PIKKU2 KEVÄT
Kommentit (240)
Horsmankukka.... 5/24-28.....yk12
Vacsuli75.............. 6/28-34.....yk5
Roma.................... 7/25-29.....yk19
Tatjuska................ 9/26-29.....yk20
Iippulainen........... 13/35-40.....yk7
Solveig.................. 26/30.....yk1
Fibsu..................... 27/21-.....??
Tsu-ku................... 33/30.....yk13
Pienitoive.............. 40/29.....yk7
Fibsu.....................Clomifen + Terolut
Horsmankukka....luomuilua
Iippulainen..........ovistikut + Lugesteron
Pienitoive..............luomuilua
Roma....................1. IUI 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11-, 1. IVF 05/11
Tatjuska................Terolut
Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut
Vacsuli75.............luomuilua
Tatjuska: pahoittelut tädistä. :(
Tsu-ku: tesemppiä hoidon aloitukseen. Hyvä kun pääsette heti tositoimiin. :)
horsmankukka: pahoittelut tädistä. :( Ja minäkin sanoisin, että älä vielä heitä hanskoja tiskiin, kyllä se tärppi sieltä vielä tulee. Mun lääkäri just sanoi, että sitä 40 v. eteenpäin se hedelmällisyys vasta kunnolla laskee, joten sulla on vielä monta vuotta siihen.
Iippulainen: mulla on tullut tasan kerran tuhrua kesken kierron mutta se oli silloin kun tietämättäni odotin esikoista. Kun mullahan oli vielä ne yhdet menkat vaikka odotinkin. Onko sulla jatkunut vielä tuhruttelu? Mitä jos olisitkin raskaana..? :) En osaa yhtään sanoa voiko Luget aiheuttaa tuhrua, mulla ei ole ollut niistä mitään sellaista.
fibsu: onnea piinailuun! :)
Vanilla84: tervetuloa mukaan! Jos haluat mukaan noille listoille, niin ilmoittele tietojasi. :) Meillä esikoista tehtiin yli vuosi ja tämä toinen on nyt antanut odotuttaa itseään vielä pidempään.
ON: eilen lääkäri ja ultra. Hyviä uutisia ainakin tähän mennessä. Clomifen on toiminut paljon paremmin kuin Arimidex. Molemmilla puolilla tällä kertaa toimintaa (viimeksihän vasen ei osoittanut mitään elonmerkkejä) ja vasemmalla oli 4-5 kpl ja oikealla 3-4 kpl follia menossa mukana. Eilen aloitin Gonal-F pistokset ja huomenna ensimmäinen jarru. Torstaina uusi ultra. Jos (JOS!!) follit jatkavat kasvuaan ja päästään punktioon asti, se olisi ensi maanantaina tai tiistaina.
Paljon plussatuulia kaikille!!
kolmas lapsi haaveissa!!
Hei!
Uusi vauvakuumeilija haluaisi liittyä seuraanne jakamaan niin ilot kuin surutkin.
Tässä hieman taustaa aluksi:
Olen 26-v naimisissa oleva kahden ihanan lapsen äiti. Tapasin mieheni 5- vuotta sitten ja se olikin sitten menoa, tiesin heti että hän on se oikea, ihanaa viimeinkin olin löytänyt ihanan ihmisen rinnalleni, olin niin rakastunut. :) kihlauduimme parin kuukauden seurustelun jälkeen, muiden mielestä etenimme liian nopeasti, mutta tiesimme että olemme oikeat toisillemme.
Opintojemme jälkeen muutimme yhteiseen omaan kotiimme. Aloimme haaveilla heti naimisiinmenon jälkeen yhteisestä lapsesta ja yrittämisen aloitimme heti. Yrityksiä oli lukemattomia kertoja ja pettymyksen koin joka kuukausi kun menkat aina alkoivat :(
Yli vuoden tuloksettoman ja turhien negatiivisten testien jälkeen päätimme mennä hoitoon, ja jo ensimmäisestä hoidosta onnistuimme ja näin ne kaksi maagista viivaa testitikussa. olimme onnemme kukkuroilla, siitä tuloksena terve pieni tyttö.
