Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toisilla on napa kuopalla ja toisilla navassa on patti?

Vierailija
02.03.2011 |

Onko ne sidottu synnärillä jotenkin eri tavalla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani oli syntyessä kuoppanapa. Vuoden ikäisenä navan aluetta piti korjailla ja napa laitettiin uusiksi samalla. Tulos oli "pullonapa".

Eli riippuu siitä miten napa sidotaan, kuka on sitomassa jne.

Itse olen kuoppanavan ystävä. Mutta minkäs teet.

Vierailija
2/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tynkähän sidotaan parin sentin päästä vatsasta. Napa on arpi, josta tynkä on irronnut, eikä siihen vaikuta se, miten tynkä on toisesta päästä sidottu. Tuohon tyngän irtoamisnopeuteen ja sen vaikutukseen arven muodostumisessa voisin uskoa, jos olisi isompi otos.

Vierailija
4/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se klipsi ole edes ihan kiinni napanuoran tyvessä. En ymmärrä miten sitomistapa napanuoran "arpeen" eli napaan vaikuttaisi.

Minun nuorimmaisellani on ainakin lievä napatyrä ja siksi pullottava napa.

Vierailija
5/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella irtosi napanuora neljässä päivässä, kuoppanapa

Kuopuksella kesti kuusi päivää, pullea napa

Vierailija
6/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullottavassa on pieni tyrä. Ei vaadi hoitoa yleensä mutta näin se vaan on. Sitomistavalla jne ei ole tämän asian kanssa MITÄÄN tekemistä.

t lasten sh

Vierailija
7/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtosi napatynkä 5pv iässä. Sen jälkeen navasta alkoi kasvaa sellainen punainen lihalöllykkä tai pallukka, jonka lääkäri syövytti pois hopeanitraatilla. Sen jälkeen napa parani hienosti ja on nykyään kuoppa, jonka sisällä on pikkuisen muhkuraa. Ihan nätti.

Oliko tämä nyt sitten se napatyrä? Englanniksi tuo lihaklöntti oli nimeltään umbilical granuloma. Asutaan ulkomailla joten en sille suomenkielistä nimeä tiedä.

Vierailija
8/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtosi napatynkä 5pv iässä. Sen jälkeen navasta alkoi kasvaa sellainen punainen lihalöllykkä tai pallukka, jonka lääkäri syövytti pois hopeanitraatilla. Sen jälkeen napa parani hienosti ja on nykyään kuoppa, jonka sisällä on pikkuisen muhkuraa. Ihan nätti.

Oliko tämä nyt sitten se napatyrä? Englanniksi tuo lihaklöntti oli nimeltään umbilical granuloma. Asutaan ulkomailla joten en sille suomenkielistä nimeä tiedä.

granulooma on jonkinlainen ihokasvain

Vierailija
9/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

granulooma on jonkinlainen ihokasvain

[/quote]

kiitti tiedosta! Olen kaikille suomeksi sanonut vauvalla olleen napatyrän :D No ei se mitään.

Jaa se olikin ihokasvain, kuulostaa paljon pahemmalta kuin napatyrä. Onneksi en sitä silloin tiennyt, olisin ollut varmaan ihan paniikissa :D

Vierailija
10/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai sitä napanuoraa sentään umpisolmuun vedetä! Vai miten meinasitte, että lopputulos riippuisi sitomistavasta?

Vierailija
11/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdella kuoppanavalla on yleensä kuoppanapalapset jne

tai sitten se napatyrä periytyy

Vierailija
12/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä sitä vastoin suurella osalla on.

Mutta niitä on myös umpikuoppia (kuten mulla) ja suuria kuoppia jotka kerää napanöyhtää kuten miehillä yleensä.

Vierailija
13/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nöftätön syvä kuoppa! Esikoisella pienenpieni napa (poika) ja taapero-ikäisellä tytöllä aika iso solmukas napa!

Vierailija
14/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen kapea viiru pystysuunnassa. Ei tartte sinne sisälle nähdä ollenkaan mitä töhnää siellä on!

Tämä litteässä vatsassa ja vaikka nätti korukin päällä niin avot.

Vierailija
15/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoppa vai se patti?

Vierailija
16/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoppa vai se patti?

harvalla tuo tyrä on.

Vierailija
17/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koko lapsuus- ja nuoruusiän sellanen ulkoneva, en nyt patiks sanois kuitenkaan. Aikuisiällä maha "kasvoi" siitä ohi, ja nykyään on kuoppa. Raskauksien aikana napa pullotti ihan pattina, mutta palautui kuopaksi. Ja mulla on siis ihan litteä vatsa, vaikka se "kasvoikin" navan "ohi" :)

Lapsilla on ihan samanlaiset ulkonevat navat kuin mullakin pienenä, saa nähä millaseks muuttuu.

Vierailija
18/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei navan muoto johdu sitomistekniikasta. Tätä ao. hetkellä kysyin (ei ollut esikoinen kyseessä, niin näköjään keskityin epäolennaisiinkin asioihin). Riippumatta siitä, miten napa sidotaan, napatynkä irtoaa tietystä kohtaa ja napa on tämän irtoamiskohdan arpi.

Sittemin olen kuullut, että niillä, joilla on ollut navassa napasieni, jota ei ole laapistettu tms, jäisi helposti sellainen patti napaan. Tässäkin ketjussa joku taisi kertoa, että lapselleen olisi sellainen napaan jäänyt napasienestä (sellaisesta "ylimääräisestä" kasvustosta napatyngän alueella").

Ja jos napatynkä irtoaa kovin myöhään, navassa helposti on napasientä. Näin on ollut ainakin meidän lapsista niillä, joilla napatyngän irtoaminen on kestänyt kauan. Heillä sieni on otettu laapiksella pois, ja tuloksena on ollut kuoppanapa.

Vierailija
19/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain sen, että vuoden ikäiseksi lapsellani oli kuoppanapa, ja välittömästi leikkauksen jälkeen se oli muuttunut pullonavaksi.

Eli joko se sidottiin uudestaan, tai sitten (edellisten vastaajien mukaan) leikkauksesta aiheutui lapselle napatyrä.

t. se jonka lapsi leikattiin

Vierailija
20/27 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis edes viimesillään raskaana, vaikka yli neljäkiloinenkin pykätty, ja maha oli tolkuton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi