Mieheni lasten äiti ei päästäisi lapsia meille!
Olemme olleet alkuviikon kipeinä, vauva oksentelee edelleen. Haluamme kuitenkin että miehen ex-liiton lapset tulisivat viikonlopuksi tänne, kuten on sovittu. Ex-vaimo ei antaisi, ettei tule tautia heillekin. Ei se mikään syy ole perua! Saas nähdä avataanko ovea kun mies huomenna menee hakemaan. Ajattelin tulostaa täältä pari "arkea se on isänkin koettava"-ketjua mukaan:)
Kommentit (51)
on lapsille parasta? Ap:n ja sen miehen mielestä kai se että ne lapset menee heille?
on lapsille parasta? Ap:n ja sen miehen mielestä kai se että ne lapset menee heille?
Vaikka kyllä, olisihan lapset tyytyväisiä että tapaisivat isänsä, mutta mihin hintaan?
Mä olen kyllä ap:n puolella!
Mitä virkaa on tapaamissopimuksilla jos niistä ei pidetä kiinni?
Ja tosiaan kuten ap sanoi, lähdettekö te kotoa pois jos joku sairastuu? Ei ydinperheessäkään ketään varmaan lähetetä karanteeniin jos sairastuu.
Aina sanotaan että yritetään pitää elämä mahdollimman normaalina erosta huolimatta. Kulkutaudit nyt vaan kuuluu elämään eikä niiltä voi välttyä.
Ei ole äidin asia päättää tätä, koittakaa ymmärtää.
vaan siitä, että äiti teki jo ennen minua miehelle selväksi, että lapset tulevat joka toinen vkl (viikolla jos haluavat) vaikka olisi mikä. He eivät SAA tulla muina viikonloppuina. Eli tapaamisia ei siirretä. Tähän asti ei ole myöskään peruttu. Ja isä ei vaadi, mutta ei myöskään kiellä tulemasta jos isot lapset kipeänä. En minäkään, kun luulin että perumismahdollisuutta ei kummallakaan ole ja koska olen pyrkinyt ajattelemaan, että meidän perheessä asiat tehdään nyt näin. Mutta vissiin olin väärässä.
ap
että lasten äiti siis yleensä suunnitellut "omat" lapsi-viikonloppunsa ajoissa etukäteen, eli siksi siirrot olisivat vaikeita, eivät siksi että äiti haluaisi tehdä kiusaa tms.
ap
että lasten äiti siis yleensä suunnitellut "omat" lapsi-viikonloppunsa ajoissa etukäteen, eli siksi siirrot olisivat vaikeita, eivät siksi että äiti haluaisi tehdä kiusaa tms. ap
niin voisi edes ajatella sitä, että haluaako oikeasti tahallaan tartuttaa lapselle mahatautia? Jos haluaa vain periaatteen vuoksi tai siksi, että olisivat saaneet sen joka tapauksessa, niin onneksi olkoon vaan.
Ihmiset sairastaa eri tavoilla ja varsinkin lapsille ihan tavallinen flunssakin voi olla joskus todella paha kokemus, puhumattakaan kunnon oksutaudista. Ei se, että "aina se tauti jostain tulee" ole mikään syy olla tekemättä varotoimenpiteitä.
Ja lapsetkin varmaan tykkäävät tosi paljon, että heidät pakotetaan hankkimaan mahatauti periaatteen takia.
niin voisi edes ajatella sitä, että haluaako oikeasti tahallaan tartuttaa lapselle mahatautia? Jos haluaa vain periaatteen vuoksi tai siksi, että olisivat saaneet sen joka tapauksessa, niin onneksi olkoon vaan.
Ihmiset sairastaa eri tavoilla ja varsinkin lapsille ihan tavallinen flunssakin voi olla joskus todella paha kokemus, puhumattakaan kunnon oksutaudista. Ei se, että "aina se tauti jostain tulee" ole mikään syy olla tekemättä varotoimenpiteitä.
Ja lapsetkin varmaan tykkäävät tosi paljon, että heidät pakotetaan hankkimaan mahatauti periaatteen takia.
ap:n luo periaatteen takia.
Parikin vastaajaa on jo kommentoinut tyyliin: eihän ydinperheessäkään ketään eristetä pois kotoa, jos on sairas.
Tämä mielestäni jo lapsellisuuden huippu. Etäperhe ei ole ydinperhe. Eronneet: teillä ei ole ydinperhettä! Ihan tiedoksi vaan jos, ette ole tosiaankaan sattuneet huomaamaan itse.
