Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen terveydenhoitaja ja palkkani on 2300€/kk, käteen jää 1800€/kk

Vierailija
01.03.2011 |

Teen pelkästään päivätyötä kunnalla. Enkä ole pääkaupunkiseudulla töissä.

Mikä on yksityisellä palkkataso, tietääkö joku?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 08:58"]

palkka 2830e, käteen jää n. 2300. Päivätyö, ei perusterv. hoitajan työtä kylläkään.

[/quote]

Just. Minulla brutto 4300€ josta käteen jää noin 2900€ (Työmatka- ja kotitalousvähennysten jälkeen). Tasan ei mene verotus, ei. Ylentää mieltä.

Tuolla kaavalla muuten veroprosenttisi täytyy olla alle 14. Miten se on mahdollista?

Vierailija
42/110 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2012 klo 09:33"]

viitsinyt opiskella silloin kun oli sen aika.

[/quote]

Terveydenhoitajat opiskelee ammattikorkeassa neljä vuotta? Pk-seudulla ei pääse edes pääsykokeisiin, jos paperit eivät ole keskitasoa paremmat, joten toisella asteellakin pitää työtä tehdä. Mene muualle huutelemaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri, 2650. Töitä on vaikea saada, joten ota tai jätä oli tämä homma. Tuon lisäksi mulla menee satoja euroja kuussa työssä käynnin kustannuksiin. Ei se kouluttautumalla "paremppalkkaisiin" aina se palkkataso niin varma ole. Tämä on pieni firma, eikä firmassa pysty maksamaan enempää, joten olen hakemassa kokemusta. Vastuuta ja hommia kyllä on. Omalla alallani on melko iso työttömyys. Käytännössä mulla kulujen jälkeen jää vähemmän kuin mitä ansiosidonnaisesta jäisi nettona, laskujeni mukaan ja vähennyksetkin huomioiden. En halua silti työttömäksi. Hoitoala on mielestäni vaikeampaa; nimenomaan henkisesti. Olen aika paljonkin lääkelaskuja katsellut ja ne kyllä osaisin helposti kylmiltään ilman opetusta, mutta ne hoidettavat ihmiset, ei minusta olisi siihen. En vaihtaisi hoitoalalle, silloinkaan, jos siitä maksettaisiin reilusti enemmän. 

Vierailija
45/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso palkka, toista se on meillä toimeentulotuella elävillä. Tulot yhteensä vähän yli 900e/kk.

Vierailija
46/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 09:09"]

2900e ja nettona n. 2000e! sosiaaltyöntekijä olen.

[/quote]

Mulla about sama. Ihmettelen että miten ihmisillä jää noin paljon käteen.

Vierailija
47/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa huono palkka, minulla on 3000€ / kk bruttopalkka, enkä minäkään ole pääkaupunkiseudulla. Yksityisellä on peruspalkka melko sama, mutta tulospalkka lisäksi.

Vierailija
48/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 10:15"]

noin hyvää palkkaa? Meillä ei edes kaupungin palkkalistoilla oleva ikälisän omaava vakituinen täyttätyöaikaa tekevä työterveyshoitaja(jolla yl parempi palkka kuin muilla terkoilla)saa noin paljoa. Max palkka on 2200 e/kk tavisterkat yltävät just ja just 2000e/kk

[/quote]

Turun lähikunnassa, mulla on palkka 3000€.

Vierailija
49/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:24"]

Iso palkka, toista se on meillä toimeentulotuella elävillä. Tulot yhteensä vähän yli 900e/kk.

[/quote]Mut tost 900e ei tarvii maksaa esim lääkärikuluja,lääkkeitä,lastentarhamaksuja,kotivakuutusta,vain osa vuokrasta ym.

Vierailija
50/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä palkan vuoksi tehdä, mutta toki olis kiva jos palkkaus vastaisi koulutusta ja työn vaativuutta (eli yo-tutkinto, opiskelupaikkaan sisälle pääsi n. 10% hakijoista, meitä laudaturin ylioppilaita oli useimmat tai lähihoitajia kovalla työkokemuksella), th-tutkinto nykyisin ammattikorkeakoulussa 4 vuotta, eli kyllä siihen on pitänyt opiskellakin...). Palkka julkisella puolella 7841 n. 2500 ja käteen jäi viime palkkakuitissa 1821 e. 

