Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAVAUVAT 2011*** maaliskuussa

Kommentit (95)

41/95 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin tänään np-ultraan ajan ja kuulemma riippuu ihan siitä, haluaako sen yhteyteen sen verikoeseulonnan. Eli jos yhdistetään np-ultra ja verikoeseula niin aikaisemmin, jos pelkkä np-ultra, käy mitata rv.12+6 asti. Ilmeisesti se verikoeseula ei ole luotettava enää liian myöhään otettuna. Itse sain ultra-ajan rv.12+1. MOUSE suuret pahoittelut!! Aina nousee karvat pystyyn näistä uutisista kun muistaa miten monet kerrat itsekin aikoinaan joutunut tuollaista ilmoittamaan:(

Omaa oloa: olo huomattavasti parempi kuin rv.5-9+. Pahoinvoinnin kanssa ollut PALJON helpompaa, vaikka sitä yhäkin on, muttei pää pöntössä-tyylisesti enää. Tietyt ruuat, tai niiden rakenne tuntuu suussa niin kamalilta ettei voi edellenkään mitä tahansa syödä. Uniongelmia ei ole, nukun nimittäin aina kun vaan painan pään tyynyyn:/ Pissalla saa juosta edelleen kaiken aikaa.Mutta periaatteessa ihan hyvä olo, verrattuna tuohon helvetilliseen kuukauteen mitä oli, kaikkea mahdollista vaivaa. Nautin nyt tästä olosta niin kauan kuin kestää, vaikea kuvitella että olisi nyt aina näin hyvä olo:)

Helene 10+0

Vierailija
42/95 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ensimmäisessä varsinaisessa ultrassa sairaalalla ja kaikki oli kääpiöllä loistavasti! Saatiinkin ukkokullan kanssa ihastella pitkään, kun kääpiö ei suostunut näyttämään niskaansa kunnolla. Näytti sitten lopulta ja niskaturvotus oli onneksi normaali. Laskettu aika siirtyi syyskuun puolelle (30.9.), mutta jospa silti saisin täällä kirjotella vai onko miten tarkkaa? :D

Niin ja pahoinvointi loppui viime viikolla, MAH-TA-VAA! Heti huomenna salille siis, mars, mars!

11+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mouse: Suurensuuret pahoittelut! Itse saman kokeneena, tiedän kuinka kauheaa se on. Mulla oli viikkoja 11+6, sikiön todettiin kuolleen rv 9 paikkeilla. Tilannetta pahensi, että pari päivää ennen ultraa neuvolalääkäri väitti kuulleensa sydänäänet ja käski olla huolehtimatta. Mä jouduin kaavintaan, eivät muuta edes ehdottaneet. Tosin kaksi kertaa joutuivat kaapimaan, kun eivät saaneet kaikkea kerralla pois. Voimia kauheasti sinulle!

Ultrasta: Mulla np-ultra on 28.3, eli rv 13+3, seerumiseula (verikoe) otettiin rv 10+3, jotta vastaukset on valmiina ultrassa. Neuvolasta saadussa sikiöseulontaoppaassa lukee, että jos osallistuu kromosomiseulontaan, niin seerumiseula otetaan rv 9+0 - 11+6 ja np-ultra on 11+0 - 13+6 TAI rv 15+0 - 16+6 seerumiseula ja yleinen ultra. Jos ei osallistu seulontaan, niin yleinen uä on rv 10+0 - 13+6. Opas on THL:n v. 2009 opas.

Mulla on varmaan raskausviikkoihin nähden kaikkein myöhäisimmin tuo uä, kaikilla muilla on paljon aikaisemmin. Aiemmat ultrat on mulla olleet paljon aikaisemmin.

