SUURPERHEKUUMEILIJAT,uuteen viikkoon,uusin kujein!!!!
Kommentit (54)
Reissusta palattu ja kylläpä olikin paluu! Eilen aamulla heräsimme vielä etelän lämmössä, mutta illalla lipsuttelimme kesärenkailla Helsinki-Vantaalta kotia kohti. Ja niinhän siinä kävi, että puolimatkassa oli pakko luovuttaa ja kurvata vielä yhdeksi yöksi hotelliin, kun ei enää lumipyryltä tahtonut eteensä nähdä ja alla siis ne kesärenkaat. Ajateltiin , että on se pieni hinta maksaa vielä yhdestä hotelliyöstä verrattuna siihen, jos jotain olisi sattunut.
Tänä aamuna sitten viimein päästiin kotiin asti ja muutama päivä tässä taitaa kotiutuessa mennä. Pyykkiä piisaa ja muutenkin tavaraa on taas nurkat väärällään. Onneksi minulla ja miehellä on loppuviikko vapaata, ettei tarvinnut vielä töitä ja koulua miettiä. Kaiken kaikkiaan loma sujui kuitenkin ihan mallikkaasti, vaikka kuopus olikin muutaman ensimmäisen päivän kipeänä (kuume osoittautui sitten lopulta vauvarokoksi, kun neiti lehahti ihan punaiseksi ihottumasta) ja maanjäristyskin sattui meidän lomamme ajalle. (Ei kuitenkaan mikään paha, vaikka järistyksen keskuksessa olikin mitattu liki 6 richteriä.)
Loman aikana taas ajatus vauvasta oli mielessä. Välillä niin päin, että ei enää vauvaa, kun näiden kanssa alkaa kohta jo reissaaminenkin olla suht helppoa. Mutta sitten taas toisaalta... Kyllähän se yksi siinä vielä menisi :) Ja itseasiassa meidän 5v oli loman aikana sanonut siskolleni (olivat samassa hotellissa meidän kanssa), että kyllä ainakin yksi pikkuveli vielä tarvittaisiin, jotta hänellä sitten olisi sekä isosisko ja-veli että pikkusisko ja -veli :) Tuo sukupuolen tilaaminen vaan saattaa olla vähän hankalaa...
Lunta on siis täällä meilläkin ja minäkin ilmoittaudun joulu ihmiseksi :) Ihanaa, että kohta saa laitella kynttilöitä uloskin pimeitä iltoja ilostuttamaan.
Tällaista täältä ja hyvää lomaa ainakin opemammalle ja leannalle, ettekös te olleet kohta lähdössä? Ja hyvää loppuviikkoa kaikille muillekin!
Misti ja nelikko
Siis viesti jäipi kirjoittamatta!!
Nyt vihdoinkin on meillekin tullut tämä kone ja netti, jotta yritän ehtiä useammin kuulumisia kertoilemaan. :)
Tuolla edellisellä sivulla oli joku jolla oli miltei samanikäinen kuopus kun meillä! Tyty tulee ensi kuussa 8kk. Kiva huomata, että muutkin joilla vielä on " vauva" potee jo uutta vauvakuumetta! Itse siihen kyllä sairastuin jo, kun pieni oli n.3kk... :) Kroonista, tiedän.
Päivät on olleet jo jonkin aikaa paaaljon parempia kuin aikoihin(toivun jonkunasteisesta masennuksesta tai uupumuksesta), kiitos siitä rakkaalle miehelleni joka ei ole ollut viimeisen kk:n aikana reissutöissä. Vai pitäiskö kiittää miehen työnantajaa?!? Jaksan jo hyvin tätä arkea, koko ajan vähän paremmin. Vielä kun saisin nukuttua kunnolla niin aina parempi. Neuvolantäti (lasten) suositteli, että hakisin ihan nukahtamislääkkeet vähäks aikaa, että oppisin taas normaalin unirytmin. Enpä ole saanu aikaseks, kun vierastan ajatusta noista lääkkeistä... Mutta jos vielä kovin kauan valvon, alan muistuttaa zombia!! Katsotaan saanko aikaiseks tehdä asialle jotain.
