Persujen kannatus n. 25%
TV:ssa sanottiin, että gallupeissa persujen todellinen kannatus on 25% ja se on selkesti suurin puolue, mutta julkaistaviin gallup-lukemiin käytetään sopivia korjatuskertoimia, jolloin persut jää 4. sijalle.
Kommentit (47)
Yleensä aikuiseksi tultaessa maailmankuva on jo siinä määrin hahmottunut, ettei poliittinen kanta muutu ratkaisevasti. Onko siis tullut äänestettyä kokkareita vain BOB Helsingin luoman muodin mukana? Ja nyt samat kärpäset ovat havainneet, että sonta haiseekin persuista, joten lennetään sinne?
En tajua. Itseäni pelottaa tuo äärioikeiston nousu.
Nämä kokkareista persuiksi vaihtavat (mikä huvittava ideologinen keikaus ja kertoo juurikini siitä mikä on analyyttisyyden taso =)) on just niitä joita BOB Helsinki tai whatever vei viime vaaleissakin kuin pässiä narusta ja täällä mesosivat kokoomusta voittoon. Ja näitä on täällä paljon :D.
kun joku näistä ex-kokoomukselaisista ilmoittaa täällä äänestävänsä nyt persuja koska se on niin osastoa mitä minä sanoin...
Nämä kokkareista persuiksi vaihtavat (mikä huvittava ideologinen keikaus ja kertoo juurikini siitä mikä on analyyttisyyden taso =)) on just niitä joita BOB Helsinki tai whatever vei viime vaaleissakin kuin pässiä narusta ja täällä mesosivat kokoomusta voittoon. Ja näitä on täällä paljon :D.
on jäänyt huomaamatta pieni vaalirahakohu tässä viime vuosina? Puolet Kokoomuksenkin edustajista on toiminut ihan miten sattuu, räikeimpinä esimerkkeinä Kanerva ja Tiura. Totta kai puoluetta pitää nyt näpäyttää vaaleissa.
on jäänyt huomaamatta pieni vaalirahakohu tässä viime vuosina? Puolet Kokoomuksenkin edustajista on toiminut ihan miten sattuu, räikeimpinä esimerkkeinä Kanerva ja Tiura. Totta kai puoluetta pitää nyt näpäyttää vaaleissa.
toki näistä eriarvoistumisen lisääntymisistä jne. ja aaaaahhhhhhhh. Tiesin että tämä päivä vielä tulee silloin neljä vuotta sitten :DDDD. Täytyy sanoa että tekee eetvarttia nauraa teille nyt, just niinkuin arvasin että käy.
Tottakai saa ja pitääkin, jos joku muu puolue vastaa paremmin arvomaailmaa. Esimerkiksi demarit ovat pitkälti alkaneet sotkeutua punavihreään urbaanipuppuun, joten moni perinteinen duunari etsii nyt kotia muualta. VAi pitäisikö äänestää vaan sitkeästi demareita, koska kerran on niitä alkanut äänestämään??
Minä olen hyvin joustava puolueen suhteen. Olen aktiivinen seuraamaan politiikkaa, minulla on paljon mielipiteitä ja en ole löytänyt kotia vielä mistään puolueesta. Joskus miellyttää joku toinen enemmän kuin toinen. Yhtään inhokkipuoluetta ei ole tai siis sellaista, joka olisi pysyvä inhokki. Pitäisi varmaan perustaa oma puolue, koska mielipiteeni ovat niin sotkua oikealta ja vasemmalta höystettynä tietyillä vihreyksillä.
Itse olin 18-vuotiaana demariperheen ja -suvun lapsena demarien kannattaja, vaikka en ole demareita äänestänyt paitsi Halosta ekalle kaudelle. Olen äänestänyt vihreitä, mutta nyt ei vihreiden äänestäminen kiinnosta jotenkaan yhtään.
Olen viime vuosina siirtynyt enemmän kokoomuslaiseen suuntaan, mutta on niidenkin tavoitteissa sellaisia asioita, kuten nyt esimerkiksi Turkin EU-jäsenyys ja ydinvoiman lisärakentaminen, joita en kannata yhtään. Perheemme on nykyään aika hyvätuloinen eikä ollenkaan duunariperhe ja kannatan pakkoruotsia ja monia muitakin kokoomuksen ajamia asioita. Toisaalta olen edelleen varsin vihreä, sillä emme omista autoa ja pyrimme elämään muutenkin varsin pienen ekologisen jalanjäljen jättäen.
Persujen ohjelmassa on paljon sellaista, mitä en yksinkertaisesti kannata yhtään eikä minulla ole tarvetta protestoida, sillä minulla menee oikeasti tällä hetkellä oikein mukavasti.
kun puolueen utopia-kupla puhkeaa!
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
suuresta nautinnosta korottaa politiikassa oikeasti tärkeitä asioita pinnalle. Suuret puolueet ovat menneet mukaan punavihreän lehdistön (toimittajathan perinteisesti aika vasemmalla) mukaan ja kuvittelevat lehdistön pyörittämiä asioita ja mielipiteitä niiksi, jotka ihmisiä kiinnostaa. Tämä Persu-protesti on niin terveellinen herätys...
kun puolueen utopia-kupla puhkeaa!
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
yhteistyöhön muiden puolueiden kanssa.