Kotidopplerilla on tullut aina silloin tällöin kuunneltua sykettä, ihan oman mielenrauhan takia. Kaksi keskenmenoa ja kaikki lapsettomuustutkimukset ym. ennen esikoista ovat aiheuttaneet sen, ettei alkuraskaudesta pysty kunnolla nauttimaan. Vieläkään en uskalla kunnolla ajatella, että meille on tulossa vauva, ajattelen vain sitä että olen raskaana. Kohta, kun liikkeet alkaa tuntua, niin olo ehkä taas helpottuu.

Miten kauan teiltä muuten meni, ennenkuin tulitte raskaaksi?

Me toivottiin tätä pikkukolmosta n. pari vuotta. Saman verran toivottiin silloin pikkukakkosta ja esikoista myös sen pari vuotta. Esikoinen sai alkunsa clomeilla, toinen ja nykyinen raskaus olivat luomuja.

Tuli taas tekstiä, voikaa kaikki hyvin!

Saara rv 11+4

Vierailija
44/95 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrasta puhuttiin. Sen takia mulle sitten se aika tosiaan oli tarkasti ajoitettava kun otan tosiaan samalla tuon seerumiseulan. :)

Meillä meni esikkoa tehdessä puolisen vuotta, joka tuntui ikuisuudelta vaikka onkin varsin lyhyt aika, yksi keskenmeno kylläkin oli ennen kun aloin tyttöä odottamaan. Tätä toista ei sillä tavalla yritetty vaan ajateltiin vaan että saa tulla jos on tullakseen. Ja niinhän se sitten melkein heti tulikin. Imetyksen lopetin kun tyttö täytti puoli vuotta ja nyt on tyttö 8kk ikäinen. Eli taisi melkein heti tärpätä kun imetyksen lopetin. Pieni ikäero siis tulee jos kaikki menee hyvin loppuun asti, mutta sitähän toivottiinkin. :)

Vaniliini 11+0

Vierailija
45/95 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on nykyään niin kortilla ettei ennätä tiälläkään käyvä edes lukemassa toisten kuulumisia :/

Viikkoja on nyt tasan 11. Iltakuvotus ehket helpottamaanpäin, toivottavasti! Ekka ultrassa kävin jo helmikuun puolessa välissä ja siellä oli meijän otuksella kaikki hyvin :) neuvolassa myös ollaan käyty ja ens viikolla olis sitten se uusi ultra. Nuorimmainen neiti on meillä nyt 1v 7kk ja alkavaa uhmaikkää pukkaa päälle ihan kiitettävää tahtia. Kovin ei kerkeä omaa vointiaan miettimään, kun aika mennee lasten kanssa touhuamiseen ja huushollaamiseen.

Paino ei ole noussut vielä ollenkaan, mutta maha on kuitenkin kiitettävän turvoksissa ettei puhettakaan ennää tavan farkuista :/ käsittämätöntä! Mitähän vielä,,,,kauhea väsymys kiusaa edelleen ja mieli on tosi herkillä, nuorimmaisen uhmaikä on tainnut tarttua myös minnuun, kun kaikki asiat suututtaa jos ei mene minun mukkaan hommat :)

Mukavan leppoisaa odotusta kaikille tasapuolisesti! Erityisterveiset (en muista nimimerkkejä) nille odottajille, joitten miehet on kohdellut heitä käsittämättömällä tavalla, voimia siis teille!!!

Juulisak69 11+0

Vierailija
46/95 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut myös kaikille, joilla ei raskaus sujunut suunitelmien mukkaan. Paljon voimia ja jaksamista teille!!!

Juuliska69

Vierailija
47/95 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää listalle tunkijoita :) Eli siis minä 24v, ensimmäistä odotetaan ilmaantuvaksi 24.10.

Olo on kun hylkeellä mutta muita vaivoja ei ole ilmaantunut. Toki valitetaan jostain oudoista mieliteoista mutta itse en ole huomannut mitään siihen viittavaa ;)

Vierailija
48/95 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotellaanpas nyt aamun ratoksi jotain kuulumisia. Pari päivää on ollu jatkuvaa pahoinvointia. Mikään ei maistu, kaikesta tulee paha olo. Silti kaikkee tekee mieli. :D

Vaikka tää oma raskaus onkii näin alussa, vietettiin miehen kans eilen illalla monta tuntia peiton alla miettien hyviä nimiä. Kaikenlaisia sitä keksiikin ihminen, ko ei mukamas nukuta. :P

Nyt alkaa jotenkin joka päivä enemmän ja enemmän jännittää, että meneehän kaikki hyvin, mitä kaikkee pitäs tehä, mistä saa kaiken tarvittavan, onko meistä tähän... ja voi niitä kaikkia kysymyksiä, mitä mieli keksiikään. Tulva on siis loputon. :D Toki tietysti taustalla on se suuuuri ja valtava ilo ja onni siitä, että meille tulee vauva. :)

Jotenkii just näitten kaikkien kysymysten kanssa tuntee olevansa aika yksin, ko ketään kavereita ei vielä ole saamassa lapsia tai ole saanut. Kaipais ihan hirmuisasti semmosta, hienosti sanottuna, vertaistukea. Onko kellään muulla samanlaista tunnetta?!? Enkä tarviis nyt iha välttämättä edes nähdä ketään naamakkain, vaikka se toki ihan huippuparasta oliskin. Iha vaikka mese- tai facebook-jutusteluseura auttais varmasti jo huimasti... Jos jollai nyt sattuu olemaan samanlaista tilannetta, niin huudelkaa ihmeessä!!! ;)

Jokohan tässä nyt ois tarpeeks vuodattanu tälle päivää... ;D

Hansuuh 7+2

Vierailija
49/95 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka neuvola-aika, oli kyllä tosi mukava hoitaja! Hirveesti tuli lappuja ja lippuja ja jopa dvdkin mitä kannattas katella. Tosi mahtava, täällä on käynnissä tukeva-hanke, missä esim. kiinnitetään huomiota siihen, että koko perhe odottaa lasta, ei vaan äiti. Eli kaikki verenpaineen mittaukset sun muut tehtiin neuvolassa myös isälle :D Ja käsittääkseni neuvolan tätit tekee myös yhen ylimääräsen kotikäynnin ennen synnytystä, vaikka yleensä kotikäynti tehään vasta vauvan syntymän jälkeen. Tosi huippu juttu! :)

Tosi kumma lukia muitten pahoinvoinnista! Mulla ei oo ollu mittää kuvotusta, oksentelua tms. Oon kyllä siitä vaan onnellinen, että oon ainaki tähän mennessä säästyny näin vähällä! :D Muutenki aika vähissä oireet tästä raskauesta. Ainoat mistä huomaa jonku asian olevan erillain ko ennen on rintojen arkuus ja jatkuva pissahätä!

Hyviä vointeja kaikille ja aurinkoisia päiviä!

someone 8+2

Vierailija
50/95 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34-vuotias kolmannen lapsen odottaja. En ole aiemmin uskaltautunut ilmoittautumaan joukkoon, mutta alkaa olla jo pakko uskoa, että vauva on tuloillaan :). Epäuskoinen olo on ollut alusta saakka, koska vaikka vauvaa yritettiin 5kk, oli silti hämmentävää, kun kuukautisia ei tullutkaan...

Ultra on vasta huomenna (jonka odotan varmistavan asian), mutta olo alkaa olla jo aika "raskautunut". Vatsaa turvottaa niin, että oli ostettava jo mammahousut tällä viikolla. Alun kuvotus on helpottanut, mutta iso väsy vaivaa edelleen. Ja mielitekoja riittää ja nälkää myös :).

Laskettu aika on 5.10

Terkuin, innanen 11+0

Vierailija
51/95 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Olen 32 vuotias, neljännen lapsen onnellinen odottaja. Minulta löytyy 3 poikaa (synt. 2000, 2001 ja 2003) ja nyt sit tämä uusi tulokas, iltatähti joka masussa kasvaa.

Kovasti on tyttö-olo, joten katsellaan..en tiedä, se on vaan joku vaisto kun kuiskailee. Kassellaan! :D

Ensimmäinen neuvola olisi ensiviikolla, keskiviikkona. Odotan jo innolla!

Hieman on kuvotusta ollut, ja rinnat on hirmuisen kipeät. Siitä tiesinkin HETI, että raskaana ollaan. Tein aiemmin 2 testiä (negaa),ennenkuin kolmas testi toden sanoi.

Kiva tulla joukkoonne!

Ja niin, laskettu aika on 30.10.

Terveisin, Shande 7+4

52/95 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saa pudottaa pois listalta. Onnea kaikille matkaan!

Aotearoa

53/95 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!Kiva että yhä uusia ilmoittautuu:) Hauskaa että muutamalla muullakin on pieni kuopus myös, meillä näiden nuorimmaisten ikäeroksi tulee 1v10kk. Sisarusrattaat siis hankintalistalla ainakin. Sinänsä kiva kun varsinaiset tarvikkeet on jo kotona yhä ihan levällään joten kovin paljoa hankintoja ei ole, paitsi nuo vaunut ja uusia vaatteita. Vaatteet kuopukseltakin on tallella, mutta ei niitä jaksaisi samoja katsella heti perään uudella vauvalla, mutta joitakin erityisen mukavia mielikuvia tuottavia pikkuvaatteita toki säästän tulokkaallekin:) Olo on aikas hyvä, ruokahalu selvästi kasvanut alun pahoinvoinnin jälkeen. Vatsalla ei ole erityistä turvotusta, omat farkut käytössä yhä. Muistaakseni edellisessä raskaudessa käytin omia farkkuja rv.16-17 asti ennenkuin alkoi kiristää. Tosin käytänkin farkkuja vain "ulkoiluhousuina", kotioloissa on löysempiä pöksyjä:) Kaikki äitiyshousut on tallella myös kaapissa syksyä varten, kahdet liki käyttämättömätkin joukossa kun ei vatsa edellisessä kasvanutkaan ikinä niin muhkeisiin mittoihin että olisivat päällä pysyneet. Jospa tällä kertaa, tai sitten kavennan vyötäröä hiukan itse. Kesä meneekin hameissa mukavasti. Oi miten odotan kesää ja sitä vatsan näkymistä, ihanaa laittaa vartalonmyötäistä päälle ja antaa vatsan näkyä:)Siitä saa sitten kaikki itse päätellä olenko raskaana:) Raskaudesta tietää kaikki kaverini, sukulaisten kanssa nyt en ole tekemisissäkään enkä viitsi ilmoitella, ne ei ainakaan onnitteluja laittaisi. SHANDE, mulla on 4 tyttöä ja tyttöolo tälläkin kertaa:) Olen aina toivonut jokaisesta aavistuksen enemmän tyttöä, näen hyvin vieraana että olisin ikinä pojan äiti, en syytä tiedä, mutta aina tuntunut että minulla tulee olemaan liuta kauniita tyttöjä:) Mutta ei kai se poikakaan maailmaa kaataisi, omia haaveitahan nämä aina vaan on:) Voikaahan hyvin! Saisi puolitoista viikkoa luikahtaa pian niin pääsee näkemään pienen taas ultrassa:)

Helene 10+3

Vierailija
54/95 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työterveys lekuri laitti minut "lepolomalle", flunssa iskee taas päälle ja verenpaine pilvissä,2 viikkoa nyt huilitaan ja seuraan paineita 3 kertaa päivässä.... toivottavasti paineet asettuisivat ettei tarvitse lääkitystä. ollikolli 11+4

Vierailija
55/95 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa siis kävin tänään ja kaikki oli hyvin. :) Vastasi viikkoja, tai oli muutaman päivän vanhempi, mutta ei muutaman päivän vuoksi aleta laskettua aikaa muuttamaan. Eipä muuta, väsyttää ihan hirveästi.

