Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen vahvasti, että kaverini on narsisti

Vierailija
04.03.2011 |

Ystäväni on tutustunut hieman tähän kaveriini ja hän sanoi minulle, että kaverini käyttäytyy erittäin narsistisella tavalla.

Olen vahva persoona mutta tälle kaverilleni "pelkään" sanoa ei, koska hän tulee silmille esim viime keväänä kun en suostunut lainaamaan autoani hänelle.

Kutsuu itsensä perheineen, 6 hlöä, usein kylään eivätkä tajua lähteä kotiin vaikka lapset nukkuvat pitkin lattioita.

Inhoan kun ihmisiä haukutaan narisisteiksi mutta nyt olen pohtinut, että paljon noita narsismin piirteitä on. Kuinka onnistun elämään sovussa hänen kanssaa ilman, että joudun jatkuvasti alistumaan ja nielemään sanani? Olemme mieheni kanssa sen viime keväisen autoriidan jälkeen ottaneet hajurakoa.

Kurjaa on se, että kaverini mies on todella mukava ja hänen kanssaan oltaisiin mieluusti tekemisissä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En voi ottaa riskiä, että auto on jossain korjaamolla. Eikä heillä olisi edes varaa kustantaa autoni korjausta saati vara-autoa jos jotain olisi sattunut."

Vierailija
22/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän se olikin se mies, joka ne lapset keräsi lattialta. Mutta kun se mies on jäänyt sen vaimonsa tossun alle. Ymmärrän täysin, miksi näin.

Tiedättekö, jotenkin tuntuu siltä, että jos olisin tehnyt avauksen, jossa epäilisin exääni narsistiksi, olisin saanut valtavasti tukea, kannustusta ja neuvoja, kuinka toimia.

Mutta kun epäilen kaveriani, naista, narsistiksi niin joudunkin hyökkäyksen kohteeksi.

Mielenkiintoista....

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se, että on ns. hankala itsekäs ihminen, tarkoita sitä että hän on narsisti. Mutta voi olla.

Jos tuntuu, että ihmisen kanssa on raskasta olla eikä puhe auta, niin ehkä se etäisyyden ottaminen voi olla hyvä ratkaisu. Narsisti ehkä koittaa siinä vaiheessa taas lirkutella kavereita takaisin.

Vierailija
24/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitelee jonkun "kaverinsa" kanssa ja tekee sitten jonkun toisen juoruakan kanssa psykologisen diagnoosin.

Vierailija
25/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukava ja hyvät hetket hänen kanssaan on loistavia. Onko hänen asiansa "hyvin", siis hänen omasta mielestään?

voisi sopia narsistiksi. On paha silloin kun ei asiat mene hänen tahtonsa mukaan. osaako pyytää anteeksi tai olla pahoillaan? Onko koskaan ollut väärässä omasta mielestään?

Kysy häneltä että mitä asioita hän katuu, tai on mielestään tehnyt väärin. voit myös kysyä että ketä hän ihailee, ja kuka on hänen mielestään häntä itseään parempi ihminen.

Narsistilla ei näitä ole.

Vierailija
26/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mollaamaan ja hänen kertomustaan epäilemään ja vääntelemään joksikin muuksi.

Se on muuten rasittavaa.

Tuokin takertuminen ap:n psykologianopintoihin -

MITÄ VÄLIÄ sillä on tämänkin asian kanssa onko ap opiskellut ja mitä? Häh?

Vierailija
27/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osut varsin oikeaan. Tuossa ehti mennä nyt kolmisen kuukautta kun kaverini on ollut itse aurinkoinen minulle ja olenkin sitä ihmetellyt, että mistä nyt tuulee.

Noh, viimeisen parin viikon ajan onkin taas sadellut pyyntöjä ihan joka päivä.

Osan olen kyennyt torjumaan ja katsotaan, kuinka pian taas hän räjähtää silmilleni.

ap

Vierailija
28/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites oma miehesi, kuinka tossun alla hän on?

Älä epäile ketään narsistiksi, kun sulla ei selvästikään ole siihen resursseja;)

Vierailija
29/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitelee jonkun "kaverinsa" kanssa ja tekee sitten jonkun toisen juoruakan kanssa psykologisen diagnoosin.

Vierailija
30/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin takertuminen ap:n psykologianopintoihin -

MITÄ VÄLIÄ sillä on tämänkin asian kanssa onko ap opiskellut ja mitä? Häh?

eikä se näy hänen teksteistään mitenkään. Sama kuin 3 vuotta kemiaa opiskellut kysyisi että miten lasketaan drinsussa aineiden suhteet.

Vierailija
31/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mollaamaan ja hänen kertomustaan epäilemään ja vääntelemään joksikin muuksi. Se on muuten rasittavaa. Tuokin takertuminen ap:n psykologianopintoihin - MITÄ VÄLIÄ sillä on tämänkin asian kanssa onko ap opiskellut ja mitä? Häh?

ap on wannabe psykologi.

