Minä olen terveydenhoitaja ja palkkani on 2300€/kk, käteen jää 1800€/kk
Teen pelkästään päivätyötä kunnalla. Enkä ole pääkaupunkiseudulla töissä.
Mikä on yksityisellä palkkataso, tietääkö joku?
Kommentit (110)
eii tarvitse istua kaupakassalla asianajajana.
tosin pitää hallita monipuolinen ala. Huono omatunto noin hyvästä palkasta kun lukee täällä muiden palkat...
sitten te kadehditte akateemisia! Moni tutkija tienaa vähän yli pari tonnia bruttona ja opettajat pitkällä yliopistokoulutuksella jopa vähemmän kuin moni th!
parin vuoden jälkeen. Olen nyt vakuutusyhtiössä hallintotyössä, palkka n. 5000 e/kk ja vuosibonukset päälle, about 12000 e/vuosi.
Olisi mukava kuulla, missä on noin hyvät palkat. Itselläni voisi olla sopiva koulutus juurikin ko työhön.
sijaisena yhden vuoden nainen, joka ajoi töihin 100 kilometrin päästä joka päivä. Pitkän työmatkan takia hänen veroprosenttinsa oli 0 %.
on terveydenhoitajan ja lähihoitajan palkassa?
Opikelu pohdinnassa--
Lääkäri tienaa 37,5h työviikolla käteen 2200e, joten se niistä hyvistä palkoista!
Kiitos myös Suomen verotuksen! :(
Eihän tuo ole mahdollista.
Sillä on pieni veroprosentti (paljon asuntolainaa ja paljon vähennyksiä).
on kyllä ihan surkea! Eihän se eroa lähihoitajan palkkaan kuin pari hassua satasta, ja vastuu ihan eri luokkaa! :O Itse olen haaveillut terveydenhoitajan työstä, mutta eihän siitä pitkästä kouluttautumisesta saa ainakaan mitään rahallista hyötyä tulevaisuudessa. Olenkin miettinyt, viitsiikö kouluttautua työhön, joka kyllä olisi mielekkäämpää kuin lähihoitajana puurtaminen, mutta huomattavasti vastuullisempaa, eikä se kuitenkaan näkyisi palkassa.
Mulla lähihoitajana tällä hetkellä kaupungin työntekijänä palkka 1920 e / kk ja lisät, käteen jää kuukausittain 1600- 1800 euroa.
Mulla brutto vajaa 1700,- käteen jää 1300,-. Veroprossa 12,5%
Ja tuossa palkassa on jo mukana yksi ikälisä, osastovastaavan lisä, sekä vielä yksi itse vinkumani palkankorotus!
Työ on raskasta, kiireistä ja piptää osata, tietää ja muistaa ihan helvetisti.
En tiedä onko tämä keskustelu millään lailla elossa enään, mutta olen juuri valmistunut terveydenhoitaja ja peruspalkkani on 2319,71/kk tuntipalkka 13,52. Jotain lisiä kai tulee tuntipalkan päälle jotta yltää peruspalkkaan.
Kysyisinkin että pitääkö palkkani olla noin alhainen, poikaystäväni tienaa pelkillä amiksen papereilla raksalta 22e tunti tällä hetkellä ja ollut firmassa vain pari vuotta.. ei taida koulutus enään kannattaa tässä maassa
[quote author="Vierailija" time="01.03.2011 klo 10:13"]
ovat jääneet jälkeen. Olen tth eli palkka on jonkin verran parempi kuin th:lla ja palkka 2498 € ja käteen jää reilut 1800 €. Ja ikälisäthän on lopetettu, joten tulee vaan tupokorotukset yms.
[/quote]
Kyllä määrävuosilisät tulee edelleen ainakin kunnallisessa.
Yksityisellä voi olla huonommat, mytta jotain sielläkin
Olen koulutukseltani tekniikan tohtori ja työtön, nettotuloni ovat alle 1000 Euroa per kuukausi. Repikää siitä, kun kitisette omien tulojen vähäisyydestä.
ja saan 3100/ kk. Käteen jää noin 2200.
Työ on nykyisin tosi vaativaa. Koordinoin isojen yritysten työterveyshuoltoa koko Suomen osalta.Aika kova stressi ja tosi paljon töitä.
Mietin alan (kin) vaihtoa, mutta palkkaa pitäisi saada enemmän.
Työskentelen myös yksityisellä työterveyspalvelujen tuottajalla Varsinais-Suomessa. Tehtävänkuva samanlainen. Turussa (oma työnantajani, eivät muut yks. tuottajat) maksetaan alemman kalleusluokan mukaista palkkaa, toisin kuin Tampereella. Peruspalkkani on 2082,02. Täysien ikälisien kanssa 2394,32. Käteen ei sitten jääkään paljon. Teen lisäksi vajaata tuntimäärää,joten käteen jäävä osuus on pieni...
Siis se, että jokaikinen saa minimipalkan.... Palkkani yksityisessä työterveyshuollossa on 2082,02. Työterveyshoitajaliiton suositus on huomattavasti korkeampi: 2790 €. Olen alkanut jo katella muualta paikkaa, jossa viisas pääsee vähemmällä, tyhmä on jo vuosia töitä tehnyt orjatyönä...
suuhygienistinä ja palkka noin 2200kk, nyt teen tosin lyhennettyä. Mutta onpa teillä hyviä palkkoja. Pitäisiköhän kouluttautua uudelleen tai vaihtaa työpaikkaa!!
Miten voi saada noin huonoa palkkaa?
Mä olen yo ja teen kaupan kassana hommia, saan n. 2000e/kk KÄTEEN.
töissä ollessani palkka 5100 e, käteen 2950 e. ÄP raha 2860, käteen 1840...
Niin ja olen yksityisellä puolella asiantuntijatehtävissä. Ja ensi vuonna käteenjäävä osuus pienenee, jos "rikkaita" halutaan rangaista lisää...
Miehellä verot yms maksut vievät brutosta miltei puolet. (9000/4600) Kyllä verotuksella tuloeroja tasataan aika reippaasti.
Kum meillä jäi 5000€ palkasta käteen 3200 ja 7250€ palkasta käteen 4680€. Lainaa on tosin 180 000 ja myös kotitalousvähennystä käytetään.
Peruspalkka 2100, lisät vaihtelevat 200-500 e
viitsinyt opiskella silloin kun oli sen aika.