Miten koiranomistajat kehtaatte ulkoiluttaa
koirianne pissasta keltaiseksi värjäytyneillä ja kakkakikkareita täynnä olevilla kävelyteillä? Jossa pienet lapset kävelevät ja ulkoilevat myös. Eikö teitä nolota se jätösten määrä? Aivan kamalan näköistä.
Ja nyt sitten tietysti väitätte, että korjaatte koiranne jätökset? Ei tuollaista pissa ja kakkamäärää muutamasta koirasta tule. Ihan kauhulla katselin noita kävelyteitä ja väistelin kakkakasoja. Hävetkää! Laiskoja olette, kun ette kävelytietä pidemmälle voi koirianne mennä pissattamaan ja kakattamaan!
Kommentit (125)
Outoa puhua noin päin laiskasta koiran ulkoiluttajasta, nimittäin
mielestäni en ole laiska lenkittäjä, jos kävelen n. 6-10km pituisia lenkkejä koirani kanssa. Mutta ihan tiedoksi (ja kenties yllätyksenä) koira pissaa monta kertaa lenkin aikana.
Oikeastaanhan päinvastoin tekee laiska koiran ulkoiluttaja, nimittäin se kävelee sen 100m pissattaa koiran metsään ja kävelee kotiin. Kovin paljoa ei koira tästä hyödy.
Kakat korjaan aina, paitsi metsästä.
juoksuta koiraa ensin omalla pihalla, että saa pahimmat lorotettua ja lähdette sitten vasta pidemmälle? Sen jälkeen pidät hihnan tiukalla ettei se pääse toisten postilaatikolle.
En todellakaan usko etteikö onnistuisi olla kusematta toisten postilaatikoita, kyllä se on viitseliäisyydestä kiini, tai sitten tyhmyydestä. Tai sitten suorastaan kiusanteosta, vai miksi ihmeessä katsotte oikeudeksenne kusta toisten postilaatikot? Tätä minä en ymmärrä...
mielestäni en ole laiska lenkittäjä, jos kävelen n. 6-10km pituisia lenkkejä koirani kanssa. Mutta ihan tiedoksi (ja kenties yllätyksenä) koira pissaa monta kertaa lenkin aikana.Oikeastaanhan päinvastoin tekee laiska koiran ulkoiluttaja, nimittäin se kävelee sen 100m pissattaa koiran metsään ja kävelee kotiin. Kovin paljoa ei koira tästä hyödy.
mielestäni en ole laiska lenkittäjä, jos kävelen n. 6-10km pituisia lenkkejä koirani kanssa. Mutta ihan tiedoksi (ja kenties yllätyksenä) koira pissaa monta kertaa lenkin aikana.Oikeastaanhan päinvastoin tekee laiska koiran ulkoiluttaja, nimittäin se kävelee sen 100m pissattaa koiran metsään ja kävelee kotiin. Kovin paljoa ei koira tästä hyödy.
Siltikään en ymmärrä miksi sen annetaan kusta toisten portinpieliin ja kulkuväylille? Laiskalla tarkoitin kouluttamista. Jos et ymmärrä termiä tässä yhteydessä, niin sitten olet vielä tyhmäkin.
maassa, jossa koirankakka on ongelmista polttavimpia. Siitä tietää, että meillä on asiat hyvin.
se ei suinkaan tarkoita ettei muita olisi tai poistaisi niitä? Vai puhutko sinä aina vain maailman tai Suomen pahimmasta ongelmasta ?
tästä puhutaan aika paljon enemmän kuin niistä oikeista.
nämä hienot kaupunkilais mammat maalla asumista. Täällä näkyy tiellä myös hevosen jätöksiä. Kyllä maailmalla näkyy paljon muutakin rumaa kuin koirien jätökset, kaikesta ei vaan yhtä helpolla pääse eroon, eikä tarvitsekkaan. Suhteellisuudentajua voisi vähän kehittää.
ja myös aamulla. Laitan sen vaan fleksistä valjaissa pihalle 10-15 minuutiksi. Eli siis kaikki paskat ja kuset on 6m säteellä meidän etuovesta. Noin kerran viikossa kerään paskat pois.
Ei haittaa minua tai lapsia pätkän vertaa, ja ihmettelen todella miten jotkut pissat yleisillä teillä voi haitata noin paljon...
Meillä koira on töissä minulla mukana ja ulkoilee irti päivässä pihalla kanssani noin 8 tuntia joten illalla ja aamulla ei erikseen lenkitetä muuta kuin viikonloppuisin, siksi siis tuo fleksijuttu. Ja kunhan saadaan aita pihan ympärille laitettua kesällä niin sitten ulkoilee siinä irti ja paskoo ihan mihin haluaa.
Ei se paska niin vaarallista ole ja kusi nyt ei varsinkaan!
Ei varmaan mulle olisi ongelma oman lapsen pisut ja kakatkaan, mutta muille on ymmärrettävästi.
