Miksi mies saa olla pyöreä, nainen ei?
Pulskistuin yhdessäolomme aikana ja sain kuulla siitä mieheltä jatkuvasti naljailuja. Hän saattoi myös esim. katsella minusta otettuja kuvia 10 vuotta sitten ja haikailla, miten upea vartalo minulla oli.
Sisuunnuin. Nyt olen pudottanut lähes 20 kiloa ja alan olla entisissä mitoissani. Olen alkanut syödä terveellisesti ja liikkua runsaasti.
Mutta entä mies? Masu pullottaa ja posket ovat varsinkin kuin hamsterilla. Varmasti lähes 10kg ylipainoa. Hän höpöttää koko ajan, että muutama viikko kuntoilua, niin hän on laihtunut... No, eipä ole näkynyt.
Mies kyllä kuntoilee - mutta syö joka päivä paljon herkkuja: jätskiä, karkkia... Töissä varmaan leivonnaisiakin. Ja marisee koko ajan, kun minä en enää tee jälkiruokia, en osta jäätelöä kotiin, en leivo. Mutta enhän minä nyt enää halua uudelleen lihoa!
Itselle ei nuo makeat ja lihottavat herkut enää edes niin maistu. Kerran viikossa voi pitää herkkupäivän.
Olen myös huomannut, että laihduttuani olen alkanut saada taas huomiota muilta miehiltä. Yllättävää - myös ylipainoisilta. Mitä ne oikein kuvittelevat itsestään?
Kommentit (32)
Ja kyllä, olen samaa mieltä ap:n kanssa.
Valittaisin kyllä kovaäänisesti, jos lihoisi ylipainoiseksi :D
Mutta noin yleisesti. Olen huomannut, että pyöreällä miehellä on vientiä, jos hänellä on rahaa ja valtaa. Pyöreällä naisella taas on vientiä, jos hänellä on kauniit kasvot ja aurinkoinen luonne.
Mietin samaa.. Meillä mies katsellut myös seurustelumme alkuaikojen kuvia joissa olen 10 kg hoikempi ja 5 v. nuorempi.. Silloin liikuin enemmän jne. Tosin mies katseli niitä ja totesi, että olisitpa vielä noin nätti.. tai noissa mitoissa siis..
No miehelle itselleen on nyt kasvanut mahaa ja selluliittia näkyy tietyissä asennoissa sivuilla.. Näyttää että olisi raskaana, sellainen pieni pömppö sen maha on..
Meillä mies ei ole vaatinut minua laihduttamaan tai mitään ei siinä. Mutta miksi naisen pitäisi olla aina timmissä kunnossa jne. Tottakai sitä itsekkin toivon mutta kun miehellä on ylimääräistä 10 kg se on vain hienoa kun on vähän massaa...
mies saa olla karvainen, haiseva(mpi), ei tarvitse hoitaa hiuksia tai kasvoja samalla tavalla, ei meikata, saa olla ryppyinen....
Ukkomiehet usein ovat läskejä,sinkkujen pitää pitää huolta itsestään ja niillä on siihen aikaa myös.Kun ei ole lapsia jaloissa ne hoitaa se exnainen jolla ei sit olekaan aikaa kun lapsilleen.
Mutta ei mulla ylipainoa ole 55kg/ 168 cm
niin ei voi haikailla entisiä mittoja:) Minun hoikka, urheilullinen mies tykkää mieluummin pyöreistä naisista kun laihoista ruikuloista jotka stressaa jokaisesta suupalasta. Mutta siitä hän ei tykkää että nainen on ns. sohvaperuna, elikkäs vaikka olenkin pyöreä (tykkään liikaa kaikesta hyvästä) niin liikun paljon yms.
Nykyään miehet (yleisesti) pitävä onneksi ulkoisesti itsestään huolta.. Käyttävät dödöä, käyvät suihkussa päivittäin jne. Pukeutuva siististi...
Mutta silti naisista oletetaan, että aina pitäisi näyttää hyvältä jne.. Ja kun eletään nykypäivää mediassa on vain kauniita naisia (mainoskuvat, laulajat jne). Kuvia muokataan PALJON. Nuoret miehet olettavat, että on ihan normaalia, että joku voi omistaa niin täydellisen ihan ja pyöreät tissit.. Jotkut nuorukaiset ovat todella kriittisiä naiskauneuden suhteen juuri tämän paskamainonnan takia. Ja ne nuoret tytöt (yläasteikäisistä lähtien) saavat hirveitä paineita kun ei näytä samalta kun joku jenkkitähti mainoskuvissa..
Katsoin joku aika sitten hauskan ohjelman, jossa yläasteikäisille pojille näytettiin naisten rintojen kuvia... Siinä oli noin viidet luomurinnat ja yhdet silikoonit.. Pojat naureskelivat luomutisseille ja sanoivat niitä oksettaviksi ja kaikki ihannoi vain niitä silareita.. Oikeasti minusta on niin väärin, että mitään LUOMUA ei ole enään kellään missään (mainokset, julkkikset). Nuoret saavat täysin väärän kuvan todellisuudesta.
Mutta nyt vaan alkanut ärsyttää, kun oikeasti hän jaksoi monta vuotta narista painostani.
Ja nyt sitten itse kerskailee koko ajan, että kilot lähtee kyllä heti, kun hän avan vähän kuntoilee. Mutta vaikka kuntoileekin, niin eipä näytä laihtuvan.
Hänen mielestään kaikkea hyvää saa syödä vaikka kuinka paljon, jos liikkuu tarpeeksi.
Ja erityisesti ärsyttää tuo jatkuva herkkujen vinkuminen. Opettelisi itse leipomaan, jos tekee pullaa mieli! Miten hän voi kuvitella, että pystyn säilyttämään saavuttamani painon, jos joka ilta kokkailen jotain suklaafondanteja jälkiruoaksi.
Vihaksi pistää myös nuo ylipainoiset vieraat miehet. Ihan kadullakin on tultu pyytämään kahville "kun olet noin vetävän näköinen." Eipä tapahtunut koskaan, kun oli muutama kilo ylimääräistä.
Mutta nyt vaan alkanut ärsyttää, kun oikeasti hän jaksoi monta vuotta narista painostani.
Ja nyt sitten itse kerskailee koko ajan, että kilot lähtee kyllä heti, kun hän avan vähän kuntoilee. Mutta vaikka kuntoileekin, niin eipä näytä laihtuvan.
Hänen mielestään kaikkea hyvää saa syödä vaikka kuinka paljon, jos liikkuu tarpeeksi.
Ja erityisesti ärsyttää tuo jatkuva herkkujen vinkuminen. Opettelisi itse leipomaan, jos tekee pullaa mieli! Miten hän voi kuvitella, että pystyn säilyttämään saavuttamani painon, jos joka ilta kokkailen jotain suklaafondanteja jälkiruoaksi.
Vihaksi pistää myös nuo ylipainoiset vieraat miehet. Ihan kadullakin on tultu pyytämään kahville "kun olet noin vetävän näköinen." Eipä tapahtunut koskaan, kun oli muutama kilo ylimääräistä.
Mitäs jos tekisit saman miehellesi minkä sekin sulle. Ala vittuilemaan sen painosta, jospa sekin sisuuntus samalla tavalla kuin säkin ja alkas tehdä jotain asian eteen.
...läskit älkööt vaivautuko.
Sain niin paljon kuulla aikoinaan kiloistani, että mielestäni pyöreät (vieraat) miehet saa nyt sitten metsästää niitä "läsöperseitä". Miksi nyt hoikkana kiinnostuisin mahakkaasta miehestä?
hänen huomionsa on väärä. Naisilta suvaitaan itse asiassa paljon enemmän naisellista pehmeää pyöreyttä kuin miehiltä, joille asetettu ihanne on vahva, jäntevä ja hoikka.
...läskit älkööt vaivautuko.
Sain niin paljon kuulla aikoinaan kiloistani, että mielestäni pyöreät (vieraat) miehet saa nyt sitten metsästää niitä "läsöperseitä". Miksi nyt hoikkana kiinnostuisin mahakkaasta miehestä?
Ei kukaan täysjärkinen mies kestä mitään läsöpersettä. Sänky hajoo saatana alle...
