Meillä on yks kesätyöpaikka vapaana, vanhemmat soittelee
lastensa puolesta ja kyselee voisiko poika/tyttö saada sen paikan!
Me ei palkata yhtäkään nuorta joka ei osaa itse hoitaa asioitaan, edes soittaa ja kysyä onko paikka vielä vapaana!
Kommentit (75)
Siitä huomaa, että lapsesta on huolehdittu (ja huolehditaan) edelleen, ei se ole paha, jos 15v ei itse uskalla soitella. Ja kun äiti/isä on sen työpaikan hommannut, on nuori hyvin tietoinen siitä, että on vastuussa vanhemmilleen ja työnantajalle tekemisistään. Eniten omia lomia ottavat ne kesätyöntekijät, jotka itse soittelevat työpaikkaa jo marraskuussa.
jos ei uskalla soittakaan. Palvelualalla ensimmäiset rekrytointikriteerini ovat kaikille työntekijöille siisteys ja reippaus.
sanoa niille vanhemmille suoraan, että ette palkkaa ketään joka ei hoida asiaansa itse. Tajuaisivat vanhemmatkin, että heillä on nyt kasvamisen paikka.
vanhempien "hakemuksia" vaan nuoren on otettava itse yhteyttä. t. 5 edelleen
Kasvatat vastuullista tyttöä, jolla on hieno tulevaisuus edessä :)
Meillä on 16-vuotias tyttö. On ollut kahtena aikaisempana kesänä töissä ja itse on paikkaa aina hakenut. Just eilen haki vaikka mihin ja jätti avoimeen hakuun oman ilmoituksen. Ei se ole ikinä mua pyytänyt soittelemaan työpaikoille, enkä kyllä soittaiskaan, en minä ole niitä töitä hakemassa. Mitä sanoisin? mulla on tyttö joka ahkera ja kiva, ottakaa please se töihin!
Siitä huomaa, että lapsesta on huolehdittu (ja huolehditaan) edelleen, ei se ole paha, jos 15v ei itse uskalla soitella. Ja kun äiti/isä on sen työpaikan hommannut, on nuori hyvin tietoinen siitä, että on vastuussa vanhemmilleen ja työnantajalle tekemisistään. Eniten omia lomia ottavat ne kesätyöntekijät, jotka itse soittelevat työpaikkaa jo marraskuussa.
jos ei uskalla soittakaan. Palvelualalla ensimmäiset rekrytointikriteerini ovat kaikille työntekijöille siisteys ja reippaus.
Otat omista töistä vapaata ja menet pitämään lasta kädestä kiinni? Huh, huh...
Tulee silti lähinnä mieleen että ne vanhemmat jotka soittelee lapsiensa puolesta, on jotenkin epätoivoisia, kun ei enää mikään muu auta niin pitää toimia lapsen puolesta.
No, meille on nuoria ihan itse soittanut päiväsaikaan. He tekevät sen välitunnilla tai ruokatunnilla.
Ja lukeehan siellä, että soitot 9.00 - 15.00 välisenä aikana? Jolloin ne nuoret ovat koulussa...
No, meille on nuoria ihan itse soittanut päiväsaikaan. He tekevät sen välitunnilla tai ruokatunnilla.
Ja lukeehan siellä, että soitot 9.00 - 15.00 välisenä aikana? Jolloin ne nuoret ovat koulussa...
Ihan koulukin kannustaa hakemaan työpaikkoja. Koulu joustaa sen verran että voi yhden soiton käydä soittamassa vaikka kesken tunnin kun on työpaikasta tai opiskelupaikasta kyse.
Kasvatat vastuullista tyttöä, jolla on hieno tulevaisuus edessä :)
Meillä on 16-vuotias tyttö. On ollut kahtena aikaisempana kesänä töissä ja itse on paikkaa aina hakenut. Just eilen haki vaikka mihin ja jätti avoimeen hakuun oman ilmoituksen. Ei se ole ikinä mua pyytänyt soittelemaan työpaikoille, enkä kyllä soittaiskaan, en minä ole niitä töitä hakemassa. Mitä sanoisin? mulla on tyttö joka ahkera ja kiva, ottakaa please se töihin!
Ikävä kyllä meillä on jo lastenhoitaja kesäkuuksi, kiva ja reipas lukiolainen. Muuten tuo 16-vuotias olisi harkinnassa ehdottomasti! :)
Olin itse kesätöissä 15-vuotiaasta lähtien ja aina hankin duunipaikat itse. Äiti tietty tuki työnhaussa aluksi. Mietin näitä monia vastaajia, että miten he itse hoitivat omat koulu- ja opiskeluaikaiset työpaikkansa.
