Ostatko marinaadissa olevaa lihaa/kanaa/kalaa?
syökö myös lapsesi sitä?
Mä katoin eilen ton dokumentin "väärennetty ruoka"..kamalaa paskaa meille myydään..tästä lähtien ostan enemmän luomua, vaikka köyhiä ollaankin..tietää ainakin syövänsä puhtaasti.
ja kaikki limsat ja mehut jää kauppaan..eihän niitä edes tarvitse joka päiväiseen elämiseen..niitä tullut vaan juotua huvin vuoksi..light versioita tosin..eli niitä kaikista pahimpia :(
Marinaadit olen jättänyt jo vuosia ostamatta, maistuu niin karmeelle.
Kommentit (28)
Samoin kun en ikinä osta ns.filesuikaleita, sillä nehän eivät ole filettä, vaan ihan mitä tahansa lihaa ihan mistä tahansa ruhon osasta.
Jos tarvii marinadia, on se älyttömän helppoa tehdä itse. Ainoa poikkeus on Stockan Herkun valkosipuliyrttimarinadi (mm broilerissa ja lampaassa), siitä tykkään.
Samoin kun en ikinä osta ns.filesuikaleita, sillä nehän eivät ole filettä, vaan ihan mitä tahansa lihaa ihan mistä tahansa ruhon osasta.
Tästä samaa mieltä. Jos haluan suikaleita, viipaloin fileen aina itse.
Ei olla vuosiin ostettu: Liha niissä on huonompilaatuista (koska pidempi "hyllyaika"), marinadi pahan makuista (= kaikki maistuu samalle), niissä käytetty öljy on huonolaatuista (koska pitää olla halpaa) ja ne sisältävät valtavasti lisäaineita.
Marinadit ovat yksi sinisilmäisten kuluttajien huijauskeino. Teollisuuden intressinä on tahota niiden avulla paremmat katteet. Hyvän ravinnon tai ihmisen hyvinvoinnin kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Missään muussa maassa noi oranssissa limassa lilluvat lihat ei menekään kaupaksi kuin Suomessa.
Mä aloin ihmettelemään marinadi-lihojen ilmestyessä kauppoihin miksi ne on halvempia kuin marinoimattomat, vaikka niissä on enemmän valmistusvaiheita ja aineita. Syynä on tietysti se, että marinadista ei näy lihan pilaantuminen niin helposti kuin ilman marinadia, jolloin kaupan hävikki jää pienemmäksi.
Meillä syödään todella vähän broileria sen epäeettisyyden vuoksi. Suomesta kun ei kovin helposti saa ostettua suomalaista kanaa.
marinoitua broileria, ostan kyllä varmaan jatkossakin. En ole mikään terveysintoilija, vaikka suuri osa palstalaisista tuntuu olevan.
Riippuu siitä mitä on tekemässä. Joihinkin ruokiin ne marinadit sopii hyvin.
marinoitua broileria, ostan kyllä varmaan jatkossakin. En ole mikään terveysintoilija, vaikka suuri osa palstalaisista tuntuu olevan.
En mä terveysintoilijaksi tunnustaudu. Suurin syy valmismarinadeista kieltäytymiseen on se, että ne eivät maistu hyvältä. Se on vaan ylimääräinen plussa, että itse maustettu on terveellisempää.
27
kiitos tämän palstan ja aviomiehen.