Vierailija
51/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:51"]

Ei tätä palkan vuoksi tehdä, mutta toki olis kiva jos palkkaus vastaisi koulutusta ja työn vaativuutta (eli yo-tutkinto, opiskelupaikkaan sisälle pääsi n. 10% hakijoista, meitä laudaturin ylioppilaita oli useimmat tai lähihoitajia kovalla työkokemuksella), th-tutkinto nykyisin ammattikorkeakoulussa 4 vuotta, eli kyllä siihen on pitänyt opiskellakin...). Palkka julkisella puolella 7841 n. 2500 ja käteen jäi viime palkkakuitissa 1821 e.  Tuo 7841 on joku näppäilyvirhe :))... Palkka tosiaan noin 2500 bruttona.

[/quote]

Vierailija
52/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkarit täällä mouhuaa "vaativasta" työstään, hohhoijaa, aika sluibailua se työ on vs. sh:n hommat esim leikkaus/teho-osastolla.

t: sh leikkausosastolla, brutto 2500 sis. Ikälisän 1kpl. Oikeasti vaativa työ, ei verenpaineen mittausta ja valistusta.

Vierailija
53/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Max palkka on 2200 e/kk tavisterkat yltävät just ja just 2000e/kk"

Eikö tää mene jo kaikenmaailman tessien alapuolella?? Ennen nykyiseen ammattiini valmistumista työskentelin lähihoitaja ja minunkin palkkani oli ilman minkäänlaisia ikälisiä 2167e/kk, ei amk tutkinnon omaavalla palkka voi olla noin huono. Vai puhutko kuitenkin siitä osuudesta mitä jää käteen..?

Vierailija
54/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:18"]Terkkarit täällä mouhuaa "vaativasta" työstään, hohhoijaa, aika sluibailua se työ on vs. sh:n hommat esim leikkaus/teho-osastolla.

t: sh leikkausosastolla, brutto 2500 sis. Ikälisän 1kpl. Oikeasti vaativa työ, ei verenpaineen mittausta ja valistusta.
[/quote]
Ihana, et taida tietää paljonkaan perusterveydenhuollosta etkä terveydenhoitajan työstä :). Meitä on moneen junaan esim.diabeteshoitajan työ on usein todella erityisosaamista vaativaa, ajan hermolla pysymistä, itsenäistä-konsultaatioaikoja lääkäreille on terveyskeskuksista riippuen usein todella vähän ja harvoin. Lastenneuvolatyö alueista riippuen voi olla äärimmäisen rankkaakin, yhteistyötä sosiaalitoimen, päivähoidon jne.kanssa, monikulttuurista, uudet suositukset ohjaavat tekemään hyvin kokonaisvaltaista perhetyötä seulontatyön lisäksi-lisähaastetta antaa tiukka henkilömitoitus ja ajan hallinta. Yhdessä perheessä tapahtuneen kriisin selvittely voi suistaa koko aikataulun raiteiltaan, mutta se on sen arvoista, jos perheen hyvinvoinnin eteen voi jotain tehdä. Opiskelijaterveydenhuollossa kamppaillaan suurien opiskelijamäärien paineissa mm.syömishäiriöiden, syrjäytymisen, sosiaalisten tilanteiden pelkojen, päihdeongelmien, sukupuolitautien jne.kanssa. Kouluterveydenhuollossa kuormittavat perheiden monitahoiset ongelmat, koulukiusaaminen, syömishäiriöt, kasvuun ja kehitykseen, pelkoihin, levottomuuteen jne liittyvät ongelmat. Tervetuloa vain kokeilemaan helppoa, siistiä ja yksinkertaista työtä.

Vierailija
55/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2012 klo 02:10"]

Progressiivinen verotus tasaa hyvin palkat :( Minulla on palkka 3100 euroa ja käteen jää himpun alle 2100 euroa.

Olen haaveillut kouluttautuvani uuteen ammattiin hoitoalalle. Kerran jo hain ja sain opiskelupaikan terveydenhoitaja-koulutukseen, mutta en ottanut paikkaa vastaan. Palkkauksesta se ei ainakaan jää kiinni.

Eli sun veroprosentti on 32,5? Kävin juuri tarkistamassa ja mun veroprosenttini on 34, ja vuosituloikseni on arvioitu reilu 91 000 €. Ja mulla ei ole velkaa lainkaan, joten siitä ei mitään vähennyksiäkään.

