus oli päässä ilman väriäkin - ja miksi pitäisi maalata se piiloon?
Toisekseen, linkin tytöt olivat minusta nättejä ja heillä ihan kivat hiukset. Olisivat liian räväkät minulle, mutta ei kai sen tarvitse tarkoittaa että olisivat rumat noilla tytöillä?
Sellaiset räväkät värjäykset ovat minustakin kauheita jotka on tehty epäonnistuneesti kotivärjäyksessä ja joissa väristä on tullut vahingossa vääränlainen, esim kellertävä tai vihertävä tai musta loistaa melkein sinisenä. Näitä on tutuilla käynyt pari kertaa ja ovat kiireesti hätäilleet kampaaja-aikoja. Mutta jos väri on kauniin sävyinen ja ottanut tasaisesti hiuksiin niin miksipä sen pitäisikään aina näyttää ko henkilön omalta sävyltä? Kaverillani on kirkkaanpunaiset lyhyet ja aina huollitellusti laitetut hiukset. kun olin niitä aikani kakonut jouduin toteamaan että kauniithan ne ovat. Ja - saahan luometkin meikata vaikka vihreiksi vaikka se tuskin on kenenkään luonnollinen luomien väri. MIKSI hiuksia ei saisi "meikata" samoin kuin kasvoja? Jos kantajallaan vain pokka riittää (itse en varmaan rohkenisi)
niistä tuli punertavan mustat.
Kävin kampaajalla että lähemmäksi sellaista kivan ruskeaa. Tuli punaruskeat.
No vaaleat hiukset ei sovi mulle.
Luonnostaan ovat tuollaiset vähän tummemmat maantienharmaat ja punertavat. Siksipä värjään ihan kunnolla punaiseksi.
Mulla on kuitenkin ihan hyväkuntoiset, paksut hiukset, mutta ei lyhyet.
Onpahan teille pikku ulkonäkökriitikoille vähän lisää arvosteltavaa.
Ja yksi ulkomaalainen tuttavani pisti heti merkille saman :)
En tiedä mistä johtuu, mutta itse suosin värjäyksessä vähän luonnollisempia sävyjä. Sitten joskus, kun olen kavereiden tai kampaajan painostuksesta kokeillut jotain hirveää mustaa tai räikeitä raitoja, niin kaikki tuttavat ovat olleet ihan ooh ja aah miten ihana tukka vaikka itse olen tuntenut oloni tosi epämukavaksi ja tyylittömäksi.
Ehkä ajatellaan, että kun suomalaiset on luonnostaan niin värittömiä, niin sen hiusten sävytyksen pitää NÄKYÄ. Oikein kunnolla.