Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~Pitkään tuhdanneiden MAALISKUU~~~

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvauutiset on aina niin masentavia. Vaikka tietää ettei se ole itseltä pois, niin silti tuntuu, kuin ohitettaisiin jonossa. Mun hyvä ystävä sai viime sunnuntaina lapsen. Viime toukokussa keskustelin hänen kanssaan siitä aloittaisiko hän yrittämisen vai ei. Hän ei oikein tiennyt onko valmis vai ei. No tuli sitten siihen tulokseen, että kai sitä pitää alkaa yrittää, kun ikääkin jo on. Tärppäsi ekasta kierrosta. Toivoin niin kovasti, että voisin olla raskaana, ennen kuin hän saa vauvan, mutta eipä sitten käynyt tuuri.

Oltiin juuri anoppilassa kylässä ja oli pakko laittaa tunikamallinen mekko päälle, kun alavatsa ei kestä enää mitään painetta. Sai sitten anoppi herätellä toiveita isovanhemmuudesta katsellessaan löysää mekkoani. Koko ajan tuijottelin kelloa, että pitää lähteä kotiin Puregonia pistämään. Vähän katsoivat ihmetellen, kun tuli niin kiireinen lähtö. Emme ole kertoneet kenellekään sukulaiselle. Vain muutama hyvä ystäväni tietää. Mites teillä muilla - oletteko kertoneet yrittämisestä ja hoidoista?

-Annique-

Vierailija
2/124 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat navat taas alkuun: Oon piikittänyt itseäni nyt neljästi ja hyvin sujuu. Kuumat aallot joita suprecur aiheutti on nyt pikkuhiljaa loppuneet ja olo on muutenkin ihan hyvä. Ainoa tuntemus on alamahassa oleva painon tunne ja sellainen olo, että olisi jotain särkyvää mahassa. Siis tuntuu siltä että jos joku tönäisisi kovasti mahaan niin siellä munarakkulat puhkeilisivat. Ei ne varmaan oikeasti puhkea, mutta sellainen herkkä olo mahassa että ei tee mieli painella. Seuraava ultra onkin jo tiistaina eli ylihuomenna. Jotenkin tosi nopeasti nyt menee nämä päivät, mikä on tietysti ihan kiva. Odotan kyllä jännityksellä mitä mulla on kasvamassa sisällä. :)

Annique: millos sulla on punktio? Aika hurjasti on sulla maha pullistunut, saas nähdä joudunko mäkin kohta housujen ostoon kun ei mullakaan mitään vatsaystävällisiä ole...

Me ollaan kerrottu yrittämisestä läheisimmille sukulaisille ja ystäville. Jotenkin tuntui helpommalta ja halusikin jutella tästä jonkun kanssa siinä kun jouduin endon takia leikkaukseen yms. Vielä oon ihan tyytyväinen tähän että ollaan kerrottu läheisille, en tiedä miten tilanne muuttuu sitten jos näitä hoitoja pitää jatkaa vuodesta toiseen onnistumatta. Tai siis että minkälainen suhtautuminen läheisiltä tulee sitten, en kuitenkaan haluaisi että kaikki rupeisivat "säälimään".

Usko: Voi ei että sulla ei taaskaan mennyt mitään pakkaseen :( Onneksi sentään sait hyvän alkion kyytiin, eihän siihen raskautumiseen tosiaan tarvita kuin yksi!

Sofille tsemppiä luomupiinailuun! Ainakin on nyt mahdollisuus kun kerran oot oviksen bongannut ja mies on hoitanut hommansa. :D Kavereiden vauvauutiset ottaa kyllä aina koville. Mullakin yks kaveri sai pari viikkoa sitten vauvan joka sai alkunsa toisesta yrityksestä, ja yritys aloitettiin siksi että "ei oltaisi sitten liian vanhoja kun eihän se välttämättä heti onnistu". Toki oon onnellinen kaverin puolesta kun heti onnistui, mutta kun haluisin jo itsekin tuohon vauvajunaan.

Emmalle kans tsemppiä piinapäiviin ja onnea matkaan!

Ja Ennulilta odottelen uutisia minäkin. Mikä on tilanne?

