Minun tuntemani karppaajat ovat poikkeuksetta
matalasti koulutettua väkeä, joka uskoo kaiken netistä lukemansa ja hiekkalaatikolla kuulemansa.
En tietenkään voi tehdä tämän perusteella tilastollisesti merkitseviä johtopäätöksiä, eikä tämä ole sinänsä kannanotto karppaamista vastaan.
Tämän havainnon olen kuitenkin tehnyt.
Kommentit (55)
kun kaupan kassalla heille karppiruokaa myyn. Kyllä ostoksista tunnistaa karpin kauas, ja ihan fiksua väkeä.
akateemisesti koulutettuja. Mutta tuttavapiiriini kuuluu lahinna akateemisesti koulutettuja. Kuuluuko sinun tuttavapiiriisi alhaiseti koulutettuja? Se sattaisi selittaa asian.
En muuten itse karppaa.
matalasti koulutettua väkeä, joka uskoo kaiken netistä lukemansa ja hiekkalaatikolla kuulemansa.
En tietenkään voi tehdä tämän perusteella tilastollisesti merkitseviä johtopäätöksiä, eikä tämä ole sinänsä kannanotto karppaamista vastaan.
Sinun tuntemasi karppaajat ovat matalasti koulutettuja, minun tuntemani korkeasti koulutettuja. Toisaalta tunnen enemmän korkeasti koulutettuja kuin matalasti koulutettuja. Jännää.
Antti Heikkilä & karppaus - Hommafoorumi - Rokoteinfo
Nykyajan koti uskonto ja isänmaa
akateemisesti koulutettuja. Mutta tuttavapiiriini kuuluu lahinna akateemisesti koulutettuja. Kuuluuko sinun tuttavapiiriisi alhaiseti koulutettuja? Se sattaisi selittaa asian.
En muuten itse karppaa.
Ehkä noin 10. Lähes kaikki karppaavat. Olen akateeminen, ja suurin osa tutuistani on korkeasti koulutettuja.
ap
Karppaan, en tunne Heikkilän kirjoituksia juuri lainkaan, hommafoorumi on vastakohta omalle erittäin liberaalille suhtautumiselle lähes kaikkeen. Otin sikainfluenssarokotteen enkä jaksa meuhkata narkolepsiasta.
Sinun tuntemasi karppaajat ovat matalasti koulutettuja, minun tuntemani korkeasti koulutettuja. Toisaalta tunnen enemmän korkeasti koulutettuja kuin matalasti koulutettuja. Jännää.
Siis tunnen paljon enemmän korkeasti koulutettuja kuin matalasti koulutettuja. Jälkimmäisistä lähes kaikki karppaavat, ensimmäisistä ei kukaan.
ap
terveydenhuoltoalan ammattilaisena olen tehnyt saman havainnon.
ketjuista:) Ei voi enempää kommentoida.Reps.:)
Antti Heikkilä & karppaus - Hommafoorumi - Rokoteinfo
Nykyajan koti uskonto ja isänmaa
Kiinnostaisi tietää, kuinka moni karppaaja äänestää persuja.
ap
on enemmän aikaa perehtyä ja tutkia asioita?
Korkeasti koulutetut ystäväni eivät ole kiinnostuneet/jaksa miettiä syvällisemmein ruokailuaan. Eli syövät niinkuin ylemmältä taholta on suositeltu ja luottavat siihen.
Ostavat kaupoista "terveystuotteita" lukematta tai kiireessä huomioimatta mitä ne oikeasti sisältävät.
Kiireiset uravanhemmat eivät ehkä jaksa laittaa ruokaa aidosti itse alusta asti puhtaista raaka-aineista saatika metsästää niitä kauppahalleista tai luomutiloilta.
Tämän huomion minä olen tehnyt.
terveydenhuoltoalan ammattilaisena olen tehnyt saman havainnon.
Sitä hoitajaa koulutetumpana ihmisenä ymmärrän kyllä olla selittämättä terveydenhuollon ammattilaiselle mitään karppauksesta. Eipä tosin ole yleensäkään ollut tarvetta keskustella asiasta.
on enemmän aikaa perehtyä ja tutkia asioita?
Korkeasti koulutetut ystäväni eivät ole kiinnostuneet/jaksa miettiä syvällisemmein ruokailuaan. Eli syövät niinkuin ylemmältä taholta on suositeltu ja luottavat siihen.
Ostavat kaupoista "terveystuotteita" lukematta tai kiireessä huomioimatta mitä ne oikeasti sisältävät.
Kiireiset uravanhemmat eivät ehkä jaksa laittaa ruokaa aidosti itse alusta asti puhtaista raaka-aineista saatika metsästää niitä kauppahalleista tai luomutiloilta.
Tämän huomion minä olen tehnyt.
Ettekös tee ihan yhtä pitkää työpäivää kuin koulutetut? Jos joku väittäisi, että matalasti koulutetut tekevät vähemmän töitä, niin kyllä varmasti älähtäisitte.
Koulutetuilla ihmisillä on usein (siis korostan usein, ei aina) parempi kyky kyseenalaistaa kuulemaansa ja harrastaa lähdekritiikkiä. Siis kaikki, mitä netissä lukee ei olekaan ehkä totta.
äänestä persuja :D En tiedä mikä on hommafoorumi, rokoteinfoa pidän provokatiivisena huuhaana, Antti Heikkiläänkään en oikein osaa suhtautua...ai ai, ei osunut muu kuin matala koulutus.
-karppi-
matalasti koulutettua väkeä, joka uskoo kaiken netistä lukemansa ja hiekkalaatikolla kuulemansa. En tietenkään voi tehdä tämän perusteella tilastollisesti merkitseviä johtopäätöksiä, eikä tämä ole sinänsä kannanotto karppaamista vastaan. Tämän havainnon olen kuitenkin tehnyt.
Agree with you :)! Olen tehnyt vähän samanlaisen huomion. Osa tosin voi olla jopa terveydenhuoltoalalla mutta ei niin koulutettuja, että olisivat joutuneet tutustumaan tutkimustoimintaan jne.
Suurin osa on myös erilaisten "äärisuuntien" kannalla. Epäilevät mm. viranomaistahoista ja virastoista kaikkea sontaa. Huvittavin kuulemani esimerkki on mielestäni se, että karppaajien "pomon" mielestä Pekka Puska yrittää tahallaan sairastuttaa suomalaisia, jotta saa lisäansioita margariiniteollisuudelta. Tähän liittyy myös se, että margariinin valmistuksesa käytetään edelleen bensaa.
Ko. "Guru" (on muuten koulutukseltaan ortopedi mutta jostain syystä on mielestään käypä muuttamaan suomalaisten diabeetikkojen ruokavalion jas hoidon :O) arvostelee myös esim. M. Fogelholmia vähän samansuuntaisesti. Koska Fogelholm on ETT, niin hän tekee työnsä - ei suomalaisten ihmisten terveyden - vaan suomalaisen ruokateollisuuden eteen. Juu, onhan niissä ravintosuosituksissa aina niitä valmispizzoja, kebabkiusauksia ja sitä muuta "äitien tekemää" ruokaa ihan valtavasti suositeltukin ;).
Uskallan myös väittää, että karppaajiin kuuluvat lukevat useammin iltapäivälehtiä, seiskaa ja Alibia sekä ajavat täysin tasa-arvoista yhteiskuntaa (joka muuten on utopia) ja äänestävät siksi persuja tulevissa vaaleissa. ;)
äänestä persuja :D En tiedä mikä on hommafoorumi, rokoteinfoa pidän provokatiivisena huuhaana, Antti Heikkiläänkään en oikein osaa suhtautua...ai ai, ei osunut muu kuin matala koulutus.
-karppi-
t. ap
teoriat oikein perustuu? :D Mä voin ainakin sanoa etten ole sanallakaan yhdellekään terveydenhuollon ammattilaiselle karppaamisesta sanonut kuten ei myöskään yksikään tuntemani karppaaja. Muutenkaan en kyllä tästä huutele mutta hassua että te korkeasti koulutetut liikutte noin paljon matalasti koulutettujen kanssa ja vieläpä karppien =)
Mutta siis tuohon kaikkien epäilemiseen sanoisin sen verran että ei sellaisenkaan henkilön päässä paljoa liiku joka uskoo kaiken mitä viranomaiset sanoo, koskaan mitään kyseenalaistamatta. Ja tämä EI tarkoita vain ruokaa tai rokotteita vaan ihan kaikkea.
että jos Hannu Karpo tekisi vielä tv-ohjelmia, niin sitä karpit katsoisivat. Tällä hetkellä he tosin joutuvat tyytymään M.O.T, 45minuuttia ja Kuningaskuluttaja-tyylisiin ohjelmiin...
Sepä mielenkiintoista.
-karppi-