Mielipiteitä mun ekasta vähähiilaripäivän menusta
aamupala: proteiinijuoma
ruoka: tonnikalasaalatti ja maitoa
välipala: sokeriton ananasrahka
toinen ruoka: fetasalaatti ja vishyä ja muutama pähkinä
iltapala: yksi tumma leipä juustolla
Kuolen nälkään!
Kommentit (15)
Onko tuo ananasrahka joku valmisrahka vai itse tehty?
sekä tonnikala oli öljypohjainen.
Sekä aamulla join kahvin + vitamiinit.
Tämä on vasta harjoittelua, joten kaikki vinkit kelpaa.
lisää rasvaa reilusti!!
Ja mieluiten jätä tolkuton protskun mättäminen pois. Joka ateria on käytännössä jättiannos proteiinia ilman rasvaa.
Ananasrahka itse tehtyä, ei valmista.
T.alkuperäinen
Siis pyritkö laihduttamaan? Entä liikutko/urheiletko paljon, kun juot noita proteiinijuomia?
Ja mitä oot syöny ennen?
Tässä mun päivä:
Aamiainen: muutama viipale paistettua possun kylkisiivua, paistettu kananmuna, kaali-paprika-kurkkusalaattia iso annos ja muki kermakahvia.
Lounas: Juureskalakeitto, sekasalaatti, piimä. Jälkkäriksi marjoja ja kermavaahtoa.
Päivällinen: Uunibroileria, uunijuureksia ja porkkanaraastetta ja ituja, lasillinen punaviiniä.
Ei ole yhtään nälkä!
Tässä mun päivä: Aamiainen: muutama viipale paistettua possun kylkisiivua, paistettu kananmuna, kaali-paprika-kurkkusalaattia iso annos ja muki kermakahvia. Lounas: Juureskalakeitto, sekasalaatti, piimä. Jälkkäriksi marjoja ja kermavaahtoa. Päivällinen: Uunibroileria, uunijuureksia ja porkkanaraastetta ja ituja, lasillinen punaviiniä. Ei ole yhtään nälkä!
monipuolista eikä terveellistäkään :/! Mut omapahan on valintasi ja terveytesi!
Tuo nyt on tietysti vaan tämä päivä. Syön kyllä ihan varmasti huomattavasti monipuolisemmin kuin keskivertoihmiset. Esim. einekset ei kuulu mun ruokavalioon ollenkaan, ei pulla, peruna, makarooni yms turhakeruoka.
Valinta on tosiaan omani ja sitä myötä seurannut terveyskin. Laihtua mun ei hirveästi tarvinnut, mutta 6 kg lähti kuitenkin, nyt 170 cm ja 60 kg. Parasta on kuitenkin se, että pääsin muutamassa viikossa eroon verenpainelääkkeistä, samalla loppui myös päänsärky ja närästys.
Joten tsemppiä vaan ap! Ota vähän selvää asioista, lue esim. Antti Heikkilän ravintokirjoja.
Kyllä ne verenpaineet ja verenrasva-arvot sieltä taas tolla ruokavaliolla ylös pompsahtaa ;)!
Ihan toi pelkkä laihtuminen selittää jo tuon verenpaineen alenemisen. Perunalla tuskin oot lihonut tai makaronilla. Ainakaan, jos oot syöny niitä ja yleensä muutenkin suositusten mukaan. Etkä ole syönyt enempää kuin olet kuluttanut. "Turhakeruokaa" (esim, pitsat, heset, sipsit) on kyllä varmaan sitten kulunut senkin edestä.
Liikuntaakin ihmiset yleensä lisää samalla kuin aloittavat karppaamisen. Tai jos ei nyt ihan kauheesti liikuntaa mutta lisäävät fyysistä aktiivisuuttaan ainakin. Nekin on molemmat sellasia, jotka selittävät karppaajilla alussa tapahtuvat positiiviset muutokset esim. juuri verenpaineessa ja rasva-arvoissa. Pikkuhiljaa ne sitten taas noilla rasvamäärillä ja munilla nousee sinne ylöspäin. Varsinkin, jos ei ihan aina jaksa sitä karppausta noudattaa. Ja tutkimusten mukaan puolen vuoden kohdalla aika monen karppaajan paino on noussut lähelle samaa kuin se oli karppausta aloitellessa. Heikkilän suruksi tosin ;)
Tietty on ihan ok, jos sun olo on parantunut. Ei kai sillä väliä, miten kukakin laihtuu. Pa. että laihtuu. Mutta tosiasiassa samoja muutoksia olisi kyllä saatu noilla perussuosituksillakin mikäli sitä olisi noudatettu oikein... Ja kaipa niillä vähän pidempää elinikääkin olisi luvassa :)!