Kuinka te kehtaatte antaa koiranne kusta toisen portinpieleen tai muuriin? Eikä se koira narun päässä pissi mihin tahansa. Vetäkää siitä narusta, jos meinaa toisen postilaatikon jalkaan tehdä merkkauksensa....
Kakka keskustelun olen vielä ymmärtänytkin, mutta mihin ne kuset pitäs laittaa?! Voi apua!
Sovitaanko että hetki kun yksikään aikuinen eikä lapsi heitä roskia ulos eikä riko pulloja tms. niin minäkin alan piilottelemaan koiran pissat. Kakat jo keräänkin mukaan.
että miksi hitossa se koira pitää pissittää ja kakattaa siihen tien viereen? Miksi ei voi oikeasti mennä vähän kauemmaksi metikköön. Varmasti jokunen polku sinne tallautuisi, jos kaikki kävisivät koiransa vähän kauempana tiestä pissittämässä. Niin ei tarttisi kahlata siellä KINOKSISSA sitten. Edelleenkin väitän teidän olevan vain laiskoja. Ja korjaisitte edes ne kakat! Mutta ei, niitä oikeasti on jokapaikassa. Jos ei nyt halua ostaa kalliita kakkapusseja tai olla epä-ekologinen keräämällä kakat tavalliseen muovipussiin (joka minusta siis järjetöntä, mutta parempi ratkaisu sekin, kun jättää ne kakat lojumaan siihen maahan) niin kuskaisitte edes muovista lasten hiekkalapiota mukananne, jolla voitte ne kikkareet siirtää pois tieltä ja viskoa vaikka ojaan. Kyllähän ne sinne maatuu. Mutta ei niin ei! -ap-
Meillä on niitä polkuja, joilla koirat myös käyvät pissalla ja kakalla. Mutta kun tallataan polkuja, niin niitä käyttävät muutkin ja näille käyttäjille ne kakat ja pissat ovat rumia siellä polullakin.
Minä kuskasin aikaisemmin lasten muovista hiekkalapiota mukana, mutta se ei pysty tuohon jäiseen lumeen, sitä vastoin sulaan aikaan olen kaivanut koko nurmikon kakan kohdalta ylös, jotta kakan saa korjattua. Meillä tosin se vesiripulikoira, joten kakkojen korjailu olisi aina kaivamista. Kikkareiden kohdalla se onnistuisikin. Ja tällöin minä tosiaan heittäisin ne pusikkoon, enkä kuljettaisi mukana.
vaikka olen nyt ollut koiranomistajana itsekin kaksi vuotta.
Pienen kääpiöpinserini kakit korjaamme aina hauska-pusseihin. Pienet pisunlirut saavat tietenkin jäädä. Musta on käsittämätöntä, että porukat ostavat vasikan kokoisia koiria joiden viiden kilon kokoiset paskakasat koristavat tuolla teiden varsia. Toisilla ei vaan mene nähtävästi hissi ihan ylös asti, että ymmärtäisivät korjata lemmikkinsä jätökset :-/
Tarkoitatko, etä koira pitäisi viedä autolla jonnekin metsän reunaan ja ulkoiluttaa se metsässä? On rääkkäystä vain vetää koiraa eteenpäin, jos se alkaa pissata.
Oikeasti ajatelen kauhulla kevättä. Nyt on koko talvi ollut lunta ja kakat ei maadu lumessa. Voi olla aika hirveä näky, kun lumet sulaa. Monet koiran omistajat jättävät talvella keräämättä kakat, koska ne voi piilottaa hankeen. Nimenomaan talvella ne täytyisi kerätä. Kesällä ne maatuu nopeasti, varsinkin jos sataa ja silloin voi mielummin jättää ojan penkalta korjaamatta kakat.
Silti kerään koirani paskat. Jos se ei mahdu päähäsi, en voi mitään.
tänään kattelin vähän ympärilleni Kivenlahdessa Espoossa ja oli ihan järkyttävää se koiranpaskan määrä! Ja vielä oikein hemmetin isoja pökäleitä joka puolella kävelytien varsilla. ne pissat nyt ei niin pahoja ole, mutta lihansyöjän paska haisee ja tarttuu joka paikkaan kun alkaa lämmetä.....surullisen näköistä oli! Ja roskakatosten seinillekin oli annettu koirien kusta, tosi välinpitämätöntä touhua koiranomistajilta!!!
Niin se varmaan ihmismielibtoimii, että kun pökeleitä alkaa katukuvaan ilmestyä, niin välinpitämättömyys kertautuu kun ihmiset ajattelee, ettei muutkaan kerää, niin en minäkään... getto mikä getto....
tuota kakkojen koristamaa kävelytietä, vaikka oman koirani läjät aina poiminkin. Aika julmia ilmeitä tulee vastaantulijoilta, vaikka talutan keskikokoista koiraa ja penkoissa on lähinnä pikkupiskien kikkaroita. Välillä kannan täysinäistä kakkapussia kotiroskikseen asti todisteena, että olen omani poiminut.
En ole saanut koiraani pissaamaan pulloon, joten keltaisia länttejä jälkeemme kyllä jää, mutta en ole koskaan antanut koiran kusta mihinkään ihmisen rakentamaan (postilaatikot, puistonpenkit, lyhtypylväät...) eikä se enää edes yritä. Pissat ovat siis yleensä puun tai puskan juurella tai lumikinoksissa.
Kuten vesiripulikoiran omistaja tuossa aiemmin kertoi, minäkin teen keväisin "kakkakävelyn" Otan ison muovikassin ja pikkulapion ja noukin kaikki löytämäni kakat kävelytien varresta pussiin. Puolen kilometrin matkalta on parhaimmillaan tullut pari-kolme kiloa sontaa. Joku kohta kritisoi sitä, että kerään kakat luonnosta kaatopaikalle. Asumme kaupunkialueella ja teen "kakkakävelyn" asfaltoitujen katujen varsilla, eivät ne jätökset sieltä ihan heti olisi maatumassa eivätkä todellakaan kaunista maisemaa.
Luulen kuitenkin, että aika pieni osuus koiranomistajista jättää kakat säännönmukaisesti keräämättä. Jos laskee, että koira sontii pari-kolme kertaa päivässä 365 päivänä vuodessa niin jo viidestä koirasta, jotka kiertävät samoja lenkkejä päivästä toiseen, tulee ihan hirveä määrä paskaa kadun varsille, jos kakat jätetään noukkimatta.
silti sun lemmikki ei ole mun lemmikki!En halua niitä jätksiä omalle tontilleni enkä edes katella niitä!
ja myös aamulla. Laitan sen vaan fleksistä valjaissa pihalle 10-15 minuutiksi. Eli siis kaikki paskat ja kuset on 6m säteellä meidän etuovesta. Noin kerran viikossa kerään paskat pois. Ei haittaa minua tai lapsia pätkän vertaa, ja ihmettelen todella miten jotkut pissat yleisillä teillä voi haitata noin paljon... Meillä koira on töissä minulla mukana ja ulkoilee irti päivässä pihalla kanssani noin 8 tuntia joten illalla ja aamulla ei erikseen lenkitetä muuta kuin viikonloppuisin, siksi siis tuo fleksijuttu. Ja kunhan saadaan aita pihan ympärille laitettua kesällä niin sitten ulkoilee siinä irti ja paskoo ihan mihin haluaa. Ei se paska niin vaarallista ole ja kusi nyt ei varsinkaan!
Ja koko meidän perhe paskalle? Kun se ei teitä haittaa? Vai eikö se haittaa siksi, kun on TEIDÄN OMA KOIRA kysymyksessä? Ihanko oikeasti susta olisi kivaa elää paskaviidakossa, jos teillä ei olisi koiraa?
Siitähän tässä on kysymys...
Täällä Eskolanmäessä on kyllä mahdollisuuksia kusettaa ja paskattaa piskit muualla kuin kävelytien varsilla mutta kun ei viitsitä.
Mua jo ihan tosissaan ilettää kävellä lenkillä.
Koiravero heti takaisin ja tuntuva sellainen.
päiväkotiin metsän halki kulkevaa pyörätietä pitkin. TÄllä hetkellä koko matkalta ei löydy edes puolen metrin pätkää, mikä ei olisi keltaiseksi kuorrutettu. Lisäksi lätäkköjä on aivan keskellä tietä, samoin kikkareita on kierinyt mihin sattuu. En ole nähnyt tällä matkalla yhtään ainoata rikkinäistä pulloa, enkä ole roskiakaan huomannut. Roskiksia matkalla kyllä on.
Todella kiva kävellä lasten kanssa tuolla keltaisten kinosten keskellä!
Kakka keskustelun olen vielä ymmärtänytkin, mutta mihin ne kuset pitäs laittaa?! Voi apua!
Sovitaanko että hetki kun yksikään aikuinen eikä lapsi heitä roskia ulos eikä riko pulloja tms. niin minäkin alan piilottelemaan koiran pissat. Kakat jo keräänkin mukaan.
juoksuta koiraa ensin omalla pihalla, että saa pahimmat lorotettua ja lähdette sitten vasta pidemmälle? Sen jälkeen pidät hihnan tiukalla ettei se pääse toisten postilaatikolle.
En todellakaan usko etteikö onnistuisi olla kusematta toisten postilaatikoita, kyllä se on viitseliäisyydestä kiini, tai sitten tyhmyydestä. Tai sitten suorastaan kiusanteosta, vai miksi ihmeessä katsotte oikeudeksenne kusta toisten postilaatikot? Tätä minä en ymmärrä...