Minä olen terveydenhoitaja ja palkkani on 2300€/kk, käteen jää 1800€/kk
Teen pelkästään päivätyötä kunnalla. Enkä ole pääkaupunkiseudulla töissä.
Mikä on yksityisellä palkkataso, tietääkö joku?
Kommentit (110)
sijaisena yhden vuoden nainen, joka ajoi töihin 100 kilometrin päästä joka päivä. Pitkän työmatkan takia hänen veroprosenttinsa oli 0 %.
opiskelleet ensin lukiossa ja sitten amk tms, jos tulot eivät tuon suuremmat? Tajuatteko yhtään, että samoihin tuloihin pääsee kouluja käymättäkin.
Mulla tulot 3000e brutto, 2100e netto. Media- ja mainosalalla.
Monesti olen miettinyt että haen amk-linjalle opiskelemaan, mutta sitten tajuan, että ei siitä palkka ainakaan nouse, niin miksi vaivautua, kun ihan sama palkka, eikä edes tarvi viettää päiväänsä sairaitten ja raihnaisten kanssa.
Hoitoalalle vaan kaikki opiskelemaan ja hyvän tuurin käydessä pääset 3-vuorotyöhön joka nostaa peruspalkkaa lisineen n.40%.Kolmenkymmenen vuoden työkokemuksen jälkeen vuosiansio 43 000 e.Kuukaudessa 3600 e/brutto.Käteen 2700 e./vero% 23
[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 04:52"]
Hoitoalalle vaan kaikki opiskelemaan ja hyvän tuurin käydessä pääset 3-vuorotyöhön joka nostaa peruspalkkaa lisineen n.40%.Kolmenkymmenen vuoden työkokemuksen jälkeen vuosiansio 43 000 e.Kuukaudessa 3600 e/brutto.Käteen 2700 e./vero% 23
Työni on lähihoitajan tehtävät palvelutalossa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 10:27"]
Hyi teitä! Mä olen toosi kateellinen teidän palkoista! :( Itse olen pankissa töissä ja ihan surkeassa palkkakuopassa! Saman tason koulutuskin löytyy...
Pankissa pitää vielä työvaatteekin maksaa omasta pussista ja se ei ole halpaa se, kun on pukukoodi ja jakkupuvut maksavat!!
Pitäisköhän kouluttautua vielä hoitsuksi?
[/quote]
Hei, oisko tuo hoitsun työ kuitenkin inan verran vaativampaa ja siinä on kyse ihmishengistäkin välillä? Hoitsuksi ei kuitenkaan kannata koulututtautua jos ei siihen työhön kiinnostusta ole.
Mää oon valtiolla töissä, FM luonnontieteistä ja palkka 4150 toisiksi ylimmällä henkilökohtaisella lisällä. Ihan tavallinen tutkija, ei siis mikään erikoistutkijan tms korkeammin palkattu virka. Miten ihmeessä joku FM luonnontieteilijä saa alle 2000 - teetkö vajaata työviikkoa?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 09:47"]
sillon kun haki koulutukseen
eli elääkö sillä surkealla palkalla jota sairanhoitajat ja tervhoitajat saa....
olen itse kätilö eli palkka sama, vuorotyötä en voi enkä edes saa tehdä, joten miettiä saa kannattaako töihin palata pitkältä sairaslomalta
tai miettiikö koulutusta , vai mitä tekee...
Ei kannata työnteko, valitettavasti :(
Itsellä oli samatilanne kuin sinulla, erittäin vaikeat sairaudet, tosi pitkä sairasloma, kuntoutustuki, j amietteet töihin paluusta.
Lopputulos on, ei kannata palata. Vuorotyötä en saa tehdä, ja kuten ylää on jo selvinnyt käteen päivätyöstä jää vähän, ja minulla tilanne, että en saisi tehdä edes täyttä päivää.
itse sain päättä haluanko mennä töihin kokeilemaan, laskin ettei kannata, olisin matkakulujen ja lapsen hoitomaksujen jälkeen saanut töistä täysin saman mitä saan elkettä :( Miksi siis menisin , vaarantaisin terveyteni, jokainen tietää mitä nykyään työnteko on , tahti on hurja, ...
eli nyt nautin lapseni kanssa olosta :)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 09:47"]
sillon kun haki koulutukseen
eli elääkö sillä surkealla palkalla jota sairanhoitajat ja tervhoitajat saa....
olen itse kätilö eli palkka sama, vuorotyötä en voi enkä edes saa tehdä, joten miettiä saa kannattaako töihin palata pitkältä sairaslomalta
tai miettiikö koulutusta , vai mitä tekee...