Ja mitä enemmän täällä palstalla vierailee, sitä enemmän tekis miele mennä lääkärille ja käskeä ottamaan tuo kierukka heti pois, sit pääsis tositoimiin!! Mutta eipä tuo mieskään taida vielä suostua, ja itsenikin kannalta viisasta vielä odotella. Ärsyttävää olla järkevä!!
Jahas, kuopus kuuluu heränneen ja ruokaakin ruvettava tekemään.. " Nähdään" taas!
Ai niin, joku jännäsi joko pääsee plussaamaan (antakaa anteeksi kun en muista nickejä..), joko testasit?? Plussasäteitä vino pino!!~~~~~~
Kun siis mulle laitettiin hormonikierukka kohta...neljä(?)viikkoa sit, ja potilasohjeessa mainitaan näin: " Jos vuoto ei ala kuuden viikon kuluessa kierukan asettamisesta, tulee tehdä raskaustesti raskauden pois sulkemiseksi" .. No, kp on nyt 29/28-34 ja jo mieli keksii ties kuinka paljon raskausoireita! Nännit aristaa, juoksen vessassa, kahvi ei maistu, väsyttää, alavatsa nippailee. Ja olen yhtäkkiä hurjan himokas!!;) Ihan hullua edes kuvitella olevansa raskaana, kun tän " kiekuran" ehkäisyteho on niin hyvä, eikä mulla ole mikään hormonaalinen ehkäsy koskaan pettäny. Mutta pitkät on piinaviikot vielä edessä, kun kaks viikkoa on maltettava ennenkuin negan testaan.. (sillä sehän se kuitenkin on..)
Saa kai sitä silti haaveilla edes pikkuisen?? Vaikka en kyllä kierukkaraskautta toivoskaan, eli ennemmin on sit tullu pois! Meni ainakin niin helposti ettei mahdotonta oliskaan...:)
[color=fuchsia] Ädä: Itse olen toipunut uupumuksesta/masennuksesta lääkkeillä, jotka palauttivat myös viisi vuotta kadoksissa olleen vuorokausirytmin. Eli nyt saan nukuttua joka yö (minkä kuopuksen tissittelyltä pystyy) enkä muista milloin olen viimeksi tarvinnut nukahtamislääkettä. Suosittelen kyllä nukahtamislääkettä. Auttavat jo sillä että tietää niitä olevan kaapissa jos ei tunnin sisään ole nukahtanut... Koukkuun en ainakaan ole itse jäänyt; korvatulpista olen sen sijaan tullut riippuvaiseksi :)
Ai niin, niistä vauvalehdistä... Lainailen kirjastosta ja tutuilta ja lueskelen myös neuvolassa. Meidän perhe -lehden tilaamista olen miettinyt. Sisustuslehdet ovat myös lähellä sydäntäni :)
Misti: Olipas mielenkiintoinen kotiinpaluu! Kiva että matka oli onnistunut! Meilläkin oli tässä pienoinen lumipeite, mutta eipä ole enää... Pitäisi saada se ostamani pajupylpyrä jollakin ilveellä juntattua kiinni maahan, että saisin ulkovalot ripustettua siihen. Näissä myrskyissä sellaiset härvelit lentelevät muuten pitkin pihaa...
dorinda ja 00 02 04 jne
..että jaoit asian kanssani. Ehkäpä tuosta rohkaistun tarpeeksi jotta saan asian vietyä eteenpäin. Asia on kuitenkin jaksamisen kannalta erittäin tärkeä.
Vauva lehdistä: Vauvan lainaan aina miehen veljen vaimolta, Kaksplus mulle on tullu kestona jo vuosia. Tykkään lukea kaikkia juttuja vauvasta kouluikäiseen. Vauva-lehdestä en tykkää niin paljon että tilaisin, mutta nämä sivut ovatkin ihan asia erikseen!! :)
Jahas, pienimmäinen pyöri itsensä taas niin ettei muita nää, ja huhuikee kovasti jotakuta hakemaan. Täytyy pelastaa pieni pulasta!
Meillä tänään nuorimmainen eli 8kk neiti putkitettiin, eikä tyttö ole kokopäivänä syönyt ja lämpöäkin hieman on noussut. Toivon vain että korvan verenvuoto loppuisi jottei ennen maanantaina tarvitsisi lääkäriin lähteä! Onneksi kuitenkin toimenpide jo tehtiin kun toinen korva oli jo liima ja toisesakin nesteitä edelleen.
Minullekin tulee 2+ ja jonkin aikaa sitten tuli myös vauva, mutta sen lopetin kun ajattelin, että se on enemmänkin vauvoja suunnitteleville tai jotain sinnepäin :o)...Niin ja tässä sitä taas haaveillaan...
Minullakin mies paljon töissä ja välillä väsyttää kovastikin kun tuo kuopus sairastelee. Ja kylähän ne kaksi käsiparia esim. iltapuuhissa on mukava lisä, eikä tietenkään henkistä puolta pidä unohtaa!
Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!!!!
en halua mitenkään hermostuttaa,mutta onko se normaalia,että tuubituksen jälkeen korva vuotaa verta?
sanoiko lääkäri siitä vuodosta mitään ja lämmön noususta?
mun 5:stä lapsesta on 4 tuubitettu,liimakorvan takia ja koskaan ei oo verta valunut eikä lämpöä ollut!
mutta tuubit ollut hyvä juttu,kierteet on lakannut siihen.toivottavasti teillä käy myös niin!!!
lapsi varmasti on pökerryksissä tämän päivän.meillä kehoitettiin tarjoamaan vaikka velliä ja kaikke mahdollisimman nestemäistä,ekana päivänä!
toivottavasti turhaan takerruin tuohon veren vuotoon,mutta tosiaan hämmästelin kun meillä ei sellaista ole koskaan ollut.
kaikkea hyvää tuubipotilaan viikonloppuun!!!
ja hyvää viikonloppua myös kaikille suurperhekuumeilijoille!
viikon päästä kuullaan!(kunhan saan tän porukan sinne ja takaisin ehjänä...)
L+5
No kirjoitellaa ny jotakin.Eli tämä on ensimäinen kerta kun näin julkisesti tunnustan että minä haluan vielä yhden vaavin :) Muksuja on 92,94,97,01(jonka piti olla iltatähti)04 ja 05 enkeli pikkuveli.Varmaan oisin ollut ihan " tyytyväinen" viiteenkin,mutta kun tuo ylläri-enkeli ilmoitti tulostaan,ja sitten kun kävi miten kävi,niin kova kaipuu jäi,ja eihän siihen mikään muu auta.Kukaan ei kuitenkaan koskaan voi korvata enkeliveikkaa.
Joten kuulostelen miltä täällä alkaa kuulostaa,millainen tyyli on kirjoitella täällä.Nyt on kp 26/ehkä noin 30,mutta jo 3pv nipistellyt mahaa,en kuitenkaan toivo suuria,ollaan oltu vähän laiskasti " sillee" ja sit kun meillä tuo isuli ei oo ehkä ihan varma asiasta niin harrastaa juurikin näitä keskeytettyjä,jotka pistää meikäläisen pijnan tiukoille :(((
Onko kellään mitään tietoa noista keskeytetyistä,että onko ne niinkuin " hyödyltään" nollia,vai miten?*tahtoo lohduttaa itseään*
kun en muutakaan osaa=)
tervetuloa uudet!
femmamma:et olisi ensimmäinen etkä viimeinen joka keskeytetystä raskautuisi!
en usko että kovin kauaa pystytte niin ehkäisemään=)varmasti löytyy se yksi joka otta varaslähdön kova kyytiä=)
mä en ees sais miestäni vedätettyä keskeytettyyn,hän tietää ettei se ole mitenkään varmaa,50/50%mahis tulla raskaaksi!
onnea sen kuudennen elävän alulle laittoon=)
ihanaa kun meitä suurperhekuumeilijoita on jo näin hyvä joukko ja kokoajan lisääntyy=)olette kaikki ihania;)
huomaatteko,sain pakattua!!!mieli on hyvä.nyt ei muuta kun reissuun.pitäkää peukkuja että meillä on lämmintä!!!!
ehkä vielä palaan tänään tai sitten en...
L+5 ja haave
Meilläkin mennään näköjään keskeytetyillä, ihan hyvä niin ;)
Odotellaan juuri vieraita tuleviksi kylään, 3 lasta heilläkin :)
Mulla vähän hiipunut vauvakuume, toisaalta ihan hyvä näin, mutta en pahakseni laita jos vauva tulee ;)
Mulla eilen meni vatsa tosi kipeäksi, ( p 21/29-37 ) otin buranan se auttoi.. Ollut siis kipeä alavatsa viime sunnuntaista asti, valkovuotoa koko viikko, vatsa turvoksissa, leikö tulehdus tms.? Nyt ei satu.. mulla oli sillaiten vatsa kipee, arka kävellä ja jos istui niin sattui alavatsaan..
toivottavasti meni tuolla buranalla ohi? lääkäriin menen ensi viikolla jos vielä jatkuu- kohtahan se tätikin kai kurvaa kylään, harmi
Haen ne nukkumatin unihiekat nyt sitten sieltä, kun ei se matti itse tahdo meillä vierailla.
Viimeyön nukuin taas pätkissä ja näin painajaisia, eikä uni meinannu tulla uudelleen. Ja lisäksi pienimmäinen uneksi ja oli itkuinen, ottaa hampaiden tulo koville. Minä olen ihan loppu, haluan vaan kaivautua peiton alle ja nukkua. Sehän nyt ei tietenkään onnistu, varsinkaan nyt kun pitää olla töissä.. Onneks lyhyt päivä, ja suoraan tohtorille täältä.
Nyt on jatkettava töitä..
Nostanpa tässä samalla kun kävin lukasemassa onko täällä käyty.. Kohta nukkumatin luo (toivon) lääkkeiden avulla. Tohtori lupas,että jos ei ne auta niin pääsen seuraavaan vaiheeseen, eli haetaan mitä hoitoa/lääkitystä/muuta tarvitsen toipumiseen. Parempi mieli. :)
Hyvää yötä! Zzz..
ja oikein kauniita unia ädälle, toivottavasti saat nukuttua.
Itselle ei kummia uusia kuulu, kuukautisia odottelen alkavaksi, eivät ole vielä alkaneet, mutta varmaan piakkoin. Mitään oireita raskauden suuntaankaan ei ole, joten tässä odottelen...
Mutta silti, kaikille iloista ja aurinkoista sunnuntaipäivää!
Tämän aamun testi sitten näytti plussaa, joten meistä nähtävästi suurperhe heinäkuussa on tulossa =).
Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!
Täällä ollaan niin innoissaan ja täpinöissään, että. Ei näihin plussiin vaan ikinä totu.
Toivotan kovasti plussaonnea myös teille kaikille kanssasisarille!
-Iitu- (L.a. 10.7.) ja muksut -01, -02, -04
Ja pistä nyt niitä plussasäteitä muillekin!! Mun on vielä odotettava et pääsen edes piinaamaan...
Mun piti ihan heti tulla kertomaan miten ihana aamu meillä on! Mä NUKUIN!!! :D Mä nukuin kuin pieni vauva tai uppotukki. Ja olo on levänny ja hyvä. mieli triljoona kertaa parempi kuin aikoihin! Just kuulin, että unenpuute vaikuttaa myös stressinsietokykyyn, eipä siis ihme että olen ollu superstressaantunu!! Mutta nyt mä saan nukkua! En tiedä miten hullulta tämä kuulostaa, kun nukkumisen pitäis olla normaalitoiminto, mut itselläni se ei ole sitä ollu vuosiin. Ja nyt mä nukuin.. Siihen riitti puolikas lyhytvaikutteinen unilääke;ns. nukahtamislääke. Ja vielä lääkärin lupaus jatkoavusta helpottaa mieltä. Tähän asti kun mut on käännytetty liian terveenä pois .
Meillä oli ystävän kaks lasta yökylässä, ja tämä lasten vilske on jotenkin ihanaa!! Ei olis hassumpaa vaikka kaikki olis omia! =D Ehkä vile joskus... Nyt nuo nälkäisen tahtoo aamupalaa, vasta heräilivät, joten eikun hommiin!
Leanna ja opemamma taitaa olla jo reissussa, mutta hyvää matkaa kuitenkin!
Ädä. Hyvä, että sait nukuttua!
Iitulle hurjasti onnea! Jospa saisit täältä väkeä vedettyä mukaasi odotuspuolelle.
Kolmenäiti. Onko vatsakivut helpottaneet? Mulla ovulaatiotuntemukset tuon tapaisia kuin kuvailit, mutta ei toki kestä päiväkausia. Kannattaa ilman muuta tutkituttaa asia, jos kivut jatkuu. Meillä on täällä hyvä systeemi, kun pissanäytteetn voi viedä neuvolaan. Siellä " tikuttavat" ja jos aihetta ilmenee, lähettävät labraan lisätutkimuksiin. Sillä tavalla pääsee jo asiassa eteenpäin.
Kp 22 menossa ja nyt on ollu muka ovistuntemuksia eilen ja tänään. ja kuitenkin viimeks kierto oli 30 pv.Saapa nähdä.
Tsemppiä kaikille!
T@hti ja lapset 00, 02 ja 04
Vauva- lehti on tullu mulle ja oon kyllä tykänny sitä lueskella. Mutta nyt tais tilaus päättyä. Meidän perhe -lehteä olen muutaman numeron selannu ja olin kyllä tosi pettyny. Mun mielestä se oli kovin kepoinen. Tuntui,että kunnon asiaa oli aika vähän ja sekin " rääpimällä" . Heräsi jopa epäilys, että liekö vauva-lehti yhtä heppainen ja mä vaan oon jotenkin siihen niin hullantunu etten huomaa.
T@hti
Täällä kuumepalstalla taas.... Ei sitä voi itsekkään käsittää mikä tänne ajaa :)
Meillä siis on jo 4 lasta joista vanhimmat ovat ekaluokkalaiset kaksoset ja sitten 2,5v ja 1v pojat. Taas on yhtäkkiä yllättäen iskenyt vauva kuume vaikka tuon nuormmaisen odotusaikana miehen kanssa pohdittiin jo sterilisaatiotakin. Nyt on mieskin jo innostunut ajatuksesta että josko vielä yksi... tai kaksi ;).
Kiva kun löytyi heti etusivulta sopiva pino johon liittyä ja etenkin kun täällä on jo vanhoja tuttuja 04 syysmammoista :)
Nyt kun aloin taas kirjoittamaan viestiä niin pää onkin ihan tyhjä, että mitä sitä pitikään kommentoida:(
Vauva-lehdistä oli ainakin puhetta. Meille tulee kotiin vauva-lehti ja kaupasta tulee vielä ostettua kaikki 2+ lehdet. Kivahan niitä on kuumeessa lukea, mutta vielä kivempi olisi lukea niitä kun odottaa;)
Ja Petrukselle ja haavekuvalle: Kateellinen olen minäkin kaikille raskaana oleville ja vastasynnyttäneille. En mitenkään pahasti vaan ihan vaan siten, että toivoisi niin kovasti itsekin olevansa samassa tilassa. Mutta, ehkä me vielä jossain vaiheessa olemmekin;)