***LOKAVAUVAT 2011*** maaliskuussa
Kommentit (95)
Kyllä ne viikot tosiaan menee niin nopeaa vauhtia! Kohtahan sitä ollaan jo synnärillä! ;)
Tervetuloa uusille! Lokamammoja onkin kertynyt jo aikamoinen pino! :)
Koko viikonloppu on taas ollut sellaista kyläilyä puolin ja toisin. Aina viikonloppuna joudutaan ramppaamaan tai sitten joku ramppaa meillä kun miehellä on silloin vapaata. Kyllä täällä arkenakin tosin rampataan jatkuvaa syöttöä. Onko muilla ollut tälläistä kun esikoinen on tullut taloon ja koska se oikein loppuu? Vai loppuuko se ollenkaan ellei itse pistä sille stoppia? Aina joku soittaa joka päivä että voiko tulla tyttöä katsomaan, ja välillä ajattelee että no senkus sitten tulee, onhan niillä oikeus meidän lasta nähdä. Sitten taas kuitenkin kun miettii niin onhan meillä oikeus olla yksi viikko edes rauhassa. Ajateltiin pitää ensi viikonloppuna ihan oman perheen keskeinen viikonloppu, eli ei ketään meille eikä me mennä minnekään. HUOH. Taidanpa arkipäivänäkin ehkä kehdata vaan sanoa että tulkaapa mielummin ensi viikolla sitten... Onko muilla ollut tälläistä vai teenkö asiasta vain itse liian suurta ja hankalaa? Ja tytön isovanhemmat näkee tyttöä kerran viikossa VÄHINTÄÄN kun samassa kaupungissa kaikki asutaan. Kummitäditkin on niin innokkaita että haluaisi nähdä kerran viikossa. Isomummikin on innokas näkemään usein. Ei tässä saa enää mitään omaa rauhaa kun jatkuvasti kaikki haluaa käydä katselemassa meidän tyttöä. Onhan se ihana tyttö, mutta silti! Kyllä tässä nyt on jo 8kk kateltu tätä touhua... mietin että koska tämä loppuu?
Siinä tuli sitten oikeen vuodatettua! Kertokaa kuulumisia ja kasvatelkaa masuasukkeja! :)
Vaniliini 11+5
Täällä olis kans pääkaupunkiseudulta yks onnellinen esikoisen odottelija. Raskausviikkoja on 12+4 ja laskettuaika 30.9. Tähän asti kaikki on mennyt hyvin. Pahoinvointi oli hurjimmillaan viikoilla 5-7, nyt enää ajoittaista huonoa oloa. En oo joutunut olee töistä pois, vaikka välillä onkin rankkaa, kun väsyttää, kiristää, hajut etoo ja on kamala nälkä koko ajan! ;) Ekassa ultrassa kaikki oli hyvin, oli uskomatonta nähdä oma pikku jumppailija, joka heilutti käsiään, haukotteli ja istu jalat ristissä! Hyvää vointia kaikille!
Joy87, rv 12+4
Hei vaan kaikille! Kirjoittelen sairastuvasta, meidän 2,5-vuotias on (toisen kerran tässä kuussa) vatsataudissa, eli aamuneljästä lähtien olen pyykännyt ja antanut juotavaa ja lääkettä ja vaihtanut lakanoita ja lohdutellut... Nyt tuo nukahti ainakin hetkeksi omaan sänkyynsä. Toivotaan ettei enää oksentaisi, lakanat alkaa olla finaalissa! Anoppi on tulossa yhden aikaan vuoronvaihtoon, pääsen näyttämään vähän naamaani töissäkin. Eli terkkuja vaan kaikille esikoista odottaville, tätä(kin) on sitten tiedossa ! ;-)
Oma vointi on paranemaan päin, pahoinvointi hellittää samoin kuin se kuvitteellinen bensanlemu joka mua on kiusannut jo monta viikkoa. Välipaloja täytyy syödä tiuhaan ettei tule huono olo, olen yrittänyt syödä paljon hedelmää mutta pelkäänpä että paino on silti vähän noussut, kilon tai kaksi.