-Helja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio on keskiviikkona. Ei mulla varsinaisesti ulospäin näy vatsassa mitään, mutta alavatsa ei kestä yhtään mitään kiristäviä vaatteita, joten näyttää niinkuin yrittäisin piilotella löysän vaatteen alla jotain salattavaa. Juuri tuollainen tunne, että jos joku löisi vatsaan, niin munarakkulat puhkeaisivat. :)

-Annique-

Vierailija
4/124 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, en oo ehtiny kirjottelemaan kuulumisia alkionsiirron jälkeen.

Meillä oli mielestäni aika hyvä tulos: 12 solusta 11 oli kypsiä ja 10 hedelmöittyi! Yksi top-alkio siirrettiin torstaina ja muutama meni pakkaseen. Loput jäi vielä jatkoviljelyyn ja lopullisen pakkastuloksen saamme kuulla kirjeitse. Ihan hyvillä fiiliksillä siis ollaan! Siirto oli muuten helppo ja nopea, mutta se ei ollu kovin kivaa, kun pissarakko piti olla täynnä ja ultralla painoivat mahaa kovasti siirron aikana! =D

Vatsakipu alkaa pikkuhiljaa hellittää, mutta ei vatsa vieläkään ole normaali. Ja edelleenkin siis tuntuu enempi vatsalaukussa kuin alavatsalla. Lugeista en oo ainakaan vielä huomannut mitään sivuoireita. Olen myös kärsinyt kauheesta turvotuksesta, eilenkin illalla oli maha kuin pallo! Voisi melkein luulla että olen 2-3 kuukaudella raskaana! Löysä mekkokin ahdisti, sukkahousuista puhumattakaan!

Usko: Voi harmi, ettette saaneet mitään pakkaseen. Toivotaan, että tämä siirretty on sitäkin vahvempi ja kiinnittyy tiukasti.

Sofi: Nuo muoiden vauvauutiset on kyllä niin peestä tässä tilanteessa oleville. "Onneksi" mun lähipiirissä ei ole hetkeen kuulunut uutisia...

Annique: Yrittämisestä tietää hieman useempi kaveri, mutta hoidoista ei kuin ihan lähimmät. Sukulaisille/vanhemmille en oo kertonut. Jotenkin niin vaikeeta kertoa...

Nyt sit vaan piinaillaan...

Ennuli

Vierailija
5/124 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hyvästä punktiosaaliista ja mahtavasta kehittymisprosentista! En oo koskaan kuullut kellään muulla noin ison osan munasoluista kehittyvän alkioiksi. Mahtavaa! Miksi muuten tuossa alkion siirrossa piti olla täysi virtsarakko?

Pitää vielä kertoa teille että näin viime yönä unta että olin mun "perheen" kanssa reissussa. Siinä oli siis minä ja mun mies ja meidän kaks poikaa (noin 8-9 vuotiaita) ja yks ihana pieni tyttö (noin 5v). Nyt oon jotenkin elänyt tänään tuossa haavekuvassa että voi jospa meillä oikeesti joskus ois tommonen perhe... No voihan sitä haaveilla että tuo olisi ollut enneuni. :)

-Helja

Vierailija
6/124 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan pyörii päässä onko onnistunut vai ei, välillä tosi positiivisella mielellä, että nyt tärppäs ja hetken päästä taas ihan varma, että mitään toivoa plussasta. Mulla alkoi tänään vapaat ja mielummin olisin kyllä töissä, ei ehtis ajatella!

Sofi, noi vauvauutiset on kyllä aika musertavia... Niihin vielä yleensä liittyy kyselyitä tai hienovaraisia vihjailuita, että millon te?

Helja ja Annique tsemppiä viimeisiin päiviin ennen punktiota! Mies sanoi mua sammakoksi, kun ajeltiin takaisin Treeltä ja ihmettelin 40follin saldoa.

Ennuli, WAU, todella hieno hedelmöittymisprosentti! Nyt toivotaan, että se ykis top tarttuu tiukasti kiinni! Täällä alkaa jo mahakivut ja turvotukset helpottamaan. Mullahan oli s-lomaa hyperin takia. Ultrasko ne sulta munasarjat? Kuullostaa meinaan aika tutulta noi sun oireet. Mulla otti hengittäminenkin vähän kipeetä. Toivottavasti oot jo paremmassa kunnossa.

