Kristityt uskovaiset! Maailmanlopusta ja lasten "tekemisestä" asiaa
Olen itse siis kristitty uskovainen (ev.lut). Olen tullut uskoon vasta hiljattain.
Nythän puhutaan kovasti, että elämme lopun aikoja, ja nyt oli tuo enkeli-ilmestyskin.
Minä mietiskelen sen varjossa myös pientä omaan elämääni liittyvää asiaa.. nimittäin haluaisimme vielä yhden lapsen.
En tiedä kuulostanko ihan typerältä (no, ihan sama, ei minua onneksi täällä tunnisteta, toivottavasti :) ) mutta olen pohtinut, että "kannattaako" vielä lisää lapsia tehdä? Lopun aikoihin?
Raamatusta löytyy pieni kohta, uudesta testamentista, jossa on jotain lopun ajoista ja siinä sanotaan myös että "voi niitä, jotka silloin ovat raskaana tai imettävät" (en muista sanatarkkaan) ja tästä syystä sitten mietin, että mitä tehdä. (harmikseni en nyt muista raamatunkohtaa.. voin yrittää etsiä)
Toisaalta, Jumalan huolenpitoon varmaan voisi luottaa, tuli mitä tuli, oli lapsia enemmän tai ei, mutta toisaalta mietin että mitä tuo raamatunkohta tarkoittaa.
Mitä luulette?
Kommentit (25)
Onko pakko pelotella muita täällä. tämä on VAUVAlehden palsta!!!!
On ollut hauska olla raskaana kun on koko raskausajan saanut pelätä näiden juttujen takia herkkä kun olen. Olisi kiva iloitakin lapsesta.
mitäs olet niin pöljä että annat huuhaahihhuleiden pelotella itseäsi.
Jokainen järkevä tietää että paskaahan nuo vaan puhuvat.
mutta itse vielä jotain lisää. Itse olen ollut uskossa lapsesta ja monenlaisia lopunajanarveluita ja arvelijoita kuullut. Mielestäni ne vievät monet uskovat pois siitä, mikä on uskon ydin: rakkaus, rauha, ilo ja luottamus. Meidät on kutsuttu elämään elämää tässä ja nyt ja palvelemaan lähimmäisiämme. Lapsen saamista ei kannata siis tällaisista syistä epäillä, mutta toki kannattaa pohtia perheen voimavaroja noin muuten.
Iloa elämääsi ja siunausta!
Menepä kuuntelemaan tämä saarna, jossa puhutaan lopun ajoista: http://www.majakka.net/media/puheet/jeesus-tulee-takaisin/
Kannattaa kuunnella myös toinen ja kolmas osa.
Muista, että Jeesuksen omana olet turvassa :)
kun häneltä kysyttiin, että mitä tekisi jos maailmanloppu tulisi huomenna. Taisi vastata istuttavansa omenapuun.
Onko pakko pelotella muita täällä. tämä on VAUVAlehden palsta!!!!
On ollut hauska olla raskaana kun on koko raskausajan saanut pelätä näiden juttujen takia herkkä kun olen. Olisi kiva iloitakin lapsesta.