Ei kannata työnteko, valitettavasti :(
Itsellä oli samatilanne kuin sinulla, erittäin vaikeat sairaudet, tosi pitkä sairasloma, kuntoutustuki, j amietteet töihin paluusta.
Lopputulos on, ei kannata palata. Vuorotyötä en saa tehdä, ja kuten ylää on jo selvinnyt käteen päivätyöstä jää vähän, ja minulla tilanne, että en saisi tehdä edes täyttä päivää.
itse sain päättä haluanko mennä töihin kokeilemaan, laskin ettei kannata, olisin matkakulujen ja lapsen hoitomaksujen jälkeen saanut töistä täysin saman mitä saan elkettä :( Miksi siis menisin , vaarantaisin terveyteni, jokainen tietää mitä nykyään työnteko on , tahti on hurja, ...
eli nyt nautin lapseni kanssa olosta :)
[/quote]
Treen kaupungilla lähihoitaja päiväkodissa tienaa bruttona himpun alle 2t, 1970e ja tähän vielä aikanaan pieni kokemuslisä(ns ikälisä) sekä muut pienet korotukset. Joten kannattaa tosiaan miettiä kannattaako lukea monta monta vuotta ja saada vain pari sataa jos sitäkään enemmän palkkaa kuin persu duunari :P
Vastuullinen ja vaativa työ. Ja palkka on ihan paska. Jo meni täysin into päästä opiskelemaan hoitotyötä.
Mieluummin hoidan vaikka lampaita.
ja eilen tuli reilu 2000€ tili. Tosin siinä oli lisät mukana. Veroprosentti on 14
Kaikkihan tietää, että kaikki täällä av:lla tienaa 7 tonnia! Mikä ihmeen ketju tää nyt on???
Tai matkavähennyksiä 400 e kuussa.
Kaikkihan tietää, että kaikki täällä av:lla tienaa 7 tonnia! Mikä ihmeen ketju tää nyt on???
Hienoa että ansaitset noin hyvin. Sinulla on varmaankin mielenkiintoinen ja haastava työ. Oletko hankkinut jotain lisäkoulutusta terv. hoit. tutkinnon lisäksi? Hallinnollista pätevyyttä kun th-koulutuksesta ei saa.
Progressiivinen verotus tasaa hyvin palkat :( Minulla on palkka 3100 euroa ja käteen jää himpun alle 2100 euroa.
Olen haaveillut kouluttautuvani uuteen ammattiin hoitoalalle. Kerran jo hain ja sain opiskelupaikan terveydenhoitaja-koulutukseen, mutta en ottanut paikkaa vastaan. Palkkauksesta se ei ainakaan jää kiinni.
Eli sun veroprosentti on 32,5? Kävin juuri tarkistamassa ja mun veroprosenttini on 34, ja vuosituloikseni on arvioitu reilu 91 000 €. Ja mulla ei ole velkaa lainkaan, joten siitä ei mitään vähennyksiäkään.
kk palkka yksityisellä 2690, käteen jää 2078. Vero prosentti 17, olis ollut pienempikin kun tilasin uuden verokortin vaihtaessani syksyllä työpaikkaa. Olin maksanut niin paljon liikaa veroja alkuvuodesta. Halusin kuitenkin et se on edes tuo 17 jos tulee jotain ylitöitä tms. Olen yh pk suedulla asun. 1 lapsi. Elatusmaksut vielä päälle 320/kk ja se huima yhteiskunnan tuki eli n. 50 e/kk yhteiskunnan tukea eli korotus lapsilisään...
Joo ja palkka nousee alkuvuodesta 2900/kk :)
Palkka alkuun 1800 euroa, kaikkine lisineen. Asiakkaiden haukut kaupan päälle luontoisetuna