Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mainitse tilanne, jossa joku on ollut tilanteeseen sopimattomalla tavalla pukeutunut.

Vierailija
01.03.2011 |

Minä olin viime kesänä häissä, joissa oli hieman alle 50 vierasta. Häät olivat muutenkin hyvin ns. vähäeleiset eli ei ollut kirkkoa eikä muutakaan suuruuksia. Morsian oli pukeutunut hyvin yksinkertaiseen kauniiseen pukuun.

Ja yksi naisvieraista oli sitten pukeutunut ilmeisesti vanhaan vanhojentanssipukuunsa! Oli siis kokopitkä ja oikea tylliunelma, ei edes ns. iltapukumainen. Kyllä pisti pahasti silmään pienissä kesähäissä. Ja häät olivat ihan päivähäät.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväsankarin kotiin. Tarkoitus oli jatkaa illan päälle kaupungille kaveriporukassa. Kutsu taisi tulla tekstiviestinä ja siinä ei pukeutumisestä mainittu mitään.

Pukeuduin siis kuten normaalisti iltaelämään pukeutuisin: saappaat, tiukat housut, juhlavampi paita, koruja yms. Yllätys oli suuri kun syntymäpäiväsankari ottikin minut vastaan iltapuvussa. Silloin oli hiukan alipukeutunut olo!

Vierailija
42/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työpaikan hakija haki hommaa jossa pitäisi pukeutua vähintään kauluspaitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pukeutunut bleiseriin ja löysään paitapusero-tyyppiseen todella lyhyeen mekkoon, joka oli pari senttiä pidempi kuin bleiseri. Asu antoi vaikutelman kuin hän olisi unohtanut alaosansa pois.

Ilmeisesti kyseessä oli jonkinlainen demonstraatio ex-vaimoa kohtaan, mutta todella mauton! Mielestäni nuori, hehkeä ylioppilastyttö on juhlan päätähti, ei viisikymppisten rouvien tarvitse esitellä paikkojaan juhlissa!

Vierailija
44/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häissämme, hienossa ravintolassa, miehen enolla oli college-paita ja serkulla nukkaantunut villapaita. Molemmilla tietysti farkut jalassa. Miehen veljellä myös farkut, farkkutakki ja joku bändipaita. Vähän voisi, vaikka onkin oma tyyli, katsoa mielestäni, mitä laittaa päälleen.

Samaa kolmikkoa olen myötähävennyt muissakin juhlissa. Aina samat (ihan oikeasti samat, ehkä yksi vaihtovaatekerta on heilä olemassa) vaatteet päällä, oli häät tai hautajaiset tai kotibileet.

Itse tajusin kerran hautajaisissa, kirkon penkissä, että olin unohtanut bleiserin kotiin takin alta ja mulla oli hihaton mekko. Äiti lainasi huivinsa, että sain olkapäät ja käsivarret piiloon.

Vierailija
45/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna nahkakypärä oli sulhasen veljen vaimolla ryppyinen vaaleanpunainen t-paita ja yhtä ryppyiset vaaleat puuvillahousut sekä hiukset arkisesti tiukalla ponnarilla kuten aina hänellä. Oli oma itsensä, mutta eritoten tuo vaatteiden ryppyisyys oli Moka! Puhumattakaan siitä, onko ko. vaatteet yleensäkään häihin sopivia.

Omissa häissä meidän kummitytöllä oli Adidas-verkkatakki kukallisen mekon päällä.

Mieheni papan hautajaisissa oli yhden serkkupojan naisystävällä hervottoman iso, moninkertainen ja mauton (minusta) kullanvärinen riipuskaulakoru muuten siistin suruasun kanssa. Sama nainen puhui kökköjä vitsejä sekä suunnitteli kääntävänsä laukkuunsa pitopalvelun aterimia, kun oli samaa sarjaa kuin itsellään..

Vierailija
46/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vaalea kesäpuku, VIHREÄT kalsarit, jotka paistoivat kilsan päähän ja ah, niin puhtaat lenkkarit JA MUSTAT TENNISSUKAT. Yöks.

Omissa lakkiaisissa yhdellä ylioppilaalla oli niin lyhyt hame, että alkkarit melkein vilkkui.

Noista farkuista juhlissa.. Mun mies ja kavereiden miehet (harrastusporukan) pukeutuvat kaikkiin muihin juhliin paitsi hautajaisiin farkkuihin..

Esim. miehen juhla-asu häissä on: farkut (yleensä tumman ruskeat tai mustat, joskus tummansiniset), kelistä riippuen joko lyhythihainen tai pitkähihainen kauluspaita, "cowboy" pikku takki eli sellanen, mitä esim. Pienessä talossa preerialla näkyy (muistaakseni) eli siis pidempi takki kuin normi pikku takki, (yleensä ruskea, joskus myös musta) stetson ja bootsit. Kirkossa ottaa kyllä hatun pois päästä, samoin syödessä. Ja tuo on aika pitkälti muidenkin porukan miesten pukeutuminen.

Hautajaisiin mies laittaa mustan puvun, mustan stetsonin ja pitkän mustan dusterin ja ne boostit. Ja taaskin ottaa hatun pois kirkossa ja haudalla..

Mutta pelkissa farkuissa (varsinkaan jossain täys kuluineissa) ja T-paidassa mies ei todellakaan mene mihinkään juhliin. Kauluspaidan laittaa mukisematta ja hänellä on myös sellainen solmuke eli ei omista krakaa.

Vierailija
47/84 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni tuli lankoni häihin capreissa, ilman sukkahousuja tai sukkia, kulahtaneissa avokkaissa ja liian pienessä paidassa, josta napa vilkkui. Ikää kälyllä on noin 45 vuotta.

Kälyn lapset tulivat häihimme farkuissa ja neuletakeissa, siis sellaisissa todella arkisissa ja muutamaan kertaan pestyissä vaatteissa. Perheen tyttö oli puettu koko mustaan, 12-vuotiaana. Hoh hoh.

Äitini tuli kesähäihin todella kuumalla ilmassa neuletunikassa ja tummissa housuissa, muilla oli kevyet mekot. Ja ei ole rahasta kiinni, vaan tilannetajusta ja viitseliäisyydestä.

Aikuinen serkkuni tuli häihin kesällä pinkissä pikkumekossa, jossa olin runsaasti paljetteja. Hiukka halvan näköistä, ehkä.

Vierailija
48/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sain pikaveistin töihin (nuoriso-ohjaaj), että illaksi on piippuhyllyn liput teatteriin. Sovittiin, että tulen suoraan työstä.

kyseessä olikin Esko Salmisen joku 40v. juhlanäytös, ovella jaettiin käsintehtyjä konvehteja ja skumppaa. Siellä oli Hannele Laurit ja muut naisnäyttelijät iltapuvuissa. Mulla oli farkut, vanunut ukin vanha villapaita , Doc Martinsit ja saparot... Vessassa lyylien välissä nauratti tasapuolisesti kaikkia. Olen vielä 185cm pitkä, joten minut kyllä huomataan muutenkin...

Vierailija
49/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäisissä siniset farkut.

Vierailija
50/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on ollut yksi tai kaksi nuorehkoa miestä maastopuvuissa..

Olivat nimittäin intissä..

Vierailija
51/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. yksi kutsuvieraista tuli lapsemme ristiäiseen likaiset vaatteet päällä. Asuna tyylitön villapaita ja farkut. Kaiken lisäksi hänellä oli eilisen päivän meikit naamassa tai siltä se ainakin näytti ja hiukset ihan paskaiset. :(

Joo mä tykkäisin että juhliin pukeuduttaisiin juhlavasti, mutta eniten kyllä loukkasi ja puistatti se että vieras tulee likaisena ja likaisisssa vaatteissa juhliin.

Jos ei suihkussa viitsi käydä ja pistää puhtaita vaatteita päälleen olisi voinut jättää mielummin tulematta. aikaa hänellä olisi ollut kyllä...

Aika usein näkee miehillä muuten siistit ja juhlavat vaatteet, mutta kengät... :D

Vierailija
52/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on ollut yksi tai kaksi nuorehkoa miestä maastopuvuissa..

Olivat nimittäin intissä..

Vaan vainajan eläkeikäinen veli.

Vierailija
53/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisissa toimistotöissä näkee välillä kesäisin kesätyöntekijöitä, joilla ei ole mitään hajua pukeutumisesta. Työnantajan vikahan se on kun ei ole paremmin ohjeistanut. Navan paljastavaa narutoppia, halkiominihametta, sortseja, urheilusandaaleja.

Meillä on aika rento pukeutumistyyli, tyyliin siistit farkut on ok. Mutta kyllä nyt toimistovaatteiden on syytä jollain lailla erota rantavaatteista.

Itse olen ollut mm. suuressa lehtitalossa toimituksessa ja todella ison organisaation viestintäosastolla töissä, ja näistä molemmissa ovat 25-55 vuotiaat naiset kesähelteillä sandaaleissa ja pikkiriikkisissä mekoissa tai mikrosortseissa. Minäkin.

Toki viestintä ja media ovat aloja, joilla usein ollaan rennompia, mutta en ole ikinä ollut työpaikassa, jossa olisi pitänyt pukeutua peittävämmin kesällä. Pienet mekot, lyhyet hameet, narutopit jne. ovat oleet aina ihan aikuisillakin työkäytössä niissä paikoissa jossa ylipäätään pukeudutaan omiin vaatteisiin.

Vierailija
54/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole pääasia, että saapuivat paikalle? Omissa häissäni oli joku collegepaidassa, ei häirinnyt ollenkaan.

tässä kysyttiin epäsopivasti pukeutumista, ei sitä häiritsikö jotakuta. Ei muakaan haittais oli pukeutunut kuin vaan, kunhan on paikalla.

Vierailija
55/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisissa (toki siisteissä) kesävaatteissa. Miehellä ei krakaa tms. Tilaisuus järjestettiin mökillä ja kaverit sanoivat kysyttäessä, että ihan rennot tavalliset asut vaan. Itse kuitenkin olivat täydessä perinteisessä häätällingissä samoin kuin suuri osa muusta hääväestä.

Minä kun luulin että kyseessä ovat epämuodolliset kaverikekkerit.

Vierailija
56/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummin siunaustilaisuudessa farkut jalassa.

meidänkin poika oli farkuissa omissa rippijuhlissaan ja lähiomaisen hautajaisissa myös. Sallin teineille siistit farkut perhejuhliin koska niille on muuten todella vaikeaa löytää sopivia vaatteita.

Pojille on todella helppoa ollut aina löytää puku ja paita ja kravatti, ei mitään ongelmia. Ja ihan Espoossa asutaan ja pojat pukeutuivat mielellään pukuun myös koulun juhlissa, muutkin kuin meidän pojat.

Vierailija
57/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuhruinen ja rispaantunut valkea polvipituinen, naruolkaiminen hellemekko, jossa keskellä mahaa vaaleanruskea tahra.

Vierailija
58/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haastattelin kanssa kerran salihousutyyppiä kauluspaitatyöhön. Hän kyllä selitteli pukeutumistaan sillä, että oli menossa salille haastattelun jälkeen. Kuitenkin mukana oli ISO kassi (ehkä niitä salikamoja?), eli vaatteiden vaihdon ei olisi kuvitellut olevan ongelma...

Vierailija
59/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 25-vuotias sukulaistyttö tekee mallinhommia ja on sellainen kivannäköinen ja hoikka. Oli hautajaisissa tosi piukeassa pikkumustassa ja naamassa mahdoton meikki. Siis täydellinen pakkeli ja verenpunaista huulipunaa paljon. Tottakai hautajaisiin meikkaa monet kuten minäkin, mutta tapana on välttää liian näkyvää tai kirkasta huulipunaa. Ei hautajaisasun tarvi olla kaapu, mutta ei se saa mikään musta bilemekkokaan olla. Mautonta, vaikka hyvältähän tuo näytti.

Toinen oli sukulaispojan häissä, joissa oli kaivanut kaapista ikivanhan kukkamekkonsa, jossa saumat kiertää ja on varmaan ostettu jostain Vapaa Valinnasta 10 vuotta sitten alesta. Jalkaan oli laittanut terveyssandaalit. Kyse oli isoista häistä ja eikä siinä perheessä nyt persaukisia olla, mutta pihejä kyllä.

Vierailija
60/84 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisissa toimistotöissä näkee välillä kesäisin kesätyöntekijöitä, joilla ei ole mitään hajua pukeutumisesta. Työnantajan vikahan se on kun ei ole paremmin ohjeistanut. Navan paljastavaa narutoppia, halkiominihametta, sortseja, urheilusandaaleja.

Meillä on aika rento pukeutumistyyli, tyyliin siistit farkut on ok. Mutta kyllä nyt toimistovaatteiden on syytä jollain lailla erota rantavaatteista.

Itse olen ollut mm. suuressa lehtitalossa toimituksessa ja todella ison organisaation viestintäosastolla töissä, ja näistä molemmissa ovat 25-55 vuotiaat naiset kesähelteillä sandaaleissa ja pikkiriikkisissä mekoissa tai mikrosortseissa. Minäkin.

Toki viestintä ja media ovat aloja, joilla usein ollaan rennompia, mutta en ole ikinä ollut työpaikassa, jossa olisi pitänyt pukeutua peittävämmin kesällä. Pienet mekot, lyhyet hameet, narutopit jne. ovat oleet aina ihan aikuisillakin työkäytössä niissä paikoissa jossa ylipäätään pukeudutaan omiin vaatteisiin.

Tässä on nyt ehkä terminologiaeroja, mutta mä en ole kyllä ikinä tavannut työpaikkaa, jossa olisi sopivaa olla rantavaatteissa.

Tässä nyt pari esimerkkiä mitkä nyt ainakaan meillä ei menisi läpi

http://imgusr.tradekey.com/images/uploadedimages/offers/3/3/sell-a-amp-…

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQSuVN7SyvBQy6BsG-fMAawQRYokmDV…

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRyfJv4hXlVranOhFKSAskF3YSkihY5…

Siis tämän tyyppisistä joutui ohjeistamaan, että näitä ei nyt voi oikein töissä käyttää, vaikka hietsussa ihan kivat olisivat.