Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni lasten äiti ei päästäisi lapsia meille!

Vierailija
03.03.2011 |

Olemme olleet alkuviikon kipeinä, vauva oksentelee edelleen. Haluamme kuitenkin että miehen ex-liiton lapset tulisivat viikonlopuksi tänne, kuten on sovittu. Ex-vaimo ei antaisi, ettei tule tautia heillekin. Ei se mikään syy ole perua! Saas nähdä avataanko ovea kun mies huomenna menee hakemaan. Ajattelin tulostaa täältä pari "arkea se on isänkin koettava"-ketjua mukaan:)

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole kyse aikuisista. Vaan niistä lapsista. Kuka haluaa tahallaan tartuttaa lapsiin oksennustaudin?

Muistan sen toisen ketjun. Silloinkin olin samaa mieltä. Silloin vain kirjoitin etten ymmärrä sitä äitiä kun väkisin raahaa lapset sairastelun keskelle. Nyt en ymmärrä sitä että miksi pitäisi väkisin ottaa ne lapset sairastelun keskelle.

Ei lapsista ole mukavaa oksennella. Vaikka niin taitaa ap ja lasten isä ajatella.

Tai vissiin ainakin ap:n vauvasta.

Mutta onko se syy tartuttaa tautia eteenpäin miehen lapsiin?

Eikös tässä tapauksessa ollut ettei lasten äiti haluaisi viedä lapsiaan ap:lle ja miehelle koska on oksennustautia.

typerää vaatia lapsia, mutta ap sanoi että miehen vanhemmat lapset on joskus tuonut tauteja heille exän vaatimuksesta-> kolme typerää aikuista.

Vierailija
42/51 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ihan normaalia, ettei haluta lapsille oksennustautia? (tai mitään muutakaan tautia sen puoleen)

Minä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka eron jälkeen ovat tiukan joustamattomia eivätkä kykene asettamaan lapsiaan etusijalle.

Ei, minäkään en haluaisi lasteni menevän jonnekin, missä on oksennustautia. Enkä nyt suoraan sanottuna ymmärrä, miten asiaan vaikuttaa se, että kyseessä on muualla asuvat lapset.

Kun siis "isävloppu" lienee helposti sovittavissa vaikka seuraavaksi vlopuksi.

Minäkin olen eronnut aikoinani ja elänyt pitkään uusperheessä. Täällä näitä päivityksiä lukiessani olen ollut useinkin kiitollinen siitä, että meillä niin lasten isä, nykyinen mieheni kuin minäkin olemme kyenneet toimimaan tapaamisten kanssa joustavasti ja muut huomioiden. Meillä ei _kenellekään_ olisi tullut mieleen lähettää/vaatia lapsia saamaan oksennustautia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole kyse aikuisista. Vaan niistä lapsista. Kuka haluaa tahallaan tartuttaa lapsiin oksennustaudin?

Muistan sen toisen ketjun. Silloinkin olin samaa mieltä. Silloin vain kirjoitin etten ymmärrä sitä äitiä kun väkisin raahaa lapset sairastelun keskelle. Nyt en ymmärrä sitä että miksi pitäisi väkisin ottaa ne lapset sairastelun keskelle.

Ei lapsista ole mukavaa oksennella. Vaikka niin taitaa ap ja lasten isä ajatella.

Tai vissiin ainakin ap:n vauvasta.

Mutta onko se syy tartuttaa tautia eteenpäin miehen lapsiin?

Eikös tässä tapauksessa ollut ettei lasten äiti haluaisi viedä lapsiaan ap:lle ja miehelle koska on oksennustautia.

typerää vaatia lapsia, mutta ap sanoi että miehen vanhemmat lapset on joskus tuonut tauteja heille exän vaatimuksesta-> kolme typerää aikuista.

Totta, 3 typerää aikuista. Olen täysin samaa mieltä.

Vierailija
44/51 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että rajojen vetäminen tulee sitten olemaan tavattoman vaikeaa.

Kuka määrittelee ne syyt minkä varjolla lapset eivät sitten voisikaan mennä isälleen?

Mä olen sillä kannalla että sovituista ajankohdista pidetään kiinni varsinkin jos lasten äiti on suunnitellut elämänsä niin että on menoja niille viikonlopuille kun lapset on isällään.

Se on selkeintä niin.

Enkä edelleenkään pidä lapsellisena vertausta ydinperheeseen jossa kukaan ei lähde pois jos joku sairastaa. Ne on kuitenkin sen miehen lapsia ja kuuluu perheeseen !!!! Mua suorastaan kuvottaa miten tämäkin asia käännetään niin että isällä ei ole mitään väliä, äiti vaan on kaikki kaikessa ja saa päättää. Tapaamissopimuksista viis kunhan äiti on tyytyväinen.

