Te joilla sisäkissa, miten olette raskaus aikana hoitaneet kissan pesun
hiekkalaatikon tyhjennyksen yms toimet?
Kun sanotaan että kissa ei saisi päästä raapaisemaan odotusaikana kun siitö voi tulla jotain lapselle???
Kommentit (7)
kissaa odotusaikana, enkä muutenkaan! hiekkalaatikon pesin itse, keitin kattilallisen vettä jonka kippasin sit tyhjennettyyn laatikkoon ja sit pesin, kumihanskat kädessä!! pesun jälkeen vielä pesin hyvin kädet! mulla on ollut kissa/kissoja jo reilu 10 vuotta, joten todennäkösesti oon sen jo sairastanutkin...sitä ei neuvolassa edes testattu odotusaikana! ja hyvin terveeltä tuo neitokainen vaikuttaa!:) niin ja kyllä tuo meidän kissa silloin tällöin mua raapaisikin...
Neuvolassa lähinnä hymähtyvät huvittuneesti, kun asiasta kysyin.
Olen silitellyt kissoja ja putsannut laatikoita ihan normaalisti.
Sitä paitsi, mistä se sinun SISÄkissa niitä pöpöjä saisi?
mitenkään vältellyt raskausaikoina, toki toksoplasmoosista on tehty testit
hiekkalaatikon tyhjennyksen yms toimet?
Kun sanotaan että kissa ei saisi päästä raapaisemaan odotusaikana kun siitö voi tulla jotain lapselle???
toimin niiden kanssa. Normaali käsien pesu aina kun hiekkalaatikon puhdistin. Älä liikaa stressaa.
20 vuotta on ollut kissoja yhtää kissaa en ole koskan pessyt. Hiekka-astian voi pestä kertakäyttöhanskat kädessä jos huolettaa, itse en pessyt. Kissat raapi tai oli raapimatta ihan normisti. Neuvolassa testasivat ekassa raksaudessa sen toksoplasmoosin, olin sairastanut.
poissa kun kissoja välillä pesee, kyllä asiasta olen keskustellut eläin ja ihmislääkärin kanssa ja ihmislääkäri sanoi miehelle että kissoista ei tarvitse luopua ja eläinlääkäri sanoi että pesee kissoja aina kun tarve miehen kohdalla sitä vaatii.
Toisekseen kysyin siks koska äitini melskaa siitä kun sen tuttavaa oli raskausaikana raapassut kissa ja siitä oli sitten jotain lapselle tullut...
ap
joka ei tule kissan raapimisesta vaan sen ulosteesta. Mutta jos kissa on aina ollut sisakissa eika ole paassyt syomaan hiiria tms niin kissalla ei edes voi olla toksoa. Kissan peseminen ei muutenkaan ole se kinkkinen kohta (taidat olla provo?) koska kissa pesee itse itsensa, vaan se kissanhiekan vaihto jossa joutuu kosketuksiin kissan ulosteen kanssa. Sen voi tietysti tehda hanskat kadessa ja viela pesta hyvin kadet.