En ole tuo aikaisempi kirjoittaja, mutta mulla on veroprosentti 23,5, bruttopalkka 3050 ja käteen jää noin 2100. Katsos kun siitä käteen jäävästä osuudesta on vähennetty muutakin kuin pelkät verot.

Vierailija
56/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:22"]

Insinööri, 2650. Töitä on vaikea saada, joten ota tai jätä oli tämä homma. Tuon lisäksi mulla menee satoja euroja kuussa työssä käynnin kustannuksiin. Ei se kouluttautumalla "paremppalkkaisiin" aina se palkkataso niin varma ole. Tämä on pieni firma, eikä firmassa pysty maksamaan enempää, joten olen hakemassa kokemusta. Vastuuta ja hommia kyllä on. Omalla alallani on melko iso työttömyys. Käytännössä mulla kulujen jälkeen jää vähemmän kuin mitä ansiosidonnaisesta jäisi nettona, laskujeni mukaan ja vähennyksetkin huomioiden. En halua silti työttömäksi. Hoitoala on mielestäni vaikeampaa; nimenomaan henkisesti. Olen aika paljonkin lääkelaskuja katsellut ja ne kyllä osaisin helposti kylmiltään ilman opetusta, mutta ne hoidettavat ihmiset, ei minusta olisi siihen. En vaihtaisi hoitoalalle, silloinkaan, jos siitä maksettaisiin reilusti enemmän. 

[/quote] insinöörinä ymmärrät fysiikan ja kemian päälle ja biologia menee kun lukee , mitä jos lekuriksi

Vierailija
57/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:18"]Terkkarit täällä mouhuaa "vaativasta" työstään, hohhoijaa, aika sluibailua se työ on vs. sh:n hommat esim leikkaus/teho-osastolla.

[/quote]

Toivottavasti et ole oikea sh.
Th:n työn vaativuutta lisää mm. itsenäinen vastaanotto (sinulla lienee lääkäri aina käden ulottuvilla, terveydenhoitajalla ei), työn pitkäjänteisyys, harvat tapaamisvälit asiakkaan kanssa, rajoitettu tapaamisaika (nopea arviointikyky) jne. Tietopohja pitää olla todella laaja, asiakkailla on sairauksia laidasta laitaan ja elämäntilanteita on myös laidasta laitaan. Lisäksi tätä työtä tehdään omalla persoonalla joten ihmissuhdetaidot on oltava todella hyvät, niiden puute heijastuu asiakaskontaktiin ja vaikuttaa väistämättä hoidon lopputulokseen.
-th

Vierailija
58/110 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te suostutte noihin palkkoihin? Ihan oikeasti? Mä olen täysin kouluja käymätön, siis ei edes toisen asteen koulutusta oleva 23v nainen ja tuntipalkkani oli ensimmäisenä vuonna 15,51€. Ilman lisiä palkka oli silloin noin 2500€. Työsopparissa 40h/vk.
Nyt kahden vuoden jälkeen tuntipalkka 18€, palkka siis vähintään 2900€/kk! Viime palkkakuitti 3304,04€.
Oulussa olen töissä, yksityisellä. Ja oikeesti tämä mun työ on todella helppoa, lyhyellä koulutuksella keskinkertaiset sosiaaliset tsidot omaava pärjää.
Kyllä omaa koulutustaan tulee arvostaa sen verran että saa osaamisestaan kunnon korvauksen!

Vierailija
59/110 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 09:47"]sillon kun haki koulutukseen

eli elääkö sillä surkealla palkalla jota sairanhoitajat ja tervhoitajat saa....

olen itse kätilö eli palkka sama, vuorotyötä en voi enkä edes saa tehdä, joten miettiä saa kannattaako töihin palata pitkältä sairaslomalta

tai miettiikö koulutusta , vai mitä tekee...

[/quote]

Niin kuin tiedät, harva valitsee alansa palkan vuoksi. Ja sellaiset eivät tälle alalle hakeudu.

Th pk-seudulla palkka 2700e kahden ikälisän kanssa. Käteen jää n 1850e. Veronpalautusta saan n 600e/vuosi.

Vierailija
60/110 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän kuukauden nettopalkka oli 3100€, kolmivuorotyöstä