Vierailija
32/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatteesi ovat rutussa-

narsistilla on omasta mielstään kaikki paremmn ja he mitätöivät muita---

Vierailija
33/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun neuvoni, ei tuollaista ihmistä kannata lähipiirissä sietää. Ota ainakin hajurakoa, anna hänelle vähän ajattelemisen aihetta...

Tämä palsta alkaa olla täynnä häiriköitä... jotkut vissiin täällä harrastuksekseen lynkkaa muita maahan...

Vierailija
34/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi koko aloituksen pointti mennä sulta ohi. Ja moni muukin asia, mikä taas näkyy sun teksteistäsi.

eikä se näy hänen teksteistään mitenkään. Sama kuin 3 vuotta kemiaa opiskellut kysyisi että miten lasketaan drinsussa aineiden suhteet.

Vierailija
35/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukava ja hyvät hetket hänen kanssaan on loistavia. Onko hänen asiansa "hyvin", siis hänen omasta mielestään? voisi sopia narsistiksi. On paha silloin kun ei asiat mene hänen tahtonsa mukaan. osaako pyytää anteeksi tai olla pahoillaan? Onko koskaan ollut väärässä omasta mielestään? Kysy häneltä että mitä asioita hän katuu, tai on mielestään tehnyt väärin. voit myös kysyä että ketä hän ihailee, ja kuka on hänen mielestään häntä itseään parempi ihminen. Narsistilla ei näitä ole.

Hänen kanssaan voi olla todella hauskaa ja kiva keskustella asioista.

Taloudellisesti ovat tiukoilla mutta nyt on taas sellaisia suunnitelia, että ihmetyttää, mistä rahat repivät. En osaa sanoa, kuinka hän itse kokee tilanteen.

Ei ole ikinä pyytänyt anteeksi tai ollut pahoillaan; siis minulta muista en tiedä.

Hän ei ole koskaan väärässä ja jos hänen mielipiteensä kyseenalaistaa ja esittää faktoja niin hän suuttuu; parempi vain myönnellä ja antaa hänen olla "oikeassa".

Ei ole koskaan kertonut katuvansa mitään tai tehneensä mitään väärin. Mutta taidanpa tlaisuuden tulle kysyä. Hyvä vinkki!

Häntä parempaa ihmistä ei ole. Tämän hän muistaa tuoda esille aina ja kaikkialla. Aluksi ajattelin, että kyse on huonosta itsetunnosta ja se vuoksi kehuinkin häntä aina välillä. Nyt olen jättänyt positiivisen palautteen antamisen.

En tiedä, ihaileeko hän ketään. Mutta voisinpa tätäkin kysäistä.

Kiitos!

ap

Vierailija
36/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mitä väliä sillä on tämän itse asian kanssa?.

Ei sillä tule keskusteluun mitään lisäarvoa. Tyhmää pohtia asiaa jonka ap kirjoittaakin ihan kieli poskessa tai lisäilee omiaan. Mieluimmin ottaisin kantaa tosiasioihin.

Vierailija
37/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta alkaa olla täynnä häiriköitä... jotkut vissiin täällä harrastuksekseen lynkkaa muita maahan...

ja odottaa kommentteja tyyliin: "voi kauheeta, on sun kaveri narsku". Samaan aikaan ap.tä ärsyttää, kun ihmiselle lyödään narsistinleima otsaan. Älä tee niinkuin minä teen, tee niinkuin sanon.

Vierailija
38/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti vielä kerran, pidätkö häntä tosiaan oikeasti mukavana ihmisenä?

Mitä menettäisit hänen ystävyytensä myötä?

Hänen kanssaan voi olla todella hauskaa ja kiva keskustella asioista. Taloudellisesti ovat tiukoilla mutta nyt on taas sellaisia suunnitelia, että ihmetyttää, mistä rahat repivät. En osaa sanoa, kuinka hän itse kokee tilanteen. Ei ole ikinä pyytänyt anteeksi tai ollut pahoillaan; siis minulta muista en tiedä. Hän ei ole koskaan väärässä ja jos hänen mielipiteensä kyseenalaistaa ja esittää faktoja niin hän suuttuu; parempi vain myönnellä ja antaa hänen olla "oikeassa". Ei ole koskaan kertonut katuvansa mitään tai tehneensä mitään väärin. Mutta taidanpa tlaisuuden tulle kysyä. Hyvä vinkki! Häntä parempaa ihmistä ei ole. Tämän hän muistaa tuoda esille aina ja kaikkialla. Aluksi ajattelin, että kyse on huonosta itsetunnosta ja se vuoksi kehuinkin häntä aina välillä. Nyt olen jättänyt positiivisen palautteen antamisen. En tiedä, ihaileeko hän ketään. Mutta voisinpa tätäkin kysäistä. Kiitos! ap

Vierailija
39/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväsi miehen yksipuolinen ystävä et voi olla kovin kauaa, enne kuin alkaa ongelomat eli mustasukkaisuus

Vierailija
40/47 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestä mukavana, vaikka tämä onkin tossun alla ja keräilee lapsia lattioilta myöhään. ap inhoaa sitä, että jotain sanotaan narsistiksi, mutta samaan aikaan epäilee vahvasti kaveriaan sellaiseksi. Ap on tekopyhä.