PIKKU2 KEVÄT
Kommentit (240)
Nöpönäiti: tosi kurja juttu :-( Muistelisin että kaavinnan jälkeen limakalvo olis ohuempi (ja siten km riski isompi), niin kannattaa odottaa yhdet menkat. Mutta voin toki olla väärässä, en nyt mennyt mihinkään tarkastamaan ajatusta.
On: tissit on kipeet ja olo on ihan: häh??? Ovis on käsillä n.5-7 päivän kuluttua. Voisko muka imetys hormoonit vielä jotenkin kytkeytyä takas, vaikka olen lopettanut viime marraskuussa?
NöpönÄiti.............. 3/28-29.....yk1
Tsu-ku................... 3/30.....yk14
Horsmankukka.... 11/24-28.....yk12
Vacsuli75.............. 12/28-34.....yk5
Roma.................... 13/25-29.....yk19
Tatjuska................ 15/26-29.....yk20
Iippulainen........... 19/35-40.....yk7
Vanilla84............... 26/30.....yk0
Solveig.................. 32/30.....yk1
Fibsu..................... 33/21-.....??
Pienitoive.............. 46/29.....yk7
Fibsu.....................Clomifen + Terolut
Horsmankukka....luomuilua
Iippulainen..........ovistikut + Lugesteron
Pienitoive..............luomuilua
Roma....................1. IUI 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11-, 1. IVF 05/11
Tatjuska................Terolut
Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut
Vacsuli75.............luomuilua
Iipulainen: Jännittää punktio juu, mutta jotenkin ei niin paljon kun viime kierrossa. Nyt vain haluaa että se todella tapahtuu, enemmän jännitin sitä, että tuleeko niitä munarakkuloita tarpeeksi vai ei.
Veikkaisin ettei ovisplussaa voi tulla oviksen jälkeen.
Vacsuli: tässä on tullut tehtyä noita raskaustestejä itsekin vaikka mihin aikaan kierrosta. Mulla kun tosiaan esikoista odottaessa oli ne yhdet menkat, niin aina välillä sitä on miettinyt että ehkä niin tapahtuisi toistekin. No ei ole tapahtunut tosiaan.. :/
Tsu-ku: pahoittelut tädistä. Milloin sulla on se suunnitelukäynti lääkärissä?
NöpönÄiti: voi mitkä koettelemukset sulla. Onneksi kaikki nyt kunnossa.
ON: ultra tänään ja molemmilla puolilla näkyi yksi jättimunarakkula ja muutamia vähän pienempiä. Ja huraa, punktio on keskiviikkona!! Saa nyt sitten nähdä miten käy, onko siellä yhtään munasolua ja minkä laatuisia ovat jos onkin.
Mahtuuko mukaan?
Esikoinen täyttää parin viikon päästä vuoden ja eilen otettiin pois kuparikierukka. Pikku2 saa tulla on kun on tullakseen, toivottavasti pian. Katselin kyllä ovistestejä sillä silmälmällä, mutta päätin vielä toistaiseksi luottaa omiin tuntemuksiin.
Noin puoli vuotta ennen kuin aloin odottaa esikoista kävin lääkärissä epäsäännöllisten kuukautisten takia. Sain diagnoosiksi monirakkulaisen-tyyppiset munasarjat, jonka tulkitsin PCO:ksi. Lääkityksenä terolut, jota söin pari kiertoa.
Sama lääkäri otti nyt kierukan pois ja tenttasin asiaa tarkemmin ja hän sanoi, että kyseessä ei ole PCO ja monirakkulaisuuskin on vähän siinä ja siinä, kun rakkuloita on kymmenkunta.
Hyvä niin, mutta huolettaa silti hieman kuinka vaikeaa raskaaksi tuleminen on, kun lähipiirissä on useita lapsia, jotka on tekemällä tehty.
Kävin göggelöimässä ovis oireita ja ilmeisesti toi mun rintojen kipeytyminen liittyy ovulaation lähestymiseen ja estrogenin nousuun. Taitaa olla tästä tulossa nyt lyhyempi kierto. Mies vaan kipeä (edelleen), saas nähdä saanko houkutletua sänky puuhiin.
PS. limatkin ovat muuttuneet fertiilimpään suuntaan
Tervetuloa EnnaNin, mukaan mahtuu kyllä.
Roma: Onnea punktioon. Toivotaan nyt onnistumista, että plussa pärähtää tikkuun vielä tässä kuussa.
Vacsuli: toivottavasti mies virkoaa ajoissa.
NöpönÄiti: kannattaa se varmaan yrittää heti tässä kierrossa. Jos limakalvo on liian ohut, niin sitten ne solut vaan ei tartu kiinni.
Minä: kp 34 on jo illassa. Menkkamaista jomotusta alaselässä ja maksimaalinen turvotus alavatsassa. Oma fiilis on, että menkat alkaa muutaman päivän sisällä. Totta kai sitä myös toivoo, että oiskin raskaana, mutta järki (ja fiilis) sanoo muuta. Perjantaina testaan, jos ei tätiä näy. Mulla on vielä yksi testi jemmassa, joten odottelen luonnollista vastausta mahdollisimman pitkään. Jos menkat ei tällä viikolla ala tai en ole raskaana, niin sitten on mentävä gynelle. Clomifen ei silloin toimisi oikein. Mutta odotellaan. Viikon jatkoa ja plussatuulahdus!
Kävin otatuttamassa papan tänään. Neuvola laittoi lähetteen, kun soitin ja pyysin sitä. Kutsu joukkotarkastukseen olisi tullut vasta loppu vuodesta.
Gyne suositteli, että oman mielenrauhan takia voi olla mukavampi hoitaa sekin alta pois ennen yrityksen alkua. Kokeen voi hänen mukaansa ottaa raskauden aikanakin, edellyttäen, että kohdunkaula ei ole hävinnyt. Laboratorion sivuilla kyllä sanottiin, että jonnekin toisen kolmanneksen loppupuolelle asti? No, väliäkö tuolla.
Edellinen papa pari vuotta sitten tuli takaisin kakkosena ja kontrolli-papa puoli vuotta myöhemmin sitten ykkösenä. Kyselin näytteen ottaneelta hoitajalta onko vauvahaaveita syytä lykätä, jos kakkonen pärähtää nytkin. Hän vakuutti, että ei tarvitse. Kakkosluokan tuloksen aiheuttaa kuulemma jo hyvin pieni tulehdus.
Minulla oli kuulemma kokkareisen oloista valkovuotoa, hoitaja kyseli onko olut hiivatulehduksen oireta. Minusta se on ollut hyvin jojomaista esikoisen syntymän jälkeen, erityisesti ovulaation aikaan. Joten saattaapi hyvin olla, että kakkonen tulee.
menee testaamaan, taas ihan varmuuden vuoksi. On väsyttänyt niin turkasesti. Ja huomenna olis ohjelmassa pientä illan istujaista. Tulen kohta raportoimaan.
***nega kuten odotettu***
Tervetuloa Ennanin, aina mahtuu mukaan :)!
Roma - kerroppas kuulumiset!!
Miten punktio meni, onko perjantaina vauvan istutusoperaatio?
Tsemppiä, toivottavasti kaikki menee hyvin!
Meillä on maanantaina se suunnittelupalaveri ja ultra yksityisellä, sit todennäköisesti sitä seuraavana maanantaina inseminaatio. Pitää vaan toivoa ettei ovisplussa tule ensi viikon lauantaina, sit taitaa olla kierto menetetty.. 16pv on sunnuntaina ja se on ennen ollu mun plussa päivä..
Tsu-ku: ehkäpä maanantai riittää,vaikka sunnuntaina tulee plussa.
Vacsuli: voi ei.
On: kp 37 ruksuttaa. Eilen illalla testasin ja ihan puhdas nega. En edes kuvittelemalla nähnyt mitään merkkiä viivasta. Menkkoja vaan ei näy, alavatsa on turvonnut ja alaselkään sattuu. Oireet on, mutta ei tätiä. Alkaispa äkkiä, että pääsis uuteen kiertoon. Vähän kyllä epäilyttää, että munarakkula ei kasvanut loppuun saakka ja jäi sitten irtoamatta. Varailen jo tänään ajan gynelle. Voihan sen sit perua jos täti tulee.
Fibsu: ei aihetta pahoitteluun, meikä vaan sekoilee näiden tuntemusten kanssa.
KP 16 menossa. Ovista odottelen tässä 5 päivän sisään. Peittojen heiluttelun kannalta näyttää vaan taas huonolta.
Nyt painelen pottemaan krappen poikasta.
On taas ollu niin pitkä väli tässä mun kirjottelussa, ettei oikeen osaa kommentoida mihinkään... Koitan tulla useemmin kirjotteleen, minusta ainaki helpompi kommentoida, kun on vähemmän viestejä oman edellisen jutun jälkeen. Mutta, Roman kuulumisia ootellaan täälläkin. Ja minäkin toivotan EnnaNin:in tervetulleeksi!
ON: Ovis oli tuntemuksien mukaan niinkin aikasin ku kp 10 ja tuli hyödynnettyä kyllä hyvin ajallaan. Oviskivut alkoi iltapäivästä ja peitot heilu sitte illalla. Mää oon tosiaan huomannu, että mulla on oviskipuja. Joskus muutama kuukausi sitte tajusin. Aiemmin en oo älynny, tai sitte niitä ei oo ees tuntunu ennemmin. Mut nyt on tuntunu ja nyt sitte koko ajan mietin, että kyllä nyt varmaan yritys onnistu. Välillä oon ihan varma ja sitte taas kohta en oo. Monta päivää pitäs vielä ootella...
Kp on nyt 41 ja tein testin enkä ole raskaana. Ovulaation piti ultrailun mukaan olla pääsiäisenä tai viimeistään vappuna, mutta ei se ole ollut, koska kuukautiset eivät ole alkaneet. Ovis saattoi olla viime viikolla limoista päätellen, mutta se meni meiltä ihan ohi. Jos olisin sen ajoissa tajunnut, niin ehkäpä olisi järjestynyt tilaisuus peittojen heilutteluun.
Clomifen ei siis toiminut ainakaan tällä annostuksella. Menen ensi maanantaina gynelle kuulemaan jatkotoimista. Olo on on edelleen turvonnut ja alaselkää juilii. Välillä tuntuu, että pitäs vaan jatkaa sillä kuuden viikon välein Terolut-kuuri-linjalla ja lopettaa nää munasarjojen manipulointiyritykset. Ois itsellä parempi olo ja vauva tulis jos tulis. Nyt tää on tämmöstä löysässä hirressä roikkumista ja rahapussin kevenemistä.
Esikoinenkin on viime viikkoina valvottanut niin, että ajatus uudesta vauvasta on suorastaan hirvittänyt.
Voivoi, mitä valitusta tää viesti...
Fibsulle tsemppejä, kyllä se siitä ja toittakai tänne saa valittaa! itsellä tuli jännä olo eilen, ku mietin illalla tosissaan, etten välttämättä olekaan varma vauvan yrityksen aloittamisesta... Luin pöljä ku olen jootain pokkaria vauva-aiheista, jossa miehellä oli kuollu raskaana oleva vaimo ja sitte oli niin tuskaisaa kun seuraava naine oli kans raskaana ja miehellä oli hankalaa. Itsellä sellainen tausta, että kaksoisveljeni on kuollu päivän ikäisenä ja välillä heikkona hetkenä surettaa itseäkin tuo asia.
Sitten nykyisin kun itse on äiti, tuntuu niin pahalta jo ajatuskin että vauva kuolisi tai toinen vauva, kun meillä on iso riski kaksosraskauteen minun puolelta. olen käsittänyt että kaksosuus myös periytyy äidin puolelta, kuten siis meidän suvussa ja minulla näin ollen tähän riski olisi.
Jestas sentään näitä ajatuksiA...Kai minä kuyitenkin olisin yritykseen alkamassa, etenkin ku mies on myös asiastaa aika varma ja kesästä puhuttiin. mutta hui kauhea jos sieltä putkahtaisi kaksoset-.
Harmittelut fibsulle.. ikävä et kierto vaan jatkuu, muttei plussaa näy.. toivottavasti tilanne selviää nopeasti. tai ennemminkin toivottavasti plussa tulee muutaman päivän päästä perässä :)!
Mä olin maanantaina siel suunnittelupalaverissa, eli tähän kiertoon koitetaan sit eka inseminaatio. Ovis tikutuksen aloitan perjantaina. Suuri riski on siinä et tämä kierto menee pipariksi, eli jos ovisplussa tulee lauantaina, niin sit tässä kierrossa ei tehdä mitään. toivottavasti tulee siis sunnuntaina, niin sit maanantaina olis eka käsityö-koitos :)!
Mulla on vähän nyt toiveikkaammat olotilat, mikä tietää sitä, että romahdus uuden kierron alkaessa on taas suurempi.. mutta toivon et tää inseminaatio olis nyt se meidän vastaus ongelmin..
että ovis tuli hyödynnettyä tässä kierrossa (toivottavasti). Aamulla oli sellaiset tosi mojovat oviskivut tuolla alavatsalla. Sain miehen kampattu petiin :-D 5 päivää tätä "vaan" piti vongata.
Roma: Jännityksellä odottelen kuulumisiasi!! Onko kaikki mennyt suunnitelmien mukaan? Plussatuulia puhallan sinulle oikein keuhkojeni pohjasta =)
Vacsuli: Onnittelut oviksesta ja sen hyödyntämisestä! Nyt vaan peukut pystyyn, että tärppäsi!
Fibsu: Pahoittelut negasta =( Mä tiedän miten kurjaa on on kp:t vaan kasvaa ja kasvaa eikä mitään tapahdu.
ON: Tänään siis dpo 10 ja hätähousuna jälleen kerran testasin. Ja uskaltaako tätä edes kertoa... Haaleista haalein haamu ilmestyi. On niin aikaista että keskenmenon vaara on vielä suuri ja kun vielä monirakkulaisuus lisää keskenmenoja niin ei kovin isosti uskalla iloita, mutta antaa tämä ainakin toivoa taas projektiin =) Nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn ja ristiin, että plussa vahvistuu.... Huh.
Ihanaa iippulainen. Tuli niin hyvä mieli tuosta viestistäsi! Aika näyttää, miten ne asiat menee. Elä murehi tulevia.
Lippulainen: haamukin on plussa. Varovaiset onnittelut. Millä testillä testatasit? Siis kuinka herkällä.
ajattelin korkata punkun ja ottaa tässä 12cm aina iltaisin ihan vain lääkkeeksi ;-)
En nyt tiedä, pitäisikö odottaa yhdet menkat ennen uutta yritystä vai yrittäää heti vuodon loputtua uudelleen? Pohdintaa pohdintaa...
Kiitos Tsu-ku. :)