Olin ajoitusultrassa viime viikon maanantaina, syke näkyi ja kaikki muutenkin ok. Tosi huojentavaa. Lasketuksi ajaksi lääkäri laittoi 22.10., joka on täysin mystistä mutta viime raskaudessakin oli joku sellainen suomalais-ranskalainen laskentaero jota en koskaan tajunnut. Hassua on, että esikoisen syntymäpäivä on 23.10. Toivotaan ettei osu samalle päivälle!
Kivaa, uusia on saatu joukkoon. Tervetuloa!
Täällä on pahoinvoinnit yltyneet, tai no..en ole antanut ylen,mutta voih - tää ainainen kuvotus on inhottavaa. Viime yö meni valvoessa,kun oli niin huono olo.
Mutta otan ton silti vastaan "ilolla" - tietää et totta tosiaan raskaana ollaan. Ei tätä vieläkään oikein todeksi uskoisi :D
Ylihuomisen neuvolaa tässä kovasti jo odottelen. Tänään tuli postissa lippuja ja lappuja täytettäväksi. Voi miten ihanaa. Vaikka onkin tuttu juttu,niin kyllä tämä on niin kiehtovaa.
Viimeisestä on niin pitkä aika jo! Tulis jo!
Lenkille voisi tästä kohta lähteä. Otin itselleni tavoitteeksi käydä jokapäivä edes kävelyllä.
Joten eikun vaan lenkkivaatteet niskaan ja menoksi!
..Pelottaa kyllä silti,kun on niin kovin liukasta tuolla, mut jos hiljaa hipsutellen.
Oikein mukavaa maanantaita, voikaa hyvin!
Shande 8+1
Pitkästä aikaa.
Olen ollut niin väsynyt ja huonovointinen, koska tää loppuu.
Viime perjantaina kävin np ultrassa ja kaikki mainiosti, sikiön koko jälleen isompi viikkoihin nähden ja laskettuaika on nyt sitten 2.10, mulla ei ole ikinä siirtynyt laskettuaika. Ja tiedän milloin on ollut ovulaatio ja silloin ollaan ainoastaan touhuiltu, ei ennen sitä. No joka tapauksessa olen nyt tarkemmassa seurannassa ja luultavasti käynnistetään ajoissa kun minulla on synnytykset ollu niin nopeita, nuorimmainen syntyi ambulanssissa tässä meidän nykyisen kodin pihalla ja synnytys kesti max. 50 min, ei tarkkaa aikaa kun en silloin niin tarkkaan kelloa katsonut.
Mutta raskaus on sujunut hyvin vaikka vuotoja on tullut, on ollu niin vähäistä, välillä vieläkin tulee rusehtavaa vuotoa, niin ja mulla todettiin emätintulehdus kun papa otettiin. Rakenne ultra mulla on 18.5 ja seuraavaan ultraan menen 24 viikolla.
Mutta toisiaan mun lasketunajan voi muutta 9.10:tä 2.10.
Mammuska ja Idalmiina 12+2
Jos kerkesin jo vähän iloita hiljaa mielessäni, että melko oireitta pääsisin, ni se harhakuva on kyllä hävinny aika rapsakkaan. :D Voi elämä tätä pahoinvointia... Tissit on niin hellät, ettei mahallaan voi nukkua ollenkaan. Peitto hankaa, vaatteet tuntuu pahalta ja oi voi voi. :D Koko yö menee helposti kiukutessa omille tisseille. ;D No ei sentäs, mutta heräämisiä ne teettää silti. Iltasin on ollu aivan jäätävää palelemista, mutta onneks meillä on se miljoona vilttiä ja muuta lämmikettä. :) Ja vaikka on näitä ei-niin-kivoja-oireita, niin silti jotenki tykkään niistä, koska eikös se kerro siitä, että istukka toimii?
Ens maanantaina oottava ensimmäinen neuvola alkaa jo jännätä. Tuskin siellä mitää ihmeellistä tehään, mutta SILTI. Eka kerta on aina eka kerta. ;)
Vieläkin kaipailen semmosta naamatusten tapahtuvaa jutustelua jonkun kanssa, joka on myös raskaana. Mutta eiköhän semmonen tuttavuus vielä jostain löytyne. :)
Hansuuh 8+1
Olenkin kokonaan unohtanut tänne kirjotella.. Se annettakoon anteeksi? :) Nyt yritän skarpata ;)
Meillä oli ensimmäinen neuvola nyt 15.pvä ja ei sieltä tullut mitään tietoa mistään, paitsi kasa lappuja ja soittoaika labraan, sokerirasitustestiä varten. Plääh :) toivottavasti se juoma olisi yhtä hyvää kuin viimeksi, melkein kun ois kokista juonu ;) Nyt tuli kutsu myös ultraan, joka on ens viikon keskiviikkona. Hui miten onkaan jännittävää! Nyt ois kuukautisten mukaan viikko 11+1 ja laskettu aika ois 10.10. mutta ultrassahan se sitten vielä varmistuu :) Ei oo mitään oireita, välillä tulee kuvotusolo, mutta ei pahasti. Tissit on kasvanut, oikein turvonneet :D
Ihania kevätpäiviä lokavauvojen odottajille
Ainakin yhden päivän kevät saatiin! Ihanaa kun lumet sulaa. Tulispa se kevät ja kesä nopeammin! :)
Kyllä on hurjaa kun ajattelee että mullakin seuraava seuranta raskaudessa tulee olemaan rakenneultra n.20 viikolla. :D Seuraava neuvolakin on vasta sen jälkeen. Kivaa olla uudelleensynnyttäjä. :D No eipä ainakaan tarvii siellä tosiaan koko ajan juosta. Ehkä liikkeetkin alkaa tuntumaan aikasemmin kuin esikoisesta, vaikka esikoisesta kylläkin tuntui myös jollain viikolla 16-17, vaikka istukka oli silloin etuseinässä. Nyt on istukka takaseinässä.
Olin juuri järkyttävillä ruokaostoksilla, miten sitä ruokaa voikin saada kotiin niin paljon tuotua! :D Ja meitäkin kuitenkin toistaiseksi kaksi jotka enimmäkseen täällä syöpöttelee, kunnes tyttö kasvaa niin että alkaa syömään samaa ruokaa. :)
Nyt on sitten se maagiset 12 viikkoa täynnä. Ei muuta kun odottelemaan! Hyvää viikkoa kaikille! :)
Vaniliini 12+0
Onpas pitkä aika siitä, kun oon saanu kirjotettuu tänne :)
Mitäs kaikkea täällä onkaan tapahtunut...
No keskitytään nyt sitten vaan tähän omaan turvonneeseen mahaan ;)
Kövin viikko sitten ekassa neuvolassa, ja no eihän siellä ollut mitään muuta kun pissat/punnitukset/mittaukset ja kaamea läjä paperien täyttelyä sekä säkillinen esitteitä. Ultra ajan sain ja se on 6.4 ei osallistuta seuloihin, eli siis vaan kurkkaavat että onko masussa kaikki kunnossa ja kuinka pitkällä mennään. lääkärinkin sain ja on 8.4 eli jännä viikko tiedossa! Kunpa kaikki olisi hyvin, kun vasta silloin päästään ekan kerran kurkkaamaan mönttiä!
sen kerran kun muistan kirjotella tänne, niin tää kökkö nielaisee mun pitkät turinat bittiavaruuteen!!!!
Murr!! en nyt jaksa uudestaan kirjottaa, tarvii kattoo taas paremmallla ajalla uusiks! :(
Miina Ja Möntti 9+2
Ensimmäinen neuvola takana. Jännää, tästä se alkaa!
Sain mukaan kaikenlaista, oppaita, kirjan, esitteitä - tietysti kauan odotetun neuvolakortin (voi, on sitä odotettu :D). Kesti kaikenkaikkiaan 1,5 h, otettiin normaalit pissanäytteet, puntarilla käynti, verenpaine ja hemoglobiini.
Eka ultra ois huhtikuun puolessa välissä, ja lääkäri seuraavana päivänä siitä.
Ei millään malttaisi odottaa ultraa sinne asti, tekisi NIIN mieli mennä ennen sitä alkuraskauden ultraan yksityiselle. Mutta kai se on maltettava :D .. Sitä kun on niin malttamaton ja innoissaan! Voi voi!
Sokerirasitustestikin olisi sitten edessä jossainvaiheessa, kuulema. Ihan vaan siksi, koska kuopukseni painoi yli 4 kiloa syntyessään.
No, hyvähän se on tehdä. Lupauduin myös kaikkiin muihinkin seuloihin, vauvan parhaaksihan ne on (verikokeisiin siis)
Tässäpä kuulumiset neuvolareissulta! Ihana täti oli,ja nyt tää muuttui entistäkin todemmaksi taas :)
Ihanaa loppuviikkoa kaikille!
Shande ja mini 8+3
Tuli tässä lukiessani mieleen, kuinka jännä on että neuvola ym. käytännöt tuntuu poikkeavan aikalailla toisistaan riippuen paikkakunnasta... Mulla oli eka neuvola rv 8+0, punnitiin ja täyteltiin lappuja mutta en mitään pissanäytettä silloin antanut. Kävin sitte labrassa erikseen 9+0, otettiin pissanäytteet ja verikokeet. Ultra on 11.4., jolloin rv 11+6, sitten onki seuraava neuvola vasta vk:lla 15... Täällä on yksi ainoa lääkärin tarkastus joskus 20 viikon jälkeen...
Alkaa jo tuntua siltä että onko sitä ihan hunningolla?! Eikä iskäkään saanut mitään neuvolasta, lukenut että moni on saanut?
No, toivottavasti kaikki menis hyvin, ultraa jännityksellä odotellessa... Eilen kuulin ikäviä uutisia veljen vaimosta, joka raskaana myös rv 13, olivat käyneet ultrassa ja jotain kokoeroa sikiön aivolohkoissa ollut... Toivottavasti ei mitään vakavaa!
Hyvää viikonloppua ja hyvää vointia kaikille kanssasiskoille!
Pauge ja mytty 9+2
ihanaa huomenta kaikille !
täällä yks hassu itkeskelee onnistunutta alkuraskautta, tänään oli eka ultra ja pienihän oli niin liikkuvainen kaveri et alta pois, sormet suussa potkiskeli menemään. sen vielä kestin itkemättä mut kun kätilö laitto sytänäänet kuuluviin ni ei pystyn enää kuivin silmin kattelemaan sitä pientä, taisi mieskin vähä herkistyä. ihanaa kun oli mukana, hällekin nyt ehkä konkreettisempaa ku näki pienen vilpertin :)
kätilö sanokin et syksyn km jälkeen ei löpistäkkään nyt alkuun mitään vaan käyt suoraan pöydälle kun näytät siltä ett oot tätä päivää ootellu.
niskaturvotus oli 0,7 ja mittaa tasan 5cm, ompa se vielä pieni ja siinä ruudulla näytti jo niin isolta :) osallistuttiin seulontaan ja parin viikon päästä pitäs sitte kuulua jos jotakin on mutt aika luottavaisin mielin nyt et kaikki hyvin. ihanaa !
ootteko hiuksia värjäilleet ? mä en osaa päättää nyt värjäänkö vai en. tiiän ettei sillon tällön värjäämisestä pitäs olla haittaa mutt mä aikoinani kovasti blondannu ja pistän punaseks ja sit ruskeeks ja taas vaaleeks ni mietin vaan miss kunnos yleenskää koko päänahka on noiden jälkeen :D .. vai jospa menis ihan kampaajalle ja pyytäs laimeita aineita ..
Täällä on ainakin ihan hirveä ilma, lunta vaan pyryttää. Ei se kevät sitten kuitenkaan vielä tullut. :/
mirr: Mukavaa että kaikki oli hienosti! Toi tunne on niin ihana kun saa oikeesti tietää että masussa on kaikki hyvin ja siellä se pikkuinen uiskentelee. :) Mullakin oli ennen esikkoa keskenmeno ja sehän tietysti kasvatti mun alkuraskauden pelkoja. Kyllä on aika todennäköistä että kun eka ultra on ohi niin saa varmasti nähdä oman vauvan syksyllä. :) Tässä raskaudessa en niinkään ole keskenmenoa pelännyt kun yksi todiste onnistuneesta raskaudesta söi just äsken kukkamultaa lattialla. :D (Onneks ei oo vaarallista)
Kyllä mä olen hiuksia värjännyt raskausaikana. Just eilen kävin ensimmäisen kerran tässä raskaudessa. Pidän kyllä siitä huolta että se 12 viikkoa on täynnä, ennen kun värjään. Monet ei siitäkään niin välitä, eikä sillä välttämättä mitään vaikutuksia olekaan, mutta varovainen kun haluan olla. :) Nyt on kyllä taas virkeä olo kun sai hiukset kuosiin. Juurikasvu oli ihan kamala. Ja olihan se pitkästä aikaa sellasta omaa aikaa kun tyttö oli hoidossa ja sai itse vaan istua paikallaan tuolissa. :)
Varasin tänään ajan rakenneultraan. Hui! :D Se on nyt sitten toukokuun 25pvä. Silloin viikkoja 21+1.
Sitä odotellessa, aika menee kyllä niin nopeasti että kohtahan se jo on. Näin muuten viimeyönä unta että olin rakenneultrassa ja vauvan todettiin olevan poika. :D Saapi nähdä!
Veriseulan tuloksia odottelen vielä kotiin, toivottavasti kaikki hyvin. :)
Vaniliini 12+3
Kävin eilen ultrassa, ja uskottava se on että siellä pikkuinen mahassa iloisesti liikkui.
Oli kaikki kunnossa ja pituutta jo 65mm,vastasi 12+6 muttei käyty muuttamaan la.
Vähän jäi huolestuttamaan kun nt oli 2.2,jota tunnin verran yritti ottaa ja sittenkin jonkun mitan sai,sanoi vaan että ilmoittelevat ensi viikolla jos tarvitsee jatko tutkimuksiin tulla,kerta on yli 2,mutta kuitenkin vielä normaali 3asti...
Miten muilla ollut nt mitta?
Aivan mahdotonta päästä kirjautumaan tänne mutta vihdoin onnistui..
Nt-ultran tilasin ja se on ens kuun puolivälissä ja viel on muutama viikko odottamista.
Olotilassa ei paljoa muutosta,väsymys on pikkuhiljaa väistymässä mutta kuvotusta on edelleen.Ihanaa kun on jotain jaksanut kotonakin tehdä ja kooma-olo alkaa väistyä.
Maanantaina menen saikulta töihin kokeilemaan antaako olotila myöten ja ainahan saa lisää jos ei pysty olemaan siellä.
Nyt aamulenkille koiran kanssa, mukavaa viikonloppua kaikille !
Isotikru + sintti rv 9+0
Näin pikaseen ennen kuin lähen koiran kanssa lenkille ja kauppoille. Tosta niskaturvotuksesta niin mulla oli 0,7, kyllä mun mielestä toi 2 on ihan normaali. Ei kannata turhaan murehtia, tiedän että on helppo sanoa. Ite panikoin joka asiasta, ostin sellasen sydänääni doblerin kotiin ja hyvä on.
Mammuska ja Idalmiina 12+6
on tällä hetkellä päässä...eilen oli se NP-ultra ja siellä mitattiin niskaturvotus 4.1 mm ja riskilukema on järkyttävät 1:5!!! Onneksi saatiin peruutusaika heti maanantaille sairaalaan, jossa sitten yritetään aloittaa lisätutkimukset...tosin sairaalasta soittanut kätilö arveli ettei punktio vielä onnistuisi, kun istukka on takaseinämässä. Olo on ihan järkyttävä!!! Eilinen päivä meni täysin sumussa itkien ja miettien kaikkea mahdollista ja mahdotonta! Tuntuu pahalta jos tässä pittää vielä monta viikkoa odottaa tutkimuksia ja saatikka niiden tuloksia :(
Meillä seulat ei ole ennnen hälyttänyt, eikä myöskään kellään kaverilla, joten uutinen oli täysi shokki, vaikkakin tietenkin siihenkin pitäisi osata varautua, kun seulat haluaa ottaa. Mutta eihän sitä oikein omalle kohalle ossaa kuitenkaan tommosta odottaa!
Pitäneen yrittää tsempata itteään kuitenkin jollain tavalla, että pää kestäis tämän kaiken! Onneksi lapset on meillä niin meneväisiä tappauksia ettei päivällä kerkeä niin hirveästi asioita miettimään vaikkakin ne jossain takaraivolla jyskyttäävät,,,mutta yöt on tosi pelottavia :(
Tässäpäs tätä vuodatusta kerrakseen!
Juuliska69 ja mahakaveri 12+4
Täällä on menty tosi pelonsekaisilla tänään. Töissä vessassa käydessä pyyhkiessä paperiin jäi verta. Ei sen enempää, ei ole pikkiksille valunut tai mitään, mutta apua mikä säikähdys! Alkaa olla "riskiviikot" läpimentyinä, olo ollut väsymystä lukuunottamatta mitä mainioin eikä mitään kipuiluakaan ole ollut. n olis osannut enää odottaa ja järkytyin pahasti. Piti lähteä samantien töistä ja soittaa lääkäriin. Olivat kyllä luottavaisin mielin kun vuoto oli niin vähäistä + ei liity kipua... Kokemuksia. Mielellään vaan positiivisia, hajoilen täällä tosi pahasti!
Toivottavasti voitte hyvin!
Helia + Nyytti, 11+6 ja ultraan torstaina! Pysy siellä!
Niin ja vertaistuen kaipaajat, mustakin ois ihan mieletöntä jos sais vaan jauhaa pelkästä masusta ja tunnoista ja fiiliksistä. Mun samassa kaupungissa asuvilla lähimmillä ystävillä ei ole vielä lapsia eikä oikein raskaushaaveitakaan ja välillä on tosi syyllinen olo tästä hehkutuksesta ja pohtimisesta. Ehkä kääntyykin ihan päinvastoin ja koitan keskittyä vaan muihin, jottei mene aivan överiksi.. Nyt selvisi kuitenkin että muutamme syksyllä miehen ammatin, joukkueen vaihdon myötä toiseen kaupunkiin, jospa siellä olis paljon vauvoja siinä joukkueessa niin sais sitä paljon kaivattua porinaa!!!:)
Täällä uusi palstalainen, rv 8+1, ja laskettu aika 28.10. vaikka epäilen sen siirtyvän ainakin neljällä päivällä eteenpäin ihan marraskuuhun saakka. Mutta toistaiseksi täällä lokakuun lasten puolella.
Olen 29-vuotias ja ensimmäinen raskaus kyseessä. Eka neuvolakäynti takana ja verikokeet tehty labrassa, nyt odotellaan kutsua ekaan ultraan.
Oireina pahoinvointia, ruokahaluttomuutta, kipeät rinnat. Pahoinvointi huolestuttaa, koska olen muutenkin alipainoinen, mun on aina ollut vaikea saada painoa nousemaan, ja mietin että miten raskauden aikana saan, mutta neuvolan täti ei ollut niin huolissaan siitä (ainakaan vielä).