Varsinkin jos haluatte sisäministerin ja pääministerin paikat. Haukkumalla kaikki muut puolueet petaa tietään ulos hallituksesta - jo ennen kuin sinne edes on päässyt.
pakkoruotsin ja kehitysavun poisto. Nehän ne kaikken tärkeimmät asiat olivatkin.
suuresta nautinnosta korottaa politiikassa oikeasti tärkeitä asioita pinnalle. Suuret puolueet ovat menneet mukaan punavihreän lehdistön (toimittajathan perinteisesti aika vasemmalla) mukaan ja kuvittelevat lehdistön pyörittämiä asioita ja mielipiteitä niiksi, jotka ihmisiä kiinnostaa. Tämä Persu-protesti on niin terveellinen herätys...
kun puolueen utopia-kupla puhkeaa! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
suuria puolueita, mutta eivät hyväksy sukupuolineutraalia avioliittoa
No eikö tollaset äänet mene helpommin persuille. Kai se on sama jollekkin pohjanmaan juntille, kumpaa jeesuspuoluetta äänestää ja kun persuilla ehdoton pääteema on tulonsiirrot maaseudulle ja pois pahojen kaupunkilaisyrittäjien taskuista. Eli persut saa sekopäitten äänet varmaan helpommin kuin KD.
Nythän Suomessa on siis kaksi samankaltaista puoluetta:
Kristillisoikeistolaiset (KD)
Kristillissosialistit (PS)
Noista persut kannattaa tulonsiirtoja ja yrittäjien kiusaamista. Eli menee pohjanmaan maaseudun junteille kuin viina päähän.
joku hyvä persuehdokas:
- Veltto Virtanen?
- Toni Halme?
- Pentti Oinonen?
"Miksi naurat? Ei kysymys ole kuplasta vaan
suuresta nautinnosta korottaa politiikassa oikeasti tärkeitä asioita pinnalle. Suuret puolueet ovat menneet mukaan punavihreän lehdistön (toimittajathan perinteisesti aika vasemmalla) mukaan ja kuvittelevat lehdistön pyörittämiä asioita ja mielipiteitä niiksi, jotka ihmisiä kiinnostaa. Tämä Persu-protesti on niin terveellinen herätys..."
Missähän protestitodellisuudessa näm tyhmät persut elää, koska aina valitetaan punavihreiden valtaa.
Kokoomus ja Keskusta ne on keskiluokkaa tässä kurjistaneet ja ei ne mitään punavihreitä ole.
Joillekin tuo salaliittoteoriat sopii hyvin ja varsinkin Kokoomus ja Keskusta kiittää.
Mua harmittaa se persujen mokaaminen tuollalailla vaaliohjelmassaan. Menestystä ei varmaan tulekkaan niin paljon kun on odotettu kun jonkinlainen "palikka raja" äänestäjille tehtiin :(
Mutta onhan tämäkin päivä ollu yhtä riemua töissä, kun nyt viikkoja persujen nimissä liputtaneet peruuttelee ja korjailee hehkutustaan "en minä persuja ole sanonut äänestäväni, vaan sanoin niitten olevan yksi vaihtoehto"
kun persuja haukkuvia aloituksia tulee tasaiseen tahtiin.
Persuja minäkin aion äänestää, entinen kokkare, henkilö äänestäjä.
Persuja minäkin aion äänestää, entinen kokkare, henkilö äänestäjä.
Näitä täällä piisaa. Koko Hesan lähäripopulaatio äänesti viime vaaleissa kokkareita. Voittaja-Katainen ratsasti valkealla ratsullaan pelastamaan köyhän yh-lähärin köyhyydeltä. Arvaahan sen miten siinä kävi.
perussuomalaiset ovat ainoita puolueita jotka kalastelevat ääniä suoraan sanottuna epärehellisesti :D Tottakai kaikki haluavat näyttää hyviltä ennen vaaleja ;)
Älkää nyt noin sinisilmäisiä olko!
monelle paljon merkittävämpiä kysymyksiä kuin joku homoliittovouhotus. Puolet vaalikaudesta keskityttiin keskustelemaan homoista ja heidän oikeudestaan rekisteröidä suhde ja taivasteltiin lehditössä ja "valveutuneiden" porukoissa, kuinka räsäset on niin tekopyhiä ja pahoja ihmisiä...
HALOO!!! Suurinta osaa ihmisistä ei joku homoliittokysymys hetkauta suuntaan tai toiseen. On aivan älytöntä, että siihen suhteen rekisteröintikeskusteluunkin meni vuosia. Se ei ole valtion lompakosta pois ja homma olisi pitänyt pystyä päättämään päivässä.
Tuo homojuttu on niin klassinen esimerkki siitä, mitä lehdistö ja punavihreä mouhottajalauma pitää pinnalla. Ketä kiinnostaa??? Mulle on aivan sama, miten heidän suhdeasiansa järjestetään. Sen sijaan pakkoruotsi ja miljardi kehitysapuun vuodessa onkin jo oikeasti kiinnostavia asioita...
Tää on ehkä tyhmin mahdollinen tapa ajatella. Yleensä Keskustan kannattajat ovat juuri tällaisia. Puolueen jäsenet on umpikorruptoituneita, mutta silti vaan äänestetään "tottumuksesta".
Katsos maailma muuttuu ja ihmisten äänestyskäyttäytyminen sen mukana.