Anniquelle piti vielä sanoa, että me ollaan kerrottu miehen äidille, koska se oli tosi kova vihjailemaan ja kyselemään millon hänestä tulee isoäiti, en jaksanut enää sitä. Muutama mun kaveri tietää ja miehen yksi kaveri joka itse vaimon kanssa käynyt läpi saman rumban (heillä 3v kaksostytöt). Välillä harmittaa, että niin moni tietää, koska nyt kaikki toki haluaa tietää miten hoidot etenee. Tylsää siinä sitten aina selitellä, että ei onnistunut.

Emma pp5

Vierailija
7/124 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Mä olen onneksi töissä, niin ei hirveesti ehdi miettimään. Alavatsalla on pientä nipistelyä ollut tänään, heti toiveikkaana ajattelin että josko jo kiinnittymiskipua voisi olla... Tuskin.

Mun munasarjoja ei ultrattu enää punktion jälkeen. Nyt alkaa helpottaa mahakipu, mutta mullakij itse asiassa sattui kehkoihin kun nauroin tai hengitin syvään. Oliskohan ollut sitten lievä hyperi mullakin.

Emma ja Helja: ihmeissäni olen kyllä minäkin tuosta hyvästä hedelmöittymismäärästä! Ja toisaalta ihmettelen sitäkin enemmän, että missä mättää, kun ei vauvaa kuulu ja mitään vikaa ei löydy mistään kohtaa! Ehkä vika on sitten kiinnittymisessä...

Helja, tässä suoraan sairaalan papereista: Alkionsiirto on helpompi, kun täysi virtsarakko oikaisee kohdun asentoa ja näemme ultraäänellä, kuinka kohdunkaulakanava suuntautuu.

Ennuli

pp 4

Vierailija
8/124 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin eilen illalla Pregnylin. Outoa kun tänään ei tarvi ottaa mitään lääkettä, ei sumutetta, ei pistoksia ei mitään. :) Mietin kyllä muutamaan kertaan Pregnylin kanssa sekoillessani, että eikö siihen muka ole voinut kehittää jotain yksinkertaisempaa systeemiä. En saanut siitä ruiskusta millään pois ilmakuplia. Sieltä tuli vaan nestettä ulos, kun yritin painaa ilmakuplia pois. Pistin sitten loppujen lopuksi pari ilmakuplaa itseeni, kun ajattelin ettei sitä lääkettäkään voi oikein hukkaan ruiskuttaa.

Huomenna punktioon. Jännittää ihan törkeän paljon. :( Toivottavasti sieltä tulee hyvä saalis ja toivottavasti kaikki menee muutenkin hyvin. Sitten vasta jännitys alkaa, että hedelmöittyvätkö jne. On tämä niin piinaavaa. Töissä tuli tänään vauvauutisia. Yhden vaimo oli saanut eilen vauvan. Ja eilen kuulin taloyhtiöstämmekin vauvauutisen. Kiva sitten katsella kun työntelevät vaunuja ulkona. :(

-Annique-

Vierailija
9/124 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto vie. mulla alkoi eilen illalla juilia alamahaa ihan menkkamaisesti, kivut kesti yön ja vielä aamullakin tuntui, että nyt tulee täti, voihan p... tässäkö se nyt sitten oli. Onneksi kivut on nyt helpottunut päivän kuluessa, mutta ei lupaile oikein hyvää! Tänään tuli lasku Avalta, hupsista vaan, aika iso maksaa noin yhtäkkiä, alkioiden pakastus 3vuodeksi yli 500e, rupesin miettimään, että tohon maksuun pitää varmaan varautua julkisellakin, vai osaako joku sanoa miten se menee? Meillä ainakin kaupunki on ostanut palvelut Treeltä yksityiseltä klinikalta, ei kai ne maksa tota pakastusmaksua?

Annique ei se pieni määrä ilmaa mitään haittaa, pari kuplaa sinne tänne :D Tulehan sitten huomenna kertomaan punktion kulusta, toivotaan hyvää saalista ja kivutonta toimenpidettä!

