Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko marinaadissa olevaa lihaa/kanaa/kalaa?

Vierailija
02.03.2011 |

syökö myös lapsesi sitä?

Mä katoin eilen ton dokumentin "väärennetty ruoka"..kamalaa paskaa meille myydään..tästä lähtien ostan enemmän luomua, vaikka köyhiä ollaankin..tietää ainakin syövänsä puhtaasti.

ja kaikki limsat ja mehut jää kauppaan..eihän niitä edes tarvitse joka päiväiseen elämiseen..niitä tullut vaan juotua huvin vuoksi..light versioita tosin..eli niitä kaikista pahimpia :(

Marinaadit olen jättänyt jo vuosia ostamatta, maistuu niin karmeelle.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinoin tarvittaessa itse.

Vierailija
2/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä joskus ostettua, paljon harvemmin kuin joskus. Limua ja mehuakin ostetaan kerran viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, kerran tai kaksi kesässä lapsen toiveesta grillataan "nuijia".

En osta myöskään mitään keinomakeutettuja tuotteita.

Ehdottomasti kauppaan jäävät siis natriumglutamaattia tai aspartaamia sisältävät tuotteet, e-koodeilla 621 ja 951.

Vierailija
4/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten suosin luomua mikäli mahdollista. Ja lähes aina valitsen sen vaihtoehdon missä on vähiten/ei lainkaan e-koodeja.

Silti ostan satunnaisesti atrian pehmeän pippurinen-brolersuikaleita kun kaikki perheenjäsenet siitä kovaasti tykkää. Ovat selosteeltaan sieltä paremmasta päästä verrattuna esim hunajamarinoituihin broiskuihin.

Vierailija
5/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ostan marinoimatonta, mutta tuskin muutama kerta vuodessa marinoitua lihaa lapsen terveyttä pilaa.

Vierailija
6/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinoin tarvittaessa itse.

Minäkään en ole niitä koskaan ostanut kun ne ovat niin vastenmielisen näköisiä. Sitten tuli nämä tiedot millaista lihaa niihin käytetään ja mitä marinadissa on (ja ei ole). Marinoinnista ei ole mitään vaivaa. Tai no, ehkä marinadin sekoittamiseen menee 5 min ja jääkaapilla käydessään on hyvä käännella marinadipussia. Ja saa sen makuista ruokaa kuin haluaa.

Vierailija
7/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

marinadit maistuu, haisee ja näyttää ällöltä.

mies joskus ostaa marinoituja pihvejä, mutta minä pessen marinadit pois ennen paistamista.

Vierailija
8/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän marinointiakaan tarvitse välttämättä suorittaa tuntikausia, vaan pikaisestikin onnistuu. Kulhoon öljyä ja halutut mausteet, lihat tai kanat sinne, pyöritellään ja annetaan hieman "vetäytyä". Muutaman minuutin homma.

Vierailija
9/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä kun kaveri toi marinoituja broilerin fileepihvejä.

Saan vieläkin kuulla siitä kuinka tarkka olen kun pesen ne pois.

Kaveri sanoi "en mä niitä ikinä ala pesemään, grilliin vaan"...just.

Pysyy grillikin puhtaampana..se maku niihin pihveihin kyllä on tunkeutunut niin pahasti että en niitä syönyt

ap

Vierailija
10/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä syystä että olen liian laiska tekemään omia marinadeja. Ihan hyvältä nuo valmiiksi marinoidutkin maistuvat.

Vierailija
11/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä kun kaveri toi marinoituja broilerin fileepihvejä. Saan vieläkin kuulla siitä kuinka tarkka olen kun pesen ne pois. Kaveri sanoi "en mä niitä ikinä ala pesemään, grilliin vaan"...just. Pysyy grillikin puhtaampana..se maku niihin pihveihin kyllä on tunkeutunut niin pahasti että en niitä syönyt ap

Mutta kyllä tuo kaverin lihojen peseminen (?!) meni lievästi sanottuna överiksi ap:lta.

Vierailija
12/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varon myös muitakin lihatuotteita joissa on muita ainesosia kuin se liha.

Melkein kaikissa naturell-broilerituotteissa on 15% vettä ja suolaa. Eli siis pakettia laimennettu jotta tarvitaan 0,85 kertaisesti sitä kallista tavaraa. Ja sitten vaan vertaillaan kilohintoja...

Ylipäänsä tuntuu turhalta kantaa kotiin vettä, kun sitä hanastakin saa. Ja ne vesibroilerit paistuu eri tavalla kuin vedettömät (niistä jää semmoinen valkoiseksi hyytyvä tahmakerros pannuun joka estää kunnollisen ruskistumisen).

Leikkeleiden kanssa ollaan ihan pulassa, kun eihän kaupasta saa kuin paria sorttia jotka ei sisällä aivan mahdottomia lisäainemääriä. Vatajan tuotteita suositaan, mutta olen myös ruvennut tekemään leikkeleitä itse (vähän vaikea saada riittävän ohutta siivua) tai käyttämään esim. kananmunaa lihaleikkeleiden sijaan leivällä.

Vierailija
13/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pelkkä liha tai kala, josta on paljon helpompi todeta tuotteen laatu. Ja saa maustaa itse. Myös valmiit esim. chilikastikkeet ym. on nopeita maustamisessa.

Vierailija
14/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä lapset syö niitä myös. Mies katsoo kyllä aina kieroon, mutta jotenkin se käsi vie aina sinne valmiiksi marinoituun. Olen ihan paska ruuanlaittaja ja käytän paljon valmiskastikkeitakin. Mies tykkäisi laittaa ruokaa, mutta ehtii harvoin. Lähinnä viikonloppuisin. Mä jotenkin yritän mennä sen helpoimman kautta...

Vierailija
15/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutoin harvoin, maustan itse :)

Vierailija
16/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää lihaa ei tarvitse marinoida!

Vierailija
17/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muukin mahdollisimman alkuperäisenä ja jos rahapussi antaa luvan, luomuna.

Vierailija
18/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee rahaa hukkaan, maistuu pahalle ja pestähän ne kuitenkin pitäisi. Eihän sitä soosia kannata paistaa, grilli menee kamalan näköiseksi ja paistinpannu myös hankalampi pestä käytön jälkeen.

Vierailija
19/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kummoinen ruoanlaittaja, mutta mieluummin mautonta kuin myrkkyjä laitan suuhuni.

Vierailija
20/28 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tullu ostettua niinen tiedä Kuitenki tulla semmoinen tuntuma että ei ole kuiteskaa syötävää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi