miten saan 5 kk vauvan nukahtamaan ilman tissiä
Vauvani on 5kk ja tottunut nukahtamaan tissille.vinkkejä miten saan nukuteetua ilman tissiä(mieheni voisi joku ilta nukuttaa ja olla yön vauvan kanssa saisin itse nukuttua kunnolla)
Kommentit (33)
vauva nukuu vieressä,ei käytä tuttia,soitto rasioita soittaessa vain virkoaa ei nukuta musiikki..
Antaisin nukahtaa tissille kerran on vielä noin pieni.
Jos pullo käy, isä voi tarjota velliä tai maitoa (korviketta tai pumpattua äm:a) ja siten nukuttaa vauvan. Meillä näin viisikuisen kanssa toimitaan :)
vauva herää n.3 tunnin välein lutkuttamaan ja nukahtaa taas en ole saanut 5kk nukuttua kunnolla. Yhdet kunnon unet tekisivät terää :)
vain nukahtaa tissille vielä lapselle se on vain hyväksi
pulloa on yritetty juottaa juo sitä mutta on saatava vielä tissiä.Lopetanko vaan tissin antamisen ja annan huuto itsensä uneen?Mutta se ei ole mukavaa äidille eikä lapselle.
ja pyydä isältä hoitoapua niin, että voit nukkua jotain väliunia jossain kohtaa
Elizabeth Pantleyn kirja: Pehmeä matka höyhensaarille, sitä pystyy umpiväsynytkin lukemaan ja siinä autetaan juuri sinun tilanteessasi olevaa. Huudatusta en suosittele.
Etkö saa nukuttua itse siinä samalla kun vauva syö tai onko sun vaikea nukahtaa yösyötön jälkeen? Jos vauva nukahtaa helposti tissille illalla, en näkisi sitä ongelmana...vaikeampaa se on rauhoitella ja hyssytellä muuten uneen jos vauva on illalla itkuinen.
Mulla 5kk ikäinen nukahtaa illalla hyvin, kunhan saa tissiä ja sitten omaan sänkyyn köllötteleen. Herää kyllä yöllä 3h välein syömään mutta ei haittaa mua, kun syönti ei kestä kuin vajaa 10 min ja nukahdetaan sen jälkeen molemmat miltei heti. Tää ei tietenkään helpota sua, kun hehkuttaa kuinka meillä menee, mutta pointtina oli se, että 5-kuinen syö vielä yöllä ja sen kyllä kestää, jos vain saa sit nukahdettu nopeasti takasin. Mikä sua väsyttää siis eniten?
Meillä kun oli esikoinen tunnin välein ja seuraava 2h.n välein.
En alkaisi tappelemaan vielä asiasta, varsinkaan jos vauva nukahtaa tissin saatua suuhunsa. Ottaisin ennemmin vaikka vauvan viereen niin ettei tarvitsisi nousta ylös, tissi vain suuhun, syöttää ja jatkaa unia.
Nuo kuitenkin pitenee nuo syöttövälit itsestään kun muutama kuukausi menee. Se on kuitenkin huomattavasti helpompaa yöllä imettää kun lähteä lämmittämään pulloa...
Tsemppi ja jaksamisia sinne. Olen samaa mieltä kuin edellinen. Mies hoitamaan päivällä ja ota päivä tirsat, nuku silloin kun vauvakin ja yritä levätä silloin kun voit.
yksinkin jäämään sänkyyn ja myös pinnasänkyyn esim. päiväunien aikaan. Mulla kans vauveli nukkui yöunet mun kainalossa ekat kuukaudet, herkkis kun oli ja söi tiheään, mut sitten piti alkaa muitakin tapoja totutella just n. 5-6 kk iässä. Pehmeitä tapoja noudatin enkä huudattanut. Päiväunista on hyvä aloittaa. Kun vauva alkaa liikuskella enemmän, pinnasänky on aika paljon turvallisempi paikka nukkua kuin avoin peti.
ja on koko ajan syönyt n. 2 tunnin välein. On mallia vähän mutta usein :) Nyt vasta pari viikkoa mennyt niin, että syö ehkä sen 2 krt yössä...