Emma pp6

Vierailija
10/124 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään siis ultrassa ja ihan hyvältä näytti. Limakalvo oli jotain 9mm ja rakkuloita vasemmalla 5 ja oikealla 8, noin sentin kokosia olivat. Tää oli mulle todella hyvä uutinen, koska multa sillon endometrioomaa leikattaessa leikattiin myös lähes koko vasen munasarja pois. Nyt sielläkin kuitenkin on viis rakkulaa, eli on vielä jotain jäljellä ja hyvin toimii! Hyvillä mielin odottelen perjantain ultraa ja ensi viikon punktiota. :)

Onko teillä muuten ollut punktiossa suunnilleen sama määrä kuin ensimmäisessä ultrassa, vai onko lisääntynyt/vähentynyt sen jälkeen? Mietin vaan että onko paras mahdollinen odotettavissa oleva tulos nyt se 13 munista, vai voiko niitä tulla vielä lisää. Ei sillä, jos saadaan 13 niin se on minusta jo tosi hyvin! :D

Tsemppiä Ennulille ja Emmalle piinapäiviin ja Anniquelle punktioon! Ja peukut pystyssä kaikkien puolesta. Nyt tehdään tässä hoitoaallossa kaikille plussat!

Kevättä rinnassa,

-Helja

Vierailija
11/124 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullahan oli ekassa ultrassa folleja 9, tokassa 25 ja ennen punktiot/sen yhteydessä ultrattiin ja folleja 40 eli voi lisääntyä, todellakin!

Huomaa, että mulla on vapaapäivä, roikun täällä netissä koko ajan...

Vierailija
12/124 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helja: Mulla oli ainakin ekan ja tokan ultran välillä ilmestynyt useampia uusia folleja. Huomenna punktiossa näkee sitten mikä on lopputulos.

Emma: Sain sen käsityksen papereistani, että julkisella puolella pakastaminen ei maksaisi mitään. Mistään hinnoista ei ainakaan missään mainita. Saimme sairaalasta paperin, jossa lukee: suostumus koeputkihedelmöityshoidossa syntyneiden alkioiden pakastamisesta. Siinä sanotaan että tällä sopimuksella alkiota säilytetään kolmen vuoden ajan. Mikäli haluamme jatkaa alkioiden pakastussopimusta kolmen vuoden jälkeen, on meillä mahdollisuus tehdä jatkosopimus, jolloin maksamme itse jatkosäilytyksestä koituvat kustannukset.

Minä ymmärtäisin siis niin, että pakastaminen ei maksa, mutta se selviää varmaan huomenna. Vitsi kun pelottaa.

-Annique-

Vierailija
13/124 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma: voisiko olla kiinnittymiskipua? Se kai on vähän menkkamaista...? Toivotaan parasta!

Julkisella (ainakin Tays) 3 v pakastus mustaakseni maksuton, sen jälkeen menee joku maksu, mutta muistaakseni se ei ole läheskään noin iso maksu kuin Avalla.

Annique: Mulla oli sama ongelma Pregnylin kanssa, en saanut kaikkia kuplia pois ja kun en enempää ainetta halunnut hukata, niin pistin kuplineen. Eipä kai kuplista haittaa ole, tärkeempää varmaan on, ettei itse ainetta hirveesti mene hukkaan... Onnea punktioon!

Helja: hieno määrä rakkuloita!

Ennuli

pp 5

Vierailija
14/124 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt ois sitten virallinen piinaviikko. lääkäri meinas kyllä, että ens maanatina voisin mennmä jo veritestiin pp 12. Saa nähdä, taidan ensin testata herkällä testillä kotona jo pp11 ja sen perusteella päättää meenkö verikokeeseen. Menkkakivut helpottivat, nyt enää harvakseltaan kipua, tänään yhden kerran juilinut. Voi kyllähän sitä toivois, että ois kiinnittymisestä johtuvaa, mutta mutta... Mullahan on tehty 3 inssiä ja kaikissa on täti tullut jo n. viikko inssin jälkeen. Jotenkin hormonit vissiin laittaa kierron sekaisin ja täti tulee aikaisemmin. Nyt sitten ajattelisin, että olis sama juttu, mutta luget estää sen vuodon. No ei auta kun odottaa. Huomenna pääsee onneksi jo töihin ja saa ajatukset pois hetkeksi. Rinnat mulla on ollut kipeät ja erityisesti nännit, mutta laitan senkin lugejen piikkiin. Ja jos nyt ihan oikeesti ajattelee niin ei kai tässä vaiheessa voi edes olla mitään raskaudesta johtuvia oireita, eiköhän ne tule vähän myöhemmin.