Kyllä ne verenpaineet ja verenrasva-arvot sieltä taas tolla ruokavaliolla ylös pompsahtaa ;)!
Ihan toi pelkkä laihtuminen selittää jo tuon verenpaineen alenemisen. Perunalla tuskin oot lihonut tai makaronilla. Ainakaan, jos oot syöny niitä ja yleensä muutenkin suositusten mukaan. Etkä ole syönyt enempää kuin olet kuluttanut. "Turhakeruokaa" (esim, pitsat, heset, sipsit) on kyllä varmaan sitten kulunut senkin edestä.
Liikuntaakin ihmiset yleensä lisää samalla kuin aloittavat karppaamisen. Tai jos ei nyt ihan kauheesti liikuntaa mutta lisäävät fyysistä aktiivisuuttaan ainakin. Nekin on molemmat sellasia, jotka selittävät karppaajilla alussa tapahtuvat positiiviset muutokset esim. juuri verenpaineessa ja rasva-arvoissa. Pikkuhiljaa ne sitten taas noilla rasvamäärillä ja munilla nousee sinne ylöspäin. Varsinkin, jos ei ihan aina jaksa sitä karppausta noudattaa. Ja tutkimusten mukaan puolen vuoden kohdalla aika monen karppaajan paino on noussut lähelle samaa kuin se oli karppausta aloitellessa. Heikkilän suruksi tosin ;)
Tietty on ihan ok, jos sun olo on parantunut. Ei kai sillä väliä, miten kukakin laihtuu. Pa. että laihtuu. Mutta tosiasiassa samoja muutoksia olisi kyllä saatu noilla perussuosituksillakin mikäli sitä olisi noudatettu oikein... Ja kaipa niillä vähän pidempää elinikääkin olisi luvassa :)!
Minä olen karpannut nyt toista vuotta. Painoa on lähtenyt nyt 17 kg.
En alkanut liikkumaan aloittaessani karppauksen. En edes lisännyt fyysistä aktiivisuutta. Olen erittäin epäliikkuva henkilö. Puolen vuoden kohdalla paino ei alkanut nousta, eikä ollut aloituspisteessa. Painon kehitys on jatkuvasti aleneva.
Samoin on käynyt rasva-arvoille ja verenpaineelle.
Ja sama ilmiö on käynyt karppaavalle miehelleni. Painoa hänellä on lähtenyt 16 kg aloituksesta.
ok, ollaan tietysti jotain friikkejä kun ei sovita tämän tutkimuksesi raameihin.
Heh :) Kivaa propagandaa rivien välistä. Onko joku karppaaja kussu sun muroihis.
Ei karppaaminen mikään ihmelääke ole, mutta kun tosiaan jättää ne nopeat paskat hiilarit pois ja sitten harrastaa vain hitaita hiilareita. Eli rohekeasti einekset, perunat, riisit, pastat yms. pois ja tilalle terveellistä sapuskaa niin johan alkaa jaksamaan.
Jostain kumman syystä varsinkin ennen karppauksen muodistumista aloittaneet karppaajat karppaa edelleen ja on pirteitä ja arvoiltaan terveitä ihmisiä (ja samalla sopivan solakoita). Kun taas jopa laihat, mutta sokeri piikistä toiseen ratsastavat pöllöpäät on aina jollain laihiksella ja sitten jotain nopeeta hiilaria naamaan ja sitten taas ei jaksetakkaan mitään.
Eräs samassa urheiluseurassa vaikuttava mies on aina kärttyinen kun sokeripiikkinsä laskee. Oltiin vaelluksella ja kiukutteli kuin pikkupoika kun ei saanu hiilaripohjaista ruokaansa ajoissa kun menikin tuplaten aikaa...
Syödyistä määristä riippuen tuo on joko kaamea kitudieetti tai sitten saat ihan liikaa proteiinia. Munuaiset varmaam kiittävät. Ei ole järkeä karsia hiilareita, jos aikoo laihduttaa vähärasvaisesti. Kiljuva nälkä on taattu tuolla tyylillä.