Pikku kakkosesta aloimme haaveilemaan kun esikoinen oli 10 kk:n ikäinen, kävimme yhdessä hoidossa, mistä kuitenkin negatiivinen testitulos. Olin aivan maassa, eikö hoidoillakaan meille suoda toista lasta. En jaksanut ajatellakaan uutta hoitoa. Ihanan mieheni avulla jaksoin eteenpäin. Mieheni valoi minuun uskoa ja päätimme yrittää ilman hoitoja, ja se todella kannatti. Sen päivän muistan aina, kun eilisen. menkat olivat olleet jo lähemmäs 3 viikkoa myöhässä, kun uskallauduin tekemään viimein testin, ja siihen tuli HETI kaksi vahvaa viivaa, olin raskaana ja ihan luomusti, ei meille voi näin käydä, eihän meidän pitänyt edes onnistua. Se oli ikimuistoista. Siitä 8,5kk päästä meille syntyi suloinen pieni poika.
lapsemme ovat nyt 3-v tyttö ja vuoden ikäinen poika.
Tämä oli minun tarinani, kiitos jos jaksoit lukea. Toivon että täällä olisi joku saman kokenut tai joku joka vaan haluaa vaihtaa ajatuksia.
Meillä mies on nyt näyttänyt vihreää valoa kolmannen lapsen yrittämiselle, ja tilasin jo ovulaatitestitkin. Yritämme tälläkin kertaa ilman hoitoja, ja toivon koko sydämestäni että kävisi yhtä ihanasti kuin vuosi sitten. :)
Taisi olla väärä keskustelu osio, kuumeilen kolmatta lasta, pahoitteluni! Ei vaan oikein löydy sopivaa palstaa.
en osaa kyllä vielä sanoa tuonne listalle tulosta, kun emme vielä ole varsinaisesti aloittaneet yritystä. Kierto on kyllä tasainen sen 30 päiovää, paitsi pillerit vielä käytössä :) Tietty voishan siihen vaan tiedot laittaa, mutta yrityskerta 0 tai jotain?
kierto nyt 20/30 :)
Laittakaahan muutkin viestiä, miten teillä esikoinen on onnistunut silloin?
Vanillan kyssäriin.. meillä esikoista vääntäessä meni reippaasti yli vuosi, ja samoilla linjoilla ollaan taas. Tosin ekalla kerralla ehkäisypiikin teho jatkui ainakin puoli vuotta lopetuksen jälkeenkin, joten siksi mielestäni tuo yritys aika oli ihan ok.
Ja mulla ei vieläkään ole alkanut menkat.. ens viikolla jo se hoitosuunnitelma kerta, ku pitäis ultrata että missä vaiheessa munasolu on kehittymässä.. just.. kerranki ku odottaa kierron alkua, niin sitä ei näy missään.. aargh!
Ja kolmosta yrittävä.. mua ei ainakaan haittaa vaikka olisitkin meidän porukassa.. sama lapsen kaipuu meitä kaikkia yhdistää. En tiedä onko tääl ees kolmosesta haaveilevien jonoja?!?
Ja hienoa Roma jos uusi resepti vaikuttaa paremmin ja potentiaalisia rakkuloita on siel jo paljon kasvamassa :D!!
Nyt tulisin takaisin seuraanne kuumeilemaan! :) Jälkivuoto näyttää olevan loppumaisillaan, että josko sitä kohta uskaltaisi peittoa alkaa heiluttelemaan? :D
Tässä nänä tiedot uudelleen:
NöpönÄiti 24 ja mies 24
pk-seutu
Esikoinen 12/09
Yritys aloitettu 12/10 (km 03/11 rv 7)
Kp olisi laskujeni mukaan nyt 23? Kierron pituudestahan en ole varma ollenkaan, mutta ennenhän se oli sen 28-29. Ja yrityskierroksi voi kai laittaa se ekan kun nyt yritys alkoi uudelleen?
Uusille tervetuloa mukaan. Ja Nöpönäidille tervetuloa takaisin, toivottavasti kohtaa tärppää uudelleen.
Vanilla: esikoinen sai alkunsa kp3, toista tehdään sit senkin edestä...
Tsu-ku: jospa se sit kuitenkin olis plussa?
Romalle tsemppiä hoitoihin, hyvältä vaikuttaa.
ON: ovista odotellaan kohta saapuvaksi. Samalla tyylillä mennään kuin tähänkin saakka eli ei ole suuria odotuksia. Syksyllä sit alkaa oikeet hoidot, siihen saakka nautitaan keväästä ja kesästä
Plussatuulia ja oikein hyvää tulevaa äitienpäivää meille kaikille!
Vaniljan kyssäri: ekaa yritettiin n. vuosi ja häntä edelsi kesken meno niin yritettiin n.11kk. Ja tosi pitkältä toi aika tuntui.
Jotenkin on epätoivoinen olo, ja välillä vainoharhainen, tekis mieli testata ja varmistaa että onko sittenkin raskaana, koska menkat oli runsaat aluksi mutta 1 päivän lyhyemmät kuin normaalisti. No ovista odotellen. Mies kipeänä, toivottavasti toipuu siihen mennessä ;-)
Kyllähän tähän ketjuun pitäis saada plussa taas, jotenkin tuntuu että edellisestä on älyttömän pitkä aika.
Vacsulin kanssa olen samaa mieltä, että tämä ketju huutaa plussaa.
Kp30 menossa. Gyne epäili silloin 18.4. ultrassa, että kierron pituus olisi 33-35 päivää. Fiilikset? Ei yhtään tunnu, että tuolla alakerrassa olisi ketään kasvamassa. Pieni toivo tietysti kytee, mutta järki ja pessimismi odottaa vuodon alkua. Epätoivosta toivoon sahaa tämän ihmisen mieli. Lapsia ei hankita, niitä saadaan. Olen onnekas, että mulla on jo ihana tytär.
Horsmankukka.... 8/24-28.....yk12
Vacsuli75.............. 9/28-34.....yk5
Roma.................... 10/25-29.....yk19
Tatjuska................ 12/26-29.....yk20
Iippulainen........... 16/35-40.....yk7
Vanilla84............... 23/30.....yk0
NöpönÄiti.............. 24/28-29.....yk1
Solveig.................. 29/30.....yk1
Fibsu..................... 30/21-.....??
Tsu-ku................... 36/30.....yk13
Pienitoive.............. 43/29.....yk7
Fibsu.....................Clomifen + Terolut
Horsmankukka....luomuilua
Iippulainen..........ovistikut + Lugesteron
Pienitoive..............luomuilua
Roma....................1. IUI 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11-, 1. IVF 05/11
Tatjuska................Terolut
Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut
Vacsuli75.............luomuilua
NöpönÄiti: tervetuloa takaisin! :) Toivottavasti visiittisi täällä jää lyhyeksi ja pääset pian takaisin odottajien puolelle.
Tatjuska: toivottavasti se tärppi kuitenkin tulee ennen syksyä. Sulla on jotenkin niin ihanan rento asenne, että en yhtään ihmettelisi vaikka plussa sieltä pompsahtaisi. Kovasti niin ainakin toivon. :)
pienitoive, huhuu!! Oletko vielä joukossamme? Pitkään aikaan ei ole mitään kuulunut, toivottavasti johtuu siitä, että olet siirtynyt odottajien puolelle. :)
ON: eilen oli ultra ja kaikki oli kunnossa. Molemmat puolet ovat yhä aktiivisia ja molemmilla puolilla näkyi muutamia folleja hyvin kasvamassa. Lääkeannosta nostettiin taas ja jarruja pistelen myös. Maanantaina uusi ultra ja keskiviikoksi on jo punktioaika varattuna. Siirto olisi sitten ensi perjantaina.
Fibsulle peukku pystyssä.. joskos nyt olis sopiva hetki saada se plussa tähän jonoon :)!
Ja Nöpönäiti.. ikävä sanoa et "tervetuloa", mutta toivottavasti visiitti ei ole pitkä vaan pääset pikapikaa takaisin odottavien puolelle!! Halaus!