Eikä maha/oksennustauti välttämättä tartu saman katon alla vaikka teilläkö aina sairastaa koko perhe, aina?!!?!?

Vierailija
45/51 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva oksentaa niin ei kai silloin terveitä lapsia anneta hoitoon. Vaikka olis ns isän viikonloppu. Järki käteen nyt!!

Vierailija
46/51 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon?!?!!? Eihän ne lapset ole menossa hoitoon vaan toiseen kotiinsa!

Voi luoja teidän juttujanne, oikeesti.

Vierailija
47/51 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että rajojen vetäminen tulee sitten olemaan tavattoman vaikeaa. Kuka määrittelee ne syyt minkä varjolla lapset eivät sitten voisikaan mennä isälleen? Mä olen sillä kannalla että sovituista ajankohdista pidetään kiinni varsinkin jos lasten äiti on suunnitellut elämänsä niin että on menoja niille viikonlopuille kun lapset on isällään. Se on selkeintä niin. Enkä edelleenkään pidä lapsellisena vertausta ydinperheeseen jossa kukaan ei lähde pois jos joku sairastaa. Ne on kuitenkin sen miehen lapsia ja kuuluu perheeseen !!!! Mua suorastaan kuvottaa miten tämäkin asia käännetään niin että isällä ei ole mitään väliä, äiti vaan on kaikki kaikessa ja saa päättää. Tapaamissopimuksista viis kunhan äiti on tyytyväinen. Eikä maha/oksennustauti välttämättä tartu saman katon alla vaikka teilläkö aina sairastaa koko perhe, aina?!!?!?

Vatsatauti tarttuu helposti, eli vatsatudin aikana ei mennä. Kuume olisi myös syy jättää menemättä, samoin vaikkapa vesirokko - jos siis ei sitä haluta. Keksin monta muutakin sairautta, joita ei haettaisi.

Vertaus ydinperheeseen on tässä kohtaa itse asiassa lapsellinen: ydinperheessä tauti tarttui jo ennen kuin se oksennus alkoi. Etälapsi on puolestaan välttynyt siltä.

Ihan vaan esimerkkinä ja sivujuonteena: meillä aikoinaan "kierrätettiin" sisaren lasta sukulaisilla (= meillä + lapsen jo omillaan asuvalla serkulla) siinä kohtaa kun lapsen ollessa kylässä hänen kotiinsa iski voimakas vatsatauti. Oli _aivan turha_ laittaa lasta kotiin saamaan kys tautia kun se oli hänen kohdallaan vältettävissä sillä, että hän vähän aikaan oli poissa kotoa. Kun hän siis oli taudin alkaessa juuri ollut parin päivän kyläreissussa.

Järkeä saa, ja pitääkin, käyttää.

Vierailija
48/51 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena tosi hieno mutta kaikkien logiikka ei toimi samalla tavalla. Siis rajojen vetäminen on ihmisestä kiinni ja miten kukakin minkäkin sairauden ajattelee. Tottakai sinä keksit monta muutakin sairautta ja minäkin keksin mutta entä jos ajatukset ei kohtaa, kuka päättää?

Vierailija
49/51 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon ex:nikin olevan sen verran järkevä ettei edes yrittäisi tartutattaa tahallaan omia lapsiaan. Lapset voivat mennä sitten seuraavana viikonloppuna isälleen. Eihän siinä ole mitään järkeä että menevät hakemaan pöpöt ja sitten sairastavata kotona ensiviikon ja tartuttavat taas muita!

Vierailija
50/51 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartuttamaan oksennustaudin lapsiin!?

Hyvin hyvin omituista.

Jos mieheni ja minä erottaisiin, en tietenkään antaisi lasteni mennä hakemaan oksennustautia. Ja jos lapset olisivat oksennustaudissa minun luonani isä viikonlopun aikaan, olisi varma etteivät lapset lähtisi isänsä luokse silloin tartuttamaan ketään. Järki käteen.

Tällaisessa tapauksessa ei aikuisten haluja mietitä, vaan niitä lapsia.

Vierailija
51/51 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisivat kipeitä? Tulevat nähdäkseen isänsä ja siskonsa. Tämä ok. Jos sisko sairastuu, no eihän sille mitään voi. Eikö siis nyt kun meillä ollaan kipeitä, ole myös ok että tulevat isäänsä ja siskoaan katsomaan, ja siis myös isä näkee lapsiaan jne? Lähetättekö te muut pois kotoa jos yksi sairastaa???? ap

Eikö se ollut teille aikoinaan ongelma? Siis että tulivat vatsataudin kanssa? En itse lähettäisi kipeitä lapsia ellei isä vaatisi. Eli vaatiko isä että aikoinaan tulevat?

menkää kyläilemaan jos noin harmittaa, ellei äiti päästä lapsia. Kyllä se vatsapöpö niinkin tarttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi