Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAVAUVAT 2011*** maaliskuussa

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli vihdoinkin alkuraskauden ultra...

Lääkäri tunnusteli ensin kohdun ja sanoi, että taitaapa olla mahdollisesti kaksoset, koska kohtu oli niin iso viikkoihin nähden.. yksihän siellä vaan sitten oli =) ja sydämensykkeen näki hyvin. Pari päivää heitti rv, mutta ei sen mukaan menty la muuttamaan kun oli tosi suttuinen kuva joten millimetri sinne tai tänne...

Nyt voin jotenkin hetkeksi henkäistä helpotuksesta...

t: Neilikka 7+3

22/95 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne päivät kuluvat, yrittäen nipistää hetken päivälevon iltapäiviin, mutta aika mahotonta tuntuu olevan.. Neuvolakäyntien väleistä ollut puhetta, hurjalta kuulostaa tuo monen kuukauden väli EDES uudelleensynnyttäjällä! Viime raskaudessa oli täälläkin harvennettu sitä säntillistä 4vko välein käymistä, oli 6-7vko väleissä ja loppuraskaudestakin vain 2vko välein viimeinen kuukausi, kun ennen oli viikon välein vika odotuskuukausi. Minuu harvennus ei sinänsä haittaa, kun on raskaudet sujuneet mallikkaasti aina ja huolet pienestäkin hälvenevät siinä vaiheessa kun liikkeet alkaa tuntua. Mutta useamman kuukauden väli!! Ylihuomenna SE päivä, nimittäin eka ultra. Tajuan kyllä heti mitä ruutuun välittömästi lävähtää, on koettu ultrat näillä viikoilla sekä tuulimunan tyhjyys ruudussa, että ei siinä paljoa tarvitse lääkärin edes sitten tokaista. Kohdun reuna tuntuu kovalta tuossa aivan häpyluun yllä, tunnustelin sitä viikonloppuna kun sektioarpi tahtoo raskausaikoina turvota ja kipeytyä, tunnistan tuon kovan alueen siis kohduksi koska tunnen ihon läpi kohdunpuoleisen arven turvonneena myös. Pahoinvointi pikkiriikkisen helpottanut, saan syötyä jonkin verran joka päivä ja appelsiini-mangomehu maistuu taivaalliselta! Nyt kun nesteytystä on saanut ihan juomisen avulla niin painokin nousi 2kg hetkessä, 4kg miinusta jäänee siis alkuraskauden painonmenetykseksi, ellei oksentelu ylly vielä takaisin kamalaksi:/ Mutta nyt vain odottelemaan ylihuomista!

Helene 9+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään lääkärissä ja nyt ne sydänäänet kuuluivat!!Verenpaineesta lääkäri sanoi,että ei kannata huolehtia,vaan voin käydä neuvolassa muutaman kerran mittauttamassa.Mutta sitten raskausviikoista.Lääkäri tunnusteltuaan kohdun sanoi,että viikkoja voi olla jo 13-14!Mulla on parin viikon päästä eka ultra,siellä varmaan sitten näkee tarkemmin viikot.Pahoinvointi on hiukan helpottanut ja uudeksi herkukseni on tullut Valion vähäkalorinen mansikkakeitto jäillä XD!!

Vierailija
24/95 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen muutaman kerran yrittänyt päästä kirjautumaan tänne ja nyt sitten vihdoin onnistui parin salasanan vaihdon jälkeen..

Eka neuvola oli tänään ja eihän siellä muuta kun papereiden täyttöä ja lähete äippäpolille raskauden keston määrittämiseksi kun en oikein ole varma viimeisistä kuukautisista olivatko ne oikeat vaiko vale-menkat.

Huomenna soittelen sinne sitten ja katsotaan koska sen ajan saa?

Oireita ei juurikaan mitä nyt välillä palelee ja kuvottaa mutta väsymyskin on ihan tavallista mitä mulla aina pimeänä aikana on.

Vatsatautisten hoitaminen täällä kotosalla ei onneksi ole tehnyt pahaa kiitos tukkoisen nenän ja just eilen kävin lekurissa hakemassa ab-kuurin kun poski-ontelot on tulehtuneet ja yskä on niin että meinaa tukehtua..saikkuakin sain loppuviikoks mikä on hyvä kun näitä vatsatautisia lapsia täällä piisaa.

Listalle vois lisätä mun iäksi 41-v

tässäpä tälle kerralle tarinaa...

Vierailija
25/95 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listallahan lukee Upponalle mutta antoi nyt jostain syystä kirjautua vanhalla tunnuksella joten voi muuttaa Upponalle= Isotikru ikä 41-v

6.lapsi...

Isotikru rv 6+4

Vierailija
26/95 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa helpottamaan tuo pahoinvointi. Oli kyllä raskaat kolme viikkoa. Mulla vasta tällä viikolla eka neuvola ja kovasti toivoisin että saisin nopeasti ajan ultraan. Kaikki varmasti mennyt normaalisti (ekaa kun odottaa niin ei tiedä mikä normaalia) siltikin keskenmeno ja varsinkin mahdollinen tuulimuna on edelleen mielessä. En oikein tiedä miten edes tuon tuulimunan voisi tunnistaa ei kait mistään.

No kuitenkin kiva lukea teidän kaikkien samassa tilanteessa olevien kuulumisia ja hyvää viikonjatkoa kaikille.

Saha 9 viikkoa täynnä

Vierailija
27/95 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö vanhuus tehnyt tehtävänsä, kun en muista esikoisesta tällaista oloa ollenkaan. Ruoka ei maistu, väkisin joutuu syömään. Turvotus on aivan järkyttävää, iltapäivällä näytän siltä kuin raskaus olisi jo puolivälissä. Lisäksi välillä alavatsaa vihloo ja koko ajan on viluinen olo, ihan kuin olisi kuumetta, mutta ei kuitenkaan ole. No, kyllä tämänkin kestää kunhan vaan kaikki olisi hyvin. Eka neuvola vasta 28.3. ja tuntuu että siihen on ihan hirveen pitkä aika vielä.

Tikkuakka 7+3

Vierailija
28/95 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana pari lähes oireetonta päivää! Mitä nyt väsymys on lamaannuttanut totaalisesti, käväisin eilen toimistolla, jaksoin kävellä sen 5km sinne ja puol tuntia olla siellä, bussilla oli pakko tulla kotiin. Tämän rankan koitoksen jälkeen olikin ihan pakko nukkua parin tunnin unet.

Onko muilla ollut hengästymistä?? Rappusten nousu vie hengen!! Huohotan ja puuskutan kuin maratonon jälkeen, kun nousen rappuset tähän toiseen kerrokseen. Isäntä jo eilen kiusasi, että onko kunto noin rapistunut kuukauden spinning tauon aikana.... Ja minä tietenkin suutun ja alan itkemään moisesta kommentista

Itsellä ainakin toistaiseksi menee kaikki ruoka alas! Mutta enstisenä coca-colan suurkuluttajana, se on jäänyt totaalisesti pois. Ensin tilalle tuli vichy, jota join litra tolkulla, mutta nyt sekään ei mene, vaan pelkästään vettä pystyn juomaan!! Toissapäivänä oli pakko saada mäkkärin juustohampurilaisia, ja eilen lähetin isännän iltamyöhällä hakemaan juustosnackseja Hirveä nälkä on koko ajan, sitten kun lappaa ruokaa lautaselle, niin ehkä 1/4 menee alas! Ai niin ja vahva salmiakki on edelleen pääsuoka-aineenani Hyvällä omalla tunnolla niitä imeskelen, olen huomannut että hillitsee vähän pahinta pahaaoloa sekä huippausta!

Maanantaina jo ensimmäinen neuvola, mutta eipä siellä ole kuin vasta sitä paperisotaa! Sen jälkeen vasta pääsee varailemaan sitä ultraa... Pikkasen ehkä luottavaisemmin miein jo, kuin mitä on tähän asti ollut! Mutta...

Eilen jo isännän kanssa mietittiin kesälomien ajankohtaa, yms. Isäntä jättää viikon lomaa sinne pitkälle syksylle ja itse yritän pitää mahd. myöhään varmaan elokuussa, mutta siltikin jos kaikki menee hyvin niin joutuu vielä loman jälkeen toihin, ennen äippäloman alkua. Eli tarvii kuitenkin varuiks ottaa poitsulle iltapäiväkerho paikka vastaan! Kaikkea sitä joutuukin tässä vaiheessa jo miettii...

Miina ja Möntti 7+4

29/95 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa oli kaikki loistavasti, yksi pieni ihminen kooltaan 25mm, vastasi viikkoja ja sydän sykki:):) Käänteli tarkasti ympäri laitetta eikä muita asukkeja ollut. IHANAA!!! Nyt vasta voi rentoutua täysillä:) Hurjan tyyris tuo yksityisen ultra oli, kun en tiennytkään että sen itse 60e ultraäänimaksun kanssa joutuu maksamaan LAITEMAKSUN 30e josta ei siis saa kela-korvaustakaan:/ Eli toimistomaksu+laitemaksu+ultraäänimaksu tekivät yhteensä 100e josta saan 30e kelalta takaisin. Viime vuonna tuo ultrakäynti oli pelkkä ultramaksu, mistä lie moisen erillisen laitemaksun keksineet!Mutta oli tämä hintansa arvoista, tuskin uudelleen menen silti yksityiselle enää raskauden aikana, joskaan ole tarvettakaan. Huomenna neuvolalle täyttelemään paperit, miksiköhän niitä lappusia ei voi antaa jo kotiin täyteltäväksi, miksi ne pitää suullisesti käydä kaikki läpi siinä. Mitään muuta ekassa neuvolassa ei sitten tapahdukaan, täällä eivät edes yritä sydänääniä kuunnella ennen rv.12. Aika mälsä käynti siis tiedossa. Voikaahan paksusti:)

Helene 9+3

Vierailija
30/95 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helene4: Ihanaa kun kaikki oli masuasukilla hyvin! :) Epävarmuuden tunne varmasti kaikkosi samantien!

Itsekin odottelen nyt niskaturvotusultraa, joka siis viikon päästä perjantaina. Nopeasti se aika kuitenkin menee. Viikot ja päivät lipuu ohitse niin ettei edes ehdi sanoa maanantai ennen kuin on jo tiistai. :D

Täällä turvotus on kasvanut masun alueella. Näytän jo ihan raskaana olevalta. Näkyy heti kun niin pieni ja siro olen. No saatanpa näyttää siltä että on tullut enemmän vaan syötyä. :D

Toivon ettei miehen tarvitsisi olla viikonloppuna töissä, kun on koko viikon tehnyt 13h päiviä. Alkaa jo tulla ikävä kainaloon. :/

Eipä tässä kummempia, kunhan tulin turhaa tänne pölisemään. Hyvää viikonloppua kaikille! :) Se kun alkaa jo huomenna! Täytyy mennä laittamaan pikkuneiti unten maille. :)

Vaniliini 10+2

31/95 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on tullut paljon uusia odottajia, ihanaa =)

Kiva lukea teidän kaikken kuulumisia. Osa on pääsyt jo ultraan kurkistamaan masuasukkeja ja sydänääniäkin on kuunneltu. Se on niin ihana tunne, kun saa tietää, että masussa on elämää.

Itse kävin eilen ensimmäisellä neuvolakäynnillä Ja aikaahan tuhraahtui 2 tuntia. Tuli juteltua niitä näitä. Kummasti ne odotusasiat unohtuvat sitten kuitenkin. Terkka ei olisi millään halunnut kuunnella vielä sydänääniä, että en pettyisi, jos niitä ei kuuluisi. No minä tietysti kinusin ja kinusin ja sitten suostui ne kuuntelemaan. No olihan se pienoinen pettymys, kun ei sydänääniä kuulunut. Mutta olihan se odotettavissa.

Sain onneksi uuden ajan jo 4 viikon päähän ja sitten jo varmasti kuuluu. Olisin voinut jättää tuon käynnin välistä ja tulla vasta 7-8 viikon päästä, mutta en jaksa odottaa niin pitkään. Niskaturvotusultrakin on varmaan samoihin aikoihin, mutta silti :) Voi kun aika nyt kuluisi nopeasti. Jännittää niin, kun ei tiedä, montako matkalaista on kyydissä ja onko kaikki varmasti hyvin.

Tässä olen miettinyt, että jos sittenkin menisin yksityiselle alkuraskauden ultraan, että saisin mielenrauha. Oliko teistä kukaan pk-seudulta? Että missä kannattaisi käydä. En haluaisi ihan hirmuisia summia maksaa.

Niin ja LA muuttui päivällä, eli olisi nyt 15.10.

-Solina rv8+6-

Vierailija
32/95 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollikolli kävi tänään niskapoimu ultrassa, ihana vauveli siellä uiskenteli, niskapoimu oli 1.1 joten kaikki hyvin,sikiö oli todella aktiivinen ja sydämmensyke 174 la aikaistui 3 päivällä eli nyt 1.10. verikokeessa kävin myös. seuraava neuvola 15.4 ja rakenneultraankin jo varattiin aika. hyvää viikonvaihdetta kaikille. ollikolli rv 10+5.

