Toimeliaana ja ahkerana ihmisenä joskus ihmetyttää
ihmiset, jotka valitaa ettei ole ehtinyt jotain hommaa, vaikka totuus on etteivät vain ole viitsineet.
Esim mun äiti, aikaa on eläkeläisenä vaikka muille jakaa, ehtii katsoa kaikki päiväsarjat, lukea lehteä 2h ja sitten ei muka ehdi tehdä jotain mitä on luvannut.
Mistäköhän minä olen geenini perinyt?
Kommentit (35)
tämä on etu...hyvä vain kun eivät tajua, itse saa hyvää halvalla ja enemmän.
on paljon tyhmiä ihmisiä jotka katsovat kaikenlaisia sarjoja ja lukevat lehtiä ja sättäilevät netissä ja eivät osaa tehdä muuta. joskus kun yrittää huutonetissä myydä vanhaa kaappia niin kukaan ei huuda koska se pitäisi maalata. ihmiset ei osaa maalausta tai lakkausta nykyään. kaikki pitä olla valmiina. sen kaapin saisi 20 eurolla ja maalit maksaisi 20 euroa, mutta kukaan ei huuda ja sitten kun sen on itse maalannut valkoiseksi ja laittaa uudelleen myyntiin ja hinnaksi 200 € niin heti menee.
Olen monta kertaa saanut paremman hinnan kun maalannut kaapiston ja sitten myynyt sen tyhmälle.
Olen myös saanut paljon hyvää tavaraa esim. kierrätyksistä ja pelastusarmeijasta, kun olen heti iskenyt kiinni. Jotkut muut vann pyörittelee päätään ja miettii, että mihinkä laittaisin tuon mustan kaapin ja samalla minä jo olen päättänyt, että maalaan valkoiseksi ja vaihdan vetimet ja tulee hieno.
Monesti maksanut pelastusarmeijassa 10 - 20 € ja kun olen maalannut niin hinta onkin ollut 150 - 250 € ja kaupaksi on mennyt.
Ei se tarkoita, etteikö ehtisi, mutta koska joku asia on hänelle TÄRKEYSLISTALLA alhaalla, hän ei ole raivannut sen tekemiselle tilaa ja aikaa.
Kaikkea ehtii, jos haluaa. Jos ei halua, ei "ehdi".
ihmiset eivät uskalla huutaa huutonetistä kaappeja, pöytiä, hyllyjä joita pitäisi maalata tai muuten laittaa, koska pimeään aikaan ovat väsyneitä ja saamattomia.
Minä saan aikaan oli sitten kesä tai talvi.
Nyt kun menemme kuukauden eteenpäin niin taas alkaa hyrinä ja hurina kun ihmiset ryömii koloistaan. Suomalaiset eivät osaa elää muuta kuin kesällä.
Tietysti viinan voimalla ne menee talven yli, mutta mitään järkevää eivät osaa.
Poistat ensin vanhat maalit ja lakat, puhdistat kunnolla ja sitten lakkaa, hiomista, lakkaa, hiomista ja vielä kerran lakkaa. Ja auta armias kun olet hionut huonosti tai siveltimestä irtoaa karvoja...
Toki jos turauttaa vaan maalata ilman esivalmisteluja, niin mikäs siinä. En kehtaisi sellaista ainakaan missään myydä.
Mutta itse en ihmettele jos useat eivät jaksa hommaan ryhtyä.
Poistat ensin vanhat maalit ja lakat, puhdistat kunnolla ja sitten lakkaa, hiomista, lakkaa, hiomista ja vielä kerran lakkaa. Ja auta armias kun olet hionut huonosti tai siveltimestä irtoaa karvoja... Toki jos turauttaa vaan maalata ilman esivalmisteluja, niin mikäs siinä. En kehtaisi sellaista ainakaan missään myydä. Mutta itse en ihmettele jos useat eivät jaksa hommaan ryhtyä.
Olen myynyt paljon maalaamiani kalusteita joita olen maalannut Liddilin halvalla ulkomaalilla ja kovasti ovat menneet kuin voi veitseen.
Ei ne tyhmät mitään tajua kunhan on vain valkoinen.
Tuliko mieleen muutama selittävä seikka:
- kaikilla ei ole mitään tilaa, jossa hioa, lakata ja maalata.
- osa laskee arvoa myös omalle ajalleen. Teen hyväpalkkaista työtä, ja jos panisin työlleni edes puolet palkkatyöstä saamastani tuntipalkasta, ei kaapin väkertely itse KANNATA. Se on hauskaa, mutta vie aikaa, tilaa ja välineitä. Ja sittenkin jälki on todennäköisesti huonompi kuin ammattientisöijällä.
- en tarvitse uusia huonekaluja. Ja ansaitsen rahaa helpomminkin ja enemmän muulla tavoin kuin etsimällä kierrätyskeskuksista halpaa kamaa, entisöimällä, myymällä yms. (mikä kaikki nielee aika lailla aikaa).