29
curling-, helikopteri,- rapaperinlehtivanhempia? :)
Isä tai äiti voi istua vieressä ja pitää kädestä kiinni (tilanne on jännittävä), mutta kyllä itse pitää soittaa.
mutta huonon kuvan kyllä saa nuoresta joka ei itse soita ja hae sitä paikkaa. Kyllä mä paljon mielummin juttelisin sen ehkä töihin tulevan kanssa kuin hänen äidin tai isän.
Mä olen nyt tätä miettinyt että miksi ihmeessä vanhemmat toimii noin? onko lapsi oikeesti niin kykenemätön hakemaan itse paikkaa vai mistä johtuu?
Ihan pikkuvinkki vaan kaikille vanhemmille että antakaan ja laittakaan se nuori itse soittamaan ja hakemaan sitä paikkaa, sehän se on töihin tulossa eikä vanhemmat.
-ap
nekin sitä paikkaa hakemassa.
Meillä on tässä firmassa sama periaate kun teillä. Ei palkata sellaisia nuoria jotka eivät itse osaa käyttää edes kännykkää soittaakseen työnantajalle. Nimittäin sellaiset nuoret laittavat sitten jatkossa vanhempansa soittamaan, jos nuorta ei huvitakaan tulla töihin joku aamu. Vanhemmat soittavat että "nicopecalla on kauhea kuume eikä se voi tulla töihin mut eikös sairaspäivistä kuitenkin saa palkan".
Työelämän sääntöjen opettelu on hyvä aloittaa siitä, että ottaa ITSE yhteyttä työnantajaan.
On se, että vanhemmat soittelevat vuokra-auntoja opiskelvan täysi-ikäisen lapsensa puolesta!! Meillä siis pari sijoitusasuntoa ja myös meillä se periaate, että sellaiselle ei mielellään vuokrata, joka ei ITSE ota yhteyttä ja hoida asioitaan... Kuitenkin usein kyse jo yli parikymppisistä!
mukana kiinnostuneena ensimmäiset 15 vuotta, on hyvin kasvatettuja nuoria.
Tuskin ne alkoholistiäidit soittelee kesätyöpaikkoihin, niillä on vaan sossun numero kännykän pikavalinnassa ja sinne myös lapset ohjataan...
Ja onko oikein tuomita nuorta vanhemman mokan takia?
On se, että vanhemmat soittelevat vuokra-auntoja opiskelvan täysi-ikäisen lapsensa puolesta!! Meillä siis pari sijoitusasuntoa ja myös meillä se periaate, että sellaiselle ei mielellään vuokrata, joka ei ITSE ota yhteyttä ja hoida asioitaan... Kuitenkin usein kyse jo yli parikymppisistä!
Tuossa voi tosin olla taustalla sellainen ajatus, että vanhemmat haluavat antaa vuokranantajalle kuvan, että he tarvittaessa vastaavat vuokrasta. Eli että olisi siis turvallinen vuokralainen vuokranantajalle...
ja oli pakko soitella vuokra-asuntoa sen puolesta. Yksikään vuokraisäntä ei olisi kelpuuttanut vuokrasopimukseen alaikäisen allekirjoitusta. :=)
luultavasti kysyä vuokranantajalta kaiken oleellisen, toisin kuin ehkä ensimmäistä asuntoaan etsivä nuori.
mulle ekan duunipaikan :) en tosiaan itse uskaltanut, olin 14v ja sain työn!
luultavasti kysyä vuokranantajalta kaiken oleellisen, toisin kuin ehkä ensimmäistä asuntoaan etsivä nuori.
esim. Helsingissä on niin hullu tilanne, että vuokralaiset käyvät huutokauppaa asunnoista... Eli on ehkä hyvä, että asiosta paremmin perillä olevat vanhemmat tarkistavat, että nuorta ei kuseteta.
yhtäkään nuorta, joka ei itse ole yhteydessä. Vanhemmalla (ja nuorella) pitäisi olla sen verran järkeä ja tilannetajua, että paikan hakemisen hoitaa se, joka töihin on haluamassa. Yhdeltä äidiltä olen kysynytkin, että sinäkö tätä paikkaa olet hakemassa. Jos vanhemmat ovat tuollaisia hyysääjiä, niin saavat ottaa myös vastuun siitä, ettei lapsi työpaikkaa saa. Usein nämä vanhemmat ovat myös niitä, jotka soittavat perään kun nuori on saanut huomautuksen siitä, ettei noudata työaikoja (tulee aamulla töihin miten sattuu) ja haukkuu työnantajan ja uhkailee jos jonkinlaisilla jatkotoimilla kun hänen kullannuppuaan on loukattu. Ei kiitos näitä eli vain itse työnhakunsa hoitavat otetaan huomioon. Heiltä löytyy vastuuta työnsä hoitamiseen.
curling-, helikopteri,- rapaperinlehtivanhempia? :)
Isä tai äiti voi istua vieressä ja pitää kädestä kiinni (tilanne on jännittävä), mutta kyllä itse pitää soittaa.