Mihinkäs ne lapset sieltä ydinperheestä lähetettäisiin? Toiseen kotiin? Meillä ei ainakaan sellaista ole... Kun taas eroperheet, aina jaksatte hehkuttaa sitä, että lapsilla on kaksi kotia... Suhteellisuudentajua pyydän. Olkaa toisillenne niin katkeria kuin haluatte, mutta tuskin se ero kuitenkaan lasten vika oli.
On se ihme, kun toisilla ei vaan tunnu mitenkään luonnistuvan nämä arkiset asiat. Ja aina vika tuntuu olevan yksin jossain muussa kuin itsessä. Se on varmaan ainoa asia, josta kaikki av:lla avautuvat eronneet exät ja nyxät ovat yhtä mieltä.
haluaisin muistuttaa, että enhän minä viimekädessä tee päätöksiä, vaan lasten vanhemmat. Tuskin mieheni nyt haluaa "kostaa" omille lapsilleen kun ovat hänen kuopuksensa tartuttaneet. Silti mieskin on sitä mieltä, että totta kai tulevat nyt kuten muulloinkin! Eli ei tosiaan mistään kostonhalusta kyse.
ap
haluaisin muistuttaa, että enhän minä viimekädessä tee päätöksiä, vaan lasten vanhemmat. Tuskin mieheni nyt haluaa "kostaa" omille lapsilleen kun ovat hänen kuopuksensa tartuttaneet. Silti mieskin on sitä mieltä, että totta kai tulevat nyt kuten muulloinkin! Eli ei tosiaan mistään kostonhalusta kyse. ap
Tässä on nyt sama asetelma toisin päin kuin muutama viikko siten. Kaivapas se vanha viestiketju esiin.
Viimeksi väännettiin kättä siitä, kun äitipuoli mahatautisen vauvan kanssa ei halunnut miehen lapsia viikonlopuksi, kun mieskin oli työmatkalla. Lähiäiti oli näitä vaan väkisin tuomassa taudista huolimatta.
Tässä on nyt sama asetelma toisin päin kuin muutama viikko siten. Kaivapas se vanha viestiketju esiin.
Viimeksi väännettiin kättä siitä, kun äitipuoli mahatautisen vauvan kanssa ei halunnut miehen lapsia viikonlopuksi, kun mieskin oli työmatkalla. Lähiäiti oli näitä vaan väkisin tuomassa taudista huolimatta.
Mites siinä kävi?
ap
Siinä ei ole kyse aikuisista. Vaan niistä lapsista. Kuka haluaa tahallaan tartuttaa lapsiin oksennustaudin?
Muistan sen toisen ketjun. Silloinkin olin samaa mieltä. Silloin vain kirjoitin etten ymmärrä sitä äitiä kun väkisin raahaa lapset sairastelun keskelle. Nyt en ymmärrä sitä että miksi pitäisi väkisin ottaa ne lapset sairastelun keskelle.
Ei lapsista ole mukavaa oksennella. Vaikka niin taitaa ap ja lasten isä ajatella.
Siinä ei ole kyse aikuisista. Vaan niistä lapsista. Kuka haluaa tahallaan tartuttaa lapsiin oksennustaudin?
Muistan sen toisen ketjun. Silloinkin olin samaa mieltä. Silloin vain kirjoitin etten ymmärrä sitä äitiä kun väkisin raahaa lapset sairastelun keskelle. Nyt en ymmärrä sitä että miksi pitäisi väkisin ottaa ne lapset sairastelun keskelle.Ei lapsista ole mukavaa oksennella. Vaikka niin taitaa ap ja lasten isä ajatella.
Tai vissiin ainakin ap:n vauvasta.
lapsiani tuommoisessa tilanteessa.
Muistan sen toisen ketjun. Silloinkin olin samaa mieltä. Silloin vain kirjoitin etten ymmärrä sitä äitiä kun väkisin raahaa lapset sairastelun keskelle. Nyt en ymmärrä sitä että miksi pitäisi väkisin ottaa ne lapset sairastelun keskelle.Ei lapsista ole mukavaa oksennella. Vaikka niin taitaa ap ja lasten isä ajatella.
Tai vissiin ainakin ap:n vauvasta.
Mutta onko se syy tartuttaa tautia eteenpäin miehen lapsiin?
Eikös tässä tapauksessa ollut ettei lasten äiti haluaisi viedä lapsiaan ap:lle ja miehelle koska on oksennustautia.
luokse kylään. Eikä Bioäidille kelvanneet mitkään isän järjestämät muut lastenhoitokuviot esim. isovanhemmat. Päätti vetää herneet syvälle ja vetää marttyyrinroolia.
ovat hyvin yksinkertaisia ratkaista, kun ottaa lähtökohdaksi sen mikä lapsille on parasta.