Se on voimakkuuden merkki. Massaa pitää löytyä, eihän sitä muuten jaksa nostella painavia asioita.
Harvalla on aikaa käydä lenkillä polttaakseen kalorit. Tosiasia on että lihavat ovat myös poikkeuksellisen voimakkaita. Läskin alla on paljon lihasmassaa.
....taitaa haluta sekä syödä kakun että säästää sen: tahtoo hoikan vaimon, joka kuitenkin iltaisin leipoo herkkuja ja kenties myös syö niitä hänen seuranaan. Mahdoton yhtälö!
Meillä on käyty myös samantyyppistä keskustelua. Mies on hoikka, minä normaalipainon ylärajoilla tai satunnaisesti painoindeksi yli 25. Mies ei välillä meinaa millään ymmärtää, että herkkuja ei mahdu kovin moneen päivään viikossa (ellei tietysti syö kerralla tosi vähän).
Toisaalta hänen mielestään ei minun myöskään tarvitse laihduttaa. Itse taas kovasti yritän karistaa muutaman kilon lisäämällä liikuntaa ja syömällä terveellisemmin - se ei vaan onnistu, jos mies kantaa kaupasta herkkuja.
Se on voimakkuuden merkki. Massaa pitää löytyä, eihän sitä muuten jaksa nostella painavia asioita.
Harvalla on aikaa käydä lenkillä polttaakseen kalorit. Tosiasia on että lihavat ovat myös poikkeuksellisen voimakkaita. Läskin alla on paljon lihasmassaa.
Voi vittu mikä tietäjä siellä.
Olen ollut muuttomiehenä töissä. Itse olen ihan normaalipainoinen, mutta en tässä nyt kirjoita itsestäni.
Muuttotiimimme päällikkö oli vajaa 180 senttinen, hoikka, jäntevä tyyppi. Arvioisin että painoa ehkä 75 kiloa.
Tämä mies hoiti yleensä isoimmat huonekalut, joita tarvitsi kuljetta parin kanssa valjailla. Nyt puhutaan siis esimerkiksi parin-kolmen sadan kilon kassakaapeista ym. Että pidä sinä ämmä siellä pääsi kiini kun et ymmärrä asioista. Heittosi oli samanlainen kuin jos sanoisin naisista että pienillä tisseillä ei pysty imettämään.
Harvalla on aikaa käydä lenkillä polttaakseen kalorit. Tosiasia on että lihavat ovat myös poikkeuksellisen voimakkaita. Läskin alla on paljon lihasmassaa.Voi vittu mikä tietäjä siellä.
Olen ollut muuttomiehenä töissä. Itse olen ihan normaalipainoinen, mutta en tässä nyt kirjoita itsestäni.
Muuttotiimimme päällikkö oli vajaa 180 senttinen, hoikka, jäntevä tyyppi. Arvioisin että painoa ehkä 75 kiloa.
Tämä mies hoiti yleensä isoimmat huonekalut, joita tarvitsi kuljetta parin kanssa valjailla. Nyt puhutaan siis esimerkiksi parin-kolmen sadan kilon kassakaapeista ym. Että pidä sinä ämmä siellä pääsi kiini kun et ymmärrä asioista. Heittosi oli samanlainen kuin jos sanoisin naisista että pienillä tisseillä ei pysty imettämään.
Me voimme ottaa tästä mittaa kisahallilla. Näytän miten maasta tempaistaan voimalla ja tekniikalla. Hankkisit vähän massaa itsetuntosi päälle muikku.
Minä olen tämän ketjun alfamies.
T: Vatsakas mies
Istuu iso(siis todella iso) maha vilkkuen sohvalla hoikan vaimonsa kanssa ja jankuttaa, että jos vaan lihot, niin tuossa on ovi!
Ei tarvitse varmaan sanoa, että emme ole paljon tekemeisissä. Veljeni myös kommentoi vaimolleen tyyliin: Keitäs lehmä/lutka/vosu kaffeet. Olen sanonut veljelle asiasta 100 kertaa, mutta ei tajua mitään. On 43 vuotias. Olen sanonut kälyllekin, että lähtee lätkimään.
- Mies