Vaniliini 11+3

Vierailija
56/95 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Ketjua jo jonkin aikaa seuranneena ilmottaudun myös mukaan! Eka vauveli tulossa, LA olis 25.10.11. Ikää mulla 30 v.

Oireita oli alkuraskaudesta enemmänkin, nyt ei oikeastaan muusta edes tiedä olevansa raskaana kuin että vatsaa turvottaa ja rinnat aristaa... Eka neuvola takana ja ultra-aikaa odotellessa, sit vasta voi huokaista...

Kerrottu on mun äidille ja parille työkaverille sekä esimiehelle... :)

Vierailija
57/95 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli toinen neuvola käynti. Sydänäänet kuunneltiin ja niinhän ne lopulta kuuluikin pitkän metsästyksen jälkeen. Meinas siinä itku päästä, varmasti ikimuistoinen tilanne.

Neuvolan täti jo kerkes mut säikäyttääkin. Mulla siis veriryhmä 0- ja silloin ilmeisesti myös raskausmyrkytyksen riski on suurempi. Ja mun verenpaine oli 128/95 eli alapaine koholla. Jos olisi ollut valkuaista virtsassa, olisi ollut merkki raskausmyrkytyksestä, mutta sitä ei onneksi ollut.

Menin sitten ja ostin omronin verenpaine mittarin, paineet oli 101/69. että se niistä korkeista paineista. Ilmeisesti siellä jännittää niin, tai sitten niitten mittari näyttää paljon enemmän kun meijän.

Ensi viikon tiistaina on ultra ja perjantaina sokerirasitustesti.

Olo on jo vähän kohentunut. Ei enää ole hirveästi pahoinvointia. Kilon olin laihtunut viime neuvola-käynnistä. Painon kehitys on yht. -1,8kg raskauden alusta. Vyötärön ympärykseen on tullut 2cm lisää...

Palstaa oon kyllä paljon lukenut, mutta en ole jaksanut kirjoitella.

Sandis Rv 11+5

58/95 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SANDOKAI, mulla ollut samaa jokaisen raskauden aikana, tokassa raskaudessa verenpaine oli oikeestaan koko ajan himpun yli 140/90 ja jouduin polille lopulta tutkittavaksikin siitä, otettiin joku verikoe josta kävi ilmi ettei ole raskausmyrkytystä. Kolmannessakin raskaudessa oli jo eka käynnillä paineet 139/89 ja hankin kotiin mittarin joka paljasti että paineet olivatkin ihan normaalit kotioloissa mitattuina (105/59-115/75 max.) Ja alettiinkin tehdä niin, että kotona mittailin ja neuvola-aamuina kotona mitattu merkittiin korttiin. Kuulemma joillakin voi olla paha "valkotakki-syndrooma". Ja kuulemma voidaan samoin tehdä nyt mikäli alan jännittää mittauksia. Miten raskausmyrkytyksen riski on suurempi rh negatiivisessa veriryhmässä? En ole ikinä kuullutkaan.

Miehen kanssa juteltu paljon syksystä, kolmosen eskarin alkamisesta ja minin jaksamisesta kahden pienen kanssa eskaripäivät/viennit/haut yksin. Varsinkin jos tulee taas yöt valvottava vauva. Päätettiin että jos öisin valvottava vaavi tulee, niin kolmonen saa olla täydet päivät, eli mies hakee neljältä töistä tullessaan hänet. Pelottaa se ruljanssi kaksi pienintä raahata kahdesti päivässä eskarille, kun kävellen kuljetaan, varsinkin jos ei saa öitä nukkua. Että eiköhän siinä täyttyisi se sekundäärinen tarve päivähoidolle eskaripäivän päätteeksi. Tavallaan tekee pahaa koko ajatus, kun olen aina hoitanut omat muksut itse, ilman tunninkaan päivähoitoa:/ Ja esikoinen on sentään jo kohta 12-vuotias. Niin nyt mietin päivähoitoon laittamista eskarilaiselle:/ Mutta tilanteet vie, ja kukapa tietää vaikka saisin tällä kertaa hyvin yöt nukkuvan vauvan ja olen pirteä päivät:) Tuo kuopus kun valvotti yöt ja nukkui päivät. No ei auta kuin katsoa mitä tuleman pitää!

