Ongelma hautajaisten kanssa. Neuvoja???
Ongelma koskee kukkia. Vainajan leski on päättänyt, että vainajan lapset puolisoineen, heidän lapsensa puolisoineen ja lapsineen menee samaan aikaan arkun luo jättämään hyvästit. Ok. Me olemme miehen kanssa jo sopineet, että tilaamme noin 100 euron arvoisen kukkaviuhkan nauhoilla ja siihen runo. Nyt selvisi, että leski antaa peruskimpun, ei edes viuhkaa ja muut antavat vain peruskimpun per koko perhe. Eli kun lapsia on 4 niin myös heidän lapsensa puolisoineen ja lapsineen osallistuvat siis yhteen kimppuun.
Eli kun arkun äärellä on 40 ihmistä, niin jätetään vain 4 pientä kimppua. Me haluaisimme antaa kauniin viuhkan nauhoineen, mutta se tuntuu todella typerältä varsinkaan kun tässä kokoonpanossa meidän ei edes sitä kuuluisi antaa, sillä omat vanhempani ostavat sen oman kimppunsa.
Kuitenkin varmasti osa hautajaisvieraista tuo myös noita viuhkoja nauhoineen. Itse olen sitä mieltä, että jokainen perhe antaisi oman kimppunsa tai viuhkansa ja varsinkin meidän lähiksukulaisten pitäisi ostaa se viuhka. Mutta näyttäisimme tyhmältä siinä arkun äärellä jos olisimme ainoita kenellä on viuhka nauhoineen.
Silti periaate ei meinaa antaa periksi olla ostamatta mitään. Ei meilläkään rahaa ole ja se on nipistettävä jostain, mutta silti erittäin rakas ja tärkeä läheinen, niin haluaisin muistaa viuhkalla nauhoineen päivineen..
ARGH....... Neuvoja? Mitä mä teen?????? -KIITOS- :/
ISO KIITOS!!! En tiennyt, että tuollaisia on olemassakaan. Minulle ei ole merkitystä sillä koolla vaan nimenomaan ettei ole pelkkä kimppu vaan tuollainen tyylikkäämpi "vihko" ja nuo nauhat.
AP