Romalle tsemppiä ensi viikkoon, jännät ajat sulla tulossa! :)!
Mulla edelleen menkat odottaa.. tänään tuli jo pientä tuhrua, ja mahassa vähän tuntuu oudolta, et uskon et huomenna on sit tulvien tulva.
Alkuviikosta tosiaan tein testin ja negaa näytti, ei oo mikään ihmelapsi täällä masussa. Jotenki vaan nyt toi leikkuri järkytti mun kierron, en tiiä..?!?
Pitänee varmaan siirtää ens viikon lekuriaika.. turha ultrailla alkukierrossa, saatika jos viel on menkat päällä.
Mukavaa viikonloppua,
ja toivottelen nyt jo etukäteen ihanaa äitienpäivää!! Onhan meillä kaikilla ne yhdet arvokkaat ja ihanaiset rakkauden palaset! :)!
Roma: Mahtavaa, että Clomit toimineet paremmin ja noin hyvä follisaalis tiedossa! Joko punktio jännittää kovasti?
Vanilla: meillä esikoinen tärppäsi heti ekasta yrityskierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta tätä kakkosta onkin nyt sitten työläämpi saada alulle.
Nöpönäiti: Tervetuloa takaisin mukaan! Toivottavasti vierailusi jää lyhyeksi =)
Tsuku: meinaatko, ettet testaa enää uudelleen? Jospa sittenkin...!
ON: Tänään ovisplussa vaikka ovisoireita jo pari päivää sitten ja limat eilen. Voiko ovis olla ennen ovisplussaa? Ei kai, kun se plussahan tulee siitä hormoninoususta joka aiheuttaa oviksen? Mutta on tää hämäävää. Se tuhru kesti silloin vuorokauden, tiedä sitten mitä sekään oli. Pöh. No parin päivän päästä sitten taas Luget kehiin. Toivottavasti eivät valvota tällä kertaa yhtä pahasti kuin viimeksi.
Plussatuulia kaikille ja ihanaa äitienpäivää huomiseksi!
ja oli pakko testa eilen illalla ihan varmuuden vuoksi ja negaa näytti kuten oli odotettuakin. Pieni jossittelija vaan oli sitkeesti tuolla takaraivossa. No hullumpiakin on tullut tehtyä.
No nyt rauhallisin mielin tota ovista odotellen.
Väsyttää..
mut odotettu tapahtui, eli eka kiertopäivä tänään kun tulva syöksyi kyläilemään.
tästä sit laskeskelemaan mahdollista inseminaatiopäivää :)!
Nyt kävi yllättäen niin, että jouduinkin perjantaina päivystyksen kautta osastolle ja eilen kaavintaan. Raskausmateriaalia oli edelleen kohdussa (kahden lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen!!!) ja hemoglobiini neljän viikon vuotamisen seurauksena vain 66. Sain pari pussia verta, suonensisäisesti antibiottia, koska keskenmenosta jo useita viikkoja ja siellä ne on kohdussa olleet. :/ Ja nesteytystä toki. Nyt olen kotona ja kaikki hyvin. :)
Kp on siis 2 (eikös se kaavinta olis se 1?) ja yk 1! Vuotoa pitäisi kestää muutaman päivän ja estettä uuden raskauden yritykselle ei ole. HUH. No voihan olla että yhdet menkat tässä nyt ainakin tulee, ennenkuin kroppa on valmis. Anteeksi pitkä sepustus!
Lopuksi: HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE !!
Huh huh, kuulostaapas rankalta nöpönäiti!
On se jotenkin epäreilua ja väärin, että kaiken sun koettelemusten jälkeenkin vielä joudut noin rankkoja juttuja kokemaan!
No toivottavasti toivut nopeasti ja tämä kierto tuottaa jo tulosta!
tsemppiä!
että miten teillä on sujunut ekan lapsen saaminene, jos sellaista saa kysellä? Onko ollu niin, että ekan kohdalla tullu helposti raskaaksi ja sitten toista ei ala kuulua? pelottaa...