Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tarkka on käsimatkatavaroiden koko?

Vierailija
26.04.2011 |

Pakkaamassa olen jo ja tuo laukku mikä on tarkoitus käsimatkatavaroihin ottaa on sentilleen maksimipaksuinen :) Nyt mietinkin, että mittaavatko laukun ja jos vaikka tullessa pullottaa enemmän voi mennä tuon mitan yli. Yhtiö Thomas Cook airlines

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen tulee mahtua käsimatkatavaraluukkuun tai edessä olevan istuimen alle. Jos ei mahdu, niin se viedään toisaalle. Eli sinuna pitäisin kiinni annetuista mitoista.

Vierailija
2/10 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lentoyhtiöistä on erittäinkin liberaaleja ja harvoin mittaavat tai edess punnitsevat mitään. Varsinkin ns. perinteiset lentoyhtiöt ovat yleensä aika liberaaleja.

Sitten jotkut yhtiöt ja jotkut virkailijat ja joskus heittäytyvät todellakin tarkoiksi. Erityisesti halpalentoyhtiöt saattavat punnita ja mitata laukkuja sentilleen ja grammalleen. Erityisesti näin jos kone on täysi. Niillä on lentokentillä sellaisia telineitä, jotka ovat sallittujen mittojen kokoisia ja laukku on survottava telineeseen - jos ei mahdu, niin pakko laittaa ruumaan. Mutta jos siis laukku on sellaista kokoon runtsittavaa mallia, niin riittää että se on runtsittavissa siihen telineeseen, ei tarvitse vapaana seisoessaan olla mittojen mukainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin paljon, että tarvit juuri niitä tavaroita siellä matkustamon puolella? Ainoastaan suomalaisilla on järkyttävän suuret käsimatkatavarat. Ja olen matkustellut paljon ulkomailla ristiin rastiin.

Vierailija
4/10 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain ne käsimatkatavarat, kiire eteenpäin, ei tarvitse jääd odottelemaan ruumasta tulevia laukkuja.

Vierailija
5/10 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, mitä ihmeen niin tärkeää sulla on noin paljon, että tarvit juuri niitä tavaroita siellä matkustamon puolella? Ainoastaan suomalaisilla on järkyttävän suuret käsimatkatavarat.

Mulla on usein pelkät käsimatkatavarat, varsinkin jos tarvitsee kiireellä mennä kentältä jatkoyhteyksiin junalle tai autolla johonkin kokoukseen tms. Ei mielellään jää odottelemaan tavaroita ruumasta kiireessä. Ja kyllä sitä tavaraa helposti kertyy, kun vaatteiden ja hygieniatuotteiden lisäksi on vielä työjuttuja laukussa.

Vierailija
6/10 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelen miten erilaisia sääntöjä kaikilla on...esim.kentäl oli Ryan Airin kuva,jossa käsipakki sai painaa 10 kg,sinne piti mahtua sit käsilaukku(siis naisten) läppäri,kamerat ja itse siis käsimatkatavarat..tsekin yhtiö aina antaa armoa,Austrian airlines otti 10-15 e /lisäkilo..huh!mun suositus on että kun normi raja on se 5kg,niin mulla yleensä 6 kg,siitä wi tu sanomista!

Vierailija
7/10 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites tuo lentoyhtiö? oon lentänyt vaan finskillä. Mulla olis hyvä kassa lennolla, mutta menee muutaman sentin yli mitoista mitä saisi olla ja paino on alle sallitun määräm

Vierailija
8/10 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Wizzairilla millistä kiinni

Vierailija
9/10 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä virkailijasta. Minulle on urputettu varmasti oikean kokoisesta laukusta ja pakotettu laittamaan se ruumaan, toisaalta olen saanut tuoda ylisuuren ja ylipainavan laukun matkustamoon, ja olen saanut kerran tuoda kaksi laukkua matkustamoon. Toinen näistä oli oikeaa kokoa, toinen liian suuri mutta virkailija ei ottanut niitä vastaan vaikka tarjosin ruumaan laitettavaksi...

Vierailija
10/10 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta saisivat olla tiukempiakin noissa käsimatkatavaroissa. Välillä jengillä on liki kaikki tavarat käsimatkatavaroina eikä sitten saa edes omaa takkiansa hattuhyllylle ilman, että joku rytistää sen tuliaisviinoilla.

Englannista älähtiessä saa olla vain yksi kolli käsimatkatavaraa ja se on mun mielestä hyvä linja.

Business-matkaajat ei tässä mun mielestä ole suurin ongelma, koska yleensä ammattimatkustajilla on ylipäätään hyvin vähän tavaraa mukana.

Sen sijaan noi lomamatkaajat ovat kyllä ihan vihonviimeisiä monesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi