PIKKU2 KEVÄT
Kommentit (240)
Pienitoive.............. 9/26-30.....yk6
Vacsuli75.............. 14/28-34.....yk3
Taide80................. 16/28-35....yk4
Horsmankukka.... 18/24-28.....yk9
Cherrypie.............. 24/28.....yk1
Iippulainen........... 26/35-40.....yk5
Tsu-ku................... 27/30.....yk11
Tatjuska................ 28/26-29.....yk17
Roma.................... 29/25-29.....yk16
Sämpylä09............ 48/27-39.....yk5
Kastehelmi82...... 49/35.....yk2
Cherrypie..............luomuilua
Horsmankukka....luomuilua
Iippulainen..........luomuilua + ovistikut
Kastehelmi82.....luomuilua + ovistikut
Miina84.................luomuilua + ovistikut
Pienitoive..............luomuilua
Roma....................Arimidex + Menopur + Pregnyl + Lugesteron, ovistikut, 1. inssi 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11
Sämpylä09............luomuilua
Taide80................luomuilua + ovistikut
Tatjuska................Terolut
Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut
Vacsuli75.............luomuilua
Tsu-ku: mä en tosiaan tiedä, mikä juttu tää on että joka kuukausi perustetaan uusi pino. Mutta nähtävästi näyttää olevan yleistä tällä sivustolla, kun muutkin pinot tekevät samoin. Mä kopioin tämän tyylin edeltäjältäni. Luulen että syy on se, että tuota aloitusviestiä ei voi muokata kuin sen tekijä, joten jos on vaikka pino, missä päivittäjä vaihtuu usein, niin tämä uusi päivittäjä ei pääsisi muuttamaan tietoja kuin tekemällä uuden pinon. Joten on varmaan katsottu helpommaksi että tehdään uusi pino joka kuukausi. Meillä tietysti kun minä en näytä lähtevän täältä kulumallakaan, ei olisi niin väliä....
Mutta voidaan me tehdä sellainen jatkuva pino, ei ongelmaa. Mita mieltä olette? Tosin varmaan ensi kuusta alkaen vasta, koska tuota otsikkoa ei pääse muuttamaan, käsittääkseni. Ja siten KUN (hah hah hah, viikon vitsi tässä sivussa...) mä plussaan, niin jonkun muun täytyisi sitten perustaa se uusi pino. Uudistusehdotuksia otetaan vastaan!!
ON: lääkkeet pitää tällä kertaa nähtävästi tädin poissa. Huomenna testaan vielä ja sitten lopetan lääkityksen, kun se nega siis tulee. En usko enää tärppiin.
Lisäys: sitä otsikkoa pääsee kuin pääseekin muuttamaan, joten ihan miten haluatte, joko jatkuva pino tai kuukausittain vaihtuva. Ilmoitelkaahan mielipiteenne. :)
Mulle käy miten vaan uus pino tai vanha, yritän aina etsiä sen kuitenkin;)
Roma: mä pidän peukkoja vielä, jos testi muuttuis positiiviseksi!
ON: Mä meen nyt huomen lääkäriin kuitenkin ja siihen ultraan kattoo onko ne munasolut itsestään kasvanu, mikäli ei ni sit Km on sekottanu mun oman hormonitoiminnan ja mitä siitä sit seuraa...joku lääkitys?En tiedä. Lääkäri sano et yksikään munasolu ei sieltä ennen la. irtoa missään nimessä, et jos on irronnu ni sit liian varhain, eikä siksi onnistu...no huomenna viisaampia!
Paljon onnea NöpönÄiti! :) Kyllä niitä plussia näköjään alkaa satelemaan. :)
Romalle pahoittelut negasta. Toivottavasti se nyt vielä plussaksi muuttuisi.
Tatjuskalle pahoittelut tädistä.
Itse olen jatkuvan pinon kannalla, muutaman päivän olen kytännyt viime kuun pinoa ja ihmetellyt kun on niin hiljaista. :D Kunnes välähti että uusi kuu.
ON: Ei mitään uutta. Peittojen heilutusta tasaiseen tahtiin. Laskurien mukaan ollaan menty, mutta ensi kierrosta alan sitten tikuttamaan. Olen vaan ihan hukassa että mitä testejä kannattaisi ostaa?
Plussatuulia kaikille! :)
Tatjuska................ 2/26-29.....yk18
Pienitoive.............. 10/26-30.....yk6
Vacsuli75.............. 15/28-34.....yk3
Taide80................. 17/28-35....yk4
Horsmankukka.... 19/24-28.....yk9
Cherrypie.............. 25/28.....yk1
Iippulainen........... 27/35-40.....yk5
Tsu-ku................... 28/30.....yk11
Roma.................... 30/25-29.....yk16
Sämpylä09............ 49/27-39.....yk5
Kastehelmi82...... 50/35.....yk2
Roma....................Arimidex + Menopur + Pregnyl + Lugesteron, ovistikut, 1. inssi 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11
Tatjuska: pahoittelut tädistä. Kyllä se nyt niin olisi sun vuoro plussata!!
Taide: miten lääkärissä meni? Toivottavasti munarakkulat olivat kasvaneet.
pienitoive: ovistikuista. Parhaita, ja kalliita, ovat Clearbluen digitestit. Mutta ne on ihan huippuja, ei mitään tulkinnanvaraisuuksia vaan joko siinä on hymynaama tai sitten ei ole. Helppoa kuin heinänteko. Liuskat ovat halvempia mutta siinä on aina se mahdollinen arvailu että onko nyt vahvempi viiva vai ei. Itse suosittelen halpatesti.fi-testejä, ne toimii ainakin mulla tosi hyvin. Olen täällä aikaisemminkin maininnut, että testaan noilla halpatesti-liuskoilla ja kun alkaa näyttää plussalta, niin varmistan vielä digitestillä. Tällä tavalla tuo digitestipakkaus kestää monta kiertoa ja ovis on löytynyt joka kerta. Kehuttavan olen kuullut myös Prismoista ostettavia ovistestiliuskoja, mutta niistä mulla ei ole henk.koht. kokemusta. Sanottakoon vielä, että sen sijaan mammaksi.fi-liuskoilla en ole saanut ikinä plussaa aikaiseksi, ei toimi ne mulla ei.
ON: tätiä odotellessa. Inssin jälkeinen tukilääkitys ainakin toimii, kun on pitänyt menkat poissa. Vois jo alkaa niin pääsisi jälleen eteenpäin. Ensi kierto tosiaan luomuna mennään, milloinkohan viimeksi?? Ihan outoa kun ei tarvitse nappailla lääkkeitä. Ehkä ihan kiva pitää yksi "stressitön" ja lääkkeetön kierto välissä.
JOS TEEN TÄSTÄ JATKUVAN KETJUN, NIIN MIKÄ NIMEKSI? LAITETAANKO TUO PIKKU2?
Hyvää viikonloppua ja paljon plussatuulia kaikille!
Roma: Etkö enää meinaa testata vaikka vuoto nyt pysynyt poissa? Eikös tuo PIKKU2 oo ihan hyvä nimi, jos jatkuva ketju.
Pienitoive: Ovsitikuissa komppaan Romaa, Clearbluen digitesti ehdottomasti paras, mutta tosi kallis. Mä olen käyttänyt Prismoista ja Cittareista saatavia Pregchek liuskaovistestejä ja toimivat ainakin mulla hyvin (ovis näkyy selvästi kontrolliviivaa vahvempana viivana).
ON: Ei ihmeempiä. Oksennustaudin jäljiltä jos jonkinlaista tuntemusta ja turvotusta vatsassa.
Plussauksesta onnittelut Nöpönäidille!
Jossain aikaisemmassa pinossa oli ekassa viestissä linkki vanhaan pinoon niin ketjuttuivat jos haluaa vanhoja lukea pidemmältä. Jotenkin tykkään näistä kuukausipinoista, ei mitään erityistä perustelua että miksi. Jos pino pidemmältä ajalta olisiko vaikka talvi-kevät-kesä tms. nimeämisessäjärkeä?
ON: Täällä hengataan edelleen. Ovista odotellaan ja arvaillaan milloin ovis olis. Viime kierrossa luteaalivaihe oli n.11/12 päivää, aika lyhyt kai?? Jotenkin epätoivoinen olo raskautumisen suhteen, ei mitenkään erityisestä syystä, rankka opiskelu putki menonossa ja miehellä työstressiä, joten pupuilut tavallistakin vähempänä.
Tänään jotenki tosi paha mieli. Meitä on ollu 7 äidin porukka, jotka tutustuimme esikoisia odottaessamme ja nyt 6 meistä on raskaan - minä sinä ainoana jolla ei ole onnistunut. En tarkoita ettenkö muille soisi heidän onneaan ja olisi iloinen heidän puolestaan, mutta omasta puolesta on kyllä tosi paha mieli. Ja tuntuu, ettei edes oma mies oikein ymmärrä sitä. Hänen mielestsään, kun pitäisi olla onnellinen ihanasta esikoisesta eikä aina vaan miettiä sitä mitä ei ole. Ja tietysti olenkin onnellinen, että ihanan tytön äiti saan olla ja rakastan häntä yli kaiken, mutta silti...
Anteeksi, kun oli nyt vaan omaa napaa ja itsesäälissä rypemistä.
Roma.................... 1/25-29.....yk17
Tatjuska................ 3/26-29.....yk18
Pienitoive.............. 11/26-30.....yk6
Vacsuli75.............. 16/28-34.....yk3
Taide80................. 18/28-35....yk4
Horsmankukka.... 20/24-28.....yk9
Cherrypie.............. 26/28.....yk1
Iippulainen........... 28/35-40.....yk5
Tsu-ku................... 29/30.....yk11
Sämpylä09............ 50/27-39.....yk5
Kastehelmi82...... 51/35.....yk2
Roma....................1. IUI 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11-, 1. IVF 04/11
Vacsuli: luteaalivaihe on normaali, jos on 10 päivää tai enemmän.
Iippulainen: ymmärrän enemmän kuin hyvin tunteesi. Mulla ei ole lähipiirissä ketään, joka olisi kokenut vastaavaa kuin minä nyt. Kaikki, minua vanhemmatkin naiset, tulevat raskaaksi kun suunnilleen vain kävelevät miehensä ohi. Välillä ottaa suoraan sanoen päähän...
ON: Kp1. Eipä siitä sitten muuta.
Voi Roma, oon pahoillani:( Olin jo niin varma että sä plussaisit!
Pienitoive: Mä en oo mammaksin tikuilla saanut mitään selvyyttä ja lääkäri sano et käytä clearblueta, mutta se siis kallis. Noista muista en tiedä, mut voisin itsekkin kokeilla tota halpatesti.fi:n liuskoja ja mennä niillä oletettuun ovikseen ja tesytata CB:llä vielä mvarmaksi. Se kuullosti fiksulta!
ON: Kävin siis pe. lääkärissä joka ultras munasarjat ja oikealla puolella oli rakkula kasvanut 4päivässä 8mm- 15mm, ovulaatio kuulemma tapahtuu suunilleen 17-18mm rakkuloilla, joten lääkäri oletti sen su-ma. Hän käski alkaa tänään testaamaan ja testata niin kauan et tulee plussa ja vielä niin että menee miinukseksi ja sit vielä yksi ultra, missä hän tarkastaa sen puhjenneen ja lähteneen liikkeelle. joskus kuulemma saattavat muuttua kystiksi? Eli kalliiksi tulee, mut mennään nyt loppuun asti, niin tiedetään toiminta.
Eli hienoa että oli kasvanu, ikävää on se että tänään oli vielä ovis nega ja mies lähtee ma-ke työmatkalle lontooseen!!! Toiv. olis huomenna plussa tai sit vast ti, muuten ollaan ihan sattuman varassa et riittääkö su ja ke jos ovis olis ma tai ti...lääkäri käski ovulaatioplussan tullessa rakastella sinä päivänä ja kahtena seuraavana;) Harmittaa jos menee ohi...
Taide ja elämän epäreilut ajat
tänään päivä 30, pitäis alkaa menkat, mut ei vielä näy. mahassa kyl tuntuu selkeesti et menkat kohta alkaa, ja eilen kans vähän jo innostuin, ja tein testin - selkeääkin selkeämpi nega.
Ja komppaan lippulaisen fiiliksiä.. tiedän tunteen, ja hyvin. lähipiirin kavereista kaikki yrittäneet ovat joko jo saaneet vauvan tai raskaana, ja sit samanlainen raskausajan tuttavuusporukka on melkeen samassa jamassa. noin 10:stä nettitutusta on 8 saanut lapsen / raskaana, vain kaksi vielä yrittää (joista toinen siis minä). tilanne on pepusta..
ja voi Roma sentään.. mäkin jo niin aattelin et tää oli sun kierto.. Mur!!