33/95 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLLIKOLLI, onnittelut hyvästä np-tuloksesta:) Itselläni tänään oli eka neuvola, täti oli jo valmiiksi täyttänyt lippuset ja lappuset, aikaa meni noin 10 minuuttia koko käynnissä, kysyi vain onko mikään muuttunut edellisestä raskaudesta(jonka jälkitarkistuksesta vain 15kk aikaa) ja kun sanoin että vain osoite, niin siinä ne muutokset. IHANAA kun on oma tuttu ja ihana terkkari yhä:):) Painoa olikin yllättäen lähtenyt 7,5kg ennen raskautta-painosta, siitä oli hiukan näreissään, mutta aateltiin niin että kun en ehtinyt ees aamulla juoda mitään ennen sinnemenoa niin näytti noin alhaista painoa. Sanoi että jos pikkaisenkaan putoaa enää niin nesteytykseen osastolle. Sehän onkin tuttua edellisistä kahdesta raskaudesta, kävin 2-4 kertaa kahden aikaisemman aikana nesteyttämässä itseni. Mutta yhtä kaikki, tuntuu että pahoinvointi laantunut HUOMATTAVASTI, saan syötyä suht normaalisti nykyään, rv.5+4-8+5 olivat sitä kamalinta itteään. Yllättävintä oli se, että eka neuvolalääkäri vasta 7 viikon päästä, mites mulla oli kuvitelma että ennen raskauskuukauden 3 loppua eli rv.12 pitäs olla käynyt että saa äitiysavustukset..voi olla että muistan väärinkin tuon, kun en viime kerralla joutunut miettimään kun eka lääkäri oli jo rv.9+. Mutta yhtä kaikki, rauhallinen ja väsynyt olotila. Kunpa tämä olo muuttuisi parempaan joskus:/

Helene 9+4

ps.tuli mieleen tosta np-ultrasta kun neuvolatäti sanoi että pikaisesti tilaamaan aikaa kun rv.11-12 on..ja mulla ollut mielikuva että rv.11-14 olisi?Ainakin edellisen aikaan oli ja näkyi lukevan tuossa oppaassakin minkä antoi mukaan, että rv.10-13. Edellisestä kävin tasan rv.12+0. Että mikä kiirus tässä?

Vierailija
34/95 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies onneksi kotona. Ihanaa! Kohta lähdetään vähän ostoksille. :)

Helene4: Np-ultra pitäisi tehdä viimeistään rv 12 mennessä, ainakin niin täällä sanottu. Tulos ei kuulema enää luotettava sen jälkeen, eli virhearviot todennäköisempiä. En muista oliko se niin että turvotus alkaa juuri sen jälkeen laskea eli ei saada todellisia tuloksia mikä turvotus oli siellä. Korjatkaa jos olen ihan väärässä. Näin minulle neuvolassa mielestäni sanottiin. Ellen ole ihan väärin ymmärtänyt.

Eilen aamulla sai oksentaakin kun pesin hampaita. Yökkäämisrefleksi niin herkässä että saa hampaiden harjauskin oksentelun aikaiseksi. Paha olo ei ollut, mutta niin herkästi vaan yökkään.

Vaniliini 10+4

Vierailija
35/95 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä odotellessa luotan sokeasti annettuihin ohjeisiin ja päivämääriin ja neuvolasta varattiin np-ultraan aika, joka tulee 12+5, eli eiköhän sen ajan täydy olla pidempi kuin rv12 mennessä.. vai viilataanko tässä aivan linssiin:-)

Vierailija
36/95 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt enää kirjautumaan tuolla Mouse nimimerkilä mutta sama tyyppi olen. Viime viikolla alkuraskauden ultrassa yksityisellä huomattiin että alkion sydämen sykettä ei näy. Lääkäri ei oikein osannut sanoa mitään vaan antoi uuden ajan viikon päähän. Enhän minä semmoista aikaa alkanut odottelemaan vaan menin kunnalliselle, jossa todettiin sama, eli alkio oli kuollut kohtuun siinä 7-8 rv paikkeilla. Nyt on sitten yritetty jo kertaalleen kohdun tyhjennystä lääkkeellisesti, huomenna kokeillaan uudestaan koska eivät kuulemma päästä kaavintaan ennen kuin kaksi kertaa on yritetty.. Noh, siinä oli tämä minun eka raskaus. Kyllähän se menikin muuten liiankin hyvin, ei pahoinvointia ja tärppäsi ekasta yrityksestä. Nyt en tiedä haluanko sittenkään lapsia ollenkaan, katsotaan nyt ainakin vuosi vielä vapaata elämää ja mietitään sitten uudestaan..

Vierailija
37/95 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Helena ja ollikolli ihanista ultrakuulumisista! Itse odottelen kuumeisesti np-ultraa reilun viikon päästä. Ja meillä sanottiin, että ultra tehdään rv 13 mennessä.

Oma vointi on aikalailla helpottunut tämän viikon aikana. Pahin väsymys ja etominen alkaa olla takana, ihanaa! Masu kyllä näkyy jo varsinkin iltaisin ja kävinkin eilen ostamassa äitiyshousut. Hassulta tuntuu jo tässä vaiheessa siirtyä niihin, mutta minkäs teet kun muut ei mahdu kiinni :D

Aika moni jo tietää tästä tulokkasta ja pääosin positiivisesti on suhtauduttu. Muutama oliko tää vahinko -utelu on tullut. Se tuntuu aika kurjalta, kun kuitenkin yritystä oli takana reilu vuosi ja yksi keskenmeno... Omille lapsille ei olla vielä kerrottu, kun odotusaika on kuitenkin niin pitkä ja huolta täynnä. Np-ultran jälkeen todennäköisesti kerrotaan tai sitten kun masu alkaa näkyä ihan kunnolla.

Ihanaa kevään odotusta naiset ja nautitaan raskauksistamme!

Rupikonna 10+4

Vierailija
38/95 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ilmoittautuis vielä yksi lokamasu joukkoon. :D Ensimmäistä pienoista ootellaan ja tänään alkaa rv7 ja kovasti jännää... Näillä näkymin siis la ois 24.10.11 mutta sehän voi vielä muuttua. Neuvola ois tuossa vasta parin viikon päästä. Pahoinvointia ei onneks ole ainakaa vielä tullu. Mutta mahaa viiltää välillä. Nälkä on useemmin ko ennen, mutta mitää ei oikein tee mieli ja kaikesta tuntuu tulevan vähä huono olo. Tosin uunimakkara ja perunamuussi ei aiheuta muuta ko älytöntä mielitekoa. ;D Väsyttää entistä enemmän, mutta se on miun osalta vaan hyvä. :D Rinnat on kipeet ko mitkähän. Välillä tekis mieli iskee ne vasten kylmää ikkunaa. :D Mutta jos vaikka tyytyis iha normaaliin kylmään pyyhkeeseen kotosalla illalla. ;) Jännittää kyllä ihan hirmuisasti, että miten tässä meidän käy. Onnellinen olen silti pienestä tulokkaastamme. Omasta ministä. ^^ Onneks meillä mies on ehkä vielä enemmän innoissaan ja jaksaa kaikki miun kiukut ja ottaa kainaloon, ko tuntuu, ettei tästä mitään tuu. :) Ihan lähimmille on jo uskallettu kertoo uutisesta ja pääosin positiivista suhtautumista on ollu. Mutta voi että siitä pienestäki epäilyksestä tulee paha mieli... Herkkänä ko on. :D

Tulipas pitkä selostus... Mutta jatkoa seuraa. :P

Vierailija
39/95 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Pahoittelut ja voimia mouselle!

Ei se np-ultra sitten olekaan ilmeisesti niin tarkkaa, mutta muistan että neuvolassa sanottiin että sen verran tarkkaa se on ettei parane ainakaan liian myöhään tehdä. En tiedä tosiaan viikoista muualla, voi se sitten olla että jossain tehdään rv 13 mennessä. :) Käytännöt kun monesti vaihtelee eri paikkakunnilla.

Rinnat on täälläkin alkaneet kipeytyä. Muuten on ihan hyvä olo, välillä yököttää jotkut hajut jne.

Ostettiin eilen kotiteatteri ja alettiin sitä väsäämään miehen kanssa melkein keskellä yötä, joka kostautuu nyt väsymyksenä. Ei se ihan ollutkaan niin pieni viritys kun ajateltiin. Vaihdettiin vähän huonekalujen paikkoja ja kanniskeltiin romuja eri huoneeseen. :D No onneksi kohta olen saanut romut kaappiin. :D Odotan vaan että milloin pääsee nauttimaan elokuvaillasta kun mies aina töissä.

Perjantaita odotellessa kun pääsee näkemään pikkuisen vointia, toivottavasti mukavasti siellä köllöttelee ja vilkuttelee. :)

Vaniliini 10+6

Vierailija
40/95 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasinpa, etten laittanu aikasemmin ikääni ollenkaan. :D Eli siis 24v. oon nyt. :) Ja tässä aamun taistellu, että söiskö vai ei, kun tässä vähä on ollu syömisen jälkee sitä pahaa oloo. Mutta löysin uuden rakkauden: Kylmä mangosose. Eipä muuten ällötä, ja maistuu ihanalta. :D Vähästä voi ihminen innostua täällä lumisateen keskellä. :P