Ei se mitään, nukkuu vieressä ja syököön. On kuopus, ja vuodatan jo kyyneleitä siitä, että ehkä tämä on viimeinen vauva, jota saan imettää...
myös 5 kk vauva ja kokeilin vaan yhtenä iltana antaa maitoa pullosta, mutta vasta kun vauva oli silminnähden väsynyt. No, vauvapa nukahtikin heti, kun oli saanut masun täyteen maitoa. Itseasiassa ei ennättänyt aivan kaikkea maitoa juoda, kun silmäluomet alkoi lurpsahdella ja vauva vaan nukahti syliin. Siirsin sitten pinnasänkyynsä nukkumaan. Meillä siis pinnis meidän parisängyn vieressä ilman toista laitaa.
Meillä vauva syö 2-3 tunnin välein yöllä, toivottavasti sirtyisi syömään vain kerran tai ei ollenkaan yön aikana, kunhan alkaa syödä kunnolla kiinteitä tussa noin kuukauden kuluttua.
sun vauva on pieni!!ymr?anna se nukahtaa tissille,sit miehes antaa sille pulloa kun herää ekan kerran,lypsä maitoa!meil syö vielä 11 kk tissiä yöllä!!ja saa syödä!
mut miten teidän vauvat syö noin usein yöllä? Mun kohta 3kk herää kerran yössä syömään ja nukkuu aamuun asti.. ja näin on ollut 1,5 kk asti.
Eikä ole tarkoitus vittuilla, olen vain utelias.
mut miten teidän vauvat syö noin usein yöllä? Mun kohta 3kk herää kerran yössä syömään ja nukkuu aamuun asti.. ja näin on ollut 1,5 kk asti. Eikä ole tarkoitus vittuilla, olen vain utelias.
En halua masentaa, mutta 4 kk iässä voi alkaa vauvasi herää syömään tunnin välein. Sitä voi jatkua 7kk ikään saakka tai pidempään. Vauvat herää yleensä eniten noin 6kk-10kk välillä. Että sunkin tilantees voi ja varmaan muuttuukin ja paljon!
ensimmäinen lapsi kun on niin en tosiaan yhtään tiedä, että miten vauvat yleensä heräilee ja syö öisin..
Antaisin nukahtaa tissille kerran on vielä noin pieni.
että kannattaa opettaa nukahtamaan muutenkin kuin tissille, sillä muuten oppii vain siihen, eikä suostu enää nukahtamaan muuten. sitten on vaikeaa alkaa esim. lopettaa imetys, eikä voi olla poissa lapsen luota niin, että sen pitäisi nukkua esim. päiväunet, saatikka yöunet.
mut miten teidän vauvat syö noin usein yöllä? Mun kohta 3kk herää kerran yössä syömään ja nukkuu aamuun asti.. ja näin on ollut 1,5 kk asti. Eikä ole tarkoitus vittuilla, olen vain utelias.
En halua masentaa, mutta 4 kk iässä voi alkaa vauvasi herää syömään tunnin välein. Sitä voi jatkua 7kk ikään saakka tai pidempään. Vauvat herää yleensä eniten noin 6kk-10kk välillä. Että sunkin tilantees voi ja varmaan muuttuukin ja paljon!
mut miten teidän vauvat syö noin usein yöllä? Mun kohta 3kk herää kerran yössä syömään ja nukkuu aamuun asti.. ja näin on ollut 1,5 kk asti. Eikä ole tarkoitus vittuilla, olen vain utelias.[/
Meillä alettiin nukkua kuukauden jälkeen täysunia.Vauva nukahti tissille klo 22,heräsi aamulla klo 5,söi ja nukahti taas,herättiin klo 8...luulin että vau nyt homma pelaa =)no,n.5kk ikäisenä alko yöheräilyt,,2 t välein söimme ja aamulla heräs aikasin,n.klo 7..huokaus!Hampaat,liikkuminen,maailma on liian mielenkiintonen paikka=9muuten oikea hymytyttö,eipä itke koskaan nyt 11 kk ja painaa tuolla kengät jalassa =)
Meillä puolivuotias tyttö nukahtaa ihan rauhassa isin kainaloon tutti suussa. Tietää, ettei sillä ole maitoa kuitenkaan :)