Tuliko mieleen muutama selittävä seikka: - kaikilla ei ole mitään tilaa, jossa hioa, lakata ja maalata. - osa laskee arvoa myös omalle ajalleen. Teen hyväpalkkaista työtä, ja jos panisin työlleni edes puolet palkkatyöstä saamastani tuntipalkasta, ei kaapin väkertely itse KANNATA. Se on hauskaa, mutta vie aikaa, tilaa ja välineitä. Ja sittenkin jälki on todennäköisesti huonompi kuin ammattientisöijällä. - en tarvitse uusia huonekaluja. Ja ansaitsen rahaa helpomminkin ja enemmän muulla tavoin kuin etsimällä kierrätyskeskuksista halpaa kamaa, entisöimällä, myymällä yms. (mikä kaikki nielee aika lailla aikaa).
myös se, että on hyväpalkkaisia ja ei heidän tarvitsekaan itse tehdä kun rahalla saa.
lähinnä itse tarkoitan ihmisiä jotka valittavat etteivät pärjää ja kuitenkin käyttämällä järkeä tässä elämässä pärjää.
hyväpalkkaiset pärjää rahan voimalla, mutta valittajat voisivat laittaa kortensa kekoon.
Soita taksi, jos vain yksityinen kelpaa! Ei julkisilla varoilla kustanneta ambulanssikyytejä yksityiseen hoitoon. Ambulanssi on hätätapauksia (lue oikeasti sairaita ihmisiä) varten, ei sinunkaltaisia vaatijoita varten.
T: Sairaankuljettaja
Soita taksi, jos vain yksityinen kelpaa! Ei julkisilla varoilla kustanneta ambulanssikyytejä yksityiseen hoitoon. Ambulanssi on hätätapauksia (lue oikeasti sairaita ihmisiä) varten, ei sinunkaltaisia vaatijoita varten. T: Sairaankuljettaja
osoitteeseen?
kuka on nro 50?
väärään ketjuun????
ei jymmärrä, ei jymmärrä????
ei siis ole aikaa. Suurin osa ajasta (töiden lisäksi) menee palstalla, telkkaria katsellessa, löhöillessä jne. Ei siinä jää enää paljon ylimääräistä aikaa vielä johonkin kotitöihin. Ihan höpöhöpöä etten viitsisi, kyllä mulla johtuu ihan siitä, että en ehdi.
hieman:
Tänä päivänä tuodaan Kiinasta paljon valkoista kulutettua tavaraa. On kaappeja, hyllyjä, pöytiä yms. ja myös netissäkin toimii yrittäjiä jotka mainostavat vanhana ranskalaisena huonekaluna tavaroita, mutta on kiinantavaraa.
Nuo valkoiset kalusteet maalataan ja sen jälkeen kulmia hiotaan ja saadaan vanhan näköisiksi.
On myös huomattava, että ei vuosikymmeniä sitten ollut kalusteet valkoisia vaan tummaa tai vaaleaa puuta tai maalattuja vihreiksi ja sinisiksi ja harmaiksi jne.
Nykyään jos maalaan tuollaisen vanhan kalusteen valkoiseksi halvalla Liddilin maalilla ja kulutan sen jälkeen kulmia niin kun myyn jollekin niin tämä toteaa, että ai kuinka ihana vanha kaappi. Kun siis maalaa valkoiseksi ja hieman värkkää vanhantavaksi niin menee kuin suo kiveen.
Ihmiset ihannoi nykyään vanhaa matkittua kiinantavaraa ja tuo vanhanvalkoiseksi tehty ei ole koskaan ollut vuosikymmeniä sitten valkoinen vaan puuväriä.
kiinalaiset kalusteet kestää ennen kuin ne halkeilee suomen oloissa?
ihmiset, jotka valitaa ettei ole ehtinyt jotain hommaa, vaikka totuus on etteivät vain ole viitsineet.
Esim mun äiti, aikaa on eläkeläisenä vaikka muille jakaa, ehtii katsoa kaikki päiväsarjat, lukea lehteä 2h ja sitten ei muka ehdi tehdä jotain mitä on luvannut.
Mistäköhän minä olen geenini perinyt?
äitini on aina ollut samanlainen kuin ap.
Nyt hän on työkyvyttömyyseläkkeellä, ollut jo muutaman vuoden, ja fyysisesti kovin huonossa kunnossa.
Aina kun juttelen hänen kanssaan, valittaa hän siitä kun ei jaksa enää tehdä mitään. Aikaa kyllä olisi, mutta voimat ei vaan enää riitä edes tavallisistas arjen askareista suoriutumiseen :/
Kysypäs ap äidiltäsi miten hän jaksaa ja millainen hänen vointinsa on. Aika harva enää eläkkeellä ollessaan jaksaa toimia tehokkaasti.
ja olen hyvinkin toimelias esimerkiksi kotitöiden suhteen, mutta jokin pieni homma saattaa kyllä venyä uskomattoman kauan tekemättömänä...
...kun ei "ehdi". Eli kun on kaikenlaista muutakin pientä hommaa, ja mä TARVITSEN välillä niitäkin hetkiä, ettei ole mitään aikataulutettua hommaa, että on vaan aikaa istua alas ja vaikka lukea sitä lehteä. Se hetki on niin tärkeä jaksamiseni kannalta, että vaikka ulkopuolinen ajattelee sen olevan ajan tuhlausta ja saamattomuutta, en voi vaihtaa sitä hetkeä sen toisen jutun tekemiseen. Pidemmällä tähtäimellä se hetki lehden lukemiseen on itselleni ja hyvinvoinnilleni tärkeämpi asia, kuin jokin "kiireellinen" juttu. Eli sen lepohetken (toisten mielestä laiskottelun) vuoksi se toinen asia lykkääntyy kauemmaksi.
Ja siksi en "ehdi". (vaikka siis toisen mielestä en vaan "viitsi")