Tänään lapsi saakin ruuaksi Saarioisen roiskeläppäpitsaa:)
Kommentit (80)
sitä myös =) On meidän kaikkien herkkua (outoa kyllä), vaikka ei tosiaan mikään terveellisyyden huippu olekaan.
Olisipa olemassa joku valmisruoka joka sopisi meidän allergisille lapsille.
välillä syödään tollasia, vaikka yleensä katon, että suht lisäaineettomia syödään.
Mutta pitäähän se välillä "herkutellakkin"
Se on vaan jotain pakastimesta, Ötkeri tms
Hyvää!!! Ei aina tarvitse tehdä itse ruokaa.
Taisi suurin osa mammoista nyt kupsahtaa järkytyksestä ja eloonjääneet alkoivat kiihkeästi rustaamaan ls-ilmoja. ;)
Kyllä minäkin niitä joskus lapsena sain ruoaksi, ei mitenkään säännöllisesti (tyyliin kerta/kk), ja nykyäänkin niitä tulee joskus työevääksi ostettua ja reissueväänä melkeinpä pakollisia. :D Ja silti olen ihan hengissä säilynyt tähän päivään saakka.
Mutta pitäähän se välillä "herkutellakkin"
Ei muuten pidä. Toisekseen, näyttää osalla ihmisistä olevan vallan visto käsitys 'herkuttelemisesta'. Ei käy kateeksi.
Taisi suurin osa mammoista nyt kupsahtaa järkytyksestä ja eloonjääneet alkoivat kiihkeästi rustaamaan ls-ilmoja. ;)
Kyllä minäkin niitä joskus lapsena sain ruoaksi, ei mitenkään säännöllisesti (tyyliin kerta/kk), ja nykyäänkin niitä tulee joskus työevääksi ostettua ja reissueväänä melkeinpä pakollisia. :D Ja silti olen ihan hengissä säilynyt tähän päivään saakka.
meillä noita pitsoja syödään aika paljon kesällä, koska ovat käteviä ruokia rannalla jossa melkein asumme kun säät sallii. Silloin muutenkin suosimme valmisruokia ettei tarvitse väsätä kauheata kasaa voileipiä aina mukaan.
Jokainen pilatkoon kehonsa miten haluaa, ei ole minulta pois ;)
Ja Atria on myös suosikki.
Mitäs kun ei jokapäivä syödä, helpottaa äitiäkin välillä
Niin, minä kanssa uskon, että suurinpiirtein kerran kuussa syöty roiskeläppä varmasti tappaa minut ainakin kaksikymmentä vuotta ennen aikojaan. ;)
Meillä herkuteltiin juuri possun kaslerpihveillä, puikulaperunoilla, porkkanalla ja parsakaalilla, päälle paistolientä ja voita. Illalla vois herkkutella jauheliha-tomaatti kastikkeella ja lisukkeeksi, joko samaa kuin päivällä tai riisiä. Meillä keliakia -perheessä ei noita valmisruokia käytetä. Lapset on tottuneet näihin meidän herkkuruokiin, kun eivät noita eineksiä ole koskaan kovin saaneet.
Mistäs lähtien vehnäjauho ja sokeri ovat kuuluneet terveelliseen ruokavalioon? Sitten turhakkeet, jauhelihavalmiste?, soijaproteiini perunatärkkelys, muunnettu maissitärkkelys, väri.
Saahan tuosta viiltävää analyysiä tehtyä enemmänkin mutta vastattiin siihen mitä kysyttiin.
Ja itse en ole noita ostanut 10 vuoteen mutta en silti kiillotele sädekehääni
Niin, minä kanssa uskon, että suurinpiirtein kerran kuussa syöty roiskeläppä varmasti tappaa minut ainakin kaksikymmentä vuotta ennen aikojaan. ;)
Aivan, kaikkihan sitä moskaa syö VAIN sen KERRAN kuussa XD
Meillä herkuteltiin juuri possun kaslerpihveillä, puikulaperunoilla, porkkanalla ja parsakaalilla, päälle paistolientä ja voita. Illalla vois herkkutella jauheliha-tomaatti kastikkeella ja lisukkeeksi, joko samaa kuin päivällä tai riisiä. Meillä keliakia -perheessä ei noita valmisruokia käytetä. Lapset on tottuneet näihin meidän herkkuruokiin, kun eivät noita eineksiä ole koskaan kovin saaneet.
Joten kyllä ne pitsat ovat herkuttelua meillä. Mutta kait teillä nuo ovat sitten harvinaisempaa herkkua...
Lapseni ei varmasti söisi roiskeläppäpitsaa, ei ole ikinä edes nähnyt. Minä söin teininä niitä vaikka kuinka paljon ja jauhelihapitsa oli niiiin hyvää :) Aikuisena ei ole tullut ostettua. Taidan tänään kauppareissulla ostaa vanhojen aikojen muistoksi.
Aivan, kaikkihan sitä moskaa syö VAIN sen KERRAN kuussa XD
noita syödään ainakin kolme kertaa kuukaudessa =)
Joten kyllä ne pitsat ovat herkuttelua meillä. Mutta kait teillä nuo ovat sitten harvinaisempaa herkkua...
Ja muita ruokia tässä lähiaikoina on ollut lammaskeitto, viime viikolla käristystä, pinaattilettuja, naudan entrecote pihvejä, madekeittoa, kirjolohikeittoa, glut. tortilloja, glut. lettuja... arkiruokaa ja ei meillä muita ruokia ole. En nyt keksi mikä olisi sellainen herkkuruoka, no mäkkärin ruoka ja pitserian pitsa. Niitä nyt meillä harvemmin kotona syödään. Todellakin tarkoitin siis omalla viestilläni sanoa, että ei meillä ole erityistä herkkuruokaa, vaan kotiruoka on herkkuruokaa ainakin minusta.
"mausteet (mm. mustapippuri, paprika, sinapinsiemen, korianteri), aromi. Suolapitoisuus 1,4 %. Voimakassuolainen."