Mites Ennulin tuntemukset?

Onko Usko vielä taustalla? Mitäs sinne kuuluu?

Ja missä on Eve? olisi kiva kuulla sinusta!

Emma pp7

15/124 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tää vertaistuki hassua kun sitä jännittää (hyvällä tavalla) piinailijoiden mukana ja pitää peukkuja plussan puolesta :)

kivaa että monella on hoidot edenny, vaikka luomuplussat olis kans ollu kivoja.

Itsellä maanantaina lääkäri ja ens viikolla pitäisi uuden kierron pyörähtää käyntiin, toivottavasti pääsen silloin pistoshommiin.

Vierailija
16/124 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyytikki, tää on kyllä ihan huippua, että on paikka josta saa vertaistukea. Miettikääs ennen internettiä!

Emma

Vierailija
17/124 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 munasolua saatiin. Punktio sattui tosi paljon kipulääkkeistä huolimatta. Ensin aluksi tuntui että eihän tässä ole mitään hätää, mutta sitten alkoi tuntua aivan karmealta. Sain punktion jälkeen ensin jotain miedompaa kipulääkettä suoraan suoneen, mutta se ei auttanut yhtään. Sitten sain jotain vahvempaa kipulääkettä pistoksena pakaraan ja se onneksi helpotti ja toi autuaan olon. Nyt alkaa taas kivut palata. Poikettiin kotimatkalla syömään ja loppumatkasta alkoi tiessä olevat töyssyt tuntua alavatsassa tosi pahalta. Toivottavasti ei kestä kauaa nämä kivut. Perjantaina on siirto. Toivottavasti moni hedelmöittyy.

-Annique-

Vierailija
18/124 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista kipujen kanssa. Onnittelut myös hyvästä saaliista, on se kuitenkin sen arvoista!

Emma (jonka pitäis olla jo nukkumassa, koska huomenna mä pääsen sinne töihin!)

Vierailija
19/124 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Emma: Mulla ei juurikaan oo tuntemuksia, muuta kuin rinnat vähän arat (ei niinkään nännit vaan jotekin "sisältä" kipeet). Taitaa johtua lugeista. Vatsan pahin turvotus on onneksi kadonnut, melkei normaali alkaa olla jo.

Annique: hieno määrä soluja! Pidän peukut pystyssä, että moni hedelmöittyy! Onnea alkionsiirtoon!

Ennuli

pp 7

Vierailija
20/124 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa lääkäri ei laskenut niitä rakkuloita eikä oikeen ees kertonut minkä kokosia ne oli. Vasemmalla oli vaan pari niistä viidestä jaksanut kasvaa tarpeeksi isoksi, mutta oikealla siinä ruudulla näky kyllä paljon isoja rakkuloita, että on siellä yhteensä varmaan ainakin kymmenkunta follia. Punktio on tiistaina, eli sitä sitten jännäämään. :)

Mä kysyin muuten tänään tosta alkioitten pakastamisesta ni ei maksa julkisella mitään. Eli ainut mitä joutuu julkisella maksamaan on nuo poliklinikkamaksut. Tosi mahtavaa kyllä että saa tuon puolen noin halvalla ku lääkkeistä kuitenki joutuu maksamaan!

Onnittelut Anniquelle hyvästä punktiosaaliista ja pikaista paranemista kivuista! Tuuhan kertomaan sitten moniko hedelmöittyi ja miten meni siirto!

Mulla on täällä peukut pystyssä Ennulin ja Emman puolesta, ja toki Anniquenkin. Ois niin siistiä ku nyt päästäis porukalla odotuspuolelle pikku jouluvauvoja odottamaan! ?

-Helja