Miksi BLINIT ovat yliarvostettuja?
Maistoin niitä äskettäin ekaa kertaa elämässäni (olen aikuinen nainen) ja PETYIN niiden makuun (lue: mauttomuuteen). Päällä oli kaviaaria, smetanaa ja sipulia, mutta itse blini maistui pahalta.
Olen muuten se sama, joka ihmetteli täällä myös bruschettan yliarvostusta.
Kommentit (29)
Liian hapanta ja muistuttaa amerikkalaisia pannukakkuja. Tattari on jotain järkyttävän pahaa.
Meillä kotona blinit on vuoden odotetuin herkku, keräännymme isolla porukalla syömään niitä. Yleensä n 100 pikkubliiä menee illan aikana.
Teen ne normi lettupannulla enkä uita voissa. Ne maistuu hapahkolle tattarin, piimän ja oluen takia
Hyvin tehdyt ovat kyllä tajunnanräjäyttäviä. Sopivassa suhteessa rasvaa, hapokkuutta, suolaa ja umamia.
Jos jotain letunkaltaista odottaa niin varmaan pettyy.
Kyseessä kuitenkin täysin eri ruokalaji.
Mikä ihme sinut on saanut kuvittelemaan, että joku arvostaa blinejä?
Eipä ole käynyt koskaan sellainen mielessä, sillä ehkä enemmän arvostetaan kaviaaria ja muita "perinteisiä" blinien täytteitä kuin lättyjä.
Miten jokin voi olla yhtä aikaa mauton ja maistua pahalta, kuten arvoisa aloittaja asian ilmaisee.
Vierailija kirjoitti:
Arvostus johtunee hienosta nimestä. :D
Blini on nimi siinä missä ohukainenkin. Muuttuuko lettu liian hienoksi jos sitä kutsuu ohukaiseksi?
Vieraskielinen sana, siksi ehkä korvaasi outo
Päälle hieman iranilaista kultaista Beluga kaviaaria, juuri oikea rakeista.
Luulisi kelpaavan
Vierailija kirjoitti:
Päälle hieman iranilaista kultaista Beluga kaviaaria, juuri oikea rakeista.
Luulisi kelpaavan
Mun suuhun Beluga on liian kalaisan makuista. Itse käytän siian- tai muikunmätiä.
1
Ihan mauttomia, en käsitä.