Helene 10+4

Vierailija
59/95 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkalleen raskausmyrkytyksestä, enkä rh-negatiivisuudesta muutenkaan. Netistäkään en ole löytänyt, että sillä olisi yhteys raskausmyrkytykseen, tai sitten siitä voi tulla joku muu haitta, muttei se olekaan juuri tämä raskausmyrkytys?

Neuvolassa vaan sanottiin, että raskausmyrkytyksen kehittymistä seurataan kontrollinäytteillä, ja minulla on vielä tuon rh-negatiivisuuden takia kaksi ylimääräistä verikoettakin rv 26 ja 36, jossa katsotaan jotain vasta-aineita. Eli en ole yhtään varma tästä asiasta ollenkaan. Toivotaan, että kaikki menisi ihan normaalisti, eikä tarvitsisi miettiä koko myrkytystä.

Ainakin jossain ketjussa Iltis tästä asiasta kirjoitteli, ja ekassa raskaudessa ei pitäisi tulla mitään ongelmia. Jos tulee keskenmeno tai sitten heti synnytyksen jälkeen saa jonkun rokotteen, joka sitten ehkäisee, että seuraavissakaan raskauksissa ei ole mitään ongelmia rh-negatiivisuudesta johtuen.

Sandis rv11+6

60/95 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SANDIS, mulla on kaveri jolla rh- ja hän sanoi että ongelmia syntyy jos syntyvä lapsi rh+, silloin äidin ja lapsen veri saattaa sekoittua ja seuraavissa raskauksissa aiheuttaa sikiölle ongelmia. Siksi rh- äidit saavat synnytysten ja keskenmenojen jälkeen vasta-ainepiikin joka poistaa tämän myöhemmän vaikutuksen. Ensimmäisessä raskaudessa näitä ongelmia ei ole, koska ei ole riskiä siihen että äiti saanut rh+ verta koska raskauksia ei ole ollut. Lyhyesti näin. Hänkään ei ollut kuullut koskaan rh- ja raskausmyrkytyksen yhteydestä, hänelläkin neljä lasta. Ja ne vasta-aineverikokeet otetaan siksi, että varmistetaan ettei sikiön mahdollinen rh+ veri ole vielä sekoittunut äidin vereen, koska silloin sikiö saattaisi anemisoitua. Selittäköön joku paremmin, jos ymmärtänyt itse väärin kaverin puheesta:) Mutta vaaraa sinänsä ei ole suomessa, kun on niin toimivat kokeet ja testaukset, on sitten rh- tai rh+. Omaa napaa: alavatsakipuja jotka jatkuneet rv.7 lähtien, jatkuvat yhä. Koko ajan niistä on huolissaan vaikka siellä ultrassakin kävin ja kaikki oli hyvin. Huimausta on tullut myös. Edelleen jostain syystä oon kauhuissani vessassa käydessä, kun pelkään että paperiin tulisi verta:/ Viime raskaudessa tämä pelko ei hävinnyt ollenkaan, vaan pelkäsin synnytykseen saakka, eikä silloin auttanut yhtään asiaa että rv.34 lähtien paperiin tulikin verilimaa. Pakko vaan luottaa että asiat menee niinkuin niiden kuuluukin mennä. Hyvää viikonloppua kaikille!!

Helene 10+5