Mitkäs on hoitosuunnitelmat seuraavaksi. lähdettekö koeputki linjalle? millasta suunnitelmaa olette tehneet lekurin kanssa?
ja hitsin hitsi taide, että se sun miehes matka just ajottuu tohon ajankohtaan.. sun pitää ottaa spremaa vähän jemmaan ja turauttaa sitä tiistaina varoiksi sisään ;)! kotitekoinen inseminaatio, heh.
niin noista testeistä on ollut puhetta.
mulla on käytössä www.kotitesti.fi ovis ja raskaustesti tikkuja. ihan hyvin ovat toimineet.
ja ei niis silleen mitään arvailuja ole joutunut suorittamaan, kun haaleaakaan viivaa ei ole tullut ennen ovista, ja sit ku alkaa tulemaan, niin ylenesä tietää et haaleasta seuraavana päivänä on jo vahva viiva.
en ole clearblue testejä ostanut koskaan, ku en vaan yksinkertaisesti raski. samalla rahalla taidan saada 10 noita nettitikkuja.
vähän toi vaatii enemmän, esim. pissata purkkiin ja jäähdyttää sitä about 5-10 min, mut ei oo haitannu mua.
Roma.................... 2/25-29.....yk17
Tatjuska................ 4/26-29.....yk18
Pienitoive.............. 12/26-30.....yk6
Vacsuli75.............. 17/28-34.....yk3
Taide80................. 19/28-35....yk4
Horsmankukka.... 21/24-28.....yk9
Cherrypie.............. 27/28.....yk1
Iippulainen........... 29/35-40.....yk5
Tsu-ku................... 30/30.....yk11
Sämpylä09............ 51/27-39.....yk5
Kastehelmi82...... 52/35.....yk2
Taide: hyvä juttu että munarakkulat olivat kasvaneet. Toivottavasti ovisplussa on tänään tikussa näkynyt. :)
Tsu-ku: jep, eli 1. IVF on joskus huhtikuussa. Tämä alkanut kierto nyt luomuillaan ja sitten seuraavaan tehdään tuo ensimmäinen koeputkiyritys. Huomenna soitan lääkäriajan, jolloin on tarkoitus keskustella näistä tulevista hoidoista. Lääkäri halusi että mennään yhdessä miehen kanssa. Huh heijaa, en olisi kyllä uskonut että tähän joudutaan mutta minkäs teet.
Ja pahoittelut negasta, ehkä se vielä plussaksi muuttuu, jos vain testasit liian aikaisin. Toivotaan kovasti näin. :)
Sämpylä: onko sulla vielä tuo sama kierto menossa?
Kastehelmi: oletko vielä joukossamme?
Paljon plussatuulia kaikille!!
Roma, siis eks siihen koeputki juttuun pidä niitä sun munasoluja kasvatella ja kerätäkkin.. eks siihenkin luulis tuhrautuvan yksi kierto?
Tai tää on mun ihan omaa ajattelua, mil ei oo mitään faktapohjaa.. aattelin siis ite jos huhtikuun lopus saan minkä tahansa diagnoosin, niin silti menis myös toukokuu hukkaan, jos munasoluja eka kypsytellään ja imetään ulos.. kuin nopeesti sen voi istuttaa sinne takas kasvamaan?
pitäis varmaan ite rupee googlettamaan lisätietoa ku taitaa tuo olla myös mulla edessä.
Pieneltähän nää omat kuviot ja mietinnät tuntuu hoitoihin verrattuna.
Syy meillä levottomiin öihin selvis: kaksi vikaa poskihammasta tulossa niin että ikenet verillä esikolla.
Nyt alkais oleen varmaan ovis käsillä, mut saas nähdä saadaanko hyödynnettyä.
Roma.................... 3/25-29.....yk17
Tatjuska................ 5/26-29.....yk18
Pienitoive.............. 13/26-30.....yk6
Vacsuli75.............. 18/28-34.....yk3
Taide80................. 20/28-35....yk4
Horsmankukka.... 22/24-28.....yk9
Cherrypie.............. 28/28.....yk1
Iippulainen........... 30/35-40.....yk5
Tsu-ku................... 31/30.....yk11
Sämpylä09............ 52/27-39.....yk5
Kastehelmi82...... 53/35.....yk2
Esikoiselle ja tulokkaalle tulis ikäeroa näillä näkymin 1v11kk! En oikein osaa vielä tiedostaa tätä, ei tunnu yhtään todelliselta!! Soitin jo neuvolasta ajan, ja laskettu aika olis menkkojen mukaan 7.11. :)
Nyt niitä plussia pinoon, jään seurailemaan taustalle, ennenkuin uskaltaudun odotuspuolelle. :)